Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de beste leeftijd om een teefje te castreren.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Wat is de beste leeftijd om een teefje te castreren.

Ongelezen bericht door Sanne!! »

stefanie schreef:
Sanne!! schreef:je weet duidelijk niet hoe dit topics vaak lopen.
Ik kom hier wel wat langer dan vandaag. Ik weet best hoe een topic over castreren kan lopen maar om nou meteen van leer te trekken zonder dat je weet wat er al gepost is, vind ik een beetje kortzichtig. Hoe kun je nou aan een discussie deelnemen als je helemaal niet weet wat er gezegd wordt/is? :19:
Ik meng me juist niet in de discussie maar geef gewoon antwoord op de vraag.
Iets waar menig mens op dit forum het moeilijk mee heeft....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Sanne!! schreef:
stefanie schreef:
Sanne!! schreef:je weet duidelijk niet hoe dit topics vaak lopen.
Ik kom hier wel wat langer dan vandaag. Ik weet best hoe een topic over castreren kan lopen maar om nou meteen van leer te trekken zonder dat je weet wat er al gepost is, vind ik een beetje kortzichtig. Hoe kun je nou aan een discussie deelnemen als je helemaal niet weet wat er gezegd wordt/is? :19:
Iets waar menig mens op dit forum het moeilijk mee heeft....
Dit topic is toch juist geplaatst in het discussie-gedeelte. :19:
Bovendien lopen gesprekken in real-life toch ook wel eens off-topic dus waarom zou het op een forum dan niet mogen...
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier is mijn oudste teef voor haar 1e loopsheid gecastreerd en mijn jongste na haar 1e loopsheid. En Anne is nu niet bepaald het voorbeeld van een hond met puppy-gedrag. :mrgreen: Ze was al jong erg serieus, en is dit gewoon gebleven. Fenna is nu bijna twee; en nu begint ze iets volwassener te worden, maar dat is een heel gebruikelijke leeftijd voor Goldens; gecastreerd of niet. Anne was gewoon errug jong al geestelijk volwassen. :pffff:
Ik merk het overigens wel duidelijk aan de vacht en aan de neiging snel dikker te worden. Das zeker iets om in je overweging mee te nemen; vaak meer dan een eventuele gedragsverandering. Ik zou zelf nooit meer voor de 1e loopsheid castreren; dat is echt achterhaald inmiddels.
Sanne!!
Zeer actief

Ik kom hier wel wat langer dan vandaag. Ik weet best hoe een topic over castreren kan lopen maar om nou meteen van leer te trekken zonder dat je weet wat er al gepost is, vind ik een beetje kortzichtig. Hoe kun je nou aan een discussie deelnemen als je helemaal niet weet wat er gezegd wordt/is? :19:[/quote]

Iets waar menig mens op dit forum het moeilijk mee heeft....[/quote]

Dit topic is toch juist geplaatst in het discussie-gedeelte. :19:
Bovendien lopen gesprekken in real-life toch ook wel eens off-topic dus waarom zou het op een forum dan niet mogen...[/quote]

Jij zegt dat ik deelneem aan de discussie maar dat is juist niet het geval. Geef gewoon antwoord. Dus lezen kun je ook al niet...
stefanie
Zeer actief

Sanne!! schreef:
Jij zegt dat ik deelneem aan de discussie maar dat is juist niet het geval. Geef gewoon antwoord. Dus lezen kun je ook al niet...
Pot....ketel..... :idea:
Ga jij maar lekker verder met niet-discussiëren in een discussie-topic en dingen beweren die niet kloppen. :zwaai
Sanne!!
Zeer actief

stefanie schreef:
Sanne!! schreef:
Ga jij maar lekker verder met niet-discussiëren in een discussie-topic en dingen beweren die niet kloppen. :zwaai
:E:
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

stefanie schreef:
Sanne!! schreef:
Stefanie, hoezo wil jij een discussie opstarten met iemand die als een van de weinigen een (correct) antwoord geeft op de gestelde vraag? Omdat het onderwerp geplaatst is in discussie :roll: ?
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
stefanie
Zeer actief

