Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sorry, weer even..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Sorry, weer even..

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ramoon schreef:
iones schreef:Ik vraag me af wat het percentage hondeneigenaar is, dat z'n gang maar gaat ten koste van andere honden. Best hoog volgens mij. TE lam om op te voeden. Men klaagt dat kinderen tegenwoordig slecht opgevoed worden maar volgens mij is dit een algemene tendens of zo, want ook bij honden zie je het.

Zijn er dan zoveel meer mensen te lamlendig om er energie in te steken? Vinden ze het dan geen enkel bezwaar dat andere mensen de dupe zijn van hun houding?
weet je ik vind dit nou zo makkelijke praat, ik heb honden gezien waar mensen alle mogelijke moeite hebben gedaan om de hond op
te voeden maar dat in mensen waarvan hun hondje modeltype is hun ogen niet gelukt is, en dan wordt er al snel gezegt dat er niks aan gedaan wordt.
bij kinderen is dit trouwens ook zo, het is nu heel anders kinderen op te voeden dan 20 jaar geleden en over 20 jaar zal het weer anders zijn. ik zou nooit durven zeggen dat de eigenaar/opvoeder de schuld heeft aan het gedrag van ook omdat je vaak niet de achtergrond info heb.

natuurlijk is het ook zo dat mensen niet genoeg tijd/energie in hun hond steken, ik vraag me af hoe hoog die percentages zijn en hoeveel honden daarvan echt problemen veroorzaken.
Ook al is het geen model hondje dan hou je als baasje rekening met de met de minder fijne eigenschappen ,en hoef je hem of haar niet op andere af te laten rennen.
Dat blaffen ja dat is peg als een hond niet tegen blaffen van jou hond kan.
Maar op honden af laten vliegen onder het nom van hij doet niks ,daar kan je voor zijn
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

twinkeltje schreef:
ramoon schreef:
iones schreef:Ik vraag me af wat het percentage hondeneigenaar is, dat z'n gang maar gaat ten koste van andere honden. Best hoog volgens mij. TE lam om op te voeden. Men klaagt dat kinderen tegenwoordig slecht opgevoed worden maar volgens mij is dit een algemene tendens of zo, want ook bij honden zie je het.

Zijn er dan zoveel meer mensen te lamlendig om er energie in te steken? Vinden ze het dan geen enkel bezwaar dat andere mensen de dupe zijn van hun houding?
weet je ik vind dit nou zo makkelijke praat, ik heb honden gezien waar mensen alle mogelijke moeite hebben gedaan om de hond op
te voeden maar dat in mensen waarvan hun hondje modeltype is hun ogen niet gelukt is, en dan wordt er al snel gezegt dat er niks aan gedaan wordt.
bij kinderen is dit trouwens ook zo, het is nu heel anders kinderen op te voeden dan 20 jaar geleden en over 20 jaar zal het weer anders zijn. ik zou nooit durven zeggen dat de eigenaar/opvoeder de schuld heeft aan het gedrag van ook omdat je vaak niet de achtergrond info heb.

natuurlijk is het ook zo dat mensen niet genoeg tijd/energie in hun hond steken, ik vraag me af hoe hoog die percentages zijn en hoeveel honden daarvan echt problemen veroorzaken.
Ook al is het geen model hondje dan hou je als baasje rekening met de met de minder fijne eigenschappen ,en hoef je hem of haar niet op andere af te laten rennen.
Dat blaffen ja dat is peg als een hond niet tegen blaffen van jou hond kan.
Maar op honden af laten vliegen onder het nom van hij doet niks ,daar kan je voor zijn
dat scheelt mij weer tikken :mrgreen:
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

daar heb je gelijk in, maar ik vraag me af of dat onder opvoeding valt, dat is gewoon rekening houden met elkaar.
en even voor de duidelijkheid heb ik ook last van die honden die niks doen hoor.
maar ik heb bv ook last van ongecastreerde reutjes die mee lopen en dat ik dan weer op de eigenaar moet wachten
omdat ze niet reageren op een fluitje :blah: heel vervelend vind ik dat zeker als ik even snel een rondje loop voordat ik moet werken en geen tijd heb voor dit soort dingen, maar ik vind het ook niet eerlijk om te zeggen die hond mag niet meer los want ik heb er last van. (vind ik zielig voor het hondje)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

ramoon schreef: weet je ik vind dit nou zo makkelijke praat, ik heb honden gezien waar mensen alle mogelijke moeite hebben gedaan om de hond op

Meestal ligt de schuld toch wel bij de eigenaar hoor. Soms heeft hij er totaal geen sjoege van, gevoel voor. En dan ligt het nog altijd bij hem, de oorzaak.
en mensen zijn vaak eigenwijs. Willen niets aannemen, doen gewoon niet wat de hondentrainer zegt, etc. Kunnen gewoon niet behoorlijk optreden naar hun hond toe. Dan is de drempel te hoog voor ze. En dan hadden ze een hond moeten kiezen die beter bij hun persoonlijkheid past. Ze hebben dus een verkeerde keuze gemaakt met de hond.

