Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw huis voor Bunker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Nieuw huis voor Bunker

Ongelezen bericht door Cash »

Zoek stok! schreef:
Cash schreef:Ik lees jou dit wel vaker zeggen. En het zal vast bij jou honden zo zijn maar de herders die ik ken en zelf gehad heb wilden toch niets liever dan daar zijn waar baasje en vrouwtje ook waren.
Dat is toch altijd zo. Dat de honden zoals ze gehouden worden het meest gelukkig zijn volgens de baas? Het wordt tot de keuze van de hond gemaakt.
Tsja. Ik heb 2 herders in huis gehad die bij hun baas/fokker in de kennel leefde.
Als wij op vakantie gingen, dan logeerden ze daar. Die honden waren ook niet van mij.
Gelukkig waren ze niet hoor, als ze die kennels weer zagen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Ongelezen bericht door umajoya »

Neeltje schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk ( en dat in iedere situatie waar de honden in één huishouden niet bij elkaar kunnen) dat er beter herplaatst kan worden. Want hoe je het ook draait of keert, er heerst spanning en dat is voor niemand goed.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Maar dat komt ook doordat ik zelf tegen het kennelleven voor een hond ben.
Ik vind dat honden gewoon in huis moeten leven.
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef: Ach ja. Ik kan alleen maar blij zijn dat ik op honden val die ik niet gekooid hoef te houden. Soms begrijp ik echt de lol niet van bepaalde rassen, sorry.
de mechelaar is een geweldig ras, ik zou niet anders meer willen.
Een Mechelaar hoef je helemaal niet gekooid te houden. Waarom zou dat moeten? Een Ambull ook niet overigens. Als je het dan bij eentje laat tenminste.
Maar niet iedereen wil maar een hond, niet iedereen is zo goed als jij hoor... maar goed, ik heb mijn honden niet zoals jij ze hebt, wil ik ook niet, hoef ik ook niet, doe ik ook niet.
Mijn honden kunnen prima samen uit met zn drieen en dat is ruim voldoende. En al zouden ze ooit gescheiden uit moeten dan heb ik daar ook totaal geen problemen mee. (ps. volgende week waarschijnlijk want dan moet Xena loops worden)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

umajoya schreef:
Neeltje schreef:
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk ( en dat in iedere situatie waar de honden in één huishouden niet bij elkaar kunnen) dat er beter herplaatst kan worden. Want hoe je het ook draait of keert, er heerst spanning en dat is voor niemand goed.

dat kun je wel vinden maar als je honden daar anders over denken heb je toch een probleem met jouw idee daarover.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
Zoek stok! schreef:
Cash schreef:Ik lees jou dit wel vaker zeggen. En het zal vast bij jou honden zo zijn maar de herders die ik ken en zelf gehad heb wilden toch niets liever dan daar zijn waar baasje en vrouwtje ook waren.
Dat is toch altijd zo. Dat de honden zoals ze gehouden worden het meest gelukkig zijn volgens de baas? Het wordt tot de keuze van de hond gemaakt.
Tsja. Ik heb 2 herders in huis gehad die bij hun baas/fokker in de kennel leefde.
Als wij op vakantie gingen, dan logeerden ze daar. Die honden waren ook niet van mij.
Gelukkig waren ze niet hoor, als ze die kennels weer zagen.
Niet iedere hond is hetzelfde he... :ok:
Afbeelding
umajoya
Zeer actief

malinois schreef:
umajoya schreef:
Neeltje schreef:

dat kun je wel vinden maar als je honden daar anders over denken heb je toch een probleem met jouw idee daarover.
Ja er zijn inderdaad rassen die geschikt zijn voor het kennelleven.
Zo'n ras zou ik ook niet in huis willen halen denk ik.

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Wij hebben een Schotse collie gehad bij me thuis en die was bedoeld als huishond maar ging dan net zo lang vervelend drentelen tot hij weer naar buiten mocht. Mijn vader heeft van ellende een soort ren gemaakt.Ik vond het maar ongezellig maar zo was die hond eenmaal.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

umajoya schreef:
malinois schreef:
umajoya schreef:

welke dan?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb zelf 2 staffordteven met een leeftijdsverschil van 6 jaar. Ik moet ze ook scheiden.
Wie zou ik weg moeten doen dan?
De oudste met al haar gezondheidsproblemen, die van een bang hondje is uitgegroeid tot ware Diva van het huis?
Of de jongste wat de hond is waar ik altijd al over gedroomd heb?
Het is altijd makkelijk om te oordelen als het niet over jouw eigen honden gaat. Ik heb nooit 1 seconde nagedacht om een van de dames weg te doen ondanks dat ze een aantal keer op leven en dood gevochten hebben.
Inmiddels zijn ze ook weer de helft van de tijd los bij elkaar. Tot zo ver de spanning die er zou hangen.
umajoya
Zeer actief

Hutsje schreef:
umajoya schreef:
welke dan?
Oke, laat ik het zo formuleren: Kenissen van ons hebben Hollandse Herders die ze gebruiken voor de sport, pakwerk. Alle honden leven buiten in kennels. Zij zeggen dat het ras heel geschikt is voor het kennelleven, dat de honden niks te kort komen buiten en het juist heerlijk vinden om buiten te leven.

