Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

V. 't Brabantse Bont pups - Bij de baasjes (p.45)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Re: V. 't Brabantse Bont pups - Filmpje P.42 (18-05)

Ongelezen bericht door Esmay87 »

PattyB schreef:
Marjoleine schreef:
PattyB schreef:Ze zijn allemaal gezond.
1 reutje had nog niet-ingedaalde ballen. Dus daar moeten we wel op letten, of dat nog komt.
Ehm.
Dat zeg je verkeerd.
Je moet zeggen: op één na hebben ze allemaal al ingedaalde balletjes.
Dat is namelijk best vlot, het zou me meer verbazen als ze er allemaal wél al waren.
Meestal komen ze tussen de 6 en 7 weken. Ook later is niet raar.

Ben benieuwd welke reu het wel gaat worden.
Ik vind Zwartje de minste in bouw namelijk.
Is de km vandaag geweest? Ik heb haar vandaag namelijk ook gezien?
Vandaag ook bij de reu die ze gisteren nog niet had, vandaag 1 gevoeld van de 2. Die zijn dus ook onderweg.
Bij de rest zijn ze inderdaad allemaal al ingedaald.

Ze is vanavond geweest. Heeft zich in de sporthal gedoucht en omgekleed.
Zwartje is inderdaad het minste. Dat zag ik zelf ook al.
Zwartje zou ik kiezen met mijn hart. 1 van de andere reuen met mijn verstand, al vind ik die ook erg leuk en ben ik daar ook wel voor gevallen. Ik maak morgen bekend welke pup naar wie gaat en wie er nu uiteindelijk bij ons zal blijven...
Benieuwd wat mijn schoonouders willen.
Uiteindelijk moeten zij er mee leven en wordt het Zwartje dan is het pech voor mij met mijn fokplannen waarschijnlijk. Hij is fijner dan de andere reuen en dat is jammer. :wink:

De andere 4 reuen waren qua bouw niet heel verschillend. Ze deden niet veel onder voor elkaar en zijn qua bouw erg mooi.

Wat zijn je verdere fokplannen dan? Of wilde je het reutje wat naar je schoonouders gaat gaan gebruiken als dekreu??
Knap van ze dat ze in deze moeilijke tijd toch een pupje willen, kan ook een mooie afleiding zijn natuurlijk :)
Afbeelding

Made by _Inge_
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Esmay87 schreef:Wat zijn je verdere fokplannen dan? Of wilde je het reutje wat naar je schoonouders gaat gaan gebruiken als dekreu??
Knap van ze dat ze in deze moeilijke tijd toch een pupje willen, kan ook een mooie afleiding zijn natuurlijk :)
Het is de bedoeling met de reu die naar mijn schoonouders gaat dat deze op mijn naam blijft staan en ik er mee ga showen en hopelijk hem in kan gaan zetten als dekreu.
Is dat niet zo, dan jammer maar helaas.
Maar het zou natuurlijk wel erg leuk zijn..

Zwartje is in dat opzicht niet de meest verstandige keuze.
Zwartje zou ik zelf kiezen met mijn gevoel in eerste instantie. Een van de andere reuen met mijn verstand.
Maar ik vind mijn schoonouders hun gevoel en ideeën hierbij het belangrijkste. We zullen zien vandaag wat het gaat worden...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

PattyB schreef:Hij is niet zozeer te kort. Maar zijn hoeking voor en achter zijn niet geweldig. De andere reuen hebben prachtige hoekingen.
En daardoor is hij te kort :19:
Als je hem meet zul je zien dat hij bijna vierkant is.

Ik zie ook wel wat verschil in vachten trouwens, of vertekenen de foto's daarin?
Ik weet wel welke mijn voorkeur heeft in elk geval ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Syllvero

Re: V. 't Brabantse Bont pups - update p.43

Ongelezen bericht door Syllvero »

Sterkte en succes, Patty.
PattyB

Koetje is ongetwijfeld de mooiste van het nest v.d. reuen. Hij gaat dan ook naar Amerika.
Dan volgt Appel en dan Hartje.
Dat klopt ook zeker.

Koetje is een prachtige reu. Als hij niet naar Amerika zou gaan, zou het een huishond worden en dat zou echt zonde zijn.

