Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel-rage?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: Poedel-rage?

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik denk dat mensen de hond agressieve rassen een beetje zat worden en dan neem je een makkelijkere hond.
Tibetaan o.i.d. kan ook heel goed, heb je ook haarwerk :wink:
Ik zie hier weinig poedels, vlakbij woont een 2 kleurige zwart/grijs groot, baas loopt altijd hard door...
Verleden jaar zag ik een prachtige witte grote reu, bijna onherkenbaar als poedel egaal geknipt, die had een uitstraling heel gedecideerd, kalm.
Zo een wil ik wel graag ooit hebben, nu even niet :D
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Nanna schreef:Wat is dat toch met al die mannen die "daar niet mee willen lopen"? Hebben die zo'n laag zelfbeeld dat ze hun image direct moeten ontlenen aan wat er voor stoers aan de riem loopt?
Ik weet wel dat ik zo'n sneue trieste vent niet zou hoeven. :neenee:
Mijn vriend moest er ook wel even aan wennen :F: . Hij nam in het begin altijd Benno, dat was dan tenminste nog geen poedel. Helaas voor hem had Benno zoiets van: jij bent mijn baas niet en ging vol op de rem en was Jip helemaal verliefd op hem :mann: Toen ie zag dat het gewoon honden waren kon het hem geen ruk meer schelen. Ging ie tegen iedereen vertellen hoe gaaf Jip wel niet is :D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Ik wilde eerst wel een poedel zelf. Nu begin ik er langzaam maar zeker op af te knappen omdat ik het idee heb dat werkelijk iedereen ineens een poedel moet hebben. Soort nieuwe labrador :schrik:
Ik weet niet hoe de pups verkopen maar ik zou denken als warme broodjes. Dan gaat dat in elk geval niet goed zijn voor het ras en daarom ben ik zelf ook wel meteen een beetje genezen helaas....
Die warme broodjes valt reuze mee hoor.
Weet van verschillende fokkers dat ze soms met de pups blijven zitten.
Labrador aantallen zullen het nooit worden in dat je op iedere hoek een poedel tegen komt. :neenee:
Ik heb nou ook niet het idee dat het zo hard gaat. Bij de behendigheid zie je er wat meer maar daarbuiten valt het echt wel mee. Eerder de doodles enzo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben al gek van de grote Poedel (m.n. de Harlekijn) sinds mijn werkgever er eentje heeft, en dat is al zo'n 7 jaar. De zwartwitte Harlekijn van hem is opgegroeid met Nozem en ik heb dus van heel dichtbij kunnen ervaren hoe leuk het karakter van deze hond was (en is). Dus mijn interesse in dit ras is al van ver vóór de "HF-rage". :pffff: :wink:
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

BAILEYSBAASJE schreef:We hebben zo'n 15 jaar een oppas dwergpoedeltje gehad, een zwarte. Een heel pittig,
heel wijs diertje. Tot op hoge leeftijd zeer speels en actief, tot het in het laatste jaar
echt bergaf ging en zij uiteindelijk ingeslapen moest worden.
Voordelen (van dat specifieke hondje in het bijzonder): luisterde zeer goed, begreep
dingen zeer snel, was af en toe net een mens in haar reacties (als je zat te geinen met
haar ofzo), was zelfs gevoelig voor complimentjes (!) en natuurlijk het niet verharen.
Nadelen: snel blaffen, bijvoorbeeld zodra er iemand in de buurt van de deur was al blaffen,
laat staan als de bel ging. Ook constant hysterisch blaffen tijdens het spelen, zoals
apporteren: blaffen om je de bal te laten gooien, blaffen tijdens het rennen naar de bal,
eindelijk still als ze de apport terugbracht en meteen na het afgeven van het apportje
weer hysterisch blaffen om de volgende worp.
Dat hondje had altijd gewoon een leuke puppylook, qua model. Maar 1 x was ze op de
een of andere manier verkeerd getrimd en was het echt zo'n nuffig showhondje en het
leek ook echt net of dat hondje zichzelf ook zeer ongemakkelijk voelde met die gekke
coupe. :LOL:
Het verschil met de kruising poedel, zoals de Goldendoodle die Bailey is, is zeer duidelijk
in het blaffen; Bailey's blafjes zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Alleen als ze met
sommige honden speelt doet ze me aan dat oppashondje denken omdat ze bij zo'n
enkele hond tijdens het spel ook veel blaft. Maar tijdens het spel met de meeste honden
is ze stil op het hijgen na en tijdens het apporteren ook. Als de bel gaat blaft ze soms
1 enkele keer en als ze alleen thuis is, piept ze misschien 5 minuten maar is dan ook stil
Dat is dus het grootste verschil met de raszuivere poedel in onze ervaring.
Nova blaft haast nooit hoor, en dat is ook een dwergpoedel :wink:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Ik wilde eerst wel een poedel zelf. Nu begin ik er langzaam maar zeker op af te knappen omdat ik het idee heb dat werkelijk iedereen ineens een poedel moet hebben. Soort nieuwe labrador :schrik:
Ik weet niet hoe de pups verkopen maar ik zou denken als warme broodjes. Dan gaat dat in elk geval niet goed zijn voor het ras en daarom ben ik zelf ook wel meteen een beetje genezen helaas....
Die warme broodjes valt reuze mee hoor.
Weet van verschillende fokkers dat ze soms met de pups blijven zitten.
Labrador aantallen zullen het nooit worden in dat je op iedere hoek een poedel tegen komt. :neenee:
Dat denk ik ook niet, de vacht vereist een stuk meer onderhoud dan die van een Lab. Ik knipte mijn poedelkruising en Bouviers altijd zelf toen ze niet meer naar de show hoefden. Vond ik niet erg om te doen.
Ik zou 'm je man als kado gevem
Goed idee Machie, alleen kan ik dan ook meteen de echtscheidingspapieren tekenen denk ik :lol1:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als ik even voor mezelf spreek:

Ik heb al heel veel rassen de revue laten passeren voor ik bij de poedel uitkwam.
Toller vind ik geweldig, maar viel af vanwege de gezondheid (auto-imuunziektes)
En zo zijn er nog wel meer rassen geweest die langs zijn gekomen, maar om verscheidene redenen afvielen.
De Poedel bleef over, en ik raakte steeds meer gecharmeerd van ze.
Eerst alleen de grote, maar hoe meer tijd er verstreek, hoe gekker ik werd van kleinere hondjes.

In de toekomst komt er hier een grote poedel.
:zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
Denise. schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:We hebben zo'n 15 jaar een oppas dwergpoedeltje gehad, een zwarte. Een heel pittig,
heel wijs diertje. Tot op hoge leeftijd zeer speels en actief, tot het in het laatste jaar
echt bergaf ging en zij uiteindelijk ingeslapen moest worden.
Voordelen (van dat specifieke hondje in het bijzonder): luisterde zeer goed, begreep
dingen zeer snel, was af en toe net een mens in haar reacties (als je zat te geinen met
haar ofzo), was zelfs gevoelig voor complimentjes (!) en natuurlijk het niet verharen.
Nadelen: snel blaffen, bijvoorbeeld zodra er iemand in de buurt van de deur was al blaffen,
laat staan als de bel ging. Ook constant hysterisch blaffen tijdens het spelen, zoals
apporteren: blaffen om je de bal te laten gooien, blaffen tijdens het rennen naar de bal,
eindelijk still als ze de apport terugbracht en meteen na het afgeven van het apportje
weer hysterisch blaffen om de volgende worp.
Dat hondje had altijd gewoon een leuke puppylook, qua model. Maar 1 x was ze op de
een of andere manier verkeerd getrimd en was het echt zo'n nuffig showhondje en het
leek ook echt net of dat hondje zichzelf ook zeer ongemakkelijk voelde met die gekke
coupe. :LOL:
Het verschil met de kruising poedel, zoals de Goldendoodle die Bailey is, is zeer duidelijk
in het blaffen; Bailey's blafjes zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Alleen als ze met
sommige honden speelt doet ze me aan dat oppashondje denken omdat ze bij zo'n
enkele hond tijdens het spel ook veel blaft. Maar tijdens het spel met de meeste honden
is ze stil op het hijgen na en tijdens het apporteren ook. Als de bel gaat blaft ze soms
1 enkele keer en als ze alleen thuis is, piept ze misschien 5 minuten maar is dan ook stil
Dat is dus het grootste verschil met de raszuivere poedel in onze ervaring.
Nova blaft haast nooit hoor, en dat is ook een dwergpoedel :wink:
:denken: dan heb ik vast gehallucineerd of zo over een blaf-topic :engel: ?
Eigenlijk heb je nog best een goed geheugen voor zo'n oudje . :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn trainster (bij wie ik al een jaar of 7 train) heeft grote poedels. Op dit moment nog één zwarte teef en een witte reu (moeder en zus van de zwarte teef zijn nu overleden). En een van mijn medecursisten heeft een toy en een middenslag. Ik vind het geweldige honden. Slim, sportief, lief, grappig, sociaal en altijd vrolijk.
Ik ben ook dol op ze en ik was haast even verdrietig als mijn trainster toen eerst Nena en toen Joy stierven.
Maar ik hoef ze zelf niet (tot groot verdriet van zoonlief die al jaren om een eigen poedel zeurt). Ik vind ze nl. niet mooi :oeps: .

