Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben ik nou gek?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Aantal honden: 2

ben ik nou gek?

Ongelezen bericht door De3staffies »

Ik heb sinds 2 maanden nieuwe buren, en die hebben een kruising staff. Echt een schat van een hond, en mijn honden hebben het blaffen tegen hem opgegeven. Hij blaft niet terug, dus er is niks aan :roll:
Nou heb ik Zondag Floor opgehaald, en sávonds zit ik hier met een vriendin en haar dochter en beginnen Buddy en Candy heel onrustig te worden. Dus ik dacht even snel naar de tuin, Floor moest toch plassen dus dan alle 3 maar even mee. Kom ik in de tuin, beginnen Buddy en Candy toch uit hun dak te gaan. En aan de andere kant van het hek zat een wild vreemde reu, die ook compleet door het lint ging met opgetrokken lippen. Omdat ik gelijk Floor op de grond had gezet, schoot die gelijk weer richting achterdeur en liet spontaan alles lopen. Ondertussen gingen de anderen nog als gekken tekeer, en kreeg ik ze dus ook niet rustig!! Èènmaal binnen bleven ze zich onrustig en raar gedragen, maar even de tuin in was dus ook geen optie..
Toen ik later de buurvrouw tegen kwam en het zei, vond ze het eigenlijk maar raar dat ik er wat van zei. Lucky (hun hond)en de andere reu vermaakten zich buiten prima, en binnen kon het niet want het ging er te erg aan toe en dat was gevaarlijk voor de kinderen.

Ligt het nou aan mij, ben ik dan echt zo'n zeikerd? Hoe zouden jullie hiermee omgaan?x
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Re: ben ik nou gek?

Ongelezen bericht door rose »

Blijft de andere hond daar ook wonen dan, dat begrijp ik even niet uit jouw verhaal :scratch:
De3staffies
Zeer actief

rose schreef:Blijft de andere hond daar ook wonen dan, dat begrijp ik even niet uit jouw verhaal :scratch:
O sorry, nee de hond komt af en toe even op bezoek.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

En wat is je probleem precies?
Afbeelding
rose
Zeer actief

Als hij alleen maar af en toe op bezoek komt zou ik mijn honden dan binnen houden en er verder niet moeilijk over doen :wink:
Ik heb hierachter nog wel een keffer voor je die tig keer per dag zit te blaffen in de achtertuin, ruilen? :engel:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Het is hun tuin dus ik ga ervan uit dat ze daar mogen doen wat ze willen.
Je geeft zelf aan dat jouw honden naar hun hond blaft maar dat deze niet terug blaft.
Deze hond doet dat dus duidelijk niet :mrgreen:
Ik zou er dus voor zorgen dat mijn eigen honden niet meer blaffen, of ze uit de tuin houden als de visitehond er zit :wink:
De3staffies
Zeer actief

Mijn probleem is dat ik er iets van heb gezegd, en dat ze net doen alsof ik gek ben. En mijn vraag is eigenlijk (ja het staat er een beetje vaag) hoe jullie het zouden vinden als jullie buren een vreemde hond in tuin zouden hebben, en het gaat er zo hard aan toe. En dan praat ik niet over een uurtje visite, maar een middag en avond!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
De3staffies
Zeer actief

tineke schreef:Het is hun tuin dus ik ga ervan uit dat ze daar mogen doen wat ze willen.
Je geeft zelf aan dat jouw honden naar hun hond blaft maar dat deze niet terug blaft.
Ik zou er dus voor zorgen dat mijn eigen honden niet meer blaffen, of ze uit de tuin houden als de visitehond er zit :wink:
Ja maar de hond begon te blaffen tegen die van mij, we wisten niet eens dat hij er was. Er werd me al even duidelijk vermeld dat hij deze zomer wel vaker zou komen, leuk voor lucky!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Moos
Zeer actief

De3staffies schreef:Mijn probleem is dat ik er iets van heb gezegd, en dat ze net doen alsof ik gek ben. En mijn vraag is eigenlijk (ja het staat er een beetje vaag) hoe jullie het zouden vinden als jullie buren een vreemde hond in tuin zouden hebben, en het gaat er zo hard aan toe. En dan praat ik niet over een uurtje visite, maar een middag en avond!!
Die hond reageerde misschien wel op jouw honden die tekeer begonnen te gaan? Je kan moeilijk verwachten dat de buren geen andere honden in hun eigen tuin laten omdat jouw honden daar opgefokt van raken, toch?
Afbeelding
rose
Zeer actief

De3staffies schreef:Mijn probleem is dat ik er iets van heb gezegd, en dat ze net doen alsof ik gek ben. En mijn vraag is eigenlijk (ja het staat er een beetje vaag) hoe jullie het zouden vinden als jullie buren een vreemde hond in tuin zouden hebben, en het gaat er zo hard aan toe. En dan praat ik niet over een uurtje visite, maar een middag en avond!!

