Ze wordenhier opgevoed naar MIJN regels,.. ik woon erg groot en de honden hebben alle ruimte, niet in benches, en krijgen dus ook geen bench training wat veel mensen wél willen met hun pup.Vrij logisch dat deze hondjes naarmate ze ouder worden meer gaan proteteren tegen een bench , normaal of niet? Zelfde met leren aandelijn lopen, ik woon midden in de natuur, met een groot terrein waar ik alleen zeggenschap heb; de honden gaan daar gewoon los met een hele meute tegelijk.Dát bedoel ik met mijn regels. Een ander wil dat ze zitten bij de stoep, wachten met oversteken, niet op de bank etc. En naarmate ze ouder worden is dat moeilijker aan of af te leren.Anja schreef:Hier krijg ik een beetje een nare smaak van in mijn mond.poetin666 schreef:Asiel honden zijn moeilijk te plaatsen vaak ten onrechte. Maar een hond van onbekend ras óók! Ik heb nog steeds 2 gewéldige puppen, Perro peludo Peruano,...... de behaarde versie van de peruaanse naakthond. Ik had de pech er 6 (!!) van in een nest te hebben,.... je rekend op 33% ''normaal'' gesproken,....... voor je aan een nest begint zoek je puppenkopers,....voor 4 vande 6 waren die er ook, dus ik hebniet het gevoel in gebreke te zijn gebleven.Vele fokkers, ook hier in Europa en vooral in Peru zelf maken de behaarde pups af, of laten er maar 1-2 bij.Reden: je komt er niet van af. Ik heb me daar altijd hevig tegen verzet, maar nu zit ik nog steeds met 2 pubers van bijna 12 weken,..die hebben opvoeding nodig, regels...
Kijk zouden ze hier blijven, dan hadden ze regels genoeg,namelijk mijn regels,maar dat zijn niet de regels van iemand die klein woont, of t onderste uit de kan wil halen qua appél. Nu is de kans dus groot dat mijn zo gewenste puppen straks niet zomaar meer aarden bij iedereen, en uiteindelijk in het asiel gaan belanden,........... wat was nu wijsheid: het nest uitdunnen met de geboorte, of nu af blijven wachten of er geschikte baasjes gaankomen??
Je weet toch van tevoren dat er behaarde hondjes bij kunnen zitten, als je die eigenlijk niet wil moet je mi niet fokken met dit ras.
En begrijp ik nou goed dat je de 2 pups die je (nog) niet kwijt bent, niet opvoed en regels aanleerd omdat ze toch niet bij jou blijven??
Sorry, maar alleen al door het feit dat je er maar aan denkt het nest "uit te dunnen" bij de geboorte maakt dat ik jou een hele enge fokker vind.
.