Overigens, mijn trainster vertelde me dat ze aan rondkijken was naar een poedelpup (grote poedel) en dat de prijzen rond de 1250 euro waren. Eerlijk gezegd vind ik dat wel een hoge prijs.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:Mijn trainster (bij wie ik al een jaar of 7 train) heeft grote poedels. Op dit moment nog één zwarte teef en een witte reu (moeder en zus van de zwarte teef zijn nu overleden). En een van mijn medecursisten heeft een toy en een middenslag. Ik vind het geweldige honden. Slim, sportief, lief, grappig, sociaal en altijd vrolijk.
Ik ben ook dol op ze en ik was haast even verdrietig als mijn trainster toen eerst Nena en toen Joy stierven.
Maar ik hoef ze zelf niet (tot groot verdriet van zoonlief die al jaren om een eigen poedel zeurt). Ik vind ze nl. niet mooi :oeps: .

Overigens, mijn trainster vertelde me dat ze aan rondkijken was naar een poedelpup (grote poedel) en dat de prijzen rond de 1250 euro waren. Eerlijk gezegd vind ik dat wel een hoge prijs.
Van 800 tot 1500. :19:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik wilde al heel lang een poedel! Die leuke krulletjes en inteligentie sprak mij erg aan! Ook wilde ik de buiten wereld wel is laten zien dat poedels echt niet truttig hoeven te zijn!

Vriendlief wilde alleen echt GEEN poedel... vandaar dat het een kruising is geworden ;)

Maar ooit komt er nog wel een heuse echte poedel hoor :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

bouvierpoedel schreef:Overigens, mijn trainster vertelde me dat ze aan rondkijken was naar een poedelpup (grote poedel) en dat de prijzen rond de 1250 euro waren. Eerlijk gezegd vind ik dat wel een hoge prijs.
Van 800 tot 1500. :19:[/quote]

Oké, dat vind ik een redelijker prijs (800 dan :mrgreen: ). Maar goed, ik neem dat gelijk aan, hoor. Ik heb nog nooit naar poedelprijzen (leuk woord trouwens :mrgreen: ) geïnformeerd.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Inge O schreef: :denken: dan heb ik vast gehallucineerd of zo over een blaf-topic :engel: ?
Dat was niet mijn topic hoor :engel: Maar inderdaad, ze blaft af en toe naar grote honden. Moet zeggen dat het al iets beter gaat.
Maar daarnaast (en dat komt dus ongeveer 2 keer per week voor) blaft ze niet. Dat vind ik dus haast nooit blaffen :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Toch nog heel knap dat je kan functioneren op een cel. :80: :LOL:
Supernova
Zeer actief

Inge O schreef:
Denise. schreef:
Inge O schreef: :denken: dan heb ik vast gehallucineerd of zo over een blaf-topic :engel: ?
Dat was niet mijn topic hoor :engel:
neenee, dat wist ik :mrgreen: .
Maar inderdaad, ze blaft af en toe naar grote honden. Moet zeggen dat het al iets beter gaat.
Maar daarnaast (en dat komt dus ongeveer 2 keer per week voor) blaft ze niet. Dat vind ik dus haast nooit blaffen :wink:
dat valt dan erg mee, ja :ok:
Dat zeg ik :pffff: :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:Toch nog heel knap dat je kan functioneren op een cel. :80: :LOL:
wat je functioneren noemt :Q: :F: .
Breek me de bek niet open. :mann: :cry:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

800/1500 euro? Zo dan! Dus een poedelteefje of 2-3 is zo slecht nog niet? :Q:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Bij de nieuwe trimmer van Yentle loopt een prachtige witte koningspoedel rond, zonder bollen aan d´r kont, en het is me een knuffelbeest. Zooooooooooooo lief. Maar goed, ik had ook snoepjes in m´n broekzak zitten, misschien hielp dat wel, maar ik vind het helemaal geen probleem om tijdens de volgende afspraak weer 2 uur met haar te knuffelen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

De eerste hond die we thuis hadden, die ik me heel vaag kan herinneren, was Boeffie... jawel een zwarte Poedel :mrgreen:

Ik vind de Koningspoedels zonder de bolletjes wel erg mooi om te zien. Hier in de buurt lopen er twee.
Toch heb ik zo'n idee dat ze door de meeste mensen weggezet worden als doetjes (net zoals Labradors) en dat dit niet
geheel terecht is (net zoals bij Labradors :F: ).
Ik vind ze best wel leuk hoor, maar ik geloof niet dat ik zelf snel een Poedel zal nemen. Er zijn rassen die meer mijn voorkeur
genieten, maar 'stom' vind ik ze zeker niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Onze eerste hond was een kruising koningspoedel ws x bouvier. Graag hadden we meer van dat soort honden gehad, maar ze waren uit en niet meer te vinden dus (en internet was er nog niet). Dat was in de zeventiger jaren. Dus leuk om te lezen, dat de hond weer gewaardeerd wordt. Beer was lief en sociaal, maar zeker geen doetje, vrolijk, maar geen huppelkont. En de kapper, lekker kort en dan kon hij er weer een poosje tegenaan. Goh, ik zou er zo weer een willen, maar er wonen hier al drie honden dus dat gaat niet.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

sjef schreef:Onze eerste hond was een kruising koningspoedel ws x bouvier. Graag hadden we meer van dat soort honden gehad, maar ze waren uit en niet meer te vinden dus (en internet was er nog niet). Dat was in de zeventiger jaren. Dus leuk om te lezen, dat de hond weer gewaardeerd wordt. Beer was lief en sociaal, maar zeker geen doetje, vrolijk, maar geen huppelkont. En de kapper, lekker kort en dan kon hij er weer een poosje tegenaan. Goh, ik zou er zo weer een willen, maar er wonen hier al drie honden dus dat gaat niet.
Grappig om te lezen dit. Bij Martijn thuis hadden ze in die tijd dezelfde kruising die ipv Beer Boris heette. Zouden zomaar broers kunnen zijn geweest :F:
Afbeelding
laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky

Ongelezen bericht door laura22 »

Door het hf ben ik poedels wel leuker gaan vinden en ze een beetje anders gaan zien, bij ons in de buurt loopt ook een poedeltje rond nu nog pup heb dus geen idee welk slag het is. Maar het is zo'n vrolijk ding moet altijd even lachen als ik die zie lopen.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Gisteren kwam ik het typische toonbeeld van een poedel tegen waardoor de vooroordelen ontstaan van de poedel :LOL:
Een ouder stel met een koningspoedel zat heerlijk in het zonnetje. Shai huppelt boven het hoge gras uitspringent omdat zij dit gezien had. Madam had net heerlijk door een baggersloot gewandeld en Niek zijn witte onderkant was zwart. Wij wandelen op het pad, daarnaast de berm met het gras tot aan je heupen en dan een sloot. Daarachter een gemaaid recreatieveld waar de mensen zaten. Shai staat te gluren bij de sloot en ik zie een poedel opstaan, keurig gekapt, geen haartje verkeerd zittend. Vrouw vraagt aan mij, is dat een poedel (okee ik weet het, ze zag er niet uit :ugh: ) terwijl haar poedel staat te tippen zo van leeuuuukkkkk. Toen hij Niek zag werd hij verlegen en liet zien hoe leuk hij wel niet was dus ik vraag mag hij los zodat hij kan spelen? Nee oei poeh echt niet, stel dat hij net zo vies werd als de mijne, nee dat mocht niet. Toen ik zei van dat water daar kunnen zij zich weer afspoelen werd ik aangekeken alsof ik van Mars kwam, nee poedelmanneke moest aangelijnd mooi wezen en verder mocht hij niets. Vond dat echt sneu.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bouvierpoedel
Zeer actief

