Op welke leeftijd?Verder is het een heel down to earth iemand. Zoals hier al werd gezegd, hij was al een eeuwigheid bezig voor de show van de grond kwam. Een van zijn prioriteiten is het redden van '' afgeschreven'' honden die in de USA in ''death row'' asiels zitten. Een paar dagen voor ze aan de beurt zijn voor een spuitje worden ze opgehaald, gerehabiliteerd en krijgen ze veel en veel makkelijker een nieuw huis. Er zijn continu zo'n 40 honden in het dog psychology center waar een toegewijd team met ze aan de slag is met een heel dagelijks programma. Verder krijgen kids les in de omgang met dieren, heeft CM een schoolprogramma en voert hij campagne voor het steriliseren en castreren, wat vooral in Mexico nog gezien wordt als '' not done''.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Cesar Millan : genie of mediageile geldwolf ?
- ranetje
- Zeer actief
Dat promoten gaat wat verder dan asiel en zwerfdieren dacht ikNanna schreef:Ik ga er zomaar van uit dat ze daar de asiel- en zwerfdieren niet eerst netjes twee keer loops laten worden opdat ze mooi uitgroeienranetje schreef: Op welke leeftijd?
Daar gaat op zeer praktische wijze meteen het mes in, en terecht.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Op dit moment heb ik een Franse Bulldog.
In ieder geval niet voor de leeftijd van 6 maanden bereikt is.ranetje schreef:Op welke leeftijd?Verder is het een heel down to earth iemand. Zoals hier al werd gezegd, hij was al een eeuwigheid bezig voor de show van de grond kwam. Een van zijn prioriteiten is het redden van '' afgeschreven'' honden die in de USA in ''death row'' asiels zitten. Een paar dagen voor ze aan de beurt zijn voor een spuitje worden ze opgehaald, gerehabiliteerd en krijgen ze veel en veel makkelijker een nieuw huis. Er zijn continu zo'n 40 honden in het dog psychology center waar een toegewijd team met ze aan de slag is met een heel dagelijks programma. Verder krijgen kids les in de omgang met dieren, heeft CM een schoolprogramma en voert hij campagne voor het steriliseren en castreren, wat vooral in Mexico nog gezien wordt als '' not done''.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb me afgelopen weekend bij een uitzending wel ernstig verbaast.. Een herderachtige hond en een kat moesten persee samen.. TT om en dan zeggen als die hond vol angst ineengedoken staat dat ie nu onderdanig en ontspannen is.. Uhu 

-
- Vaste gebruiker
Dat zijn enkele van de doelen waar geld vanuit CM naartoe gaat, misschien formuleer ik het dan duidelijker. Met promoten in de context van het bericht heb ik het over promotie van de shows/de tour, publicaties daaromtrent etc.ranetje schreef:Dat promoten gaat wat verder dan asiel en zwerfdieren dacht ikNanna schreef:Ik ga er zomaar van uit dat ze daar de asiel- en zwerfdieren niet eerst netjes twee keer loops laten worden opdat ze mooi uitgroeienranetje schreef: Op welke leeftijd?
Daar gaat op zeer praktische wijze meteen het mes in, en terecht.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee die hond wist niet waar het vandaan kwam, heb het nu niet gezien maar weet welke je bedoeld, met die zwarte hond... is puur onzekerheid over waar het vandaan kwam, niks meer en niks minder.Machie schreef:Ik heb me afgelopen weekend bij een uitzending wel ernstig verbaast.. Een herderachtige hond en een kat moesten persee samen.. TT om en dan zeggen als die hond vol angst ineengedoken staat dat ie nu onderdanig en ontspannen is.. Uhu

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
6 maanden is nog te vroeg vind ik.sabineb schreef:In ieder geval niet voor de leeftijd van 6 maanden bereikt is.ranetje schreef:Op welke leeftijd?Verder is het een heel down to earth iemand. Zoals hier al werd gezegd, hij was al een eeuwigheid bezig voor de show van de grond kwam. Een van zijn prioriteiten is het redden van '' afgeschreven'' honden die in de USA in ''death row'' asiels zitten. Een paar dagen voor ze aan de beurt zijn voor een spuitje worden ze opgehaald, gerehabiliteerd en krijgen ze veel en veel makkelijker een nieuw huis. Er zijn continu zo'n 40 honden in het dog psychology center waar een toegewijd team met ze aan de slag is met een heel dagelijks programma. Verder krijgen kids les in de omgang met dieren, heeft CM een schoolprogramma en voert hij campagne voor het steriliseren en castreren, wat vooral in Mexico nog gezien wordt als '' not done''.
Adviseer jij dat ook?

