Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel-rage?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Poedel-rage?

Ongelezen bericht door Ariane »

Lysette schreef:Ik wist 5 jaar geleden al dat ze leuk waren :pffff:

De reden dat ik voor een poedel heb gekozen is dat ik een makkelijk, sportief en sociaal hondje wilde. Nou, dat heb ik gekregen. Jip is erg makkelijk maar wil wel heel erg graag werken. Ze is niet moeilijk met andere honden, kinderen of wat dan ook. Zonder over zich heen te laten lopen overigens. Een karakter dat me heel erg bevalt en wat ik toch niet in veel rassen terug vindt.

Ik krijg veel positieve reacties op haar. Omdat ze dan ineens een hond zien in plaats van een wandelend kapsel :wink:
Ik herinner me nog toen bij Groeneveld in Baarn, een kleine 5 jaar geleden of zo, dat Jip op die grote stenen bol zat als pupje.
Toen was ik meteen verkocht, dus wie weet komt er hier ooit een poedel naast Jagger.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

DutchCelts schreef:
Nou ik heb Nanna daar nog nooit minachtig over zien doen hoor.
Ik vind dat ze op een leuke manier wijst op de fout van me/mijn.
Het is gewoon een irritante fout waar ik mij ook dagelijks schuldig aan maakt.
En dit zie je over het hoofd, Nanna :hmmm: :engel:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

chrico schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze een xsing kopen.
En alle fokkers zijn toch in meer of mindere mate commercieel.??
Niets mis mee hoor.
Ik denk dat dat wel meevalt dat mensen het weten, er is een naam aan verbonden en mensen horen eens iets (niet allemaal maar het gros wel). Als ik pups zou hebben en ik zou schrijven kruising akita/poedel of dat ik zou schrijven rasechte poedaki's, dat maakt een groot verschil voor de normale mens.
Als je mensen hoort praten, oh nee hoor dit is geen kruising, dit is een doodle. Dan vraag ik mij af of zo iemand ook daadwerkelijk op de hoogte is.
Klopt, veel fokkers zijn commercieel met hun hobby bezig maar met de doodle word het wel erg winstgevend
Ik heb even op internet rondgeneusd en op alle fokker websites die ik heb gevonden
staat toch echt heel duidelijk dat Goldendoodles het resultaat zijn van de fok tussen
Golden Retrievers en (Konings)Poedels..... Tenzij mensen ergens van een schimmige
achteraf fokker hun "rasechte" doodle betrekken, lijkt het me dat het gros van de
doodle eigenaren die ze van fokkers halen met een website, echt wel weten dat een
doodle een kruising is van die twee rassen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

chrico schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze een xsing kopen.
En alle fokkers zijn toch in meer of mindere mate commercieel.??
Niets mis mee hoor.
Ik denk dat dat wel meevalt dat mensen het weten, er is een naam aan verbonden en mensen horen eens iets (niet allemaal maar het gros wel). Als ik pups zou hebben en ik zou schrijven kruising akita/poedel of dat ik zou schrijven rasechte poedaki's, dat maakt een groot verschil voor de normale mens.
Als je mensen hoort praten, oh nee hoor dit is geen kruising, dit is een doodle. Dan vraag ik mij af of zo iemand ook daadwerkelijk op de hoogte is.
Klopt, veel fokkers zijn commercieel met hun hobby bezig maar met de doodle word het wel erg winstgevend
Ja dat zal best wel dat een paar onnozelen niet weten wat ze kopen.
Maar dat is bij rashonden net zo.
Weten ze ook niet echt van wat ze in huis halen en dat vertellen sommige fokkers ook niet.
Je kunt niet iedereen in bescherming nemen .
En bepaald publiek wil dat ook heel niet want die weten het zelf beter.

Ja dat winstgevende zal best .
Maat daarintegen ga je ook geen ras/bastaard fokken die je voor niets nog niet kwijt raakt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Ik vond Nanna ooit ook irritant met het corrigeren van schrijffouten .. niets anders te doen dacht ik?
Maar hee nog altijd liever dan die maat 43 :mrgreen: :pffff:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

bouvierpoedel schreef:
Weten ze ook niet echt van wat ze in huis halen en dat vertellen sommige fokkers ook niet.

