Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*snif*

Moderator: moderatorteam

meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Re: *snif*

Ongelezen bericht door meg1986 »

Sanne!! schreef:Ik snap wat je bedoelt. Het is ontzettend klote maar helaas is het niet anders.
Vroeger, Lees--> 3 jaar geleden :engel: ging ik ook op wedstrijd met Zazoe. Tjeeh dat ik het durfde want wat die clown allemaal heeft uitgehaald en hoe niet stabiel hij was. Ik kon wel janken als hij het weer eens niet deed maar wie wilde er zonodig op examen?? Ik en hij kon er niks van.
Nu kan hij het wel en nog doet hij het af en toe niet dat is gewoon. En als we nu zakken zeg ik jammer we hebben het leuk gehad en volgende keer beter.
En nu zeg ik dit wel heel stoer maar ben tuurlijk ook stik zenuwachtig. Gelukkig maakt Zazoe zich daar niet meer zo druk om en gaat dat steeds beter.

Weet niet welke cursus dit is want ze noemen het overal anders maar als je bij ons nog niet officieel examen doet zeg maar en dan bedoel ik de twee cursussen die na de pupcursus komen. Dan kijken ze na het examen maar stel dat hij niks doet dan kijken we na alle lessen. Hoe deed hij het daar?
Daar kun je dus bijna niet zakken.

Ach met frisse moed weer beginnen en lekker plezier hebben met je hondje!
Boomer heeft puppycursus gedaan, begonnen met 8 weken.
Toen zijn we doorgestroomd naar EG1 (7 weken) en daarna EG2 (7 weken). Hier heeft hij examen van gehad, en met veel gesjor wel gehaald, maar hij had er niet zo heel erg veel zin in zeg maar....
Daarvandaan zijn we doorgestroomd naar VEG1 (voorafgaand aan deze) en nu VEG2 (7 weken) en dan vandaag het examen...

Ik weet nog niet wat ik precies ga doen met hem, heb een leuk dilemma in mijn hoofd... Maar dat komt goed.. Ik ga er rustig over denken....
TeamWork schreef: Wij kijken echt niet alleen maar naar t examen maar passen het cijfer gerust aan bij de jonge honden.
En dan aanpassen in de zin van: hoe heeft de hond het in de voorgaande lessen gedaan. Gaan ze echt niet afrekenen op alleen vandaag.
TS mist 3 punten, baalt als een stekker, motivatie neemt af om verder te gaan. Wat ik overigens best kan begrijpen hoor. Het is toch juist de bedoeling dat je baas motiveert om lekker verder te trainen met zijn hondje? Wel allemaal in het redelijke hoor.
Bij de pups doen we ook absoluut niets van een examentje, zo onzinnig. Levert zoveel stress op voor baas en hond, heeft niemand iets aan.
In de gehoorzaamheidscursussen merk je wel dat de bazen het vaak leuk vinden ergens naar toe te trainen. Maar in de opvoedingscursussen zijn de jonge honden nog helemaal niet stabiel. En is de baas/hond relatie vaak ook nog niet helemaal uitg
In een van mijn eerder berichten zei ik al dat ik niet geloof dat er naar alleen het examen wordt gekeken, maar ik denk wel dat het vrij zwaar mee weegt. Mijn vader (lekker partijdig) zei nog dat hij het idee had dat er met twee maten gemeten werd, maar dat vind ik zo'n rare opmerking. Dat zei hij vast om mij beter te laten voelen, want ik geloof dat niet zo eigenlijk. Tuurlijk zijn het allemaal mensen en zien ze dingen misschien anders, maar ik ben er wel van overtuigd dat de ene hond echt niet voorgetrokken wordt op de andere... En daarbij wat zou het nut daarvan zijn... Of heb ik nu iets geks in mijn hoofd??????????
ranetje schreef:Bij ons zijn er bij de pups en bij de jonge honden geen examens :wink:
Pas daarna komen er examens.

