Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Op mijn werk zitten een aantal halsbandparkieten. Nu ben ik er van de week achter gekomen dat 1 stel een nest heeft gemaakt in een boom naast het hoofdgebouw.
Kon het niet laten om daar foto's van te maken
Mannetje kwam net aangevlogen
En toen het mannetje binnen was, kwam het vrouwtje naar buiten om ook eten te zoeken
Wat een leuke foto's, mooi dat je het binnengaan van het nest hebt kunnen vastleggen.
Op de manege zit ook regelmatig een aantal van deze halsbandparkieten, al meerdere jaren. Ze doen het dus blijkbaar prima zo in het wild hier in Nederland.
LongFields schreef:Wat een leuke foto's, mooi dat je het binnengaan van het nest hebt kunnen vastleggen.
Op de manege zit ook regelmatig een aantal van deze halsbandparkieten, al meerdere jaren. Ze doen het dus blijkbaar prima zo in het wild hier in Nederland.
Er zijn in de omgeving van Noord-ZH en zuid-NH een aantal jaren geleden heel veel parkieten ontsnapt of vrijgelaten, dat weet ik niet zeker, maar ze zitten dus echt overal hier! Ze doen het prima inderdaad.
Ik heb ze de hele dag door op mijn balkon ze spelen met hun schimmel en rammelen met de papegaaien bel,maken ruzie ,uitslapen is er niet meer bij maar zo gezellig.
Vaak zitten ze met 6 tegelijk te klieren soms zelfs meer.
Mijn open voliere wordt met de dag leuker.
En kost me alleen wat parkietenvoer en zo
Hier in het park staat een boom vol holen ze broeien daar met hele groepen in.
En de meesjes en zo zijn er gewoon aan gewend zelfs mijn specht is niet bang.
Gave foto's
Hier in Den Haag zitten er echt heel veel. Als je 's morgens vroeg (voor 06.00 uur ongeveer) rond de hofvijfer loopt, hoor je alleen maar lawaai van de vogels. Zelfs in de winter zijn de bomen daar groen, maar dan van de vogels en niet van de bladeren!
Er zijn idd een x aantal jaren geleden een aantal van deze vogels ontsnapt. En ze hebben het nu zo naar hun zin hier in Nederland (ondanks het koude klimaat voor ze) dat het in een aantal grote steden vaste vogels zijn gebleven die hier hun nesten hebben.
Worden er wel steeds meer heb ik het idee
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Hier in Den Haag zitten er echt heel veel. Als je 's morgens vroeg (voor 06.00 uur ongeveer) rond de hofvijfer loopt, hoor je alleen maar lawaai van de vogels. Zelfs in de winter zijn de bomen daar groen, maar dan van de vogels en niet van de bladeren!
Mooie foto's en hier zijn ze ook inderdaad, ik kijk ook altijd met een grijns naar boven als ik ze hoor, ze hebben een nogal herkenbaar stemgeluid