Noah heeft een vieze doos, het lijkt opgedroogd bloed wat er aan en in zit. Ze likt er aan waardoor het nu wat rood en geirriteerd eruit ziet. Ze is 2 maanden terug loops geweest, haar doos is weer gekrompen en ze vloeit niet. Het ruikt ook niet, daarom denk ik dat het opgedroogd bloed is. Iemand ervaring ermee? Moet het schoongemaakt worden, zo ja hoe? of is een bezoekje DA aan te bevelen? Volgende maand gaat ze gecastreerd worden, dan heb ik niet meer de angst voor baarmoederontsteking
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vieze doos
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Vieze doos
Ja lekkere titel
Noah heeft een vieze doos, het lijkt opgedroogd bloed wat er aan en in zit. Ze likt er aan waardoor het nu wat rood en geirriteerd eruit ziet. Ze is 2 maanden terug loops geweest, haar doos is weer gekrompen en ze vloeit niet. Het ruikt ook niet, daarom denk ik dat het opgedroogd bloed is. Iemand ervaring ermee? Moet het schoongemaakt worden, zo ja hoe? of is een bezoekje DA aan te bevelen? Volgende maand gaat ze gecastreerd worden, dan heb ik niet meer de angst voor baarmoederontsteking
- CKS
- Zeer actief
Re: Vieze doos
Tot het tegendeel bewezen is zou ik er vanuit gaan dat dit een baarmoederontsteking is. Zsm naar de dierenarts (morgenochtend dus) en tot die tijd zorgen dat ze genoeg water drinkt.
Hoe oud is ze trouwens?
Groetjes,
Kees
Hoe oud is ze trouwens?
Groetjes,
Kees
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Inderdaad, ik dacht ook gelijk aan een baarmoederontsteking.. is het echt bloed of heeft het een beetje apart kleurtje? Het kan natuurlijk een beginnende baarmoederontsteking zijn.. Ik zou morgenvroeg gewoon naar de DA gaan en even laten zien... eventueel als ze morgen schoon is dat je nu wat 'bloed' aan een blaadje smeert zodat de DA kan zien hoe het eruit ziet.
Ook al moet ze volgende maand gecastreerd worden, een BMO moet je echt voor zijn, dat kan binnen een week enorm verergeren!
Ook al moet ze volgende maand gecastreerd worden, een BMO moet je echt voor zijn, dat kan binnen een week enorm verergeren!
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Traanvocht en speeksel laten een rode/koperachtige kleur achter.
Kijk maar eens bij witte hondjes. Je kan precies zien waar ze veelvuldig likken.
Is jouw hond ook niet flink aan het poetsen geweest?
Kijk maar eens bij witte hondjes. Je kan precies zien waar ze veelvuldig likken.
Is jouw hond ook niet flink aan het poetsen geweest?
Groetjes Sandra
-
duitse herder
- Zeer actief
Om haar doos is het inderdaad rood, die haren erom heen. Ik heb niet het idee dat het een baarmoederontsteking is want ze is niet sloom. in haar doos is het gewoon mooi schoon, het is echt de buitenkant, voornamelijk eromheen. Het lijkt nu schoner, alleen zie ik een klein wondje op haar doos. Misschien dat dat het opgedroogde bloed verklaard en het vele likken?Rosan's Sandra schreef:Is jouw hond ook niet flink aan het poetsen geweest?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik zou geen enkel risico nemen en morgen even langs de DA; hiervandaan kunnen wij het toch niet zien 
Suzanne
Suzanne
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
ik zou zeker evennaar de da gaan om baarmoederontsteking uit te sluiten sommige honden zijn er ziek van andere tonen het pas erg laat.
is het geen baarmoederontsteking dan zou ik het wassen met betadine shampoo een beetje in een bak met water doen tot het een beetje bruin ziet. je hoeft dit niet na te spoelen. de dierenarts kan je ook een zalfje geven. voor onze oude hond had ik weggooi washandjes en maakte het elke dag even schoon. ze kon er zelf niet goed bij en anders ging het smetten door wat urineverlies
is het geen baarmoederontsteking dan zou ik het wassen met betadine shampoo een beetje in een bak met water doen tot het een beetje bruin ziet. je hoeft dit niet na te spoelen. de dierenarts kan je ook een zalfje geven. voor onze oude hond had ik weggooi washandjes en maakte het elke dag even schoon. ze kon er zelf niet goed bij en anders ging het smetten door wat urineverlies
Laatst gewijzigd door jessica74 op 25 mei 2011 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
-
duitse herder
- Zeer actief
Ik heb een collega ernaar laten kijken (ik werk met honden) en iemand van de hondentraining. Beide zeiden dat ze niets vreemd zagen, op een klein wondje op haar doos na. Ik hou het uiteraard in de gaten, maar zie niets vreemds op dat wondje na. Dat wondje zal ze vast hebben opgelopen met door prikkels lopen (autssss)