Bij mijn vroegere club werden mensen nog even bekeken op de eerste behendigheidslessen of ze mee konden doen of niet.
Als het examen niet gehaald was, maar het appèl was voldoende dan kon je gewoon op behendigheid blijven :ok:
Wat valt er onder de jonge honden dan? En waar is dat :p misschien moeten wij dan toch van club wisselen... haha.. Nee, wij vermaken ons prima bij onze groep... En hebben kundige mensen rondlopen, maar het is gewoon balen en jammer....
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
meg1986
Zeer actief

TeamWork schreef:
meg1986 schreef:
Boomer is er ook echt niet minder om, ik geef nog net zo veel om hem als alle andere dagen, maar ik baalde er gewoon nogal van :( Tnx voor de knuf :) Dat vind ik lief :)
Tuurlijk, de allerliefste hond ging weer lekker met jou weer mee naar huis :ok:

Bedenk me net dat ik met Delphi ook gezakt ben, was t alweer helemaal vergeten. Maar t had iets gevroren en alles rook zo lekker dat t los volgen geen volgen meer was. Baalde ook best hoor!
Maar t ergste vond ik dat een Newfoundlander die alle lessen superbraaf naast zijn vrouwtje had gezeten, met t examen even uitviel naar een andere hond. Examen was nog maar net begonnen en ze kon alweer gaan. Die mevrouw was daar ook wel even ziek van.
ECHT WEL, mijn schatje, en zeker als hij dan merkt dat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit en op de hangmat ga liggen, en hij een hele goede poging doet om erbij te komen liggen. Normaal is hij niet zo knuffelig, maar nu dus wel... :) Hij heeft heerlijk op mij liggen slapen, met een wiegende hangmat van de wind... Ik was ook zo weg gezakt...

Ja het is niet het feit dat ik het niet snap of dat ik het stom vind of wat dan ook maar gewoon balen zeg maar.... balen dat het zo is gelopen, ik wil zo graag verder... Ik wil hem blijven uitdagen, maar tegelijkertijd wil ik geen voorkeursbehandeling... Lastig..........
Kiran schreef: Wij hebben ook toen examens gelopen ik had al aangegeven dat ik de cursus toch over wou doen dus geen examens het voelde niet goed en ging veels te snel. Toch over laten halen door de 'juf' en op een punt zouden we gezakt zijn maar dat vonden ze sneu dus wel papiertje gekregen. Daarna zijn we door gegaan naar de B groep waar het dus eigenlijk helemaal uit de hand liep. Kiran wou niet meer luisteren en werd bijzonder onrustig.

Nu zijn we bij een andere club gehoorzaamheid aan het trainen en pre-agility bij de zelfde club nog.

Misschien is dat ook wat voor jou? Gewoon lekker doorstromen naar behendigheid en daarnaast toch nog voor de VEG2. Dan ga je toch vooruit voor je gevoel en doe je op je gemak deze cursus over.
Ik weet dus eigenlijk niet of dat mag?? Ik zou dat eens moeten vragen aan onze juf... Ik ga haar morgen een berichtje sturen. Ik vind het daar nu te laat voor. Zij heeft ook een vrije avond. Dankjewel voor je idee, misschien is dat wel iets, dan hebben we geen voorkeursbehandeling, want ik wil dat papiertje wel gaan halen, al is het maar voor mijn gevoel, en toch kan boomertje worden uitgedaagd... :)
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

hoe oud is hij nu eigenlijk??

want het kan namelijk ook gewoon zijn dat hij er geen zin meer in heeft tijdelijk. jullie zijn zo snel door de cursussen gelopen dat ik bijna denk dat er teveel van hem verwacht wordt
groetjes Tamara
meg1986
Zeer actief

tkuijernl schreef:hoe oud is hij nu eigenlijk??

want het kan namelijk ook gewoon zijn dat hij er geen zin meer in heeft tijdelijk. jullie zijn zo snel door de cursussen gelopen dat ik bijna denk dat er teveel van hem verwacht wordt
Boomertje is vandaag precies 1 jaar oud geworden... :balon:

Kan dat dat het te snel gaat???

