Hele stomme vraag, maar zijn doodles pups uit stamboomhonden? Dus poedelxlab of poedelxgolden beide met stamboom?Inge O schreef:ik vind persoonlijk minimaal zo ongeveer alles wat boven de 1000 euro is teveel geld voor een hond - maar of dat geld dan wordt neergeteld voor een rashond (lees : hond waarvan de afstamming bekend is) of voor een bewust en met zorg gefokte kruising (in dit geval eigenlijk net hetzelfde : hond waarvan de afstamming bekend is) maakt voor mij echt geen verschil - wat is zo 'gouden' aan een rashond dan?chrico schreef: Ik denk dat dat komt omdat er voor geen enkele kruising zo een pak geld neergelegd hoeft te worden. Het is bijna oplichtingmaar zolang mensen voor bedrog willen betalen tja ach, hoe serieus moet je die nemen dan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poedel-rage?
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Poedel-rage?

-
chrico
- Zeer actief
Is ook waanzin hoor sommige prijzen Inge, heb je helemaal gelijk inJudith-Diesel schreef:Hele stomme vraag, maar zijn doodles pups uit stamboomhonden? Dus poedelxlab of poedelxgolden beide met stamboom?Inge O schreef:ik vind persoonlijk minimaal zo ongeveer alles wat boven de 1000 euro is teveel geld voor een hond - maar of dat geld dan wordt neergeteld voor een rashond (lees : hond waarvan de afstamming bekend is) of voor een bewust en met zorg gefokte kruising (in dit geval eigenlijk net hetzelfde : hond waarvan de afstamming bekend is) maakt voor mij echt geen verschil - wat is zo 'gouden' aan een rashond dan?chrico schreef: Ik denk dat dat komt omdat er voor geen enkele kruising zo een pak geld neergelegd hoeft te worden. Het is bijna oplichtingmaar zolang mensen voor bedrog willen betalen tja ach, hoe serieus moet je die nemen dan.
Alleen dat je 1200 euro neerlegt voor een hond zonder stamboom die ook nog eens steriel is vind ik dan weer een stap verder gaan.
Judith, de hond zelf kan geen stamboom hebben. Als het een kruising is van een poedel/golden dan kunnen beide ouders wel een stamboom hebben maar een kruising van een doodle/poedel gaat dat weer niet op vanwege de doodle die geen stamboom kan hebben omdat de FCI het niet erkend heeft.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ohja, dat klopt. Ik bedoelde ook dat de eerste kruising tussen een poedel en een golden of dat stamboomhonden waren.chrico schreef:Is ook waanzin hoor sommige prijzen Inge, heb je helemaal gelijk inJudith-Diesel schreef:Hele stomme vraag, maar zijn doodles pups uit stamboomhonden? Dus poedelxlab of poedelxgolden beide met stamboom?Inge O schreef:
ik vind persoonlijk minimaal zo ongeveer alles wat boven de 1000 euro is teveel geld voor een hond - maar of dat geld dan wordt neergeteld voor een rashond (lees : hond waarvan de afstamming bekend is) of voor een bewust en met zorg gefokte kruising (in dit geval eigenlijk net hetzelfde : hond waarvan de afstamming bekend is) maakt voor mij echt geen verschil - wat is zo 'gouden' aan een rashond dan?![]()
Alleen dat je 1200 euro neerlegt voor een hond zonder stamboom die ook nog eens steriel is vind ik dan weer een stap verder gaan.
Judith, de hond zelf kan geen stamboom hebben. Als het een kruising is van een poedel/golden dan kunnen beide ouders wel een stamboom hebben maar een kruising van een doodle/poedel gaat dat weer niet op vanwege de doodle die geen stamboom kan hebben omdat de FCI het niet erkend heeft.