Natuurlijk kun je niet altijd inschatten hoe een hond zich laat opvoeden, maar meestal ligt het toch bij de baas. En dat is niet gemakkelijk gepraat.
ramoon schreef:daar heb je gelijk in, maar ik vraag me af of dat onder opvoeding valt, dat is gewoon rekening houden met elkaar.
en even voor de duidelijkheid heb ik ook last van die honden die niks doen hoor.
maar ik heb bv ook last van ongecastreerde reutjes die mee lopen en dat ik dan weer op de eigenaar moet wachten
omdat ze niet reageren op een fluitje :blah: heel vervelend vind ik dat zeker als ik even snel een rondje loop voordat ik moet werken en geen tijd heb voor dit soort dingen, maar ik vind het ook niet eerlijk om te zeggen die hond mag niet meer los want ik heb er last van. (vind ik zielig voor het hondje)
Is ook zo. Maar de eigenaar van dat hondje mag van mij wel een grote mond verwachten. Want je zegt het nu zelf: hond luistert niet (dus de eigenaar heeft hierin gefaald) en vervolgens laat de eigenaar het hondje met jou meelopen (dus hij houdt OOK nog eens geen rekening met andere mensen). Dat zijn al 2 fouten die bij de eigenaar liggen.
Laatst gewijzigd door iones op 15 mei 2011 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Jip schreef::denken: :denken: sjongejonge ik snap er echt helemaal niks meer van hoor Krengetje........

en Fodor ook niet denk ik....... :19:

als ik je berichten lees kan Fodor in 1 week lief met een andere hond spelen los maar ook hondsagressief zijn...?
jij doet alles goed maar hij is een moeilijke berghond omdat je vriend alles fout doet?
of omdat hij gecastreerd moet worden?
of omdat hij een trauma heeft van een aanval van een Herder........enz enz

ohja en hij is onstabiel............gek he??????

heb je er al eens bij stilgestaan dat hij een onstabiel baasje heeft?
Hier sla je volgens mij de spijker op zijn kop. :wink:

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

De reden dat een andere hond uitvalt interesseert met niet eigenlijk. Je komt uitvallende honden tegen in alle formaten. Niet alleen klein en niet alleen groot. Werken en trainen met je eigen hond, zelf zorgen dat die andere honden geen probleem meer zijn. Is ook nog eens goed voor de band met je hond. Eigenlijk gerbuik maken van de andere hond, is een leermoment voor jou en je hond.

Als ik een andere hond tegen kom waarvan ik weet dat het uitvalt, of ik ken de hond niet, dan ga ik aan de andere kant van het pad lopen, en zorg dat ik tussen Bo en de andere hond in loop. Soms wil Bo grommen, ik zeg rustig nee en doorlopen. Ik passeer iedere hond nu met een ontspannen lijn en bij de meeste kijkt hij ze niet meer aan.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

ramoon schreef:daar heb je gelijk in, maar ik vraag me af of dat onder opvoeding valt, dat is gewoon rekening houden met elkaar.
andermans honden horen jou en jou hond niet lastig te vallen,dat begint bij opvoeding en rekening houden met elkaar,als het 1 niet goed gebeurd kun je het andere ook niet goed doen.
Dus het is niet dit of dat,het is allebei waar baasjes aan moeten werken,kijken naar de mensen/dieren om je heen en je hond leren luisteren.
iones
Zeer actief

De reden waarom een hond andere honden lastig valt is verder inderdaad niet relevant: het mag gewoon niet gebeuren. Klaar!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

iones schreef:De reden waarom een hond andere honden lastig valt is verder inderdaad niet relevant: het mag gewoon niet gebeuren. Klaar!
klopt en dat begint bij jezelf, als het daarbij goed gaat hoef je je ook minder druk te maken om andere die dat niet, kun je enkel maar meelij mee hebben en trots zijn op je eigen hond
Afbeelding
iones
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
iones schreef:De reden waarom een hond andere honden lastig valt is verder inderdaad niet relevant: het mag gewoon niet gebeuren. Klaar!
klopt en dat begint bij jezelf, als het daarbij goed gaat hoef je je ook minder druk te maken om andere die dat niet, kun je enkel maar meelij mee hebben en trots zijn op je eigen hond
Kan er niets aan doen maar het stoort met toch als ik andere mensen vrijwaar van vervelend gedrag en die anderen doen niet hetzelfde voor mij.

