Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben ik nou gek?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Wilm@

Re: ben ik nou gek?

Ongelezen bericht door Wilm@ »

De3staffies schreef:
Wilm@ schreef:Ik begrijp prima wat ze bedoelt.

Haar honden zijn inmiddels gewend aan de nieuwe buren met hun hond. De buren kregen visite met hond, en beide honden gingen in de tuin spelen. Omdat dit binnen niet kan vanwege de veiligheid van de aanwezige kinderen in het huis van de buren.

Haar honden werden van het speelgedrag van de visitehond nogal onrustig, toen ze ging kijken in de tuin met haar honden, want ze verwachtte geen visitehond, liep het bijna uit de hand. De visitehond pruimde absoluut haar honden niet.

Probleem, volgens ts, is nu dat áls die visitehond op bezoek komt zij haar honden binnen moet houden en dan kan het nog voorkomen dat ze onrustig worden. We hebben het hier over een groot aantal uren.

Dat is o.a. de reden waarom ze haar buurvrouw heeft aangesproken. Ik denk dat ts best haar honden in toom wil houden voor haar buurvrouw, maar niet voor een visitehond! Antwoord van de buurvrouw was; (mijn interpretatie) jammer, visitehond komt vaker langs en wen er maar aan. Met andere woorden, als jij je honden binnen moet houden omdat ik vind dat de aangewaaide visitehond moet kunnen spelen in mijn tuin, dan is dit jouw probleem.

Als ik het zo goed heb begrepen, dan heeft ts hier gelijk. Voor honden die bij mijn buren horen en wonen ben ik bereid water bij de wijn te doen. Op zoek gaan naar oplossingen enz. Ook hier zijn honden die veelvuldig blaffen, die wonen hier en zijn geen visitehonden. Als mijn buurvrouw visite krijgt en ze heeft een hond welke problemen geeft, dan wil ik best 'n keertje mijn hond naar binnen doen. Maar het moet beslist geen gewoonte worden want mijn hond heeft toch echt recht op zijn eigen tuin. Dit recht eigent buurvrouw wel op door aan te geven dat visitehond heus vaker langs komt.

Bij een visitehond die deze behoorlijke problemen geeft, is dit echt het probleem van de buren. Buiten in de tuin laten spelen ivm de veiligheid van de aanwezige kinderen binnenshuis doet mijn wenkbrauwen omhoog liften! Wat als die onveilige hond uitbreekt en kinderen tegenkomt op straat? Buurvrouw kan ook aan de eigenaars van die vistehond vragen om hun hond vooraf goed uit te laten, zodat hij lekker is uitgerend en dan gewoon in haar eigen huis houden. Buurvrouw dient prioriteit aan haar omgeving te geven en niet aan die visitehond.

Situatie visitehond;
-Mijn tuin is van mij, en niet van aanwaaiende visitehonden. Dan dient de buurvrouw en eigenaars van die visitehond te zorgen voor de veiligheid van mij en mijn hond. Hond is op visite, dan houden ze hem maar binnen.

Situatie vaste hond van onze buren;
-Mijn tuin is van mij, en als de buren ook een hond hebben wat onderling niet lekker ligt dan gaan we samen op zoek naar oplossingen, ongeachte welke. Ik zal alles proberen om het voor ons beide zo aangenaam mogelijk te maken en te houden. We wonen naast elkaar en elke dag gedonder tussen twee honden is geen optie.
Zo is het idd, alleen zijn de honden niet gevaarlijk tegen kinderen maar zijn ze zo aan het sjeesen door de tuin dat de kinderen wel eens gewond kunnen raken. Onacceptabele situatie. Mijn hond sjeest ook wel eens met een andere hond maar zodra 1 kind gevaar loopt is het sjezen zo afgelopen. Dit spelgedrag naar de tuin verplaatsen zodat een ander (jij, met je honden) opgezadeld wordt met hun probleem is niet de oplossing. Toen de mensen hier net woonden zeiden ze tegen de hond dat ie naar binnen moest gaan, toen heb ik gezegd dat niet hij naar binnen moest, maar die van mij. Hij was niet het probleem, maar die van mij!! Netjes opgelost, honden hebben daarna onderling de tijd gekregen om aan elkaar te wennen, en de rust is wedergekeerd. Dan zullen jullie er alles aan moeten doen om die rust te behouden. Ik zou toch gaan om alsnog een voorstel voor te leggen om de visitehond voortaan binnen te houden.