- saiko
- Actief
- Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
waar slaat dit op?Nanna schreef:saiko schreef: me mannetje
- saiko
- Actief
- Contacteer:
haha ja dat is wel een goed ideePaulala schreef:saiko schreef:haha ja ik weet hoe leuk ze zijn,maar helaas denkt me mannetje er anders over
zal hem eens vragen of hij mee wil, maar denk dat hij volmondig nee gaat roepen
Dan zeg je dat je op visite gaat bij iemand van het forum die twee leuke Amstaffies heeft.
Dan gaat hij toch wel mee?
Dat er dan toevallig ook nog een lief poedeltje rondloopt ziet hij hier dan vanzelf wel
- saiko
- Actief
- Contacteer:
erg leuk liedjebouvierpoedel schreef:Nanna schreef:saiko schreef: me mannetje
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het is mijn, niet 'me'.saiko schreef:waar slaat dit op?Nanna schreef:saiko schreef: me mannetje
En bij Nanna ligt dat nogal gevoelig
On topic: we zagen laatst bij de super een geweldig leuke hond heel braaf rechtop zittend wachten op zijn baas.
Naast de grote draaideur en hij checkte iedereen die van binnen in die draaideur stapte, met een uiterst waardige blik.
Mir riep: wat een leuke hond, kijk nou! Zou dat zo'n labradoodle zijn?
Maar nee. Het was een abrikooskleurige grote poedel
Hier in het bos lopen er ook twee, een zwarte en een witte. Meestal met de prut tot achter hun oren.
Ik ben een van de weinige die ze als zodanig herkent trouwens, ze worden vaak voor bouviers uitgemaakt of mensen denken dat het een kruising is.
Maar het zijn gewoon grote poedels in een standaard trim zonder bollen en met ook de voorsnuit niet geschoren.
- iones
- Zeer actief
Poedels zijn superhonden. Intelligent, speels, energiek en ongecompliceerd.
Maar ik haat rages bij welk ras dan ook. Rages zouden zich moeten beperken tot levenloze voorwerpen, en niet bij levende wezens.
Maar ik haat rages bij welk ras dan ook. Rages zouden zich moeten beperken tot levenloze voorwerpen, en niet bij levende wezens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik hou ook niet van rages.
En ik doe er niet aan mee.
Ik ben gewoon voor de poedel gevallen, en hier in de omgeving wonen er echt niet veel.
Om precies te zijn loopt er 1 grote zwarte rond, en 1 witte dwerg.
En nu dus ons zwarte dwergje.
En ik doe er niet aan mee.
Ik ben gewoon voor de poedel gevallen, en hier in de omgeving wonen er echt niet veel.
Om precies te zijn loopt er 1 grote zwarte rond, en 1 witte dwerg.
En nu dus ons zwarte dwergje.

- saiko
- Actief
- Contacteer:
ik weet hoe ik het moet schrijven hoorMarjoleine schreef: Het is mijn, niet 'me'.
.
maar dan kan ze ook normaal reageren,of anders er gewoon overheen lezen, beetje kinderachtig zulke smilies plaatsen
- senna en odin
- Zeer actief
Voor elk ras zijn liefhebber toch????
Ik heb helemaal niks met een poedel...hoef er ook geen.
Ik heb helemaal niks met een poedel...hoef er ook geen.
Groetjes Belinda