Maat daarintegen ga je ook geen ras/bastaard fokken die je voor niets nog niet kwijt raakt.
Ach daar zorgen ze zelf wel voor door a de reclame waarmee de honden worden aangeprezen en b door de pups steriel te verkopen wat al een schande op zich is.
Je kan mensen niet altijd beschermen maar wel wijzer maken of ze juist iets wijs maken :engel:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

BAILEYSBAASJE schreef: Tenzij mensen ergens van een schimmige
achteraf fokker hun "rasechte" doodle betrekken, lijkt het me dat het gros van de
doodle eigenaren die ze van fokkers halen met een website, echt wel weten dat een
Mensen redeneren dat het een ras is dat gefokt uit uit Goldens en poedels.
Maar wel een ras dus :19:

En dan verder wat geleuter van speciaal en ontwikkeld en onderzoek en Australië en zo en hup.

Ik veroordeel de kopers daar overigens niet op, begrijp me goed.
Maar de voorlichting laat over het algemeen te wensen over.
Je kunt heel veel praten zonder iets te zeggen en daar zijn sommige mensen heel erg goed in ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

En ik ken geen poedels en heb er ook niets mee :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

chrico schreef:
bouvierpoedel schreef:

Ach daar zorgen ze zelf wel voor door a de reclame waarmee de honden worden aangeprezen en b door de pups steriel te verkopen wat al een schande op zich is.
Je kan mensen niet altijd beschermen maar wel wijzer maken of ze juist iets wijs maken :engel:
Ik denk dat het niet helemaal zo werkt Whera.
Dat wat je graag wilt dat blijkt in de praktijk toch anders tte werken.
Kijk maar hoeveel info er tegenwoordig beschikbaar is en toch zie je nog de ergste gevallen voorbij komen.
En als je dan hoord hoe ze dat beest hebben aangeschaft dan had een blinddove nog gillend weggelopen.
chrico
Zeer actief

Als je het stuk leest van Marjoleine dan snap je wat ik bedoel. Ik blijf het oplichting vinden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bouvierpoedel
Zeer actief

Marjoleine schreef:
BAILEYSBAASJE schreef: Tenzij mensen ergens van een schimmige
Mensen redeneren dat het een ras is dat gefokt uit uit Goldens en poedels.
Maar wel een ras dus :19:

En dan verder wat geleuter van speciaal en ontwikkeld en onderzoek en Australië en zo en hup.

Ik veroordeel de kopers daar overigens niet op, begrijp me goed.
Maar de voorlichting laat over het algemeen te wensen over.
Je kunt heel veel praten zonder iets te zeggen en daar zijn sommige mensen heel erg goed in ;)
Ja het is soms een boel blablabla ,maar bij sommige rassen worden er ook sprookjes aan gehangen.
Van mij hoeft het ook niet maar je kunt moeilijk zeggen dat mensen bedonderd worden.
Dat worden ze misschien wel maar er is door verder te kijken zat te vinden op internet wat je wilt aanschaffen.
En eerlijk gaan mensen ook voor het prijskaartje en de status wat er aan vast hangt binnen hun clubje/cultuurtje.
chrico
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Ja het is soms een boel blablabla ,maar bij sommige rassen worden er ook sprookjes aan gehangen.
Van mij hoeft het ook niet maar je kunt moeilijk zeggen dat mensen bedonderd worden.
Dat worden ze misschien wel maar er is door verder te kijken zat te vinden op internet wat je wilt aanschaffen.
En eerlijk gaan mensen ook voor het prijskaartje en de status wat er aan vast hangt binnen hun clubje/cultuurtje.
Juist door die bla bla die op zo goed als elke site te vinden is hebben mensen geen rede om er aan te twijfelen als willekeurige koper. Dat maakt het oplichting omdat de suggestie bestaat dat het een ras betreft.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

bouvierpoedel schreef:
................. fokken met toestemming van die Australische echte doodle fokster.
Het is toch eigenlijk ook te gek voor woorden dat je toestemming van één of andere huttemetut uit Australië moet hebben, om kruisingen te gaan fokken? :roll:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Ik las trouwens ook iets over de labradoodle en vroeg me af of dat waar was. Ik vond het namelijk nogal vreemd.

Ik was aan het zoeken wat nou te precieze reden was van het zeer vroeg castreren en steriliseren.
De genoemde reden was, dat door vroege castratie/sterilisatie wildgroei voorkomen kon worden en dat alleen door gecontroleerde fok uiteindelijk de labrodoodle een FCI erkend ras kan worden.
Maar er zijn toch nog meer rassen die proberen FCI erkenning te krijgen, terwijl die honden helemaal niet op 8 weken al gecastreerd of gesteriliseerd worden???
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Mellow schreef:Kwam laatst op een wandeling toevallig 2 koningspoedels tegen (zie ze anders dus nooit), een rode en een zwarte.
Kon niet zien of het reuen of teven waren maar poeh, wat gingen die tekeer tegen mijn honden zeg :ugh:
Ik had echt het idee dat ze ze op wilden vreten en die man kon ze amper onder controle krijgen.
Komt dat gedrag vaker voor bij een koningspoedel??
Ja een poedel kun je net zo verneuken als ieder ras of bastaard. :19:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

bouvierpoedel schreef:
Mellow schreef:Kwam laatst op een wandeling toevallig 2 koningspoedels tegen (zie ze anders dus nooit), een rode en een zwarte.
Kon niet zien of het reuen of teven waren maar poeh, wat gingen die tekeer tegen mijn honden zeg :ugh:
Ik had echt het idee dat ze ze op wilden vreten en die man kon ze amper onder controle krijgen.
He shit. Ik dacht dat we onze pup wel kant en klaar netjes opgevoed zouden krijgen :boos:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:Ik las trouwens ook iets over de labradoodle en vroeg me af of dat waar was. Ik vond het namelijk nogal vreemd.

Ik was aan het zoeken wat nou te precieze reden was van het zeer vroeg castreren en steriliseren.
De genoemde reden was, dat door vroege castratie/sterilisatie wildgroei voorkomen kon worden en dat alleen door gecontroleerde fok uiteindelijk de labrodoodle een FCI erkend ras kan worden.
Maar er zijn toch nog meer rassen die proberen FCI erkenning te krijgen, terwijl die honden helemaal niet op 8 weken al gecastreerd of gesteriliseerd worden???
Houd dus ook in dat ze niet de tijd nemen om met de best geselecteerde uit het nest verder te fokken.
Dus ze gooien ook bij ieder nest de baby met het badwater weg.
En erkenning krijg je door een X generatie's en X lijnen te hebben met een homogeniteit en op papier een rasstandaard .
Dus die erkenning krijg je niet door castreren ,maar door het zelf aan te vragen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Mit schreef:
bouvierpoedel schreef:
He shit. Ik dacht dat we onze pup wel kant en klaar netjes opgevoed zouden krijgen :boos:
:ok: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :lekkerpuh:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

bouvierpoedel schreef:
Mit schreef:
bouvierpoedel schreef: Ja een poedel kun je net zo verneuken als ieder ras of bastaard. :19:
:ok: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :lekkerpuh:
Dan moet ik misschien toch mijn keuze herzien of ik zondag wel kom :cheer: :engel: :lekkerpuh:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

chrico schreef:Als je het stuk leest van Marjoleine dan snap je wat ik bedoel. Ik blijf het oplichting vinden.
Of op z'n minst creatief omgaan met feiten waardoor mogelijk andere indrukken gewekt worden dat er feitelijk zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Weet je waar ik me al jaren aan erger met het hele doodle verhaal?

Het begon met de Labrad(or)(p)oodle
Dus een Labradoodle

Toen kreeg je de Golden(p)oodle, dan zou je zeggen: Goldenoodle
Maar de letter 'd' van de Labra'd'or hebben ze erbij geplakt.

