Kai lijkt echt op Fien! En hij heeft een vlechtje, geniaal!
Hij is net een eenhoorn

En Dino is ook geweldig leuk!
Ik vind deze rasjes echt zó leuk!

Moderator: moderatorteam
Wat een leuke foto's. Zoals op de bovenste foto kunnen mijn honden ook kijken.Linsey schreef:Eens wat nieuwe foto's van mijn 2 leeuwen![]()
Natte Kai:
![]()
Zo herkenbaar dit. Vooral dat van Napoleon gedrag. En het werkt ook nog.Marjoleine schreef:Ja, heb ik hier ook gehad.
Ik sjouw Fien veel mee, juist omdat ze zo bewegelijk is gaat ze alle kanten uit
Ze kan soms wat grommerig reageren als ze iets eng vindt maar dat zijn eigenlijk nooit mensen, soms wel dingen (laatst een buggy bv, maar ook het schommelpaardje bij de dierenarts moest in het begin dood) en soms honden, dat vindt ze dan gewoon wat eng.
Dan is ze net Napoleon: aanval is de beste verdediging.
Dat mag dus niet van mij, juist omdat ze zo'n uk is reageren mensen er vaak lacherig op. Maar ze moet wel normaal doen, dus geen geteut.
dit gedrag gaat weer over hoor. Echt waar. Zelfs onze o zo voorzichtige Spikey vertoond dit gedrag niet meer. Onze oh zo vrije Laika echter in sommige situaties nog wel.Marie-Josée schreef:Vandaag weer het dorp in geweest, dit keer leek hij nog angstiger, hij schrok van de pluchen hond in de dierenwinkel en van de eigenares die hem aan wilde halen.En van een wildgeparkeerd winkelwagentje.
We gaan dus wat intensiever hierop trainen want zo ken ik hem eigenlijk niet.
Hij wordt ook nog steeds wagenziek, dat vind ik sneu, en ook jammer, want we willen hem toch zoveel mogelijk meenemen.
Verder is hij nog steeds volmaakt
Dat opgeheven hoofd van Spikey komt me bekend voorblacky schreef:dit gedrag gaat weer over hoor. Echt waar. Zelfs onze o zo voorzichtige Spikey vertoond dit gedrag niet meer. Onze oh zo vrije Laika echter in sommige situaties nog wel.Marie-Josée schreef:Vandaag weer het dorp in geweest, dit keer leek hij nog angstiger, hij schrok van de pluchen hond in de dierenwinkel en van de eigenares die hem aan wilde halen.En van een wildgeparkeerd winkelwagentje.
We gaan dus wat intensiever hierop trainen want zo ken ik hem eigenlijk niet.
Hij wordt ook nog steeds wagenziek, dat vind ik sneu, en ook jammer, want we willen hem toch zoveel mogelijk meenemen.
Verder is hij nog steeds volmaakt
Nieuwe dingen die langs de weg liggen. b.v. een vuilniszak op een plek waar die niet hoord. Moet volgens Spikey boos worden aan geblaffen en flink tegen gegromd. Laika vind dat maar stom en loopt er op af. Spikey gaat dan ook kijken en dan is het goed. Ook de volgende keren geen last meer.
Vreemde mensen moet Laika altijd even tegen blaffen en met een boog omheen lopen. Spikey zet ze in de negeer stand en loopt met opgeheven hoofd er langs en doet of hij ze niet ziet.
In de stad waar we alleen tijdens onze vakanties met de honden heen gaan. Zijn ze beide rustig. Te veel indrukken denk ik.
Het gekke is dat ze soms bang zijn voor dingen die je niet verwacht of ergens niet in willen waarvan je denkt dat is toch niet eng.
Dat denk ik ook ja, we gaan gewoon ijverig oefenenFrenk schreef:Gewoon veel meenemen. Het is toch een soort desensibiliseren
Als dit een angstfase is geef ik je helemaal gelijk, maar ik twijfel ook een beetje of het niet komt doordat we hem eigenlijk alleen mee het bos in nemen.mariaa schreef:Mijn ervaring is dat een pup beter minder ervaring maar positieve ervaringen op kan doen. Als je in een angstfase te veel wilt dan kan het ook het tegen overgestelde effect krijgen, het is waarschijnlijk ook een fase waar hij overeen moet groeien.