Heel misschien met uitzondering van ernstige probleemgevallen en zwerf/asieldieren.
Maar verder ................
- ranetje
- Zeer actief
sabineb schreef:Dat zijn enkele van de doelen waar geld vanuit CM naartoe gaat, misschien formuleer ik het dan duidelijker. Met promoten in de context van het bericht heb ik het over promotie van de shows/de tour, publicaties daaromtrent etc.

Oh dus hij promoot geen vroege castratie?
Of dat ook?
Want dat was wat ik uit je posting begreep.
- Floridian68
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse Staffordshire Bull Terrier
Genie? onze pup van 8 maanden is superlief. Niet alleen dankzij de boeken/films van hem die wij hebben, ook puppycursus heeft z'n vruchten afgeworpen. Maar hij hanteert hetzelfde principe als Monty Roberts bij de paarden. Vanuit het dier denken, niet vanuit de mens. Een heleboel dingen worden mij duidelijk waarom je ze niet moet doen (hond optillen uit angst voor de andere honden, no touch, no talk etc., ruimte opeisen - wij hebben een open keuken, als wij koken komt de pup niet in de keuken...veiligheid voorop.)
Mediageil? Ook vind ik dat hij in de nieuwere afleveringen (NatGeo) een beetje te populair probeert over te komen. Was idd wat bescheidener in eerdere afleveringen. En als celeb is het zo, dat overal waar je komt er fotograven of andere mediabeesten zijn. Ongewild kom je toch in het nieuws, positief en negatief.
Geldwolf? Maar de merchandising is ook voor hem een manier van inkomsten. En als mensen het dan kopen, is er dus behoefte aan. En je moet een beetje het kaf van het koren scheiden. Dus mensen die echt in nood zitten met het gedrag van hun hond, of mensen die voor elk ongewild plasje hem raadplegen, wie moet hij dan helpen?
Misschien verwoord ik het een beetje moeilijk, zit in m'n hoofd, maar weet even niet hoe ik het uit moet leggen. Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Mediageil? Ook vind ik dat hij in de nieuwere afleveringen (NatGeo) een beetje te populair probeert over te komen. Was idd wat bescheidener in eerdere afleveringen. En als celeb is het zo, dat overal waar je komt er fotograven of andere mediabeesten zijn. Ongewild kom je toch in het nieuws, positief en negatief.
Geldwolf? Maar de merchandising is ook voor hem een manier van inkomsten. En als mensen het dan kopen, is er dus behoefte aan. En je moet een beetje het kaf van het koren scheiden. Dus mensen die echt in nood zitten met het gedrag van hun hond, of mensen die voor elk ongewild plasje hem raadplegen, wie moet hij dan helpen?
Misschien verwoord ik het een beetje moeilijk, zit in m'n hoofd, maar weet even niet hoe ik het uit moet leggen. Hopelijk is het een beetje duidelijk.

-
- Vaste gebruiker
In ieder geval niet voor de leeftijd van 6 maanden bereikt is.[/quote]
6 maanden is nog te vroeg vind ik.
Adviseer jij dat ook?
Heel misschien met uitzondering van ernstige probleemgevallen en zwerf/asieldieren.
Maar verder ................[/quote]
Nee persoonlijk vind ik dat zeker hier in Nederland aan de vroege kant. Ik denk ook dat wij wellicht wat meer open staan voor castratie en sterilisatie en zelf meer kennis vergaren over de effecten en redenen hiervoor. In de USA weet ik dat er al bij 4 maanden gecastreerd wordt in veel gevallen, dat is natuurlijk wel heel erg aan de vlotte kant. Zelf houd ik meestal 10-12 maanden aan, hoewel ik wel gevallen heb meegemaakt waarin het, gezien de situatie (meerdere reuen in een roedel en gedragsproblemen) wenselijk was toch rond 8 maanden te castreren.
6 maanden is nog te vroeg vind ik.
Adviseer jij dat ook?