Ik vind het dus echt ontzettend irritant dat het doodle genoemd wordt, alleen dat kleine feitje laat mij al zien hoe dom de hele fok in dat wereldje wel niet is.
Wat wordt het volgende? Jan-doodle?
:zweep:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik koop gewoon zoeentje. hep ook krulle :pffff:

Puck is een kruising Fox Terrier-Spaanse Waterhond en Dorus is een kruising Schapendoes-Tibetaanse Terrier

bron: marktplaats advertentie.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

BAILEYSBAASJE schreef: Ik heb het toch echt ergens op dit forum al uitgelegd (en vervolgens weer een wagonlading
negatieve en sarcastische opmerkingen over me heen gehad :roll: ) maar goed. Ik heb die
kwalificaties dus niet verzonnen, die komen uit het fokkerswereldje en is hun jargon.
F1 is Golden Retriever x Poedel (3 formaten).
F1b is een F1 kruising teruggekruist met een Poedel (Bailey= Koningspoedel maar iets kleiner
formaat). Bailey is dus 3/4 poedel maar heeft toch nog, qua uiterlijk en aard, Golden invloeden.
Dan schijn je nog F2 doodles te hebben en dat zijn gewoon F1 X F1, maar die fokker waar
wij Bailey kochten doet alleen F1 en F1b.
Dus eigenlijk... Heb jij een kruising van een kruising golden x poedel en een poedel.
In principe is jou hond hetzelfde als de mijne alleen met andere rassen :F:
Luca is ene kruising van een kruising golden x wetterhoun en een golden :mrgreen:

Ik vind het F1b en F2 erg leuk gevonden! Creatief van die fokkers :lol1:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Paulala schreef:Weet je waar ik me al jaren aan erger met het hele doodle verhaal?

Dus een Labradoodle

Ik vind het dus echt ontzettend irritant dat het doodle genoemd wordt, alleen dat kleine feitje laat mij al zien hoe dom de hele fok in dat wereldje wel niet is.
In Amerika, waar de hond al bijna 40 jaar bestaat, word de Golden Doodle/Goldendoodle ook
wel de Groodle genoemd, als dat helpt. :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vond ze ook altijd al zoooo leuk en dat met name de Toy :I: Ben zoo benieuwd hoe ze hier op zo'n klein ding zullen reageren.
m@r@
Actief

Ongelezen bericht door m@r@ »

mn
Laatst gewijzigd door m@r@ op 11 sep 2021 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:
Paulala schreef:Weet je waar ik me al jaren aan erger met het hele doodle verhaal?

Dus een Labradoodle

In Amerika, waar de hond al bijna 40 jaar bestaat, word de Golden Doodle/Goldendoodle ook
wel de Groodle genoemd, als dat helpt. :wink:
Goh dan worden ze daar ouder dan hier. :80: :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

m@r@ schreef:
BAILEYSBAASJE schreef: Het verschil met de kruising poedel, zoals de Goldendoodle die Bailey is, is zeer duidelijk
in het blaffen; Bailey's blafjes zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Alleen als ze met
sommige honden speelt doet ze me aan dat oppashondje denken omdat ze bij zo'n
enkele hond tijdens het spel ook veel blaft. Maar tijdens het spel met de meeste honden
is ze stil op het hijgen na en tijdens het apporteren ook. Als de bel gaat blaft ze soms
1 enkele keer en als ze alleen thuis is, piept ze misschien 5 minuten maar is dan ook stil
Dat is dus het grootste verschil met de raszuivere poedel in onze ervaring.

Het grote verschil tussen een ......doodle en een poedel vind ik dat de doodles/doedels lomp zijn.
In hun uiterlijk en vooral in hun doen. Zij missen het elegante, gracieuze van een poedel.

Gisteren nog. Weer iemand die zeker wist dat Chloe een labradoodle is. Normaal laat ik het maar zo het heeft toch geen zin uit te leggen dat Chloe echt het resultaat is van romance tussen een poedelreu en een poedelteef. Men weet het toch zeker.
Deze mevrouw vroeg mij daarna waarom ik geen echte labradoodle gekocht had. :denken: :oohja:
haha het verschil niet zien en dan nog vragen waarom. :piew: :oeps:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Toen Nova heel klein was kwam er een mevrouw vragen of dat een labradoodle was, toen ik zei dat het een poedel was keek ze vies en liep ze weg :eek:
Rotmens :pffff:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Denise. schreef:Toen Nova heel klein was kwam er een mevrouw vragen of dat een labradoodle was, toen ik zei dat het een poedel was keek ze vies en liep ze weg :eek:
Rotmens :pffff:
:LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”