chrico schreef:Gisteren kwam ik het typische toonbeeld van een poedel tegen waardoor de vooroordelen ontstaan van de poedel :LOL:
Een ouder stel met een koningspoedel zat heerlijk in het zonnetje. Shai huppelt boven het hoge gras uitspringent omdat zij dit gezien had. Madam had net heerlijk door een baggersloot gewandeld en Niek zijn witte onderkant was zwart. Wij wandelen op het pad, daarnaast de berm met het gras tot aan je heupen en dan een sloot. Daarachter een gemaaid recreatieveld waar de mensen zaten. Shai staat te gluren bij de sloot en ik zie een poedel opstaan, keurig gekapt, geen haartje verkeerd zittend. Vrouw vraagt aan mij, is dat een poedel (okee ik weet het, ze zag er niet uit :ugh: ) terwijl haar poedel staat te tippen zo van leeuuuukkkkk. Toen hij Niek zag werd hij verlegen en liet zien hoe leuk hij wel niet was dus ik vraag mag hij los zodat hij kan spelen? Nee oei poeh echt niet, stel dat hij net zo vies werd als de mijne, nee dat mocht niet. Toen ik zei van dat water daar kunnen zij zich weer afspoelen werd ik aangekeken alsof ik van Mars kwam, nee poedelmanneke moest aangelijnd mooi wezen en verder mocht hij niets. Vond dat echt sneu.
Je kwam toch van mars.?? :mann:
Jij moer weer zo nodig het hele mooie poedel imago naar zijn klote helpen hé. :pffff:
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Dat idee krijg ik wel een beetje ja. Al heb ik er persoonlijk niks mee, sorry :19: .
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Op het forum worden ze populair maar in het dagelijkse leven niet zo. Ik moet bekennen dat ik zelfs nog nooit een koningspoedel in het echt gezien heb.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Hier loopt een man met een zwarte en een witte uiteraard helemaal netjes gekapt en die rauzen samen in het bos :LOL: geweldig om te zien.
Ook een andere witte loopt hier maar die is wel helemaal kort geschoren.
bouvierpoedel
Zeer actief

sTefaniA schreef:Op het forum worden ze populair maar in het dagelijkse leven niet zo. Ik moet bekennen dat ik zelfs nog nooit een koningspoedel in het echt gezien heb.
Het lijkt of ze populaider worden.
De meeste hier zijn de poedel misschien wel meer gaan waarderen ,maar gaan toch niet over op aankoop.
Daar ligt het ook aan dat je iets mooi vind ,maar niet wil zeggen of je het wilt hebben.
Dat is bij de meest rassen zo.
Supernova
Zeer actief

Ik kom ook bijna nooit poedels tegen :U: Heel soms een mevrouw met 2 grote zwarte poedels, en 1 keer ben ik een dwergje op leeftijd tegen gekomen. En dat zijn de enige poedels die ik in 19 jaar gezien heb. Zo populair zijn ze dus niet. Ik vind 1500 euro trouwens ook belachelijk veel geld voor een hond, denk ook niet dat ik dat zo snel zal betalen :schrik: Maar misschien ook wel als ik zo'n pup heel graag wil hebben :denken: Dat fokkers met puppen blijven zitten zegt trouwens ook heel goed dat poedels helemaal niet zo populair zijn.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Aimee schreef:
Machie schreef:Ik hou van honden met krullen :I:
Leuk toch, aparte vachtjes :F:
Noem mij maar saai, maar ik heb het echt het liefst zo kort mogelijk. Langer dan een golden vacht, ga ik niet :mrgreen:
Ik vind het ook niet fijn om niet duidelijk te expressie van een hond te kunnen zien.
En dat heb je met een krullebol, dreads-hond of een langhaar, toch vaak dat probleem.
Even een stukje quoten, met een poedelgezichtje geschoren hebben ze expressie genoeg. En wat die vacht betreft, ach ik heb ruwharen en dan voelt een krulvacht relatief nog wel zachter.

Maar ik heb die poedelrage wel gemist hoor. Doodles daarentegen, die zijn helemaal hot. En dan wel de èchte he, de èchte Doodles. Al dan niet gecastreerde kruisinkjes van een luttele €1500-€2000. Niet mijn ding zoals je wel merkt. Ga even verder lezen in het topic :D

Aanvulling: Ik hoop gewoon maar dat mensen die overgaan tot aanschaf van ene poedel, zich beseffen dat de vacht vrij veel onderhoud vergt. Of in ieder geval regelmatig onderhoud. In de trimsalon waar ik stage loop zien we vaak vervilte poedels en Doodles. Soms beperkt tot vervilte okseltjes (au!) maar soms kunnen we ze echt afpellen. Gebeurt ook bij andere rassen met lange vachten of doorgroeivachten, maar als ik dan hoor dat er door een Doodle fokker tegen een nieuwe eigenaar gezegd wordt dat ze echt niet geborsteld hoeven worden :schrik:
Laatst gewijzigd door MirandaH op 21 mei 2011 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”