Jip schreef:Krengetje schreef:Jip schreef:als je problemen hebt met andermans honden ............heb je eigenlijk een probleem met je eigen hond.....
leer je hond gewoon om niet uit te vallen naar andere honden of ze nu groot klein zwart wit of wat dan ook zijn.........komen andere honden op jouw hond af en gaan grommen en uitvallen (wat ik laatst meemaakte....

)dan ga je gewoon heel hard roepen tegen het baasje dat hij hem moet komen halen .........vaak heb ik dan reacties als ,jamaar nu krijg ik hem nooit meer te pakken of .......hij doet niks hoor.....
ja dan zorg ik er zelf wel voor dat er niks gebeurt
.......ik snap ook niet dat je toestaat dat een klein hondje Fodor bijt en hapt.....
en ja uitvallende honden zijn niet gezellig om mee te wandelen maar wat nu als iedereen zijn honden wel onder controle had..........dan heb je weer het volgende probleem..loslopende katten........en fietsen waar je hond misschien wel achteraan wil.......
Kom je anders alngs?

Dan laten we een vals hondje op Fodor los, als jij met Fodor staat, en dan kijken of jij én de hond onder controle houdt van 40+ kilo én het keffende happende hondje weg houdt.
Oordelen is erg makkelijk vanuit je luie stoel achter een beeldscherm.
Als ik mijn hond aan het trainen ben, en er komt een hond opdringerig naar ons toe, loop ik in eerste instantie stug de andere kant op met aandachtsoefeningen voor Fodor, maar als zo'n hondje happend erachter aan blijft sjezen, of je nu schreeuwd of niet, dan valt Fodor uit. Super dat jij in zo'n situatie perfect weet hoe je mijn hond onder controle houdt, en zo'n andere hond weg houdt, dan moet je anders eens langs komen om het voor te doen. Wie weet leer in ontzettend veel van je

Ik zeg niet dat ik het beter kan ik weet dat ik het niet kan daarom heb ik ook niet zo'n grote sterke hond als Fodor........maar ik vind niet dat je omdat het jou niet lukt maar alle kleine hondjes moet gaan afzeiken
en ik wordt gewoon heel kriebelig van wat je allemaal over Fodor schrijft 9 van de 10 berichten zijn negatief maar dit is mijn laatste reactie want je voelt je toch maar aangevallen en dat was niet de bedoeling ik zou zeggen doe eens wat meer aan jezelf ipv dan Fodor proberen te veranderen........nu schrijf je dat het heel goed met hem gaat morgen moet hij weer naar een GT......

Hierin maak ik dus alleen maar op dat jij leest wat je wilt lezen, ik zeik namelijk niet alle kleine hondjes af. Ik spreek gewoon uit ervaring, dat vaak de grotere hond de schuld krijgt, zo heb ik dat ervaren. Maar er staat nergens dat ik alle kleine hondjes afzeik toch? Of wel? Als jij dat zo begrepen hebt, prima, maar dat vind ik dus helemaal niet. Zoals ik al eerder zei, ik scheer niet alles over 1 kam.
En ik open echt heel heel erg vaak een topic waarin in omschrijf hoe trots ik op hem ben, ik schrijf trouwens nooit iets negatiefs, ik omschrijf de problemen die ik met hem heb. Hij is gewoon hond-agressief, veel mooier kan ik het niet maken toch? Of moet ik nu zeggen dat hij hondjes gewoon niet zo heel leuk vindt? Of "hij houdt niet zo van spelen met sommige hondjes"? Nee, hij is gewoon hond-agressief. Punt uit.
Maar ik snap dat jij je oordeel haalt uit mijn verhalen, maar je hebt verder toch echt geen idee wie ik ben? Als je nou eens goed zou lezen, zou je lezen hoe erg ik mezelf aan het veranderen bent, maar jij leest alles al in een negatieve zin omdat ik het schrijf. Net als dat er binnen 1 minuut 50 mensen reageren op een topic als ik een probleem beschrijf van Fodor, en als ik dan een topic open als dit:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=215732 reageren lang niet alle mensen die normaal haantje de eerste zouden zijn

Wat ik vooral geleerd heb ik dat mensen bij andere mensen alleen maar kijken naar de dingen die fout gaan, daar zijn we op geprogrameerd, wat ik geleerd heb in mijn lesgeven is dat ik moet kijken naar de dingen die goed gaan.
Overigens omschrijf ik denk ik erg goed in dat ene topic dat ik aan het veranderen ben ten opzichte van Fodor. Hier nog een topic waar ik toch wel aardig met mezelf bezig ben:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 3&t=215593
Prima dat je oordeelt, maar lees dan ook alles, en lees het dan ook echt, zonder je eigen draai eraan te geven, net als dat je een opmerking maakt over iets dat ik in de vet. hoek schrijf. Jij laat het nu over komen of ik mijn vriend de schuld geef van Fodor zijn problemen, terwijl dat je er echt ontzettend naast zit, want dat is helemaal niet wat er geschreven is.
Je vindt dat ik het in bepaalde situaties ontzettend verkeerd doe, maar zelf zeg je dat je het ook niet zou kunnen? Echt heel logisch dat je reageerd op de dingen die ik schrijf, maar probeer dan ook eens goed te lezen, en de dingen niet zo te verdraaien omdat je er zelf al heel negatief tegenover staat.