Ik ben zelf pas 25, en Boom is mijn eerste hondje dus in sommige opzichten ben ik rete-onzeker.... Zo ook nu dus...

Ik zit zelf nog heel erg in een groei met mijn eigen ontwikkeling op sommige gebieden, ik zal niet zeggen dat ik al volwassen ben dus ik vind sommige dingen wel lastig met beslissingen nemen en Boomertje, ik wil het voor hem zo goed mogelijk doen....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

meg1986 schreef:
ranetje schreef:Bij ons zijn er bij de pups en bij de jonge honden geen examens :wink:

Bij mijn vroegere club werden mensen nog even bekeken op de eerste behendigheidslessen of ze mee konden doen of niet.
Als het examen niet gehaald was, maar het appèl was voldoende dan kon je gewoon op behendigheid blijven :ok:
Wat valt er onder de jonge honden dan? En waar is dat :p misschien moeten wij dan toch van club wisselen... haha.. Nee, wij vermaken ons prima bij onze groep... En hebben kundige mensen rondlopen, maar het is gewoon balen en jammer....
Dat is de KC Brummen :wink:
Jonge honden komt direct na de puppygroep.
De meeste honden zijn tussen 9 maanden en 1 jaar oud als ze die cursus afsluiten.

Ik meen dat bij de KC Kennemerland iets dergelijks was.

Beide KC's zijn een beetje ver weg voor jou geloof ik? :wink:
Als jij je prima voelt in die groep moet je gewoon lekker doorgaan. :ok:
Als behendigheid op een andere avond is dan de G&G kan je misschien beide doen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
meg1986
Zeer actief

ranetje schreef:
meg1986 schreef:

Dat is de KC Brummen :wink:
Jonge honden komt direct na de puppygroep.
De meeste honden zijn tussen 9 maanden en 1 jaar oud als ze die cursus afsluiten.

Ik meen dat bij de KC Kennemerland iets dergelijks was.

Beide KC's zijn een beetje ver weg voor jou geloof ik? :wink:
Als jij je prima voelt in die groep moet je gewoon lekker doorgaan. :ok:
Als behendigheid op een andere avond is dan de G&G kan je misschien beide doen?
Brummen, dat is wel een eindje, ik woon net onder Nijmegen... haha.. Jongen honden zou bij ons dus de EG-lessen zijn... Boomer zou met 1 jaar de cursus daarna hebben afgesloten. Ik voel mij prima in onze groep, maar die valt nu toch al uit elkaar.... Iedereen gaat wat anders doen, maar dat geeft niets.

Ik heb straks een sms naar onze juf gestuurd, dus even afwachten wat daar uit komt....

Liefs Meg
meg1986
Zeer actief

Machie schreef:
Jaap* schreef:Ik pleit voor een testje waarbij wordt gekeken of een hond écht begrijpt wat de bedoeling is (dus ook eens in een wat andere situatie) en een rapportje waarin geen cijfer staat, maar een open verslagje over de combinatie hond/baas en wat aandachtspunten.
En eventueel of hond en baas klaar zijn voor een volgende stap of niet.
Daar heeft iedereen veel meer aan denk ik.
Ik kreeg zo'n verslagje!
Was ontzettend leuk om te lezen en heel motiverend om lekker door te gaan met hoe we bezig waren enzo :ok:

TS, maak je niet druk. Het is jammer maar het is geen werelddrama ;)
Jup ik weet het, maar ik vind het wel erg jammer... Maar goed..

Ik heb al contact gehad met onze 'juf' en haar een aantal vragen gesteld.