Verder stoort het me ook heel erg als ik zie dat andere honden op een verkeerde manier behandeld worden omdat ik vaak de gevolgen daar van ken. Ik vind dat erg.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Inge O schreef:
Maryanne schreef:
maakt het jou uit of er een grote of een kleine man ongevraagd aan je tieten zit, om maar even een voorbeeld te noemen?
:LOL:
klopt toch als een bus :pffff: :mrgreen: ?
Nou en of :F:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jip schreef:dan ga je gewoon heel hard roepen tegen het baasje dat hij hem moet komen halen .........

Dan moet die wel ergens te bekennen zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

malinois schreef:
sTefaniA schreef:
Ikke1980 schreef:
Dan vind ik het toch frappant dat hij hetzelfde gedrag ook vertoont als hij wordt uitgelaten door mijn ouders of zelfs vreemden (van de hondenschool en herplaatsgezin).
Zou hij het ook bij CM doen? :wink: Puur hypothetisch hoor.
ik gok van niet aangezien hij dat direct de kop in zou drukken, dwz uit zn fixatie halen en aandacht voor hem laten hebben ipv de andere hond (of wat dan ook).
Daarnaast doen vreemde ogen dwingen wat ook vaak prima helpt.
Waarom is het vaak zo dat een hond die herplaatst wordt een bepaald gedrag daar nooit vertoont die hij thuis wel vertoonde.... :wink:
Dat is omdat veel (verkeerd) gedrag plaatsgebonden is. Haal je hem daar weg dan is het gedrag weg.

Rambo is vanmorgen voor de zoveelste keer weer aangevallen door een herder. Hond liep met een voetbal in zijn bek dus ik dacht dat het wel goed zou gaan. Hond zag Rambo en in een rotgang ging hij op Rambo af en gooide haar in de lucht. Baas liep door en Ramp sprintte zodra het kon naar mij toe en sprong op de treeplank...
Hoe kun je dan voorkomen dat het een kutkeffer wordt als het keer op keer gebeurt?
Bij de volgende herder die we tegenkwamen, heb ik Rambo aangelijnd en toen die mensen langs liepen zeiden ze o dat is zeker weer zo'n kutkeffertje. Herder liep trouwens aangelijnd uit te vallen, maar daar werd niks van gezegd. Het zijn altijd de kleintjes die het doen.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nance schreef: Herder liep trouwens aangelijnd uit te vallen, maar daar werd niks van gezegd. Het zijn altijd de kleintjes die het doen.
dat is niet wat hier gezegd word,dat er wel veel mensen op straat het zo doen voor komen zegt nog niet dat het zo is toch?
mijn hond is klein,er zijn mensen die hem vervelend vinden omdat hun eigen(grote hond) het nodig vind om die van mij op te eten,maar daarom is het dus nog geen kutkeffer.
ik heb daar dus ook echt schijt aan,ik weet nl wel beter.
ik ga nu dit soort conflicten maar uit de weg,als mensen dan nog wat zeggen zal ik het ze uitleggen maar zolang ik maar weet dat ik geen rothondje heb kan de rest me aan mijn bips oxideren.
En ook probeer ik dus rekening met alle andere honden te houden door mijn eigen hond bij me te houden als ik andere honden tegen kom,zeker als ik twijfel of al weet dat die van mij daar misschien niet mee samen gaat.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

eefje+huig schreef:

zo steekt bijna de hele wereld in elkaar tegenwoordig,ikke ikke ikke :19:
En dat vind ik ook erg jammer,heb een paar jaar terug mijn frustraties daarover maar losgelaten want het gaat gewoon door,het word er niet beter op.
Ik weet wel dat ik mijn kinderen iets anders ga proberen bij te brengen,sociaal zijn,en beleefd zijn en heb uw naaste lief enz,zijn voor mij zeer belangrijke opvoedpunten,en dat geldt net zo goed voor mijn honden,ookal gaat het daar ook niet echt vanzelf :ugh:
Vind ik nou ook niet echt punten waar je mee moet beginnen bij de opvoeding van een hond. Maar nu zal ik mijn kinderen denk ik ook wel iets anders opvoeden dan mijn honden, als zijn veel dingen vrij hetzelfde, maar ik zou niet weten hoe ik mijn hond duidelijk moet maken dat hij "beleefd" is. Door hem "u" aan te leren? :F:
Ήυs

Jip schreef::denken: :denken: sjongejonge ik snap er echt helemaal niks meer van hoor Krengetje........

en Fodor ook niet denk ik....... :19:

1. als ik je berichten lees kan Fodor in 1 week lief met een andere hond spelen los maar ook hondsagressief zijn...?
2. jij doet alles goed maar hij is een moeilijke berghond omdat je vriend alles fout doet?
of omdat hij gecastreerd moet worden?
of omdat hij een trauma heeft van een aanval van een Herder........enz enz

ohja en hij is onstabiel............gek he??????

heb je er al eens bij stilgestaan dat hij een onstabiel baasje heeft?
:hmmm:

Krijgt het deze wending weer ;) Geen idee waarom jij opeens zo moet aanvallen.

