Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

On-ge-love-lijk!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

On-ge-love-lijk!

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik val van verbazing in verbazing door een gezin wat hier in de buurt woont. Ongeveer een jaar geleden zijn ze hier komen wonen en hadden ze een Sheltie X Dwergkeesje, leuk hondje. De man des huizes loopt er altijd mee en we maakte dan ook wel eens een praatje. Hij had meteen al hele verhalen over zijn jaaaareeen lange ervaring met honden in alle soorten en maten. Hun huidige hondje was voor hun dochter, later kwam daar een X Franse bulldog bij, een herplaatsertje. Dit hondje was voor zn vrouw. Ik kreeg verhalen te horen over hoe slecht het hondje het in zijn vorige gezin had gehad en nog nooit bij een dierenarts was geweest. Afijn, heel mooi dat zij hem een goed huisje konden bieden, dacht ik. Na ongeveer 2 maanden zag ik de X Franse bull niet meer, wel nog het hondje wat ze al hadden. Kort daarna zag ik meneer met de X Sheltie lopen én een dwergkeesje. Ik was natuurlijk nieuwsgierig wat er met het andere hondje was gebeurd en waarom er nu ineens een dwergkeesje bij was. Het bleek dat de Franse bull te sterk voor zijn vrouw was en zij er zelf niet mee kon lopen waardoor hij weer weg moest, het keesje was minder sterk en moest de plek van de te sterke (kleine) Franse Bull vervangen. Een apart verhaal vond ik het al en heb er dan ook niet echt op gereageerd.

Tot ik ineens zag dat het Dwergkeesje er niet meer was en er een husky pup was. Of die echt van hetzelfde gezin is durf ik niet te zeggen omdat er ook aldoor een tienerjongen mee liep waarvan ik niet zeker weet of dit hun zoon is. Husky heb ik al even niet meer gezien, nu kwam ik net meneer weer tegen met de X Sheltie en..........een Amerikaanse Bulldog pup van 8 weken! Ik kon mijn ogen niet geloven en hoopte nog dat het een oppashondje was ofzo, maar nee....Ik vroeg van wie dat kleine schatje was en het antwoord daarop was: 'Van mn vrouw he'. Ik dacht: :O: en kon het niet laten om op te merken dat de X Franse bull toch te sterk was en dat dit pupje toch nog een paar maten groter én sterker zou worden. Meneer antwoordde: 'Ja, dat is zo, maarja deze kan je het nu aanleren he dat 'ie niet mag trekken, die ander deed precies waar hij zelf zin in had'. Ik dacht echt ff dat ik niet goed werd en werd ook echt pissig. Mijn volgende vraag was natuurlijk waar het dwergkeesje was gebleven. 'Ja, die pieste alles onder en dat heeft me een bankstel gekost, daarom moest hij ook bij zn vorige baasjes weg, en ja een hond van 3jaar leer je dat niet meer af'. Ik zei dat ik het daar niet mee eens was en dat dat best kon en dat ik het niet echt normaal vond om de ene naar de andere hond te nemen. Meneer antwoordde daarop met: 'Achja, vrouwen he....' Je bent er zelf een dus je weet vast hoe dat gaat'. Ik keek verbaasd en zei dat ik nooit de ene naar de andere hond zou nemen om vervolgens een pupje van 8 weken te nemen die ook weer weggaat en ik het niet eens ben met hun manier van doen. Meneer wuifde dit een beetje weg met; 'Misschien ben jij niet zo, maar dan ben je een uitzondering!'.

Ik vind het echt te schandalig voor woorden maar ben wel blij dat ik er wat van heb gezegd (al weet ik heus wel dat ze zich er toch niks van aantrekken). :devil:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: On-ge-love-lijk!

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Whaaaa ik had nog veel meer gezegd! Wat een idioten! Zo iemand zou een hondenverbod moeten krijgen!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

:piew: die zijn écht gek!
tjemig...wat zul je een rot gevoel aan over hebben gehouden..tenminste ik ben zo'n miep die dat niet zomaar van zich af kan zetten...dat mensen zo makkelijk met beesten omgaan alsof het om een trui gaat die niet past en je maar ff gaat ruilen :19:
ik zou daar ook heel boos om worden en absoluut mn mond niet dichthouden.
Goed dat je er wat van hebt gezegd...niet dat hun zich er wat van zullen aantrekken....
wat sneu.....wat moet er van die hondjes terechtkomen he....van de ene eigenaar naar de ander....zó makkelijk...bah :kotz:
Lin-C
Zeer actief

MariskaB schreef:Whaaaa ik had nog veel meer gezegd! Wat een idioten! Zo iemand zou een hondenverbod moeten krijgen!
Zal ik je het adres ff doorgeven, kan je even langs gaan en je hart luchten :mrgreen:
Lin-C
Zeer actief

Zinndy schreef::piew: die zijn écht gek!
tjemig...wat zul je een rot gevoel aan over hebben gehouden..tenminste ik ben zo'n miep die dat niet zomaar van zich af kan zetten...dat mensen zo makkelijk met beesten omgaan alsof het om een trui gaat die niet past en je maar ff gaat ruilen :19:
ik zou daar ook heel boos om worden en absoluut mn mond niet dichthouden.
Goed dat je er wat van hebt gezegd...niet dat hun zich er wat van zullen aantrekken....
wat sneu.....wat moet er van die hondjes terechtkomen he....van de ene eigenaar naar de ander....zó makkelijk...bah :kotz:

Ik heb er ook best een rot gevoel door, vooral omdat je er gewoon niets aan kunt doen. Wat ik nog het meest ongelovelijke vind is dat hij zegt dat ik als vrouw een uitzondering ben omdat ik niet zo in elkaar zit als zijn gestoorde vrouw. :U:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

mijn ervaring is toch wat je ook zegt, begrijpen ze toch niet. Een beetje vechten tegen de bierkaai.
Het is echt verschrikkelijk dat zulke mensen bestaan maar je kan ze toch niet veranderen (op uitzonderingen na)
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Dat klinkt alsof het aftellen is tot de Amerikaanse bulldog weer verdwijnt :(
Triest hoor. Je kunt er niets aan doen, helaas :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Dit is heel erg triest helaas kunnen we daar niks aan veranderen.

maar ik zou ook zeker niet mijn mond hierover dicht houden
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Lin-C
Zeer actief

Wat ik wel apart vind is dat het eerste hondje wel altijd blijft. Maargoed, laat ik dat ook maar niet te hard roepen.... :ugh:
Het is inderdaad gewoon belachelijk en erg jammer dat ik er niets aan kan veranderen. Ik ben nou ook niet van plan om al hun impulsaankopen in huis te nemen. :engel:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Wij hebben ook zo'n gezin in de buurt, die nemen elk jaar een nieuwe hond 'voor de kinderen'. En een jaar later t beest weer o marktplaats gooien 'omdat ie te druk is voor de kinderen' of 'omdat de kinderen er iet meer naar omkijken'. O. Mijn. God. Ik heb daar de afgelopen jaren 3 honden zien komen en gaan. Zag ik de zoon laatst heul stoer met een stafford pup lopen. Kreeg alweer kippevel en voelde een viswijf-bui opkomen, dus heb ik ronduit gevraagd: "Goh, wanneer moet deze weer weg? Laat maar even weten, dan neem ik m wel..."
Bleek in dit geval t hondje van de oudere dochter te zijn, die al uit huis is en wel keurig van begin tot eind voor dr beestjes zorgt... :oeps:
Maar echt, die mentaliteit! Zulke mensen wil ik slaan. Hard. Maar ik doe het niet. :engel:
Ik negeer dat volk maar gewoon, zo goed en kwaad als dat gaat. :ugh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat heb je toch een walgelijke mensen. Ongelofelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ongelooflijk :80: Alsof het oude sokken zijn :ugh: Het is zo jammer dat je tot dit soort mensen gewoon niet door kunt dringen, al praat je als brugman. Je kunt alleen maar hopen dat die hondjes een veeeeeel beter thuis hebben getroffen :boos:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Wij hebben zo iemand in de familie. We hebben laatst geteld en de teller staat op minimaal 16 honden gekomen en gegaan in nog geen 4 jaar.
Dat zijn dan de honden die wij weten...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ja dat soort mensen kom je vaker tegen...ik kots van die lui :boos:
Afbeelding
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik zulke mensen niet kan en wil begrijpen.Die houden ook niet van dieren, anders zouden ze zich niet zo gedragen.
Maar je kan kletsen als Brugman, het dringt toch niet door in die stomme dikke schedel van hun.Zo zielig voor die hondjes. :ugh:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief

Ik kwam meneer van de week weer tegen, hij zag mij en liep de andere kant op. Hij heeft blijkbaar geen zin om met mij te kletsen. :19:
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

Weet je wat het is, je hebt mensen en kapstokken. En tegen een kapstok kun je nog zo lang l*llen, er komt nooit iets zinnigs uit.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Lin-C schreef:Ik kwam meneer van de week weer tegen, hij zag mij en liep de andere kant op. Hij heeft blijkbaar geen zin om met mij te kletsen. :19:
:ok: Heel goed, dan is er toch iets aangekomen!
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Van zulk soort mensen ken ik er ook wel een aantal.......
Liever denk ik er helemaal niet over na, vind het vreselijk en walgelijk om zo met dieren om te gaan.
Alsof het gaat om een paar schoenen die toch niet zo lekker lopen dan ze hadden gedacht.
:zweep:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Zo woont er bij mij in de buurt een gezin die een Berner Sennen pup had. Heel lief beest. Toen hij een maand of 5 was, moest hij weg want hij was te druk. Ze hebben dus een nieuw huis voor hem gezocht. Na 2 maanden hadden ze spijt van hun beslissing en ze hebben toen het gezin die de hond had opgebeld en de hond teruggevraagd. De mesen waren zwaar verontwaardigd dat het gezin zei dat ze de hond niet meer af wilden staan. Toen hebben ze een niewe pup gekocht (weer Berner Sennen) en na 5 maanden moest die ook weer weg omdat hij te druk was. Toen ze dit tegen mij vertelde zei ze volgende keer meer een kleinere hond. Ik heb maar gezegd dat ze misschien beter even konden wachten. Tsja sommige mensen :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”