Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedingssupplement oudere hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Aantal honden: 2

Voedingssupplement oudere hond

Ongelezen bericht door Lance »

Een voedingssuplement voor de oudere hond. Wel of niet doen?

Ik zit te twijfelen om dit aan onze oudere hond (9jr) te geven. Puur als extra. Verder eet ze Smuldier. En zoja, wat is een goed supplement om te geven? Ervaringen?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Voedingssupplement oudere hond

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

OH, daar ben ik makkelijk in ;-)
Als er niets nodig is, dan niets erin duwen ;-)

Kortom; als ze niets mankeert is er dus geen noodzaak om iets aan supplementen te doen; ik snap het idee overigens wel hoor ;-)

Mijn oude collie van ruim 14 loopt niet helemaal soepel meer, hoewel ze ook geen pijn oid heeft.
Haar geef ik Primeval Gelatinaat en 2 x daags een tablet glucosaminie chondroitine met msn (Kruidvat).
Ik merk dat als ik dat niet geef ze minder makkelijk loopt; dus voor haar voegt het wat toe.

Verder heb ik voor periodes dat ze wat mindere ontlasting heeft een Pro-biotica staan, die ik ook fluitend aan de jongere honden geef indien nodig.

Toen de oude hond (verwaarloosd) bij ons kwam heb ik wel het nodige erin geduwd ;-) en uit die periode heb ik nog een pot multivitaimenen; in de winter krijgt ze daar nog wat van, ook een beetje "uit voorzorg" maar echt nodig is het nu niet meer. Weggooien is echter ook weer zonde ;-)

Kortom: ik snap het idee, ben er zelf ook gevoelig voor maar ik hou me maar aan "als het niet nodig is, niets toevoegen".

Suzanne
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Supplementeren is een goed idee denk ik, mits je de juiste dingen geeft. Ik zou sowieso wat omega 3 geven, het liefst natuurlijk door verse vette vis te geven, maar je kunt ook visolie geven.

Verder hangt het ervan af waarom je zou willen supplementeren. Zelf geef ik natuurlijke supplementen voor de weerstand (knoflook, gember, kurkuma ed). Heb je het idee dat je hond tekorten krijgt? Zolang alles prima is, is het niet nodig lijkt me.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou wat zalmolie geven en glucosamine/chondrontine.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb een herder van 11 jaar. Al jaren op vers en ik geef hem niks extra. Hij gaat nog als een speer :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Negen?

Ik heb 2 jonge godjes van 9 en 11, maar ze krijgen geen supplementen. Waarom zou je dat doen? Alleen vanwege de leeftijd?
Lance
Zeer actief

Ze heeft net ringworm achter de rug, vandaar dat ik haar heb ondersteunt met wat extra vitamines. Puur om de weerstand wat te verhogen.

Ze krijgt 1x per week vis en ook knoflook granulaat. Maar ik zit me dus af te vragen of ik die multi vitamines moet doorzetten...
Afbeelding
Lance
Zeer actief

Valerie schreef:Ik zou wat zalmolie geven en glucosamine/chondrontine.
Glucosamine zat ik inderdaad ook aan te denken. Na een lange wandeling (Meer dan 2 uur) kan ze nog wel eens stijf zijn.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Lance schreef:
Valerie schreef:Ik zou wat zalmolie geven en glucosamine/chondrontine.
Glucosamine zat ik inderdaad ook aan te denken. Na een lange wandeling (Meer dan 2 uur) kan ze nog wel eens stijf zijn.
Misschien geheel ten onrechte ;-) maar als je haar bestempelt als "oudere hond" is het wellicht een goed idee om het aantal en de lengte van de wandelingen aan te passen?
Want supplementen geven is 1 ding, maar als ze echt ouder wordt en moeilijker en langzamer... dan moet je ook de beweging aanpassen natuurlijk..

Suzanne
Lance
Zeer actief

Ze is nog heel actief hoor, ze doet nog goed mee met de behendigheid en ze gaat een aantal keer per week mee hardlopen. Laatst viel het me toevallig op dat ze na een lange wandeling wat stijf was daarna. Misschien is het inderdaad goed om er rekening mee te houden, anderzijds, rust roest ;).
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Lance schreef:Ze is nog heel actief hoor, ze doet nog goed mee met de behendigheid en ze gaat een aantal keer per week mee hardlopen. Laatst viel het me toevallig op dat ze na een lange wandeling wat stijf was daarna. Misschien is het inderdaad goed om er rekening mee te houden, anderzijds, rust roest ;).
OH, zeker, rust roest, maar ipv 2 uur 1,5 uur is nou niet wat ik zeg "rust" ;-)

Wat ik bij Guinnie merk (die dus ECHT bejaard is) is dat als ik de ene dag wat korter loop , ze de andere dag meer monter is. We wisselen dus een beetje af.

Kijk goed naar je hond en pas de beweging aan aan haar.

Het was ook niet boos bedoeld maar meer als een tip .. als honden ouder worden neemt ook de behoefte aan beweging wat af. En dan kan 2 uur zomaar net teveel zijn, zeker als die dag net ook nog behendigheid gedaan is of hardgelopen... Goed kijken en daar waar nodig aanpassen toch?

Suzanne
Lance
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Lance schreef:Ze is nog heel actief hoor, ze doet nog goed mee met de behendigheid en ze gaat een aantal keer per week mee hardlopen. Laatst viel het me toevallig op dat ze na een lange wandeling wat stijf was daarna. Misschien is het inderdaad goed om er rekening mee te houden, anderzijds, rust roest ;).
OH, zeker, rust roest, maar ipv 2 uur 1,5 uur is nou niet wat ik zeg "rust" ;-)

Wat ik bij Guinnie merk (die dus ECHT bejaard is) is dat als ik de ene dag wat korter loop , ze de andere dag meer monter is. We wisselen dus een beetje af.

Kijk goed naar je hond en pas de beweging aan aan haar.

Het was ook niet boos bedoeld maar meer als een tip .. als honden ouder worden neemt ook de behoefte aan beweging wat af. En dan kan 2 uur zomaar net teveel zijn, zeker als die dag net ook nog behendigheid gedaan is of hardgelopen... Goed kijken en daar waar nodig aanpassen toch?

Suzanne
Heb je ook helemaal gelijk in! Ik zie het zeker ook niet als een aanval. :neenee: Vindt het fijn als er iemand meedenkt, dus neem het ook zeker mee.
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Multivitamine's zou ik niet doen, ze krijgt alles al binnen via de smuldier en dan zouden de vitamine's dubbelop zijn.
Visolie of verse vis wekelijks is voor iedere hond goed en zeker als ze wat ouder zijn.
Glucosamine/chöndroitine zou ik gevoelsmatig ook wel geven, zeker als je aangeeft dat ze na een flinke wandeling weleens wat stijf loopt.
Verder zou ik niks supplementeren wat niet nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”