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt dus niet genoeg respect voor je medeforummers om fatsoenlijk Nederlands te schrijven?saiko schreef:ik weet hoe ik het moet schrijven hoorMarjoleine schreef: Het is mijn, niet 'me'.
.![]()
maar dan kan ze ook normaal reageren,of anders er gewoon overheen lezen, beetje kinderachtig zulke smilies plaatsen
Over de rage....poedels zijn gewoon leuk.
Trouwens, de corgi's rukken ook op, niet alleen de poedel
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- iones
- Zeer actief
Klopt, ik zie tegenwoordig heel veel corgi's, vooral in de paardenwereld. Mogelijk gaan zij daar de vele vele jack russels vervangen....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Gajes
Waarom doe je dat dan niet.saiko schreef:ik weet hoe ik het moet schrijven hoorMarjoleine schreef: Het is mijn, niet 'me'.
.![]()
Zoals je in me onderschrift kan zien, maak ik die fout ook veel.
En ik kan er alleen maar om lachen als ik Nanna zie voorbij komen als ik het weer is fout doet.
En ik let er nu ook beter op.
En ik vind jou nu erg kinderachtig reageren erop.
Ik vind poedels leuk om te zien, maar niet om er zelf 1 te hebben.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
Gajes
bouvierpoedel schreef:Nanna schreef:DutchCelts schreef:me onderschrift![]()
![]()
![]()
![]()
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Wat ik niet begrijp is dat een kruising golden x poedel een golden doodle moet heten. Waarom kan er niet gewoon gezegt worden dat het ene kruising is maar moet het een speciale naam krijgen?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Op zich dekt het de lading.Machie schreef:Wat ik niet begrijp is dat een kruising golden x poedel een golden doodle moet heten. Waarom kan er niet gewoon gezegt worden dat het ene kruising is maar moet het een speciale naam krijgen?
Niets mis mee toch.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is commercieel beter. Mensen betalen geen dik geld voor een kruising, maar wel voor een Doodle...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nee, er is niks mis mee maar ik zie het alleen bij de doodle kruisingenbouvierpoedel schreef:Op zich dekt het de lading.Machie schreef:Wat ik niet begrijp is dat een kruising golden x poedel een golden doodle moet heten. Waarom kan er niet gewoon gezegt worden dat het ene kruising is maar moet het een speciale naam krijgen?![]()
Niets mis mee toch.?
- iones
- Zeer actief
En zo is het. Een benaming is lucratiever en de mensen stinken er in.fes/lou schreef:Dat is commercieel beter. Mensen betalen geen dik geld voor een kruising, maar wel voor een Doodle...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze een xsing kopen.Machie schreef:Nee, er is niks mis mee maar ik zie het alleen bij de doodle kruisingenbouvierpoedel schreef:Op zich dekt het de lading.Machie schreef:Wat ik niet begrijp is dat een kruising golden x poedel een golden doodle moet heten. Waarom kan er niet gewoon gezegt worden dat het ene kruising is maar moet het een speciale naam krijgen?![]()
Niets mis mee toch.?En dat viel me op en begrijp ik niet helemaal. Ook heb ik het idee dat je daarmee het gevoel oproept dat het een rashond is, wat het (nog) niet is
En alle fokkers zijn toch in meer of mindere mate commercieel.??
Niets mis mee hoor.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En het laatste dat ik gelezen heb, van de hand van een poedel en doodle fokster, is dat alleen de F2 generatie die alom geroemde hypo-allergene vachten zou hebben. F1 of zoals ik las F1b dus niet. Ik weet niet hoor, maar dat stond er. Er stond ook dat de Universiteit van Utrecht onderzoek zou gaan verrichten, maar naar die F2's dus.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- saiko
- Actief
- Contacteer:
jij kunt er misschien om lachen, ik nietDutchCelts schreef:Waarom doe je dat dan niet.saiko schreef:ik weet hoe ik het moet schrijven hoorMarjoleine schreef: Het is mijn, niet 'me'.
.![]()
Zoals je in me onderschrift kan zien, maak ik die fout ook veel.
En ik kan er alleen maar om lachen als ik Nanna zie voorbij komen als ik het weer is fout doet.
En ik let er nu ook beter op.
En ik vind jou nu erg kinderachtig reageren erop.
Ik vind poedels leuk om te zien, maar niet om er zelf 1 te hebben.
en daarbij als ik daar op wil reageren, doe ik dat en of jij dat kinderachtig vind, maakt mij niet zoveel uit.
ik vind zulke smilies plaatsen, en mensen controleren op taalfouten, of minachtig daarover doen kinderachtig
laat iedereen lekker in zijn waarde, met of zonder taalfouten
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat eerste vraag ik me af.bouvierpoedel schreef: Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze een xsing kopen.
Niets mis mee hoor.
Wat het tweede betreft: jawel, maar vaak is het omdat mensen de hobby zichzelf willen laten betalen.
En soms is het omdat poen poen is.
Bij doodles heb ik vaak het gevoel dat het laatste speelt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Op de meeste sites van doodle fokkers staat het allemaal uitgelegt wat het is qua rassen xsing.Marjoleine schreef:Dat eerste vraag ik me af.bouvierpoedel schreef: Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze een xsing kopen.
Niets mis mee hoor.
Wat het tweede betreft: jawel, maar vaak is het omdat mensen de hobby zichzelf willen laten betalen.
En soms is het omdat poen poen is.
Bij doodles heb ik vaak het gevoel dat het laatste speelt.
Dat laatste geloof ik dat het voor een gedeelte speeld.
Er is ook een gedeelte doodle fokkers die er heel naief in zijn gestapt denkend dat ze wat exclusief mochten gaan fokken met toestemming van die Australische echte doodle fokster.

-
Gajes
Nou ik heb Nanna daar nog nooit minachtig over zien doen hoor.saiko schreef:
jij kunt er misschien om lachen, ik niet
en daarbij als ik daar op wil reageren, doe ik dat en of jij dat kinderachtig vind, maakt mij niet zoveel uit.
ik vind zulke smilies plaatsen, en mensen controleren op taalfouten, of minachtig daarover doen kinderachtig
laat iedereen lekker in zijn waarde, met of zonder taalfouten
Ik vind dat ze op een leuke manier wijst op de fout van me/mijn.
Het is gewoon een irritante fout waar ik mij ook dagelijks schuldig aan maakt.
-
chrico
- Zeer actief
Ik denk dat dat wel meevalt dat mensen het weten, er is een naam aan verbonden en mensen horen eens iets (niet allemaal maar het gros wel). Als ik pups zou hebben en ik zou schrijven kruising akita/poedel of dat ik zou schrijven rasechte poedaki's, dat maakt een groot verschil voor de normale mens.bouvierpoedel schreef:
Ik denk dat de meeste mensen wel weten dat ze een xsing kopen.
Niets mis mee hoor.
Als je mensen hoort praten, oh nee hoor dit is geen kruising, dit is een doodle. Dan vraag ik mij af of zo iemand ook daadwerkelijk op de hoogte is.
Klopt, veel fokkers zijn commercieel met hun hobby bezig maar met de doodle word het wel erg winstgevend
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- saiko
- Actief
- Contacteer:
is goed toch, dat jij er om kunt lachen
ik lees haar bericht dan misschien anders, en vond het absoluut niet grappig
maar ga mezelf verder niet verdedigen, heb mijn zegje gedaan