Heel eerlijk zou ik mij daar zolang het bij af en toe bleef niet druk om maken :19:
Jouw honden doen zo te lezen net zo hard mee en dan wordt het toch een kwestie van de tuin samen delen.
Dus is de visitehond er dan kunnen jouw honden even niet in de tuin, niet leuk maar een andere oplossing zie ik niet.
tineke

De3staffies schreef:
tineke schreef:Het is hun tuin dus ik ga ervan uit dat ze daar mogen doen wat ze willen.
Ja maar de hond begon te blaffen tegen die van mij, we wisten niet eens dat hij er was. Er werd me al even duidelijk vermeld dat hij deze zomer wel vaker zou komen, leuk voor lucky!!
Dat was een goedmakertje voor al dat blaffen wat de jouwe daarvoor hebben gedaan misschien :mrgreen:
Ik snap eerlijk gezegd je probleem niet ,jouw honden hebben regelmatig naar hun hond geblaft ,die heeft daar totaal niet op gereageerd, maar nu hun af en toe een hond op visite hebben moet die zijn mond dicht houden :denken:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou het aangrijpen om mijn honden te leren dat er niet als in echt niet! geblaft wordt naar buurhonden :ok:

verder vind ik het compleet van de zotte van je buren te verwachten dat ze hun eigen en de visitehonden binnen houden omdat jouw honden daar niet mee om kunnen gaan.
hun huis en hun tuin en het lijkt me niet dat het aan jou is om te bepalen wat ze daar doen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Hebben hun jou weleens aangesproken op het geblaf van jouw honden en hoe was je reactie daarop dan?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Tja, ik denk accepteren. Dat doen ze ook met die van mij. Die willen nog wel eens blaffen naar voorbijgangers. Als de zoon van onze buren zijn hond bij zich heeft en hij laat hem tijdens het bezoek in de tuin, dan zijn de van mij ook vanslag. Vooral Spikey. Op een plek kon hij door de schutting kijken en ging dan helemaal uit zijn dak.

Ik heb dat deel van de schutting dicht gemaakt. Spikey verzocht niet meer als een idioot te staan blaffen en klaar.

Overigens heb ik hier nooit met mijn buren over gesproken. Mijn hond mijn probleem.
Nu blaft hij niet meer tegen de logé buurhond. Wel ligt hij onrustig bij de schutting maar dat is zijn probleem.
Afbeelding
gevni havanezers
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

De3staffies schreef:Ik heb sinds 2 maanden nieuwe buren, en die hebben een kruising staff. Echt een schat van een hond, en mijn honden hebben het blaffen tegen hem opgegeven. Hij blaft niet terug, dus er is niks aan :roll:
Ik denk dat je dan toch ook echt de hand in eigen boezem moet steken..als ik buren had die hun honden tegen mijn hond lieten blaffen zou het me werkelijk roesten wat ze ervan zouden vinden als een visitehond hun honden uitblaffen. :wink:
Het is wel erg vervelend en ik vermoed dat je buren er ook zo over denken als het zo'n kabaal is in de tuin. Mogelijk kun je bekijken hoe je elkaar niet in de weg zit?
Maar het is geen ding van je buren..het is net zo goed jouw ding. Je buren hebben even veel recht op het gebruik van hun tuin als dat jij dat hebt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

renee-uk schreef:ik zou het aangrijpen om mijn honden te leren dat er niet als in echt niet! geblaft wordt naar buurhonden :ok:

verder vind ik het compleet van de zotte van je buren te verwachten dat ze hun eigen en de visitehonden binnen houden omdat jouw honden daar niet mee om kunnen gaan.
hun huis en hun tuin en het lijkt me niet dat het aan jou is om te bepalen wat ze daar doen.
Oh, dit wou ik net ook gaan schrijven... maar het staat er al zie ik :ok:
De3staffies
Zeer actief