Edit:
Vachten verschillen wel iets. Appel en Koetje hebben al een iets langere vacht dan de andere reuen.
Laatst gewijzigd door PattyB op 22 mei 2011 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Succes met de keuze :J:
Esmay87
Zeer actief

PattyB schreef:Koetje is ongetwijfeld de mooiste van het nest v.d. reuen. Hij gaat dan ook naar Amerika.
Dat klopt ook zeker.

Koetje is een prachtige reu. Als hij niet naar Amerika zou gaan, zou het een huishond worden en dat zou echt zonde zijn.
Waarom gaat hij dan naar Amerika... als ze daar niet met hem gaan fokken zou dat toch zonde zijn? Zwartje is echt een schatje, maar als hij qua bouw niet de mooiste is en je wil hem inderdaad gaan inzetten als dekreu kan zwartje dan niet beter naar de vs gaan?
Afbeelding

Made by _Inge_
PattyB

Esmay87 schreef:
PattyB schreef:Koetje is ongetwijfeld de mooiste van het nest v.d. reuen. Hij gaat dan ook naar Amerika.
Dat klopt ook zeker.

Waarom gaat hij dan naar Amerika... als ze daar niet met hem gaan fokken zou dat toch zonde zijn? Zwartje is echt een schatje, maar als hij qua bouw niet de mooiste is en je wil hem inderdaad gaan inzetten als dekreu kan zwartje dan niet beter naar de vs gaan?
In de VS gaan ze júist met 'm fokken lieve schat.
Er staat:

Als hij niet naar Amerika zou gaan, zou het een huishond worden en dat zou echt zonde zijn
Esmay87
Zeer actief

PattyB schreef:
Esmay87 schreef:
Dat klopt ook zeker.

In de VS gaan ze júist met 'm fokken lieve schat.
Er staat:

Als hij niet naar Amerika zou gaan, zou het een huishond worden en dat zou echt zonde zijn
Oh hahaha.. sorry.. ben nog keigaar.. morgen tentamen!!! AAAH!! Dan snap ik de keuze ;-)
Afbeelding

Made by _Inge_
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hoi!
Lees nu net pas van Fiffi! Sterkte voor je schoonouders! Toch nog sneller dan gedacht toch?
Afbeelding
PattyB

HillieS schreef:Hoi!
Lees nu net pas van Fiffi! Sterkte voor je schoonouders! Toch nog sneller dan gedacht toch?
Ja, absoluut niet verwacht. Ze was gewoon als anders en we dachten haar toch nog wel minimaal 1 jaar bij ons te houden. Er waren niet echt tekenen dat ze achteruit ging o.i.d. :ugh:
HillieS
Zeer actief

PattyB schreef:
HillieS schreef:Hoi!
Ja, absoluut niet verwacht. Ze was gewoon als anders en we dachten haar toch nog wel minimaal 1 jaar bij ons te houden. Er waren niet echt tekenen dat ze achteruit ging o.i.d. :ugh:
:J: :J:
Afbeelding
PattyB

Melo!

Vandaag hebben we definitief besloten dat Zwartje niet de toekomstige Melo zou worden van mijn schoonouders.
We zijn er nog eens goed voor gaan zitten met zijn allen en we denken dat hij iets te actief is voor mijn schoonouders (60+ en schoonpa niet zo goed ter been). Ze gaan straks wel lekker met de hond wandelen, maar echt actief trainen zal er niet in zitten. Wij denken dat Zwartje meer nodig gaat hebben en goed zou zitten met een gezin met kinderen (want daar is hij dol op).

Mijn schoonmoeder was vanaf het begin af aan al gek op Appel. Melo is dan ook vertaald: Appelboomgaard.
Het heeft dus zo moeten zijn, dat Appel uiteindelijk toch nog bij mijn schoonouders terecht gaat komen.
Schoonpa was gecharmeerd van Zwartje, maar eigenlijk maakte het hem niet uit.

Nu bleek dat Appel qua bouw erg mooi in elkaar steekt, zijn we dus opnieuw gaan overleggen en hebben we alles bij elkaar genomen (karakter en bouw) en hebben we dus besloten dat Appel bij mijn schoonouders zal blijven.