Inne schreef:
Stefanie, hoezo wil jij een discussie opstarten met iemand die als een van de weinigen een (correct) antwoord geeft op de gestelde vraag? Omdat het onderwerp geplaatst is in discussie :roll: ?
Moet ik tegenwoordig om toestemming vragen als ik op iemands post reageer? :80:
Weet je, ik word zo er zo moe van dat iemand een bericht post in een topic en begint met de zin:" ik heb de rest niet gelezen..." Als je wilt reageren, lees dan de andere posts. Vind ik ook wel zo respectvol naar de andere posters toe. Bovendien kun je dan up-to-date reageren. Vaak worden er namelijk dingen aangehaald die al lang niet meer van toepassing zijn omdat TS bijv. weer aanvullingen heeft of tips heeft uitgeprobeerd.
Bovendien zijn er in dit topic veel goede tips en ervaringen gedeeld. Als je een topic opstart kun je verwachten dat de meningen niet allemaal hetzelfde zullen zijn. Zéker als je het topic in het onderdeel 'discussie' start. :19:
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Je lijkt het echt niet te snappen.
Als je topics als deze, waarin een normaal persoon een normale vraag stelt, als 1000 keer voornij hebt zien komen en onderhand wel weet dat een deel van de mensen op dit forum begint te steigeren als het woord 'castreren' of 'steriliseren' maar valt, begrijp ik dat je niet het hele topic leest. In dit geval was dat ook volledig irrelevant. En jouw argumentatie dat TS tips kan hebben uitgeprobeerd raakt natuurlijk kant nog wal. TS stelt enkel een vraag. Wat voor tips wil je iemand geven die een vraag stelt waarop een aantal antwoorden mogelijk zijn?

Een aantal mensen geeft gewoon antwoord op de vraag die TS stelt, namelijk 'Wat is de beste leeftijd om een teefje te castreren'. Wil je het er dan echt over blijven hebben dat dit onderwerp in het discussie gedeelte geplaatst is? MOET iedereen dan meedoen aan die discussie, volgens jou? En betekent dat dan ook dat in andere delen op dit forum geen discussies mogen ontstaan? Moeten die onderdelen dan onmiddelijk verplaatst worden naar dit discussie onderdeel?
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
stefanie
Zeer actief

Inne schreef:Je lijkt het echt niet te snappen.
Als je topics als deze, waarin een normaal persoon een normale vraag stelt, als 1000 keer voornij hebt zien komen en onderhand wel weet dat een deel van de mensen op dit forum begint te steigeren als het woord 'castreren' of 'steriliseren' maar valt, begrijp ik dat je niet het hele topic leest.
Je moet gewoon niet zomaar ergens van uit gaan. Eerst lezen, dan pas reageren. :19: En anders sla je het topic toch gewoon over?
In dit geval was dat ook volledig irrelevant.
Waarom mogen er geen vragen gesteld worden of meningen worden gegeven? Dit is een forum en daar worden meningen gedeeld. Soms gevraagd, soms ongevraagd.
Wil je het er dan echt over blijven hebben dat dit onderwerp in het discussie gedeelte geplaatst is? MOET iedereen dan meedoen aan die discussie, volgens jou? En betekent dat dan ook dat in andere delen op dit forum geen discussies mogen ontstaan? Moeten die onderdelen dan onmiddelijk verplaatst worden naar dit discussie onderdeel?
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. Ik zeg toch niet dat er alleen in het discussie gedeelte discussies mogen ontstaan?
Ik zeg alleen dat als je een topic plaatst, je kunt verwachten dat er één of meerdere discussies zullen komen. Waar dat topic ook staat. Zo werkt een forum nu éénmaal, het is net het echte leven. Nu wordt er in een topic in het discussie-deel gediscussieerd en dan wordt er gezegd dat er alleen een vraag wordt gesteld en men dus geen meningen mag geven. :roll:

Ik ben er nu klaar mee want volgens mij wíl je me gewoon niet begrijpen.
Sanne!!
Zeer actief

Dat zijn er 2 die het niet snappen en 1 die het wel snapt. :schrik:
Ooit gehoord van praten in je eigen straatje?

Stefanie start liever een eigen discussie die totaal off topic gaat hier.
Maar dat gaat niet je kunt ook een eigen topic daarvoor openen....
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”