Moos schreef:
Die hond reageerde misschien wel op jouw honden die tekeer begonnen te gaan? Je kan moeilijk verwachten dat de buren geen andere honden in hun eigen tuin laten omdat jouw honden daar opgefokt van raken, toch?
Nee mijn honden liepen gewoon de tuin in, ik schrok me zelf ook te pletter. Zelfs mijn visite stond spontaan voor de tuindeur..
Hun eigen hond was een kwestie van wennen, ze blaffen nog wel maar dat is gewoon even blaffen en dan is het klaar. Maar deze hond gaat als een bezetene tekeer en ja daar reageren mijn honden dan ook feller op.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou daar niks van vinden, het is hún tuin. Als ik er last van had, of mijn honden zouden er last van hebben, dan liet ik ze niet in de tuin als die hond er was, of ik maakte er een ondoorzichtig iets tussen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Moos
Zeer actief

De3staffies schreef:
Moos schreef:
Nee mijn honden liepen gewoon de tuin in, ik schrok me zelf ook te pletter. Zelfs mijn visite stond spontaan voor de tuindeur..
Hun eigen hond was een kwestie van wennen, ze blaffen nog wel maar dat is gewoon even blaffen en dan is het klaar. Maar deze hond gaat als een bezetene tekeer en ja daar reageren mijn honden dan ook feller op.
Misschien was het van deze hond ook wel snel klaar geweest als jouw honden er niet op gereageerd hadden. Dat jouw honden nog maar weinig blaffen naar de buurhond (maar ze blaffen dus nog steeds wel soms begrijp ik) is ook te danken aan het feit dat hun hond niet reageert :wink:
Afbeelding
De3staffies
Zeer actief

Ik denk dat ik dit gewoon niet neer had moeten zetten, het is denk ik gewoon zo dat het zo'n situatie is waar je zelf bij moet zijn. Ik weet heel goed dat ik niet het recht heb om mensen te zeggen wat ze moeten doen en laten in hun tuin, en mijn honden worden ook gestraft als ze op hem blaffen. Dan moeten ze naar binnen, nu proberen ze het even en gaan vanzelf al weg...
Ik vroeg me alleen af hoe jullie daar op zouden reageren, en dat weet ik nu.. Ik ga overigens goed met mijn buren om, en vond het gewoon jammer dat er zo op werd gereageerd.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

maar ik vraag me af wat je dan verwacht had?
Dat ze haar hond maar helemaal niet meer naar buiten zou laten als de loge er was?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik snap er al helemaal niets van. Die van jou hebben dat kutgeblaf uiteindelijk maar opgegeven omdat die van hun niet terugblaft. Zo te lezen heeft de buurvrouw en of buurman daar nooit iets over tegen jou gezegd. En nu ze een hond op visite hebben en deze straks vaker komt en jouw honden weer naar liever lust kunnen blaffen (deze blaft dus wel terug, dus je kan je lol op) maak je daar een opmerking over tegen de buurvrouw :goeie:

Ik kan mezelf echt wel voorstellen dat de buurvrouw not amused is en het zelfs raar vindt dat je er wat van zegt. Ik zou ook not amused zijn hoor als mijn buurvrouw honden heeft die tot in den treure tegen mijn hond blaft terwijl mijn hond niet terugblaft en ze het uiteindelijk een beetje opgegeven hebben (je hebt ze dus toch nog wel ff tekeer laten gaan anders schrijf je niet dat ze het nu "opgegeven" hebben omdat hun hond niet terugblaft) om vervolgens ineens "te klagen" tijdens het voorbij lopen op het moment er bij mij ff een hond op "visite" is die hetzelfde doet als die 2 blaffende kuthonden van de buurvrouw weken/maandenlang :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
De3staffies
Zeer actief

smoekie schreef:Ik snap er al helemaal niets van. Die van jou hebben dat kutgeblaf uiteindelijk maar opgegeven omdat die van hun niet terugblaft. Zo te lezen heeft de buurvrouw en of buurman daar nooit iets over tegen jou gezegd. En nu ze een hond op visite hebben en deze straks vaker komt en jouw honden weer naar liever lust kunnen blaffen (deze blaft dus wel terug, dus je kan je lol op) maak je daar een opmerking over tegen de buurvrouw :goeie:

Ik kan mezelf echt wel voorstellen dat de buurvrouw not amused is en het zelfs raar vindt dat je er wat van zegt. Ik zou ook not amused zijn hoor als mijn buurvrouw honden heeft die tot in den treure tegen mijn hond blaft terwijl mijn hond niet terugblaft en ze het uiteindelijk een beetje opgegeven hebben (je hebt ze dus toch nog wel ff tekeer laten gaan anders schrijf je niet dat ze het nu "opgegeven" hebben omdat hun hond niet terugblaft) om vervolgens ineens "te klagen" tijdens het voorbij lopen op het moment er bij mij ff een hond op "visite" is die hetzelfde doet als die 2 blaffende kuthonden van de buurvrouw weken/maandenlang :LOL:
Je hebt helemaal gelijk :E:
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De3staffies schreef:Ik denk dat ik dit gewoon niet neer had moeten zetten, het is denk ik gewoon zo dat het zo'n situatie is waar je zelf bij moet zijn. Ik weet heel goed dat ik niet het recht heb om mensen te zeggen wat ze moeten doen en laten in hun tuin, en mijn honden worden ook gestraft als ze op hem blaffen. Dan moeten ze naar binnen, nu proberen ze het even en gaan vanzelf al weg...
Ik vroeg me alleen af hoe jullie daar op zouden reageren, en dat weet ik nu.. Ik ga overigens goed met mijn buren om, en vond het gewoon jammer dat er zo op werd gereageerd.
Ik snap het hele verhaal niet?

Wat heb je dan precies tegen de buren gezegd toen de honden tegen elkaar tekeer gingen in de tuin.
En op welke plek is dat? Kunnen ze elkaar daar zien, zitten er flinke gaten in die schutting?
Het verhaal is niet echt duidelijk nu eerlijk gezegd. Je eigen honden hebben in het begin flink tegen die nieuwe buurhond geblaft, en nu reageren ze niet meer omdat de hond niet terug reageerd.
Nu zit er een andere hond in de andere tuin die wel blaft, jouw honden reageren en een jonge hond vlucht weg en daarna neem jij je eigen honden weg uit de tuin. Wat is daar de reden van? Misschien dat als je je eigen gang was gegaan had het geblaf overgegaan omdat ze dan wisten wie er aan de andere kant van het hek zaten waar ze toch niet bij kunnen komen.
Lekker belangrijk om tegen een hond aan te gaan blaffen die in een ander gedeelte van een territorium zit?
Of is het zo open dat je denkt dat ze elkaar op kunnen zoeken?
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ik begrijp prima wat ze bedoelt.

Haar honden zijn inmiddels gewend aan de nieuwe buren met hun hond. De buren kregen visite met hond, en beide honden gingen in de tuin spelen. Omdat dit binnen niet kan vanwege de veiligheid van de aanwezige kinderen in het huis van de buren.

Haar honden werden van het speelgedrag van de visitehond nogal onrustig, toen ze ging kijken in de tuin met haar honden, want ze verwachtte geen visitehond, liep het bijna uit de hand. De visitehond pruimde absoluut haar honden niet.

Probleem, volgens ts, is nu dat áls die visitehond op bezoek komt zij haar honden binnen moet houden en dan kan het nog voorkomen dat ze onrustig worden. We hebben het hier over een groot aantal uren.

Dat is o.a. de reden waarom ze haar buurvrouw heeft aangesproken. Ik denk dat ts best haar honden in toom wil houden voor haar buurvrouw, maar niet voor een visitehond! Antwoord van de buurvrouw was; (mijn interpretatie) jammer, visitehond komt vaker langs en wen er maar aan. Met andere woorden, als jij je honden binnen moet houden omdat ik vind dat de aangewaaide visitehond moet kunnen spelen in mijn tuin, dan is dit jouw probleem.

Als ik het zo goed heb begrepen, dan heeft ts hier gelijk. Voor honden die bij mijn buren horen en wonen ben ik bereid water bij de wijn te doen. Op zoek gaan naar oplossingen enz. Ook hier zijn honden die veelvuldig blaffen, die wonen hier en zijn geen visitehonden. Als mijn buurvrouw visite krijgt en ze heeft een hond welke problemen geeft, dan wil ik best 'n keertje mijn hond naar binnen doen. Maar het moet beslist geen gewoonte worden want mijn hond heeft toch echt recht op zijn eigen tuin. Dit recht eigent buurvrouw wel op door aan te geven dat visitehond heus vaker langs komt.

Bij een visitehond die deze behoorlijke problemen geeft, is dit echt het probleem van de buren. Buiten in de tuin laten spelen ivm de veiligheid van de aanwezige kinderen binnenshuis doet mijn wenkbrauwen omhoog liften! Wat als die onveilige hond uitbreekt en kinderen tegenkomt op straat? Buurvrouw kan ook aan de eigenaars van die vistehond vragen om hun hond vooraf goed uit te laten, zodat hij lekker is uitgerend en dan gewoon in haar eigen huis houden. Buurvrouw dient prioriteit aan haar omgeving te geven en niet aan die visitehond.

Situatie visitehond;
-Mijn tuin is van mij, en niet van aanwaaiende visitehonden. Dan dient de buurvrouw en eigenaars van die visitehond te zorgen voor de veiligheid van mij en mijn hond. Hond is op visite, dan houden ze hem maar binnen.

Situatie vaste hond van onze buren;
-Mijn tuin is van mij, en als de buren ook een hond hebben wat onderling niet lekker ligt dan gaan we samen op zoek naar oplossingen, ongeachte welke. Ik zal alles proberen om het voor ons beide zo aangenaam mogelijk te maken en te houden. We wonen naast elkaar en elke dag gedonder tussen twee honden is geen optie.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

De3staffies schreef:
Moos schreef:
Wees gewoon blij dat het een visitehond is en dat het met de gewone buurhond wel goed gaat. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
De3staffies
Zeer actief

blondie schreef:
De3staffies schreef:Ik denk dat ik dit gewoon niet neer had moeten zetten, het is denk ik gewoon zo dat het zo'n situatie is waar je zelf bij moet zijn. Ik weet heel goed dat ik niet het recht heb om mensen te zeggen wat ze moeten doen en laten in hun tuin, en mijn honden worden ook gestraft als ze op hem blaffen. Dan moeten ze naar binnen, nu proberen ze het even en gaan vanzelf al weg...
Ik snap het hele verhaal niet?

Wat heb je dan precies tegen de buren gezegd toen de honden tegen elkaar tekeer gingen in de tuin.
En op welke plek is dat? Kunnen ze elkaar daar zien, zitten er flinke gaten in die schutting?
Het verhaal is niet echt duidelijk nu eerlijk gezegd. Je eigen honden hebben in het begin flink tegen die nieuwe buurhond geblaft, en nu reageren ze niet meer omdat de hond niet terug reageerd.
Nu zit er een andere hond in de andere tuin die wel blaft, jouw honden reageren en een jonge hond vlucht weg en daarna neem jij je eigen honden weg uit de tuin. Wat is daar de reden van? Misschien dat als je je eigen gang was gegaan had het geblaf overgegaan omdat ze dan wisten wie er aan de andere kant van het hek zaten waar ze toch niet bij kunnen komen.
Lekker belangrijk om tegen een hond aan te gaan blaffen die in een ander gedeelte van een territorium zit?
Of is het zo open dat je denkt dat ze elkaar op kunnen zoeken?
We hadden het er gewoon zo over, gewoon ik mijn mening zij de hare.
Het hek tussen onze tuinen in is met lange planken naar beneden, en ze kunnen elkaar dus zien.
Er zat een hond in de tuin die dit keer als een gek tegen het hek aan vloog, dus toen werden ze allemaal gek. En nee niet alleen die van mij, ook die twee andere in de tuin hiernaast.
Ik heb mijn honden altijd gestraft als ze naar het hek liepen en begonnen te blaffen, nu was dat gelukkig bijna over. En konden de buren en ik allebei heerlijk rustig in de tuin zitten.
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
De3staffies
Zeer actief

Wilm@ schreef:Ik begrijp prima wat ze bedoelt.

Haar honden zijn inmiddels gewend aan de nieuwe buren met hun hond. De buren kregen visite met hond, en beide honden gingen in de tuin spelen. Omdat dit binnen niet kan vanwege de veiligheid van de aanwezige kinderen in het huis van de buren.

Haar honden werden van het speelgedrag van de visitehond nogal onrustig, toen ze ging kijken in de tuin met haar honden, want ze verwachtte geen visitehond, liep het bijna uit de hand. De visitehond pruimde absoluut haar honden niet.

Probleem, volgens ts, is nu dat áls die visitehond op bezoek komt zij haar honden binnen moet houden en dan kan het nog voorkomen dat ze onrustig worden. We hebben het hier over een groot aantal uren.

Dat is o.a. de reden waarom ze haar buurvrouw heeft aangesproken. Ik denk dat ts best haar honden in toom wil houden voor haar buurvrouw, maar niet voor een visitehond! Antwoord van de buurvrouw was; (mijn interpretatie) jammer, visitehond komt vaker langs en wen er maar aan. Met andere woorden, als jij je honden binnen moet houden omdat ik vind dat de aangewaaide visitehond moet kunnen spelen in mijn tuin, dan is dit jouw probleem.

Als ik het zo goed heb begrepen, dan heeft ts hier gelijk. Voor honden die bij mijn buren horen en wonen ben ik bereid water bij de wijn te doen. Op zoek gaan naar oplossingen enz. Ook hier zijn honden die veelvuldig blaffen, die wonen hier en zijn geen visitehonden. Als mijn buurvrouw visite krijgt en ze heeft een hond welke problemen geeft, dan wil ik best 'n keertje mijn hond naar binnen doen. Maar het moet beslist geen gewoonte worden want mijn hond heeft toch echt recht op zijn eigen tuin. Dit recht eigent buurvrouw wel op door aan te geven dat visitehond heus vaker langs komt.

Bij een visitehond die deze behoorlijke problemen geeft, is dit echt het probleem van de buren. Buiten in de tuin laten spelen ivm de veiligheid van de aanwezige kinderen binnenshuis doet mijn wenkbrauwen omhoog liften! Wat als die onveilige hond uitbreekt en kinderen tegenkomt op straat? Buurvrouw kan ook aan de eigenaars van die vistehond vragen om hun hond vooraf goed uit te laten, zodat hij lekker is uitgerend en dan gewoon in haar eigen huis houden. Buurvrouw dient prioriteit aan haar omgeving te geven en niet aan die visitehond.

Situatie visitehond;
-Mijn tuin is van mij, en niet van aanwaaiende visitehonden. Dan dient de buurvrouw en eigenaars van die visitehond te zorgen voor de veiligheid van mij en mijn hond. Hond is op visite, dan houden ze hem maar binnen.

Situatie vaste hond van onze buren;
-Mijn tuin is van mij, en als de buren ook een hond hebben wat onderling niet lekker ligt dan gaan we samen op zoek naar oplossingen, ongeachte welke. Ik zal alles proberen om het voor ons beide zo aangenaam mogelijk te maken en te houden. We wonen naast elkaar en elke dag gedonder tussen twee honden is geen optie.
Zo is het idd, alleen zijn de honden niet gevaarlijk tegen kinderen maar zijn ze zo aan het sjeesen door de tuin dat de kinderen wel eens gewond kunnen raken.
Toen de mensen hier net woonden zeiden ze tegen de hond dat ie naar binnen moest gaan, toen heb ik gezegd dat niet hij naar binnen moest, maar die van mij. Hij was niet het probleem, maar die van mij!!

Ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen daar over dachten, en ja ik had het wat verkeerd geschreven.....
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Als ik jou andere buurvrouw was had ik me in ieder geval groen en geel geergerd
Moet er niet aan denken om een huisje met tuintje te betrekken en daar niet rustig te kunnen zitten omdat de honden van mijn buurvrouw en nu dus ook af en toe van de buurvrouw dáárnaast te horen blaffen :mep:
Afbeelding
De3staffies
Zeer actief

Mekkie schreef:Als ik jou andere buurvrouw was had ik me in ieder geval groen en geel geergerd
Moet er niet aan denken om een huisje met tuintje te betrekken en daar niet rustig te kunnen zitten omdat de honden van mijn buurvrouw en nu dus ook af en toe van de buurvrouw dáárnaast te horen blaffen :mep:
Hey dat is grappig, mijn andere buurvrouw was hier vanavond gezellig op visite. Die is gek met mijn hondjes hoor, die hoor je niet klagen!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”