Zwartje was een keuze naar mijn hart, Appel een keuze met mijn verstand. Mijn schoonmoeder is helemaal door het dolle, want die heeft vanaf moment een een klik met Appel. Mijn schoonpa kan niet wachten tot hij eindelijk mee naar huis mag.

Pff.. het waren wat beslissingen de afgelopen dagen, maar we zijn er helemaal uit. Ik zal straks iedereen voorstellen in een apart topic.

Eigenlijk was het niet echt een weekend om er over na te willen denken, na het verlies van Fiffi. Voor mijn schoonouders is het nu toch moeilijk om nu zo bezig te moeten zijn met de pup die komt, terwijl Fiffi gisteren is overleden. Vandaar dat het ook nog allemaal wat lastiger lag met bespreken e.d.
Maar we zijn er gelukkig uit.

Ontmoet: Melo!

Afbeelding
:hartjes:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: V. 't Brabantse Bont pups - Melo! P.44

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik snap dat het een lastig weekend is zo, op deze manier.. :roos:

Maar wel heel veel geluk en plezier met de nieuwe Melo natuurlijk :cheer:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Gefeliciteerd met de nieuwe Melo. Ik snap dat het moeilijk voor je is geweest. Maar je bent fokker of je bent het niet. Je wilt het ras verbeteren omdat je helemaal gek bent op het ras. En dan hoort dit er een klein beetje bij.

Ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen. Vooral niet omdat je schoonouders nu de pup van hun keuze krijgen en niet die van jou. Met zwartje zouden ze ook heel blij geweest zijn maar dan omdat jij hem zograag wilde houden. Nu hebben zij ipv jij het pupje van hun hart.

En Zwartje straks ook het active gezin waar hij zo in thuis hoort.

Veel plezier nog de komende weken en geniet nog maar even van allemaal.

Ze zijn prachtig
Afbeelding
gevni havanezers
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ah Patty, wat een gedoe allemaal :(
Maar appeltje is ook een leuk ding :ok:

Ik ben zeer benieuwd hoe elk hondje gaat heten :cheer:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Nou ik snap dat het moment niet echt geweldig was nee :blauwoog: Wel fijn dat alles nu bekend is, hartstikke leuk voor jullie!! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
PattyB

blacky schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe Melo. Ik snap dat het moeilijk voor je is geweest. Maar je bent fokker of je bent het niet. Je wilt het ras verbeteren omdat je helemaal gek bent op het ras. En dan hoort dit er een klein beetje bij.

Ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen. Vooral niet omdat je schoonouders nu de pup van hun keuze krijgen en niet die van jou. Met zwartje zouden ze ook heel blij geweest zijn maar dan omdat jij hem zograag wilde houden. Nu hebben zij ipv jij het pupje van hun hart.

En Zwartje straks ook het active gezin waar hij zo in thuis hoort.

Veel plezier nog de komende weken en geniet nog maar even van allemaal.

Ze zijn prachtig
Ho ho, het was niet alleen de keuze naar míjn hart, maar vooral die naar mijn schoonvader. Die was helemaal dol op Zwartje, maar zei wel: uiteindelijk vind ik het allemaal prima. Toch was de klik er met Zwartje zeker. Aangezien het zijn hondje zal worden, hebben we die keuze gemaakt.
Qua karakter is Zwartje erg leuk, maar qua bouw wat minder.

Inderdaad met hart voor het ras is Appel een betere keuze en de laatste week ben ik zijn karakter ook meer en meer gaan waarderen (hij is ontzettend trouw aan de personen die hij vertrouwd). Een heerlijke pup en doet voor mijn gevoel in niets onder voor Zwartje.

Ben érg blij met deze keuze.
Mijn schoonpa had vandaag eigenlijk nog gezegd: ik wil echt Zwartje, maar na lang praten gelukkig toch op Appel uitgekomen. Schoonma dolblij en ik ook!

Zwartje gaat nu naar een gezin die in de toekomst willen hardlopen met 'm en behendigheid willen doen. Ik denk dat dit uitstekend gaat passen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Appel was mijn eerste keuze ;)
Van Koetje vraag ik me af of de vacht niet te open zal worden, die structuur is echt anders.
Maar goed, dat gaan we vanzelf zien ;)

Gefeliciteerd met de nieuwe Melo in elk geval!