1. Als je dan ook góed zou lezen zou je weten dat Fodor alleen hond-agressief is naar volle reuen, castraten en teven zijn dus nooit een probleem, en volle grote reuen (sommige) ook niet. Dus als het overzichtelijk is, en ik ga bijvoorbeeld met iemand lopen die een hovawart teef heeft, kan hij gewoon los en gewoon leuk spelen ja :19:

2. Waar haal je dit in godsnaam vandaan? Ik vind het best ver gaan dat je dit zegt eigenlijk. Ten eerste was het iets wat in de Vet. hoek besproken is, en ten tweede zou ik never nooit niet zeggen dat ik alles goed doe, en het een moeilijke berghond is vanwegen mijn vriend :piew: Waar haal je die wijsheid vandaan? Niet van mijn verhalen iniedergeval.

3. Hij is allang gecastreerd, en hij heeft geen trauma van Herders, hij vond ze eng doordat hij aangevallen was. En dat is er gewoon uitgetraind.

Overigens kan ik van mezelf zeggen dat ik onzeker met hem ben, maar zeker niet onstabiel. En als je dan toch zo goed mijn topics leest, had je geweten dat het enorm goed gaat met Fodor.

Maar afzeiken is natuurlijk makkelijker ;)
Laatst gewijzigd door Ήυs op 15 mei 2011 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs

Jip schreef:als je problemen hebt met andermans honden ............heb je eigenlijk een probleem met je eigen hond.....

leer je hond gewoon om niet uit te vallen naar andere honden of ze nu groot klein zwart wit of wat dan ook zijn.........komen andere honden op jouw hond af en gaan grommen en uitvallen (wat ik laatst meemaakte.... :roll: )dan ga je gewoon heel hard roepen tegen het baasje dat hij hem moet komen halen .........vaak heb ik dan reacties als ,jamaar nu krijg ik hem nooit meer te pakken of .......hij doet niks hoor..... :ugh:

ja dan zorg ik er zelf wel voor dat er niks gebeurt.......ik snap ook niet dat je toestaat dat een klein hondje Fodor bijt en hapt.....
en ja uitvallende honden zijn niet gezellig om mee te wandelen maar wat nu als iedereen zijn honden wel onder controle had..........dan heb je weer het volgende probleem..loslopende katten........en fietsen waar je hond misschien wel achteraan wil.......
Kom je anders alngs? ;) Dan laten we een vals hondje op Fodor los, als jij met Fodor staat, en dan kijken of jij én de hond onder controle houdt van 40+ kilo én het keffende happende hondje weg houdt.

Oordelen is erg makkelijk vanuit je luie stoel achter een beeldscherm.

Als ik mijn hond aan het trainen ben, en er komt een hond opdringerig naar ons toe, loop ik in eerste instantie stug de andere kant op met aandachtsoefeningen voor Fodor, maar als zo'n hondje happend erachter aan blijft sjezen, of je nu schreeuwd of niet, dan valt Fodor uit. Super dat jij in zo'n situatie perfect weet hoe je mijn hond onder controle houdt, en zo'n andere hond weg houdt, dan moet je anders eens langs komen om het voor te doen. Wie weet leer in ontzettend veel van je :ok:
Eefje83
Zeer actief

Krengetje schreef:
eefje+huig schreef:

zo steekt bijna de hele wereld in elkaar tegenwoordig,ikke ikke ikke :19:
En dat vind ik ook erg jammer,heb een paar jaar terug mijn frustraties daarover maar losgelaten want het gaat gewoon door,het word er niet beter op.
Ik weet wel dat ik mijn kinderen iets anders ga proberen bij te brengen,sociaal zijn,en beleefd zijn en heb uw naaste lief enz,zijn voor mij zeer belangrijke opvoedpunten,en dat geldt net zo goed voor mijn honden,ookal gaat het daar ook niet echt vanzelf :ugh:
Vind ik nou ook niet echt punten waar je mee moet beginnen bij de opvoeding van een hond. Maar nu zal ik mijn kinderen denk ik ook wel iets anders opvoeden dan mijn honden, als zijn veel dingen vrij hetzelfde, maar ik zou niet weten hoe ik mijn hond duidelijk moet maken dat hij "beleefd" is. Door hem "u" aan te leren? :F:
mijn hond moet "beleefd" met andere honden omgaan(dus niet gelijk naar de strot van die ander grijpen of helemaal uit zijn dak gaan bij langslopen) en ik moet beleefd zijn naar andere mensen door rekening te houden met het gedrag wat mijn of zijn hond vertoond.
uiteindelijk is het de baas die beslist of dingen gebeuren of niet,dus in eerste instantie zal de mentaliteit daar moeten veranderen maar dan maakt het echt niet uit wat voor hond zo'n persoon bezit hoor,groot of klein is dan niet relevant.
Ήυs

eefje+huig schreef:
Krengetje schreef:
eefje+huig schreef: zo steekt bijna de hele wereld in elkaar tegenwoordig,ikke ikke ikke :19:
mijn hond moet "beleefd" met andere honden omgaan(dus niet gelijk naar de strot van die ander grijpen of helemaal uit zijn dak gaan bij langslopen) en ik moet beleefd zijn naar andere mensen door rekening te houden met het gedrag wat mijn of zijn hond vertoond.uiteindelijk is het de baas die beslist of dingen gebeuren of niet,dus in eerste instantie zal de mentaliteit daar moeten veranderen maar dan maakt het echt niet uit wat voor hond zo'n persoon bezit hoor,groot of klein is dan niet relevant.

Dan snap ik je :ok:
Ήυs

Jip schreef:
Krengetje schreef:
Jip schreef:als je problemen hebt met andermans honden ............heb je eigenlijk een probleem met je eigen hond.....

leer je hond gewoon om niet uit te vallen naar andere honden of ze nu groot klein zwart wit of wat dan ook zijn.........komen andere honden op jouw hond af en gaan grommen en uitvallen (wat ik laatst meemaakte.... :roll: )dan ga je gewoon heel hard roepen tegen het baasje dat hij hem moet komen halen .........vaak heb ik dan reacties als ,jamaar nu krijg ik hem nooit meer te pakken of .......hij doet niks hoor..... :ugh:

ja dan zorg ik er zelf wel voor dat er niks gebeurt.......ik snap ook niet dat je toestaat dat een klein hondje Fodor bijt en hapt.....
en ja uitvallende honden zijn niet gezellig om mee te wandelen maar wat nu als iedereen zijn honden wel onder controle had..........dan heb je weer het volgende probleem..loslopende katten........en fietsen waar je hond misschien wel achteraan wil.......
Kom je anders alngs? ;) Dan laten we een vals hondje op Fodor los, als jij met Fodor staat, en dan kijken of jij én de hond onder controle houdt van 40+ kilo én het keffende happende hondje weg houdt.

Oordelen is erg makkelijk vanuit je luie stoel achter een beeldscherm.

Als ik mijn hond aan het trainen ben, en er komt een hond opdringerig naar ons toe, loop ik in eerste instantie stug de andere kant op met aandachtsoefeningen voor Fodor, maar als zo'n hondje happend erachter aan blijft sjezen, of je nu schreeuwd of niet, dan valt Fodor uit. Super dat jij in zo'n situatie perfect weet hoe je mijn hond onder controle houdt, en zo'n andere hond weg houdt, dan moet je anders eens langs komen om het voor te doen. Wie weet leer in ontzettend veel van je :ok:
Ik zeg niet dat ik het beter kan ik weet dat ik het niet kan daarom heb ik ook niet zo'n grote sterke hond als Fodor........maar ik vind niet dat je omdat het jou niet lukt maar alle kleine hondjes moet gaan afzeiken

en ik wordt gewoon heel kriebelig van wat je allemaal over Fodor schrijft 9 van de 10 berichten zijn negatief maar dit is mijn laatste reactie want je voelt je toch maar aangevallen en dat was niet de bedoeling ik zou zeggen doe eens wat meer aan jezelf ipv dan Fodor proberen te veranderen........nu schrijf je dat het heel goed met hem gaat morgen moet hij weer naar een GT...... :19:
Hierin maak ik dus alleen maar op dat jij leest wat je wilt lezen, ik zeik namelijk niet alle kleine hondjes af. Ik spreek gewoon uit ervaring, dat vaak de grotere hond de schuld krijgt, zo heb ik dat ervaren. Maar er staat nergens dat ik alle kleine hondjes afzeik toch? Of wel? Als jij dat zo begrepen hebt, prima, maar dat vind ik dus helemaal niet. Zoals ik al eerder zei, ik scheer niet alles over 1 kam.

En ik open echt heel heel erg vaak een topic waarin in omschrijf hoe trots ik op hem ben, ik schrijf trouwens nooit iets negatiefs, ik omschrijf de problemen die ik met hem heb. Hij is gewoon hond-agressief, veel mooier kan ik het niet maken toch? Of moet ik nu zeggen dat hij hondjes gewoon niet zo heel leuk vindt? Of "hij houdt niet zo van spelen met sommige hondjes"? Nee, hij is gewoon hond-agressief. Punt uit.

Maar ik snap dat jij je oordeel haalt uit mijn verhalen, maar je hebt verder toch echt geen idee wie ik ben? Als je nou eens goed zou lezen, zou je lezen hoe erg ik mezelf aan het veranderen bent, maar jij leest alles al in een negatieve zin omdat ik het schrijf. Net als dat er binnen 1 minuut 50 mensen reageren op een topic als ik een probleem beschrijf van Fodor, en als ik dan een topic open als dit: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=215732 reageren lang niet alle mensen die normaal haantje de eerste zouden zijn ;) Wat ik vooral geleerd heb ik dat mensen bij andere mensen alleen maar kijken naar de dingen die fout gaan, daar zijn we op geprogrameerd, wat ik geleerd heb in mijn lesgeven is dat ik moet kijken naar de dingen die goed gaan.

Overigens omschrijf ik denk ik erg goed in dat ene topic dat ik aan het veranderen ben ten opzichte van Fodor. Hier nog een topic waar ik toch wel aardig met mezelf bezig ben: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=215593

Prima dat je oordeelt, maar lees dan ook alles, en lees het dan ook echt, zonder je eigen draai eraan te geven, net als dat je een opmerking maakt over iets dat ik in de vet. hoek schrijf. Jij laat het nu over komen of ik mijn vriend de schuld geef van Fodor zijn problemen, terwijl dat je er echt ontzettend naast zit, want dat is helemaal niet wat er geschreven is.

Je vindt dat ik het in bepaalde situaties ontzettend verkeerd doe, maar zelf zeg je dat je het ook niet zou kunnen? Echt heel logisch dat je reageerd op de dingen die ik schrijf, maar probeer dan ook eens goed te lezen, en de dingen niet zo te verdraaien omdat je er zelf al heel negatief tegenover staat.
Ήυs

Jip schreef:Je vindt dat ik het in bepaalde situaties ontzettend verkeerd doe, maar zelf zeg je dat je het ook niet zou kunnen? Echt heel logisch dat je reageerd op de dingen die ik schrijf, maar probeer dan ook eens goed te lezen, en de dingen niet zo te verdraaien omdat je er zelf al heel negatief tegenover staat.

ik zeg helemaal niet dat je dingen verkeerd doet waar lees je dat nou.... :19: ik zeg juist helemaal niks over hoe je Fodor wel of niet moet aanpakken juist omdat ik het zelf ook niet zou kunnen....... :19:
ik sta er helemaal niet negatief tegenover wat je wel of niet met Fodor doet ik zeg alleen dat je steeds met andere redenen komt voor zijn gedrag.........aanval van een herder,hondsagressief.....wat ik niet snap want hij kan wel met honden spelen?in mijn ogen kan een hond die hondsagressief is niet met honden spelen of contact maken maakt niet uit of het een reu teef pup of wat dan ook is.........maar goed blijkbaar zie ik het anders dan jou

Dit maak jij ervan hoor ;) Heb ik nooit gezegd, dat dat de reden is. Als een hond niet los kan lopen, omdat hij vecht met bepaalde reuen, noem ik dat hond agressief. Betekend niet dat hij dat dan naar elke hond is. Jij ziet het inderdaad anders dan ik. En dat kan he ;)

Edit: Je zegt een heleboel dingen die niet kloppen. En je reageert alleen op het gene waar je op wíl reageren, op het feit dat je roept dat ik mijn vriend de schuld geef en dat ik wel degelijk positief ben over Fodor, reageer je daarna niet meer op. Zoals ik al zei, je hoeft niet voor mij te denken, en als je een oordeel haalt uit de dingen die ik schrijf, moet je wel góed lezen, anders worden er hele andere dingen van gemaakt.

Ik houd er nu over op, dit topic ging hier niet over. Als je nog wilt discussieren hierover, doe dat dan Prive.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik snap dat je erg je best doet met Fodor, maar ik moet Jip wel gelijk geven dat ik echt geen flauw idee heb hoe het er nu daadwerkelijk voor staat. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Ήυs

Jip schreef:
Krengetje schreef:
Jip schreef:Je vindt dat ik het in bepaalde situaties ontzettend verkeerd doe, maar zelf zeg je dat je het ook niet zou kunnen? Echt heel logisch dat je reageerd op de dingen die ik schrijf, maar probeer dan ook eens goed te lezen, en de dingen niet zo te verdraaien omdat je er zelf al heel negatief tegenover staat.

ik zeg helemaal niet dat je dingen verkeerd doet waar lees je dat nou.... :19: ik zeg juist helemaal niks over hoe je Fodor wel of niet moet aanpakken juist omdat ik het zelf ook niet zou kunnen....... :19:
ik sta er helemaal niet negatief tegenover wat je wel of niet met Fodor doet ik zeg alleen dat je steeds met andere redenen komt voor zijn gedrag.........aanval van een herder,hondsagressief.....wat ik niet snap want hij kan wel met honden spelen?in mijn ogen kan een hond die hondsagressief is niet met honden spelen of contact maken maakt niet uit of het een reu teef pup of wat dan ook is.........maar goed blijkbaar zie ik het anders dan jou

Dit maak jij ervan hoor ;) Heb ik nooit gezegd, dat dat de reden is. Als een hond niet los kan lopen, omdat hij vecht met bepaalde reuen, noem ik dat hond agressief. Betekend niet dat hij dat dan naar elke hond is. Jij ziet het inderdaad anders dan ik. En dat kan he ;)

Edit: Je zegt een heleboel dingen die niet kloppen. En je reageert alleen op het gene waar je op wíl reageren, op het feit dat je roept dat ik mijn vriend de schuld geef en dat ik wel degelijk positief ben over Fodor, reageer je daarna niet meer op. Zoals ik al zei, je hoeft niet voor mij te denken, en als je een oordeel haalt uit de dingen die ik schrijf, moet je wel góed lezen, anders worden er hele andere dingen van gemaakt.

Ik houd er nu over op, dit topic ging hier niet over. Als je nog wilt discussieren hierover, doe dat dan Prive.
ik ga absoluut niet prive met je discussieren.........daar zit ik niet voor op een forum daar heb je msn voor... :wink:
en ik denk ook niet dat wij eruit gaan komen.......
ik lees meer dan ik schrijf en ik lees dus ook over jou en Fodor waar bijna dagelijks een nieuw topic over wordt geopend (kijk eens naar de titel van dit topic, je verontschuldigd je er zelf voor.... :19: )en dat is nog niet zo erg maar het verschilt van dag op dag..dan is hij geweldig dan is hij onzeker ........en nu kreeg hij de stempel HONDSAGRESSIEF omdat hij niet met sommige reuen kan........ :19: dat was voor mij de druppel en reden om te reageren waar ik nu alweer spijt van heb dus............het gaat je goed....... :U:

Waar verontschuldig ik me precies voor? Want dan moet je toch maar even een cursus begrijpend lezen gaan volgen ;)
Ήυs

-Gaby- schreef:Ik snap dat je erg je best doet met Fodor, maar ik moet Jip wel gelijk geven dat ik echt geen flauw idee heb hoe het er nu daadwerkelijk voor staat. ;)
Misschien dat dat voor jullie niet duidelijk is, dat kan, sommige dingen bespreek ik hier ook niet meer of houd ik liever voor me, zolang jullie mij en de hond niet kennen, denk ik niet dat je een precies oordeel kunt vellen. Ik wil best gaan wandelen, of afspreken met mensen van het forum hoor, lijkt me gezellig en dan is dit gezeur misschien ook eens voorbij.

Dit hele topic gaat hier niet over, en toch moet het weer uiteindelijk over mij gaan of over Fodor. Het ging om Cesar Millan die zei dat kleine honden vaak schattig gevonden worden, ookal is dat absoluut niet zo, en vertonen ze hetzelfde gedrag als een bijvoorbeeld agressieve rottweiler. dáár ging dit topic over ;) Dus laten we het dáár dan ook weer over gaan hebben. Goed? :ok:
Ήυs

Jip schreef:
Krengetje schreef:
-Gaby- schreef:Ik snap dat je erg je best doet met Fodor, maar ik moet Jip wel gelijk geven dat ik echt geen flauw idee heb hoe het er nu daadwerkelijk voor staat. ;)
Misschien dat dat voor jullie niet duidelijk is, dat kan, sommige dingen bespreek ik hier ook niet meer of houd ik liever voor me, zolang jullie mij en de hond niet kennen, denk ik niet dat je een precies oordeel kunt vellen. Ik wil best gaan wandelen, of afspreken met mensen van het forum hoor, lijkt me gezellig en dan is dit gezeur misschien ook eens voorbij.

Dit hele topic gaat hier niet over, en toch moet het weer uiteindelijk over mij gaan of over Fodor. Het ging om Cesar Millan die zei dat kleine honden vaak schattig gevonden worden, ookal is dat absoluut niet zo, en vertonen ze hetzelfde gedrag als een bijvoorbeeld agressieve rottweiler. dáár ging dit topic over ;) Dus laten we het dáár dan ook weer over gaan hebben. Goed? :ok:
sorry hoor maar jij begint een topic.........ik lees dat je verderop in dat topic schrijft dat Fodor hondsagressief is (wat je later weer verwijderd)maar nu schrijf je het weer en daaaaaaaar reageer ik op.........daaaaaaaaaar snap ik niks van ........snap je?
Zou je even willen laten zien waar ik iets verwijderd heb dan?
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Om even op het topic terug te komen......je merkt wel heel vaak dat men denkt dat kleine hondjes niet hoeven te worden opgevoed. Die kunnen ja toch niet veel uitrichten als ze iets doen dus ach.
Als ik hier de gemiddelde hondeneigenaar met een klein hondje zie, dan staan ze te praten met Fifi alsof het hun drie jarige peuter is :piew: .
Degene die wel de moeite neemt om zijn kleine hond op te voeden... sjapoo. Niet iedereen snapt dat ook een kleine hond regels en opvoeding nodig heeft. En ik heb er zelf ook drie gehad, twee maltezers en een shit-zu en die waren ook gewoon opgevoed net zoals Senna en Odin.

