Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Traag werkende schildklier?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Traag werkende schildklier?

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Paika is een kruising Beagle x Berner Sennen en ze is wat aan de stevige kant (ribben niet voelbaar, maar wel taille zichtbaar)
nu weet ik natuurlijk ook niet welke bouw ze precies heeft meegekregen van wie, maar ik denk toch dat ze wat zou moeten afvallen.

Nu ben ik al best lang bezig met minder voer geven, maar ze valt niet af en heeft ook constant HONGER!!! :evil:
Ik zorg wel dat ze niet bij de bakken van de anderen kan hoor daar niet van maar ze probeert het best heel aanhoudend.

Nu vroeg ik me af of het wellicht te maken zou kunnen hebben met traagwerkende schildklier. Hoewel haar vacht glanst als een spiegel. Iemand ervaring?

En waarom ik niet direct naar de DA ga is omdat ze panisch is voor de DA (slechte ervaring) en dan met name voor scheren en bloed afnemen. De laatste DA wilde dat niet meer bij haar doen alleen als ze onder narcose is omdat ze zo door het lint gaat (niet agressief hoor) maar alles op alles zetten om weg te komen zeg maar.
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Re: Traag werkende schildklier?

Afbeelding

Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Ok misschien maak ik me ook wel druk om niets en zie ik gewoon spoken :vaag:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ze ziet er blakend uit :mrgreen: Enne Beagles hebben altijd honger. Wat geef je haar te eten en hoeveel?
Ik doe altijd (verse!) gekookte spercibonen door het eten als mijn dames wat te dik zijn.
Mijn ouders hebben biologisch vlees van de slager, welke voor de honden dus echt te veel vet is en ze te dik werden.
De mijne werden bij mijn ouders (in de verzorging) ook binnen twee weken te vet terwijl ze evenveel kregen als thuis maar ander vlees.

Is ze gecastreerd? Dat scheelt ook nog, mijn vorige hond had een traag werkende schildklier. Haar vacht was verre van mooi, ze was kalig en ze was heel sloom.
Hoe oud is ze?
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Melanie 74 schreef:Ze ziet er blakend uit :mrgreen: Enne Beagles hebben altijd honger. Wat geef je haar te eten en hoeveel?
Ik doe altijd (verse!) gekookte spercibonen door het eten als mijn dames wat te dik zijn.
Mijn ouders hebben biologisch vlees van de slager, welke voor de honden dus echt te veel vet is en ze te dik werden.
De mijne werden bij mijn ouders (in de verzorging) ook binnen twee weken te vet terwijl ze evenveel kregen als thuis maar ander vlees.

Is ze gecastreerd? Dat scheelt ook nog, mijn vorige hond had een traag werkende schildklier. Haar vacht was verre van mooi, ze was kalig en ze was heel sloom.
Hoe oud is ze?
Ze is 4 jaar en idd qua hongerigheid een echte Beagle :)
Ze krijgt hier KVV Darf de normale variant en eens per week zalmkop. Darf krijgt ze gemiddeld 350 gram per dag. Misschien ga ik haar ook maar eens op de sperciebonen / sla / yoghurt en een beetje Darf zetten kijken of het wil helpen.

Bedankt voor je reactie!
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Bij een traag werkende schildklier heeft je hond het erg koud.
Verder is de vacht dof en plakkerig en de hond is niet vooruit te branden zo sloom zijn ze dan.

Ik zou mij niet ongerust maken. :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hoeft niet hoor is per hond verschillend, maar het kan wel.
Ik hoop voor jou dat het gewoon een kwestie is van te veel eten of te weinig bewegen tegenover elkaar :ok: :ugh:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

dhlover schreef:Bij een traag werkende schildklier heeft je hond het erg koud.
Verder is de vacht dof en plakkerig en de hond is niet vooruit te branden zo sloom zijn ze dan.

Ik zou mij niet ongerust maken. :ok:
Mijn flatcoat had ook een schildklierprobleem maar zij werd alleen mega dik en was niet meer vooruit te branden (vloerkleedje). Vacht was prima en van kou had ze geen last ...... ze hoeven niet alle verschijnselen te hebben.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind die 350 gr KVV nog veel hoor. Sommige honden hebben gewoon niet zoveel nodig.
Op de foto's vind ik haar wel echt te dik. Geef haar gewoon eens een stuk minder voer, desnoods in een Kong of een ander stuk speelgoed zodat ze er wat langer over doet.
Als je je zorgen maakt om haar schildklier is de enige mogelijkheid het te laten prikken om het zeker te weten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin zijn schildklier doet amper nog wat, hij is helemaal niet dof of plakkerig, ziet er prima uit, ja te zwaar en altijd honger had hij toch al, het is een labrador.
Even bloed laten prikken dan weet je het
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

Ik voer nu 250 gram per dag en probeer zo veel mogelijk aan te vullen met groente/yoghurt e.d.

Ook zijn we lekker veel aan het rennen. We gingen al dagelijks lange wandelingen maken maar dan rende ze niet echt heel fanatiek. Dus nu maar balletje mee en dan rent ze als een dolle door het bos en over het strand :D

Ik kijk het even aan, als het nu nog niks scheelt toch eens naar de DA
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”