Ik kreeg via de sms reactie dat ze het na gaat vragen:

1. of het mogelijk is een aantal lessen met de nieuwe groepen mee te draaien, en als hij het dan laat zien we het dan alsnog afsluiten, met diploma. Omdat ik bang ben dat hij mijn spanning elke keer zal voelen.
2. of we niet gewoon over zoveel weken het examen alleen over mogen doen.
3. of er eventueel de mogelijkheid is om beide te doen, dus doorstromen en ook veg2 afsluiten, want dat wil ik eigenlijk toch wel... het afsluiten dus...

Ik kreeg als reactie dat het misschien wel over gedaan kon worden, en mijn kleine monstertje precies de knoppen in weet te duwen op de momenten dat het moet... en ze gaat het allemaal navragen en dan zou ik dat nog te horen krijgen. Dus ik wacht rustig af..

Ik ben wel heel blij dat ze zo open erin staat en dingen na gaat vragen.

Ook zei ze nog dat ze altijd van ons als combinatie genoten heeft, en dat hij het mij niet makkelijk maakt... ;) GOH!!! :mann:
meg1986
Zeer actief

Nou ik heb gisteren een reactie van onze 'juf' gekregen..

We mogen ons morgen om 12 uur op het veld melden en dan gaan ze kijken of mijn mannetje al klaar is voor behendigheid. Ook zonder dat diploma dus..

Zondag is het open dag, en dan ga ik de 'juf' vragen welke opties ik precies heb om toch VEG2 af te ronden, ik wil het toch een keer proberen, kan het niet uitstaan dat het niet is gelukt...

Nog tips voor morgen? Ik ben nu al zenuwachtig!!!! :ugh: :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tips?
Gewoon lekker met je hondje werken morgen en je nergens druk over maken :D

Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel :wink:
Succes, ik zal voor je duimen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
meg1986
Zeer actief

ranetje schreef:Tips?
Gewoon lekker met je hondje werken morgen en je nergens druk over maken :D

Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook wel :wink:
Succes, ik zal voor je duimen :ok:
En tips met betrekking tot kleding? Moet ik verwachten dat hij al los over het veld moet lopen? Of wordt dat opgebouwd? Kan ik zijn korte riem (1 mtr) gebruiken of moet ik morgen eerst een andere halen?

Ik word opeens heel onzeker :O:
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

gewoon echt genieten...maar pas wel op want behendigheid is verslavend :lol1:

de honden moeten eerst de toestellen gaan leren dus ik vermoed dat er niet veel los nog gewerkt gaat worden misschien op het einde van de les maar gewoon zijn normale riem die je ook met gehoorzaamheid gebruikt is prima.

ik gebruik voor behendigheid trouwens wel een tuig maar dat is geen vereiste net wat je zelf prettiger vind. tijdens de les blijft het tuig om maar bij wedstrijden gaat het af
groetjes Tamara
meg1986
Zeer actief

tkuijernl schreef:gewoon echt genieten...maar pas wel op want behendigheid is verslavend :lol1:

de honden moeten eerst de toestellen gaan leren dus ik vermoed dat er niet veel los nog gewerkt gaat worden misschien op het einde van de les maar gewoon zijn normale riem die je ook met gehoorzaamheid gebruikt is prima.

ik gebruik voor behendigheid trouwens wel een tuig maar dat is geen vereiste net wat je zelf prettiger vind. tijdens de les blijft het tuig om maar bij wedstrijden gaat het af

Tnxxx... We hebben hier thuis ook een tunnel, en die vind hij helemaal gaaf... Dus ik denk dat hij dit ook leuk gaat vinden, ook paaltjes is hij fan van... :)

Oke, dan kan ik altijd nog kijken voor tuigje of langere riem als ik dat wil, eerst maar eens hopen dat we door mogen, we hebben helaas geen diploma en officieel mag je zonder niet door, maar we mogen het morgen een keertje op proef komen kijken of we het zouden kunnen... En dan haak ik bij de volgende cursus aan :) Misschien kunnen wij in de tussentijd even ons VEG2 toch nog halen... :Q:

Haha.. Nee ik zie wel....
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”