Afbeelding

Esmay87
Zeer actief

Gefeliciteerd met de keuzes die jullie dit weekend hebben moeten maken.
Erg leuk om de definitieve namen van de pupjes te zien op je website. Hoop dat ik ze snel nog een keertje kan zien voordat ze naar hun nieuwe eigenaren gaan.. vind het echt vreselijk dat ze weg moeten!! :roos:
Afbeelding

Made by _Inge_
PattyB

Marjoleine schreef:Appel was mijn eerste keuze ;)
Van Koetje vraag ik me af of de vacht niet te open zal worden, die structuur is echt anders.
Maar goed, dat gaan we vanzelf zien ;)

Gefeliciteerd met de nieuwe Melo in elk geval!
Ah, wat grappig.
Ze maken elkaar niet veel qua bouw: appel en koetje.

Ik ben érg blij dat mijn schoonvader toch nog veranderd is van mening vandaag en het nu toch Appel is geworden. :cheer:

Ik heb hetzelfde idee over de vacht van Koetje, zou best kunnen. Toch hadden Senna's nestbroers beide zo'n zelfde vacht als Koetje en deze zijn bij beide broers níet open. :wink:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Gefeliciteerd met Melo.
Wel dubbel en moeilijk om nu over deze keuzes te moeten hebben na het zo onverwacht overlijden van Fifi. Gelukkig zijn jullie eruit en is iedereen tevreden :E:
HillieS
Zeer actief

Gefeliciteerd met de nieuwe Melo!
Afbeelding
PattyB

Het was inderdaad heel dubbel dit weekend en eigenlijk vooral daarom zo moeilijk om de beslissing te maken.
Nu door het overlijden van Fiffi was het nog best lastig om over de keuze van de pups te praten. Het voelde zo dubbel en zo onwaardig tegenover Fief.
Toch moesten knopen doorgehakt worden, want vandaag komt de chipper.
Als ik normaal gesproken had verteld over Appel en Zwartje was de keuze veel sneller gemaakt denk ik, maar nu lag het even wat ingewikkelder door emoties. :blauwoog:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

PattyB schreef: Ik heb hetzelfde idee over de vacht van Koetje, zou best kunnen. Toch hadden Senna's nestbroers beide zo'n zelfde vacht als Koetje en deze zijn bij beide broers níet open. :wink:
Het is ook erg lastig te voorspellen.
Maar de structuur is vaak wel wat fijner.
Of het dan open wordt ligt vaak aan de hoeveelheid ondervacht en dat is haast niet te voorspellen.

Die fijnere structuur vind ikzelf niet zo prettig, het is heel zacht maar duurt langer voor het droog is. Mensen vinden het vaak wel mooi maar het is minder gewenst en ook minder handig als je hond van zwemmen houdt :?
Ik heb beide types in onze lijnen gezien en Joppe heeft beide types gegeven, dus zijn broer zal dat ook vast doorgeven ;)

Afbeelding

PattyB

De pups zijn vandaag gechipt. Ik dacht echt dat zoiets ontzettend pijnlijk zou zijn, zo'n naald, maar nee hoor. De meesten reageerden niet eens. Sommigen een heel klein piepje.
Was echt zo gebeurd.

Nu 'hangen' de namen dus definitief aan de pups.
HillieS
Zeer actief

PattyB schreef:De pups zijn vandaag gechipt. Ik dacht echt dat zoiets ontzettend pijnlijk zou zijn, zo'n naald, maar nee hoor. De meesten reageerden niet eens. Sommigen een heel klein piepje.
Was echt zo gebeurd.

Nu 'hangen' de namen dus definitief aan de pups.
Ik zag het op je site.
Leuk!! :cheer:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Moeilijke keuzes hoor en dan zo snel na het overlijden van het hondje van je schoonouders :roos: Maar een mooie beslissing hebben jullie genomen uiteindelijk als iedereen tevreden is, gefeliciteerd :cheer:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

:ok: gefeliciteerd met de nieuwe Melo, ik hoop dat je schoonouders er veel plezier aan gaan beleven
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Esmay87
Zeer actief

Gefeliciteerd meis!! Geniet er nog maar even van!! :J:
Afbeelding

Made by _Inge_