Maar verder ................[/quote]
Nee persoonlijk vind ik dat zeker hier in Nederland aan de vroege kant. Ik denk ook dat wij wellicht wat meer open staan voor castratie en sterilisatie en zelf meer kennis vergaren over de effecten en redenen hiervoor. In de USA weet ik dat er al bij 4 maanden gecastreerd wordt in veel gevallen, dat is natuurlijk wel heel erg aan de vlotte kant. Zelf houd ik meestal 10-12 maanden aan, hoewel ik wel gevallen heb meegemaakt waarin het, gezien de situatie (meerdere reuen in een roedel en gedragsproblemen) wenselijk was toch rond 8 maanden te castreren.
-
- Vaste gebruiker
Ik denk dat we zijn werk/mening wat betreft castratie wel in de context moeten zien van het land waarin hij met dit werk voornamelijk bezig is. In Mexico leven honden vooral op straat, is er een overschot door overfok. Hier kan ik begrijpen dat hij hondenbezitters aanraadt de hond te laten steriliseren/castreren op redelijk jonge leeftijd. Als je kijkt naar de uitpuilende asiels in de USA, waar in de meeste staten een andere beleid heerst dan in ons land, is het beter om overfok tegen te gaan en zo te voorkomen dat een kansloos dier gedumpt wordt of in een asiel terecht komt waar hij ge-euthaniseerd wordt. Dus ja, in zijn eigen land promoot hij het steriliseren/castreren en werkt hij mee aan projecten waarbij mensen die het bijvoorbeeld financieel niet kunnen opbrengen, hun dier kunnen laten helpen.ranetje schreef:sabineb schreef:Dat zijn enkele van de doelen waar geld vanuit CM naartoe gaat, misschien formuleer ik het dan duidelijker. Met promoten in de context van het bericht heb ik het over promotie van de shows/de tour, publicaties daaromtrent etc.![]()
Of dat ook?
- Roompie
- Zeer actief
Ik heb toen een aflevering gezien over dat castreren in mexico. De meeste honden lopen daar ten alle tijden los en wordt er dus gewoon elke keer een teef drachtig.
Ik zag teefjes met puppies gewoon op straat leven. En dat is wel te voorkomen door alle dieren daar (ongeacht de leeftijd) zo vroeg en snel mogelijk te castreren zodat er niet nog meer honden bij komen die later het meest waarschijnlijk gewoon op de straat terecht komen.
Maar die situatie is ook niet te vergelijken met nederland.
Ik zag teefjes met puppies gewoon op straat leven. En dat is wel te voorkomen door alle dieren daar (ongeacht de leeftijd) zo vroeg en snel mogelijk te castreren zodat er niet nog meer honden bij komen die later het meest waarschijnlijk gewoon op de straat terecht komen.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Je zou het hoogstens kunnen vergelijken met het kattenbeleid in Nederland, hier wordt het vroegtijdig castreren en steriliseren van katten in elk geval wél gepromoot om van de grote aantallen zwerfkatten af te komen.Dat blijkt nog het beste te werken.Dus in een land waar je dat probleem met honden hebt lijkt me dat beleid ook niet verkeerd.Je kunt weinig anders om het in de hand te houden en onnodig dierenleed tegen te gaan.Onyx schreef:Ik heb toen een aflevering gezien over dat castreren in mexico. De meeste honden lopen daar ten alle tijden los en wordt er dus gewoon elke keer een teef drachtig.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik vond het aanvankelijk ook een naar gezicht tot te zien was dat dezelfde hond later vrolijk en ontspannen rondliep.malinois schreef:nee die hond wist niet waar het vandaan kwam, heb het nu niet gezien maar weet welke je bedoeld, met die zwarte hond... is puur onzekerheid over waar het vandaan kwam, niks meer en niks minder.Machie schreef:Ik heb me afgelopen weekend bij een uitzending wel ernstig verbaast.. Een herderachtige hond en een kat moesten persee samen.. TT om en dan zeggen als die hond vol angst ineengedoken staat dat ie nu onderdanig en ontspannen is.. Uhu
Je moet iets als je hond je kat wil vermoorden. Wat ik me alleen afvraag is of het op de lange termijn ook werkt? Volgens zijn uitleg wel, omdat een hond niet in het verleden leeft.
- Roompie
- Zeer actief
Precies, want die mensen hebben vaak geen geld voor een dierenarts mocht er wat misgaan bij een werpende teef.Marie-Josée schreef:Je zou het hoogstens kunnen vergelijken met het kattenbeleid in Nederland, hier wordt het vroegtijdig castreren en steriliseren van katten in elk geval wél gepromoot om van de grote aantallen zwerfkatten af te komen.Dat blijkt nog het beste te werken.Dus in een land waar je dat probleem met honden hebt lijkt me dat beleid ook niet verkeerd.Je kunt weinig anders om het in de hand te houden en onnodig dierenleed tegen te gaan.Onyx schreef:Ik heb toen een aflevering gezien over dat castreren in mexico. De meeste honden lopen daar ten alle tijden los en wordt er dus gewoon elke keer een teef drachtig.
Dan zie ik toch liever dat zulke teefjes helemaal geen nesten meer (kunnen) krijgen.

