Boomer heeft puppycursus gedaan, begonnen met 8 weken.Sanne!! schreef:Ik snap wat je bedoelt. Het is ontzettend klote maar helaas is het niet anders.
Vroeger, Lees--> 3 jaar geledenging ik ook op wedstrijd met Zazoe. Tjeeh dat ik het durfde want wat die clown allemaal heeft uitgehaald en hoe niet stabiel hij was. Ik kon wel janken als hij het weer eens niet deed maar wie wilde er zonodig op examen?? Ik en hij kon er niks van.
Nu kan hij het wel en nog doet hij het af en toe niet dat is gewoon. En als we nu zakken zeg ik jammer we hebben het leuk gehad en volgende keer beter.
En nu zeg ik dit wel heel stoer maar ben tuurlijk ook stik zenuwachtig. Gelukkig maakt Zazoe zich daar niet meer zo druk om en gaat dat steeds beter.
Weet niet welke cursus dit is want ze noemen het overal anders maar als je bij ons nog niet officieel examen doet zeg maar en dan bedoel ik de twee cursussen die na de pupcursus komen. Dan kijken ze na het examen maar stel dat hij niks doet dan kijken we na alle lessen. Hoe deed hij het daar?
Daar kun je dus bijna niet zakken.
Ach met frisse moed weer beginnen en lekker plezier hebben met je hondje!
Toen zijn we doorgestroomd naar EG1 (7 weken) en daarna EG2 (7 weken). Hier heeft hij examen van gehad, en met veel gesjor wel gehaald, maar hij had er niet zo heel erg veel zin in zeg maar....
Daarvandaan zijn we doorgestroomd naar VEG1 (voorafgaand aan deze) en nu VEG2 (7 weken) en dan vandaag het examen...
Ik weet nog niet wat ik precies ga doen met hem, heb een leuk dilemma in mijn hoofd... Maar dat komt goed.. Ik ga er rustig over denken....
In een van mijn eerder berichten zei ik al dat ik niet geloof dat er naar alleen het examen wordt gekeken, maar ik denk wel dat het vrij zwaar mee weegt. Mijn vader (lekker partijdig) zei nog dat hij het idee had dat er met twee maten gemeten werd, maar dat vind ik zo'n rare opmerking. Dat zei hij vast om mij beter te laten voelen, want ik geloof dat niet zo eigenlijk. Tuurlijk zijn het allemaal mensen en zien ze dingen misschien anders, maar ik ben er wel van overtuigd dat de ene hond echt niet voorgetrokken wordt op de andere... En daarbij wat zou het nut daarvan zijn... Of heb ik nu iets geks in mijn hoofd??????????TeamWork schreef: Wij kijken echt niet alleen maar naar t examen maar passen het cijfer gerust aan bij de jonge honden.
En dan aanpassen in de zin van: hoe heeft de hond het in de voorgaande lessen gedaan. Gaan ze echt niet afrekenen op alleen vandaag.
TS mist 3 punten, baalt als een stekker, motivatie neemt af om verder te gaan. Wat ik overigens best kan begrijpen hoor. Het is toch juist de bedoeling dat je baas motiveert om lekker verder te trainen met zijn hondje? Wel allemaal in het redelijke hoor.
Bij de pups doen we ook absoluut niets van een examentje, zo onzinnig. Levert zoveel stress op voor baas en hond, heeft niemand iets aan.
In de gehoorzaamheidscursussen merk je wel dat de bazen het vaak leuk vinden ergens naar toe te trainen. Maar in de opvoedingscursussen zijn de jonge honden nog helemaal niet stabiel. En is de baas/hond relatie vaak ook nog niet helemaal uitg
Wat valt er onder de jonge honden dan? En waar is dat :p misschien moeten wij dan toch van club wisselen... haha.. Nee, wij vermaken ons prima bij onze groep... En hebben kundige mensen rondlopen, maar het is gewoon balen en jammer....ranetje schreef:Bij ons zijn er bij de pups en bij de jonge honden geen examens![]()
Pas daarna komen er examens.
Bij mijn vroegere club werden mensen nog even bekeken op de eerste behendigheidslessen of ze mee konden doen of niet.
Als het examen niet gehaald was, maar het appèl was voldoende dan kon je gewoon op behendigheid blijven