Lukt dit niet; naar de bouwmarkt gaan en een groot, stevig, en weerbestendig doek aanschaffen. Dit bevestigen aan je schutting zodat jouw honden de andere honden niet meer kunnen zien. Helaas zul je deze kosten dus zelf moeten betalen.
---------------------------------------------------------------------------
Ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen daar over dachten, en ja ik had het wat verkeerd geschreven.....
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ergens hierboven wordt de suggestie gedaan om deze situatie aan te grijpen om je honden het blaffen in de tuin af te leren.

Hier is het net andersom: mijn buren krijgen elke week visite van hun kinderen die een husseltje bij zich hebben die af en toe op het achterplaatsje wordt gelaten. Die begint ook te blaffen als ik Otto hierachter in de tuin laat. Daar zit een compleet dichte schutting tussen (golfplaat). Die wordt dan binnen gehaald. Otto maalt er niet om, dat wel.
Ik zou hetzelfde doen als Otto dat deed bij een visitehond in de buurt: eerst een paar keer Nee en Uh, Pas Op en Kappen en geeft hij daar geen gehoor aan zou ik hem ook binnen zetten. Maar voor hetzelfde helpt het om hem een kluifding te geven.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door De3staffies »

[Sandra] schreef:Ergens hierboven wordt de suggestie gedaan om deze situatie aan te grijpen om je honden het blaffen in de tuin af te leren.

Hier is het net andersom: mijn buren krijgen elke week visite van hun kinderen die een husseltje bij zich hebben die af en toe op het achterplaatsje wordt gelaten. Die begint ook te blaffen als ik Otto hierachter in de tuin laat. Daar zit een compleet dichte schutting tussen (golfplaat). Die wordt dan binnen gehaald. Otto maalt er niet om, dat wel.
Ik zou hetzelfde doen als Otto dat deed bij een visitehond in de buurt: eerst een paar keer Nee en Uh, Pas Op en Kappen en geeft hij daar geen gehoor aan zou ik hem ook binnen zetten. Maar voor hetzelfde helpt het om hem een kluifding te geven.
Ik woon hier 12 jaar, Buddy en Candy zijn 11 en 10 jaar we hebben altijd buren gehad zonder honden. Het komt hier misschien over al staan ze gefixeerd bij het hek te wachten tot ze weer kunnen blaffen, maar dat is dus niet zo. Zoals Wilm@ al zegt, het heeft even tijd nodig gehad om te wennen.
Mijn honden begonnen ook niet te blaffen, die wisten niet eens dat hij in de tuin was. Ik zou ook gek zijn om een pup van nog geen 8 weken neer te zetten in een tuin, terwijl mijn andere twee honden en de andere hond als gekken tegen elkaar te keer gingen.
Het is ook niet zo dat ik de buurvrouw hier zwart wou maken, dan had ik het er wel anders neer gezet. Ik wilde gewoon weten wat de mensen hier ervan vonden... Nu terwijl ik dit schrijf zijn mijn honden lekker aan het spelen in de tuin, en ligt de buurhond heerlijk te chillen in de zon. Waarom daar een andere hond tussen in zetten om de rust te verstoren??
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik vind het inderdaad wel een beetje raar van je. Jouw honden reageren toch zo, dat is in principe toch niet hun probleem? Als jouw honden eerder in de tuin zijn, hebben zij hetzelfde probleem dan toch omgekeerd? Het ligt er ook maar net aan hoe je iets brengt natuurlijk. Als het zo is dat die honden niet allemaal tegelijk in de tuin kunnen, dan is dat heel vervelend maar dan is dat zo. Zij hebben dan net zoveel recht om die honden buiten te hebben als jij, lijkt me.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mijn hondloze buren hebben in het weekend ook vaak een logeerhond, die staat te blaffn. maar dat wil niet zeggen dat mijn honden ook moeten blaffen. dat druk ik gelijk de kop in, klaar.
wat de buren met hun hond doen is hun zorg, maar ik accepteer het gedrag van mijn honden niet en daar kan ik niet de buren op aanspreken. kan moeilijk zeggen dat ze in het weekend niet de logeerhond mogen hebben.
ellen
Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