En het land waarin hij werkt zijn de Verenigde Staten van Amerika. Daar wordt massaal vroeg castreren gepromoot, omdat ze daar een gigantisch overschot aan honden hebben, die als ze in het asiel komen, vaak al heel snel een spuitje krijgen, omdat er gewoon veel te veel zijn.sabineb schreef:Ik denk dat we zijn werk/mening wat betreft castratie wel in de context moeten zien van het land waarin hij met dit werk voornamelijk bezig is. In Mexico leven honden vooral op straat, is er een overschot door overfok. Hier kan ik begrijpen dat hij hondenbezitters aanraadt de hond te laten steriliseren/castreren op redelijk jonge leeftijd. Als je kijkt naar de uitpuilende asiels in de USA, waar in de meeste staten een andere beleid heerst dan in ons land, is het beter om overfok tegen te gaan en zo te voorkomen dat een kansloos dier gedumpt wordt of in een asiel terecht komt waar hij ge-euthaniseerd wordt. Dus ja, in zijn eigen land promoot hij het steriliseren/castreren en werkt hij mee aan projecten waarbij mensen die het bijvoorbeeld financieel niet kunnen opbrengen, hun dier kunnen laten helpen.ranetje schreef:sabineb schreef:Dat zijn enkele van de doelen waar geld vanuit CM naartoe gaat, misschien formuleer ik het dan duidelijker. Met promoten in de context van het bericht heb ik het over promotie van de shows/de tour, publicaties daaromtrent etc.![]()
Of dat ook?
Dat stukje uit Mexico, is om dat ook onder de aandacht te brengen, maar zijn nummer 1 publiek zijn de Verenigde Staten van Amerika.
- ranetje
- Zeer actief
Natuurlijk moeten we dat in context zien.sabineb schreef:Ik denk dat we zijn werk/mening wat betreft castratie wel in de context moeten zien van het land waarin hij met dit werk voornamelijk bezig is. In Mexico leven honden vooral op straat, is er een overschot door overfok. Hier kan ik begrijpen dat hij hondenbezitters aanraadt de hond te laten steriliseren/castreren op redelijk jonge leeftijd. Als je kijkt naar de uitpuilende asiels in de USA, waar in de meeste staten een andere beleid heerst dan in ons land, is het beter om overfok tegen te gaan en zo te voorkomen dat een kansloos dier gedumpt wordt of in een asiel terecht komt waar hij ge-euthaniseerd wordt. Dus ja, in zijn eigen land promoot hij het steriliseren/castreren en werkt hij mee aan projecten waarbij mensen die het bijvoorbeeld financieel niet kunnen opbrengen, hun dier kunnen laten helpen.ranetje schreef:sabineb schreef:Dat zijn enkele van de doelen waar geld vanuit CM naartoe gaat, misschien formuleer ik het dan duidelijker. Met promoten in de context van het bericht heb ik het over promotie van de shows/de tour, publicaties daaromtrent etc.![]()
Of dat ook?
Maar je was zo enthousiast aan het promoten dat ik even de indruk kreeg dat je dat advies (als GT die dagelijks werkt met de CM Methode) ook had overgeplant naar Nederland.

- umajoya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds
hier ben ik het wel een beetje mee eens.wendy71 schreef:Hij is beide.
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

[gemaakt door kiki2000]

[gemaakt door kiki2000]
-
- Vaste gebruiker
Natuurlijk moeten we dat in context zien.
Maar je was zo enthousiast aan het promoten dat ik even de indruk kreeg dat je dat advies (als GT die dagelijks werkt met de CM Methode) ook had overgeplant naar Nederland.
[/quote]
Nee hoor ik denk ook nog gewoon zelf na 

- ranetje
- Zeer actief
sabineb schreef:ranetje schreef:Natuurlijk moeten we dat in context zien.
Maar je was zo enthousiast aan het promoten dat ik even de indruk kreeg dat je dat advies (als GT die dagelijks werkt met de CM Methode) ook had overgeplant naar Nederland.Nee hoor ik denk ook nog gewoon zelf na