Cleva schreef:Nee, naast een rui waar je U tegen zegt heeft ze nooit huidklachten. Echt nog nooit maar zoveel als een schilfertje gehad.
Milteforan was toen nog niet beschikbaar. Alleen paardenmiddelen en Cleo is een hond.
Ik weet niet of ik Cleo zou behandelen als haar nieren en lever gaan protesteren. Dat ligt aan de kans op herstel naar normale waarden.
Ik geloof nogal in de kracht van het lichaam zelf. Een ongeschonden, door chemicaliën onbeinvloed lichaam is iets om zuinig op te zijn.
Ik ben er na uitgebreid onderzoek niet van overtuigd dat het een goed idee is. Dus doe ik het niet.
Die rui had Lila ook heel erg en Izzy heeft dat ook. Maar is er ooit eigenlijk uit een test gekomen dat Cleo het nou heeft? Er staat mij iets bij dat jullie toen allerlei onderzoeken hebben laten doen, maar kwam er ooit naar voren dat het leish was? Vraag dit, omdat Izzy haar bloed eigenlijk goed was, maar de leish nu enorm naar boven komt zonder je dat in het bloed ziet.
Nier en leverwaarden kunnen trouwens weer helemaal bijtrekken na een goede behandeling tegen leish.
En ik ben het met je eens dat een lichaam waar nog nooit chemische zooi in gepropt is, idd iets is om zuinig te zijn, maar ik vind ook dat je helaas soms niets anders kan. Ik ben wel van mening dat dierenartsen tegenwoordig overal wel wat voor voorschrijven.