Ik persoonlijk vind een hond in huis heerlijk, de nageltjes die op het laminaat tikken, een hond gezellig op de bank, het geluid van een hond die in zijn bench ligt en bezig is met een speeltje/kong.
Gewoon een hond om me heen in huis vind ik fijn.

Dus of een Hollandse herder dan zo geschikt voor mij is, als ik mijn kennissen moet geloven, ik weet het niet.
Ik wil graag een hond in huis, maar de hond zelf moet dat ook willen, moet daar dan ook geschikt voor zijn.

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ken de (duitse) herder alleen maar als een hond die altijd bij de baas wil zijn. Ok, we hebben er maar 2 gehad maar die waren altijd waar wij waren.
Een hond baasgericht noemen maar diezelfde hond ligt met alle rust in een kennel gaat tegen mijn gevoel in. Ik zou eerder denken dat een zelfstandige hond makkelijker in een kennel te houden is...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

umajoya schreef:
Hutsje schreef:
umajoya schreef:
welke dan?
Oke, laat ik het zo formuleren: Kenissen van ons hebben Hollandse Herders die ze gebruiken voor de sport, pakwerk. Alle honden leven buiten in kennels. Zij zeggen dat het ras heel geschikt is voor het kennelleven, dat de honden niks te kort komen buiten en het juist heerlijk vinden om buiten te leven.

Ik persoonlijk vind een hond in huis heerlijk, de nageltjes die op het laminaat tikken, een hond gezellig op de bank, het geluid van een hond die in zijn bench ligt en bezig is met een speeltje/kong.
Gewoon een hond om me heen in huis vind ik fijn.

Dus of een Hollandse herder dan zo geschikt voor mij is, als ik mijn kennissen moet geloven, ik weet het niet.
Ik wil graag een hond in huis, maar de hond zelf moet dat ook willen, moet daar dan ook geschikt voor zijn.
Dat ze geschikt zijn voor de kennel wil natuurlijk niet zeggen dat ze dus niet in huis willen.
Mijn Hollander ligt gewoon binnen.
Mijn mechelaar tegenwoordig ook (heeft tot 2 jaar geleden buiten gezeten als ik moest werken).
En de pup (mechelaar) gaat straks dus naar buiten, zeker wanneer ik niet thuis ben. Ook omdat mijn mechelteef nog gewoon loops wordt en ik dus wil dat als dat zover is, de reu gewend is aan de kennel als ik hem niet mee kan nemen naar het werk (hij gaat vanaf kleins af aan straks mee zolang dat gaat).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Ik ken de (duitse) herder alleen maar als een hond die altijd bij de baas wil zijn. Ok, we hebben er maar 2 gehad maar die waren altijd waar wij waren.
Een hond baasgericht noemen maar diezelfde hond ligt met alle rust in een kennel gaat tegen mijn gevoel in. Ik zou eerder denken dat een zelfstandige hond makkelijker in een kennel te houden is...
Ik ken juist een aantal Duitse Herders die in een kennel leven en dat prima lijken te vinden. De keren dat ik hen verzorg (als de baas op vakantie is) willen ze niet eens binnen, ook al laat ik de deur openstaan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
umajoya
Zeer actief

Mickie schreef:
Machie schreef:Een hond baasgericht noemen maar diezelfde hond ligt met alle rust in een kennel gaat tegen mijn gevoel in. Ik zou eerder denken dat een zelfstandige hond makkelijker in een kennel te houden is...
Dat vind ik ook nogal tegenstrijdig: een baasgerichte hond die liever in een kennel zou zitten dan bij zijn baas.
Ja inderdaad. Dat klinkt raar