tollerlover schreef:mijn hondloze buren hebben in het weekend ook vaak een logeerhond, die staat te blaffn. maar dat wil niet zeggen dat mijn honden ook moeten blaffen. dat druk ik gelijk de kop in, klaar.
wat de buren met hun hond doen is hun zorg, maar ik accepteer het gedrag van mijn honden niet en daar kan ik niet de buren op aanspreken. kan moeilijk zeggen dat ze in het weekend niet de logeerhond mogen hebben.
ellen
Zo denk ik er ook over
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Budkes schreef:
De3staffies schreef:Mijn probleem is dat ik er iets van heb gezegd, en dat ze net doen alsof ik gek ben. En mijn vraag is eigenlijk (ja het staat er een beetje vaag) hoe jullie het zouden vinden als jullie buren een vreemde hond in tuin zouden hebben, en het gaat er zo hard aan toe. En dan praat ik niet over een uurtje visite, maar een middag en avond!!
Ik zou daar niks van vinden, het is hún tuin. Als ik er last van had, of mijn honden zouden er last van hebben, dan liet ik ze niet in de tuin als die hond er was, of ik maakte er een ondoorzichtig iets tussen.
Dát al in ieder geval; de afzetting ondoorzichtig maken,.. geen opgefokte toestanden en alle honden genoeg privacy.....zijn ze vanzelf stil ook.
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

poetin666 schreef:
Budkes schreef:
De3staffies schreef:Mijn probleem is dat ik er iets van heb gezegd, en dat ze net doen alsof ik gek ben. En mijn vraag is eigenlijk (ja het staat er een beetje vaag) hoe jullie het zouden vinden als jullie buren een vreemde hond in tuin zouden hebben, en het gaat er zo hard aan toe. En dan praat ik niet over een uurtje visite, maar een middag en avond!!
Ik zou daar niks van vinden, het is hún tuin. Als ik er last van had, of mijn honden zouden er last van hebben, dan liet ik ze niet in de tuin als die hond er was, of ik maakte er een ondoorzichtig iets tussen.
Dát al in ieder geval; de afzetting ondoorzichtig maken,.. geen opgefokte toestanden en alle honden genoeg privacy.....zijn ze vanzelf stil ook.

Dat is niet helemaal waar, sommige honden blaffen gewoon vrolijk door al liggen die van mij er heel rustig bij.
En zien kunnen ze elkaar echt niet :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

De3staffies schreef:Nu terwijl ik dit schrijf zijn mijn honden lekker aan het spelen in de tuin, en ligt de buurhond heerlijk te chillen in de zon. Waarom daar een andere hond tussen in zetten om de rust te verstoren??
Dat maken ze toch gewoon zelf uit,daar heb jij niets mee te maken :denken:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb een tijdje erg last gehad van buur kinderen die vanaf hun balkons de honden treiterden en naar ze blaften. ipv de buurkinderen de waarschuwen ben ik gewoon mijn honden gaan waarschuwen en ze geleerd en niet meer op te reageren. En ja was moeilijk want ze werden continu uitgedaagd maar het heeft geholpen want mijn honden reageren er nauwelijks meer op (die komen nu wel naar binnen voor een koekie :mrgreen: ) dus is het ook niet meer leuk.

Buffel is een hond van mij die naast mij zit bij mijn ouders en die haal ik iedere dag een paar uur naar beneden zodat hij kan rauzen met mijn honden in mijn tuin en in het zwembad en het zou mooi zijn als de buren daarover gaan klagen omdat hun hond mee rent langs de schutting. Dan zorgen ze ook maar dat dat afgeleerd wordt :pffff:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tineke schreef:
De3staffies schreef:Nu terwijl ik dit schrijf zijn mijn honden lekker aan het spelen in de tuin, en ligt de buurhond heerlijk te chillen in de zon. Waarom daar een andere hond tussen in zetten om de rust te verstoren??
Dat maken ze toch gewoon zelf uit,daar heb jij niets mee te maken :denken:
Mijn idee, beetje arrogant om te denken dat je daar iets over te zeggen hebt- sorry :roos:
ik heb het topic echt met verbazing zitten lezen, ik snap dat je het niet fijn vind en dat het niet werkt voor jou, maar dat is toch echt jou probleem.
Misschien toch maar alles helemaal dicht maken voor de rust :idea:
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

wauw ik heb dit echt met verbazing zitten lezen. Wat doe je nou als de muren mensen op visite hebben die jij niet aardig vind, ga je daar dan ook iets van zeggen? :scratch:

Meid voedt je honden op en bied je excuses aan aan de buurvrouw....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”