Als hier een klein hondje al keffend en happend achter Senna aanloopt/rent dan kan ie een beste snauw verwachten, hij zal niet bijten. En wee het baasje als hij mij wil vertellen hoe mijn hond zich moet gedragen. Die kan van mij ook de oren gewassen krijgen. Voedt eerst je eigen hond maar eens op. Sen is heel sociaal maar als ie em zat is snauwt ie em af.
Odin daarentegen kan van zich afgrauwen maar kan het ook accepteren. Die reageert elke keer heel anders daarop. Om het risico niet te willen lopen dat ie em wel pakt loopt mijn man met hem om of hij wacht tot de andere hond weg is. Komt Fifi dan alsnog keffend en happend eraan dan gaat ie voor Odin staan en jaagt de andere hond weg. Armen wijd en een brul doen al heel veel.

Mij maakt het niet uit of iemand een grote of een kleine hond heeft. Als het beestje zich maar weet te gedragen. We zijn met zijn allen op deze wereld en je hebt rekening te houden met anderen!!
Groetjes Belinda
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Krengetje schreef:

Ja hoor, is goed. Ik heb geen oordeel geveld en ik weet ook heus wel dat dit niet kan via een computerscherm, maar ik deel wel het gevoel met Jip. Ik bedoel het ook niet vervelend. En ik heb ook heel braaf in het topic getypt over kleine en grote honden. ;) :pffff:
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Jip schreef:
Krengetje schreef:Misschien dat dat voor jullie niet duidelijk is, dat kan, sommige dingen bespreek ik hier ook niet meer of houd ik liever voor me, zolang jullie mij en de hond niet kennen, denk ik niet dat je een precies oordeel kunt vellen. Ik wil best gaan wandelen, of afspreken met mensen van het forum hoor, lijkt me gezellig en dan is dit gezeur misschien ook eens voorbij.

sorry hoor maar jij begint een topic.........ik lees dat je verderop in dat topic schrijft dat Fodor hondsagressief is (wat je later weer verwijderd)maar nu schrijf je het weer en daaaaaaaar reageer ik op.........daaaaaaaaaar snap ik niks van ........snap je?
:pop:
Zoals TS zelf al zegt, het hele topic gaat over de grappige schattig gevonden etters onder de kleintjes... waarom wijkt een topic hier toch altijd zo af? :U:
En dat TS' definitie van hondagressief blijkbaar anders is dan de jouwe, nou best toch? Je weet nu wat ze bedoelt toch? Klaar, lijkt me. :19:
Nu weer back on topic? :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

een hond die agressief is is dat altijd, dus ik deel dat ook wel een beetje hoor.
Maar dat was verder het onderwerp niet zo van dit topic, die ging over kleine ,........................ eh je weet wel :W:
-Gaby-
Zeer actief

Krengetje schreef:

Hier geef je aan dat het topic niet over jou of Fodor gaat, ik kan dat niet echt rijmen met je posts op de eerste pagina, want je maakt wel degelijk de aanzet naar jou en Fodor door wat je schrijft. ;)
Krengetje schreef:
blondie schreef:
Krengetje schreef:over Cesar Millan.

En later zei hij: "Het is niet raar dat grotere honden vaak de kleinere hondjes aanvallen, die dit "schattige" gedrag vertonen"

En ik vond dat even heeeerlijk om te zien en te horen :engel:
Wat bedoel jij met dat je dat even heerlijk vind om te zien en te horen?
Omdat ik altijd de schuld krijg van de meeste honden eigenaren die een klein hondje hebben, dat mijn hond een kuthond is. Terwijl hun hondje continu in zijn poten hapt, of onder mijn hond gaan staan keffen. Waarna mijn hond deze hondjes even op "hun plek" zet.

Dus vond het heerlijk om dat even te horen en te zien. Want ik zie heel veel kleinere honden dat zelfde gedrag vertonen, deze hondjes lopen los in het park, en vallen mijn hond -die ik vast houd- (voor hetzelfde gedrag) lastig. Waarna mijn hond uitvalt, en dan heb ik een klote grote hond ;)

Nu gebeurt dit nooit meer, want ik ontwijk ze :F:
Maar laat maar verder, ik heb geen zin te verzanden in een eindeloze discussie, waar we toch geen oordeel over kunnen vellen omdat we allebei achter een computerschermpje zitten. :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”