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn vader heeft altijd hollandse herders gehad als politiehonden en die wilden echt niet naar binnen.
Op oudjaarsavond moesten ze dat wel maar je kon duidelijk merken dat ze dat niet prettig vonden.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inge schreef:
Machie schreef:Ik ken de (duitse) herder alleen maar als een hond die altijd bij de baas wil zijn. Ok, we hebben er maar 2 gehad maar die waren altijd waar wij waren.
Ik ken juist een aantal Duitse Herders die in een kennel leven en dat prima lijken te vinden. De keren dat ik hen verzorg (als de baas op vakantie is) willen ze niet eens binnen, ook al laat ik de deur openstaan.
Waarschijnlijk omdat ze het niet gewend zijn?
Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ze ook zo reageren als ze van pups af aan wel gewend zijn binnen te leven.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Pemba schreef:Mijn vader heeft altijd hollandse herders gehad als politiehonden en die wilden echt niet naar binnen.
Op oudjaarsavond moesten ze dat wel maar je kon duidelijk merken dat ze dat niet prettig vonden.
Ja, als ze het niet gewend zijn...
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Sophie, Lab, wilde eerst ook niet naar binnen. Ze had altijd buiten in een kenneltje gezeten (2x1+ een iglo geval). Had gewoon geen idee dus.
Nu komt ze regelmatig zelf binnen, vind ze heerlijk. Ze is echt liever bij haar roedeltje :19:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Alleen gaat dit topic daar helemaal niet over :wink: Het gaat er over dat een hond een paar uurtjes per dag in een kennel gaat zodat hij niet in zijn eentje binnen zit.
Voor mij zou dat ook niets zijn maar ik denk dat ts een goede oplossing bedacht heeft, zeker als de kennel nog groter wordt.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Allemachtig. Nee, Brigitte zou eens een fototopic kunnen openen met normale reacties :roll:

Mooie kooi Bri, in elk geval ruimer dan een bench waar sommige honden een hele nacht in moeten vertoeven :pffff:
(jammer, kan de foto van de bench met het Dramaqueen-bordje erop niet meer vinden haha)
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik dacht dat veel herder honden in een kennel werden gehouden zodat ze extra "scherp" zijn met de sport.
Dat zou nooit mijn ding zijn, maar voor een paar uur zie ik het probleem niet.

Honden passen zich meestal goed aan de omstandigheden waarin ze leven, mits het niet te extreem is.
Dat is het leuke van honden, ze geven ons al snel het gevoel dat we een super baasje zijn :engel:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mijn hemel ben je een dagje werken :schrik: :mrgreen: ik ga er niet eens meer op in verder, lezen is echt een vak voor bep. mensen :roll:

Marc die 3 pups die je maar dwars blijven zitten wie is nr. 3 dan? Elektra is nl 4 jaar de andere zijn 2.5 dus waar jij iedere keer die 3de vandaan haalt?
Maar wees maar gerust hoor mijn honden hebben een prima leven met een hoop veelzijdigheid en liefde en dat kunnen meerdere hier op het forum beamen. Houd jij je lekker bezig met je mensagressieve hond dat houd ik me wel bezig met mijn hondagressieve hond, wat ik overigens 10x liever heb dan een hond die mijn visite opvreet dus voordat je een ander gaat wijzen op dingen van hun honden kijk eerst even goed naar je eigen cleva :ok: dat jij nou een onwijze stress met/van je honden hebt wil nog niet zeggen dat een ander ook stress in huis heeft.
Brigitte
Zeer actief

Ingrid48 schreef:Ik vind het ook jammer dat het moet, voor elke hond is het natuurlijk veel leuker om in de groep te kunnen blijven maar als het niet anders kan dan kan het niet anders....Was dit van te voren te voorzien Brigitte of is het gewoon heel jammer zo gelopen?

groetjes, Ingrid
Ja, dit was te voorzien vandaar dat we er altijd rekening mee hielden dat het kon gebeuren en hier dingen op konden aanpassen. Buffel had ook niet gebleven als hij niet uiteindelijk bij mijn ouders had kunnen wonen. Ik ga geen hond houden om die vervolgens te herplaatsen na jaren dan had ik dat gelijk gedaan maar ik wilde hem liever bij mijn ouders hebben dan bij vreemden als ik hem toch weg zou doen :wink:
Brigitte
Zeer actief

Inge O schreef:
Nanna schreef:Ik vind het voornamelijk een lelijk ding.
ik vind het vooral een klein ding, valt voor mij bijna eerder onder 'grote bench'.

de reden waarom hij er komt kan ik wel begrijpen maar zie niet waarom er niet meer ruimte kan voor gemaakt worden.
Omdat die ruimte er op het moment even niet is mss :19:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

mariaa schreef:Ik dacht dat veel herder honden in een kennel werden gehouden zodat ze extra "scherp" zijn met de sport.
Volgens mij heeft het weinig te maken met extra "scherpte" waarom mensen hun hond in een kennel houden.
Veel africhters kiezen er wel voor, maar dat heeft volgens mij meer te maken met het niet teveel hoeven te verbieden van de hond (niet op de bank, niet aan de tafelpoten knagen, niet blaffen bij de bel etc etc).
Groetjes Inge
Afbeelding

Brigitte
Zeer actief

laeken schreef:
Uhm het is de bedoeling dat hij er per dag 2 a 3 uurtjes in vertoefd als wij in de tuin zitten ohh wat een drama voor hem zeg :schrik: . Maar gelukkig woont hij daarom bij mij en niet bij zo'n dramaqueen als jou :E:
Dus de rest van de dag gaat het prima tussen de honden en loopt hij binnen lekker los? :oohja:[/quote]

Ja, hij loopt idd lekker los binnen ja :ok: dat ze niet bij elkaar kunnen los lopen betekend niet dat ze door 12 hekken gescheiden moeten worden hoor en dat ze alsnog hun best doen om daardoor heen te komen. Dus nee helaas voor jou is er hier totaal geen stress bij de honden ondanks dat ze niet gezellig samen kunnen spelen hebben ze geen behoefte om elkaar door de tralies te trekken.

Afbeelding

Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Marion. schreef:Allemachtig. Nee, Brigitte zou eens een fototopic kunnen openen met normale reacties :roll:
Had je wat anders verwacht, Marion? :19:
Dit is het HF, remember?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Brigitte
Zeer actief

Ariane schreef:
Marion. schreef:Allemachtig. Nee, Brigitte zou eens een fototopic kunnen openen met normale reacties :roll:
Had je wat anders verwacht, Marion? :19:
Dit is het HF, remember?
Ik heb al weer een leuke fotoshoot in gedachten :engel:
Brigitte
Zeer actief

laeken schreef:
Inge schreef: Als je leest had je ook kunnen lezen dat ze binnen gescheiden zijn met traphekjes en dat dat prima werkt. Dus ja...zo te lezen loopt hij dan gewoon los, alleen niet samen met de anderen.
Op deze manier kan hij ook een paar uurtjes buiten zijn als de rest buiten is, zie het probleem dus niet.
En op den duur wordt de kennel nog flink vergroot.
Brigitte, prima oplossing! :ok:
Ik kan prima lezen en ook een eigen mening hebben toch? Ik vind het geen leuke titel maar suggestief gelul om je probleem als grap af te doen. Je kiest ervoor 3 pups tegelijk te nemen met als gevolg dat er nu al 1 apart zit. Zover ik weet en opmerk woont er al een de halve tijd ergens anders en nu lees ik dat er een constant buiten de roedel gesloten leeft. Moet ik daar een applaus voor geven? Het lachen vinden allemaal? Ik vind het zielig. Spijt me. Ongeacht hoe de honden gescheiden worden. Dus ik denk dat ik best zelf bepaal wat ik ergens van vind. Ik vond het leuker voor Bunker toen Brigitte nog speel-foto's kon posten en toen hij nog gezellig kon leven ipv apart afgesloten van de roedel. Begrijp best dat sommige mensen daar niet wakker van liggen. Ik blijf echter van mening dat je met de keuze van je honden ook kan kiezen wat voor leven je ze kan bieden. Kan er nog wel een reutje bijnemen, maarja, niemand kent een Ambull met ballen die met een gelijkwaardige reu kan leven. Bestaat vrijwel niet. Dus als je dan lijnrecht op die situatie afstuurt als een kip zonder kop dan vind ik dat niet zo heel erg eerlijk naar je honden toe.

En nu is het dan Elektra. Zal allemaal wel want gister waren het nog de reuen. Als het Elektra is dan is het in elk geval zgn niet te voorzien geweest.
omdat we Bunker en de andere mannen nu gescheiden moeten houden
Dit geeft al aan dat jij ook het een en ander mist. Ik lees nl in 1 topic al meerdere redenen om de honden te scheiden. Nu is het Elektra, gister waren het Tank en Buffel..... :lees: :oohja:
Jammer joh, Bunker kan niet met Tank of Buffel of mss wel maar ik neem het risico om het te proberen gewoon liever niet. Want ja het komt idd door Elektra die Tank aanviel en hulp kreeg van Bunker en we hebben toen uit voorzorg besloten om Bunker alleen nog maar met Elektra te doen terwijl er tussen hem en Buffel nooit wat is voorgevallen maar ja dat weet jij heus wel want jij leest zo goed :oohja:

Je zoekt gewoon weer eens rel, je reageert altijd als een stuk zure zult, altijd zo negatief en vreselijk betwterig terwijl je je eigen hond ook niet op de rails krijgt ik vind dat best zielig eigenlijk en dat zo;n grote mond over andere. Maar helaas die rel zul je bij mij niet krijgen :mann:
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik vind dat je een goeie oplossing heb gevonden voor die paar uurtjes..
:ok:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”