Nee eerder teveel mensen...
Er zijn ongeveeer 2,1 miljoen honden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Soms denk ik zijn er teveel honden in Nederland?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Soms denk ik zijn er teveel honden in Nederland?
Als ik de ergernissen en de bijtincidenten hier op het forum lees dan denk ik dat er inderdaad teveel mensen met honden zijn.In sommige delen van het land dan toch.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aan de ene kant denk ik, zolang er nog zoveel honden in de asiels zitten hebben we er inderdaad teveel.
Aan de andee kant denk ik, als zelfs honden uit Spanje hier naartoe worden gehaald en een baasje vinden, dan valt het wel mee.
Het is maar hoe je meet, en hoe je dingen bekijkt.
Elke asielhond is er 1 teveel in mijn beleving, vandaar dat wij hebben besloten om ten alle tijden een asielhond te adopteren in plaats van een pup te nemen. Wel mag de hond niet ouder zijn (voor ons persoonlijk) als 2 jaar.
Een pup "verkoopt" zichzelf wel, een asielhond heeft het veel moeilijker, zeker de wat grotere en/of dominantere rassen. En of de hond nu uit een Nederlands of Spaans asiel komt maakt mij niet eens zoveel uit.
Ik heb tijden gehad dat ik echt tegen Spaanse honden hier naartoe halen was, maar ik heb mijn mening bijgesteld.
Hoe zielig ik asielhonden in Nederland ook vind, in Spanje zijn ze veel slechter af.
Vergelijk het maar met in een Spaanse gevangenis zitten, of hier in de Bijlmer Bajes. Dan is de Blijlmer Bajes zowat een verkapt Hilton in vergelijking met buitenlandse gevangenissen.
Dat heeft dus mijn mening doen omslaan.
Ik wil daarmee niet zeggen dat ik een Spaanse asielhond prefereer boven een Nederlandse asielhond. Tegen de tijd dat wij weer aan een adoptiehond toe zijn zien we wel gewoon waar "onze" hond zit.
Maar nogmaals, elke asielhond is er 1 teveel dus theoretisch zou ik zeggen, JA, we hebben er teveel.
Aan de andee kant denk ik, als zelfs honden uit Spanje hier naartoe worden gehaald en een baasje vinden, dan valt het wel mee.
Het is maar hoe je meet, en hoe je dingen bekijkt.
Elke asielhond is er 1 teveel in mijn beleving, vandaar dat wij hebben besloten om ten alle tijden een asielhond te adopteren in plaats van een pup te nemen. Wel mag de hond niet ouder zijn (voor ons persoonlijk) als 2 jaar.
Een pup "verkoopt" zichzelf wel, een asielhond heeft het veel moeilijker, zeker de wat grotere en/of dominantere rassen. En of de hond nu uit een Nederlands of Spaans asiel komt maakt mij niet eens zoveel uit.
Ik heb tijden gehad dat ik echt tegen Spaanse honden hier naartoe halen was, maar ik heb mijn mening bijgesteld.
Hoe zielig ik asielhonden in Nederland ook vind, in Spanje zijn ze veel slechter af.
Vergelijk het maar met in een Spaanse gevangenis zitten, of hier in de Bijlmer Bajes. Dan is de Blijlmer Bajes zowat een verkapt Hilton in vergelijking met buitenlandse gevangenissen.
Dat heeft dus mijn mening doen omslaan.
Ik wil daarmee niet zeggen dat ik een Spaanse asielhond prefereer boven een Nederlandse asielhond. Tegen de tijd dat wij weer aan een adoptiehond toe zijn zien we wel gewoon waar "onze" hond zit.
Maar nogmaals, elke asielhond is er 1 teveel dus theoretisch zou ik zeggen, JA, we hebben er teveel.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Er zitten niet alleen veel honden in het asiel, Wat van alle herplaatsers die er aangeboden worden. Als die honden in een asiel terecht zouden komen, zou je echt het probleem zien. Hoeveel baasjes zijn niet totaal ongeschikt om een hond te houden? Nou ja, een hondje van steen op de schoorsteenmantel misschien.
Ik denk, dat teveel mensen ondoordacht zo'n lief puppenbeest aanschaffen.
Ik denk, dat teveel mensen ondoordacht zo'n lief puppenbeest aanschaffen.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Mee eens, teveel impuls aankopen nyckle 

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren