Vriendschappen tussen honden kunnen ook zo maar veranderen hoor, daar heb je geen incident voor nodig. Zeker bij honden die nog volwassen aan het worden zijn. Hormoontjes misschien
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bailey weer gebeten!
Moderator: moderatorteam
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Re: Bailey weer gebeten!
Dat is tenminste iets
Vriendschappen tussen honden kunnen ook zo maar veranderen hoor, daar heb je geen incident voor nodig. Zeker bij honden die nog volwassen aan het worden zijn. Hormoontjes misschien
Gewoon nog eens kijken of de band zich herstelt, alle kans dat als ze elkaar weer vaker zien het wel weer gaat 
- sabje84
- Actief
- Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
- Aantal honden: 2
Fijn dat je hondje nog vrolijk is en lief naar andere hondjes.
Is zeker schrikken zoiets.
jammer dat er hier nog niemand heeft vertelt dat het stomste wat je kan doen als een stafford je hond vast heeft is aan de hond gaan trekken,duwen of schoppen.
de hond heeft vast en doordat jij aan hem trekt,duwt of schopt scheurt hij juist het vel open.
En het paniek gedrag en schreeuwen jutten een hond alleen maar op.
Daarom word er ook gezegd dat je rustig moet blijven.
Ik hoop dat je dit nooit meer hoeft mee te maken!
jammer dat er hier nog niemand heeft vertelt dat het stomste wat je kan doen als een stafford je hond vast heeft is aan de hond gaan trekken,duwen of schoppen.
de hond heeft vast en doordat jij aan hem trekt,duwt of schopt scheurt hij juist het vel open.
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- Aantal honden: 1
Ik apprecieer je advies over Staffords. Wij hadden natuurlijk gewoon moeten blijven staansabje84 schreef:Fijn dat je hondje nog vrolijk is en lief naar andere hondjes.
en moeten afwachten of en zo ja wanneer en in welke staat hij Bailey zou loslaten. En
misschien hadden we dan achteraf de eigenaar nog moeten bedanken voor de ervaring....
en misschien voor het leuke kleedje dat ik eraan had overgehouden.
Sorry, maar ook al hadden we dit tevoren geweten dan nog betwijfel ik of welk mens dan
ook met een hart in zijn lijf a) rustig had kunnen blijven en b) niet had geprobeerd in te
grijpen. Het was een lynchpartij, punt.
En al hebben we, gelukkig, geen bijtpartij meer meegemaakt, er is wel weer een pitbull-
achtige losgebroken die Bailey's gatje heeft geschampt (gelukkig geen dierenarts nodig).
Ik wilde net met de aangelijnde Bailey een straat oversteken toen een man bij de hoge
hoekflat aan de overkant van die straat mij toeriep mijn hond los te laten. Toen hij dat
riep zag ik in een flits een hond op ons afstormen. Omdat ik aannam dat de man wist
waarover hij het had heb ik de riem van Bailey losgelaten en ging de hond van de man
razendsnel achter haar aan. Toen ik zag dat de hond van de man Bailey even bij de
staart/acherwerk te pakken had heb ik weer even gegild, bijna net zo hard als Bailey
dat deed, overigens, dom en overdreven van mij, ik weet het
De eigenaar van de pitbull schreeuwde ook: hij gilde de naam van zijn hond, maar die
was volkomen losgeslagen en rende als een razende in het rond. Bailey rende snel
weer naar mij toe. In de verte naderde een andere hondeneigenaar, ons beiden bekend.
Hij heeft de hond van de man vastgehouden. De man beweerde dat het min of meer mijn
schuld was dat zijn hond mijn hond achtervolgde en greep: ik had niet moeten gillen (en
dat terwijl ik pas begon te gillen toen zijn hond de derriere van mijn hond in haar bek had).
Ik (en de andere hondeneigenaar) legden de man uit dat Bailey net hersteld is van een
ander bijtincident. Een inmiddels gearriveerde getuige vertelde dat hij gezien had dat de
pitbullachtige Bailey wel degelijk bij het achterwerk vast had. Ik kon zo snel niets aan haar
ontdekken. Wij hebben de drie honden: Bailey, de pitbullachtige en de Husky van de andere
hondeneigenaar even tot rust gebracht (gepoogd) en ze aan elkaar laten snuffelen.
Pas later op mijn wandeling, toen Bailey enkele keren uit zichzelf ging zitten, bleek zij toch
een lichte bijtwond in het achterwerk te hebben, meer een schaafwond, die een beetje
bloedde.
Ik kwam nog andere bekende hondeneigenaren tegen die mij vertelden dat er steeds meer
uitval en bijtincidenten zijn met pitbullachtigen, ook honden die kennelijk van elders komen,
door hun baasjes met de auto naar onze parkwijk worden gebracht om uitgelaten te worden.
Ik hoop dat de wijkpolitie dit probleem serieus gaat aanpakken: nu zijn het bijtincidenten
tussen honden, straks wordt er een kind gegrepen! Deze man had een lijn om zijn hond,
maar heeft deze kennelijk uit zijn handen laten glippen. Dat kan iedereen gebeuren, alleen
had hij zijn hond totaal niet onder controle.
Ik bedoel: als je hond per ongeluk losglipt en jij andere hondeneigenaren moet toeroepen
dat zij hun hond beter kunnen laten wegrennen, dan weet je dat je hond geen lieverdje is.
Als Bailey toevallig losschiet, wat misschien 2 keer gebeurd is, rent ze een paar meter weg
en blijft dan staan om "toestemming" te vragen of ze verder mag, of ze komt weer terug.
Deze hond stoof weg bij zijn baas en bleef rennen als een dolle. Hij reageerde voor geen
meter op het geroep van zijn baas.
Ik heb ook dit incident weer aan de plaatselijke politie gemeld in de hoop dat ze eindelijk
peper in hun gat krijgen en eens in actie komen. De afgelopen week, namelijk, hoorde ik
dat ook deze tweede pitbullachtige - die ik nooit eerder gezien heb - al eerder voor
problemen heeft gezorgd. Na beschrijving van het uiterlijk van de hond en de locatie
van het incident kwamen meteen andere verhalen los.

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Hahaha ow sorry maar die van mij die heeft daar soms ook een handje van.. vooral als 'ie wat in de kop heeft...BAILEYSBAASJE schreef: Deze hond stoof weg bij zijn baas en bleef rennen als een dolle. Hij reageerde voor geen
meter op het geroep van zijn baas.![]()
![]()
ene x roep ik sta blijft 'ie staan, andere x denkt 'ie: stik maar, vandaag ben ik oostindisch doof..maar goed.. die zal niet voor bijten o.i.d. gaan..
Maar jee t zit jou echt niet mee! Wat een pech zeg!
Wat zul je enorm balen, ik kan me voorstellen dat je boos bent!
-
Lillith
- Zeer actief
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Ja, niet te filmen he? Dit was mijn openingszin in het mailtje naar de politie,MariskaB schreef:Hahaha ow sorry maar die van mij die heeft daar soms ook een handje van.. vooral als 'ie wat in de kop heeft...BAILEYSBAASJE schreef: Deze hond stoof weg bij zijn baas en bleef rennen als een dolle. Hij reageerde voor geen
meter op het geroep van zijn baas.![]()
![]()
ene x roep ik sta blijft 'ie staan, andere x denkt 'ie: stik maar, vandaag ben ik oostindisch doof..maar goed.. die zal niet voor bijten o.i.d. gaan..
Maar jee t zit jou echt niet mee! Wat een pech zeg!
Wat zul je enorm balen, ik kan me voorstellen dat je boos bent!
vlak na het incident:
en de slotzin:Het lijkt wel of mijn hondje een magneet heeft die ongeluk aantrekt, want vanavond
is ze rond 17.15 bijna weer gegrepen door een pittbullachtige bij de hoek X/Y te Z.
Wat deden wij fout? Hmmm, ik wilde de straat oversteken om het volle poepzakjeHet is toch van de zotte dat slachtoffers van bijters gedwongen worden hun gedrag
met hun normale honden aan te passen aan het onverantwoordelijke gedrag van bijtende
honden en hun eigenaren!
van Bailey in de prullenbak te gooien en had haar net laten zitten bij de straathoek,
wat ze altijd moet doen voor we oversteken. Dus Bailey zat keurig naast mij, aan de
lijn, te wachten tot ik haar commando gaf om mee over te steken. SCHANDALIG
EN UITLOKKEND GEDRAG, ik weet het!
Ja, ik ben echt pissig en begin zo langzamerhand zelf getraumatiseerd te raken, vooral
ook omdat Bailey sinds dat laatste incident waarbij ze fysiek dus eigenlijk min of meer
nauwelijks iets heeft opgelopen, nu regelmatig naar honden in de verte begint te
grommen. Als ze dan dichterbij komen, komt haar ware, vriendelijke en speelse aard
wel snel weer boven, maar toch. Voorheen gromde ze nooit.

- Esmay87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier
Altijd fijn als je jouw eigen lieve hondjes in gedrag ziet veranderen, terwijl je zelf niets fout hebt gedaan :S
Hebben we bij Raja ook gezien toen hij in een korte tijd een aantal keer was aangevallen door een andere hond. Het heeft een paar maanden geduurd, maar gelukkig reageerde hij daarna weer normaal op andere honden. Hoop dat dat voor Bailey ook gaat lukken!
Sterkte!
Hebben we bij Raja ook gezien toen hij in een korte tijd een aantal keer was aangevallen door een andere hond. Het heeft een paar maanden geduurd, maar gelukkig reageerde hij daarna weer normaal op andere honden. Hoop dat dat voor Bailey ook gaat lukken!
Sterkte!

Made by _Inge_
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja ik kan me er iets bij voorstellen... ik hoop dat 'ie er niet door verpest raakt, want dat zou zonde zijn...
ik weet niet of het een soort is dat gevoelig is voor een tik ervan krijgen, maar onze vorige hond heeft dat wel zo gekregen en die kon op een gegeven moment met geen 1 hond meer... en dat is echt niet leuk...
Ik kan me je frustratie meer dan voorstellen... enige wat ik me bedenk, maar ja dat zal wel stom zijn en op dat moment dacht jij wat anders...
had je 'm maar niet losgelaten toen die man dat zei... had je m maar opgetild ofzo..
had je had je had je....
maar daar heb je niks meer aan eg ik hoop dat 'ie t snel weer vergeten is...
ik weet niet of het een soort is dat gevoelig is voor een tik ervan krijgen, maar onze vorige hond heeft dat wel zo gekregen en die kon op een gegeven moment met geen 1 hond meer... en dat is echt niet leuk...
Ik kan me je frustratie meer dan voorstellen... enige wat ik me bedenk, maar ja dat zal wel stom zijn en op dat moment dacht jij wat anders...
had je 'm maar niet losgelaten toen die man dat zei... had je m maar opgetild ofzo..
had je had je had je....
-
blondie
- Zeer actief
bailey jemig zeg. oprecht vind ik dit weer klote voor jullie, maar je gaat toch niet af op wat iemand je toeschreeuwd dat je je hond los moet laten?... als ik met mijn redelijk grote honden mensen hoor brullen naar een hond die ik nog niet eens zie laat ik ze niet eens los, omdat ik geschreeuw al eng vind. Dat betekent dat mensen de controle kwijt zijn, meestal.
Bailey heeft echt heel veel engeltjes op de schouder en bilpartijen zitten volgens mij, dit bedoel ik niet lullig maar verdomme zeg als iemand zeg spring dan doe je dat toch niet, in de zin van laat los omdat hij de controle kwijt is laat je toch je kleine schat niet los om even te laten grijpen,
Bailey heeft echt heel veel engeltjes op de schouder en bilpartijen zitten volgens mij, dit bedoel ik niet lullig maar verdomme zeg als iemand zeg spring dan doe je dat toch niet, in de zin van laat los omdat hij de controle kwijt is laat je toch je kleine schat niet los om even te laten grijpen,
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Ja, in eerste instantie voelde ik me best heel schuldig dat ik zijn "raad" had opgevolgdMariskaB schreef:Ja ik kan me er iets bij voorstellen... ik hoop dat 'ie er niet door verpest raakt, want dat zou zonde zijn...
had je had je had je....
in de miliseconde die ik had tussen het moment dat hij mij toeschreeuwde "Laat je hond
los, laat je hond los!" en het moment dat ik uit mijn ooghoek die hond op ons af zag
denderen.
Maar later vertelden verschillende "experts" (meerdere hondentrainers en ervaren
hondeneigenaren) me dat dat inderdaad het beste is: als je de riem vasthoudt, kan je
hond geen kant op en is dan een makkelijker doelwit en als je hem optilt heb je kans
dat zo'n losgeslagen, min of meer dolgedraaid, beest je hond alsnog probeert te pakken
en misschien zowel jou als je hond verwondt en misschien ten val brengt met nog
ergere gevolgen.
Stuck between a rock and a hard place, heet dat.

-
Lillith
- Zeer actief
Echt shit dus, maar ik had mijn hond opgepakt en me omgedraaid, ik ga echt niet loslaten.
Het was bij een rijweg?
Dat heb ik een keer gehad, ik heb me met hond en al tussen de auto's gestort in de hoop dat de pitt er niet bijkon, kon hij ook niet.
Baasje van de hond vond me niet lief, ZIJN hond had wel aangereden kunnen worden

Het was bij een rijweg?
Dat heb ik een keer gehad, ik heb me met hond en al tussen de auto's gestort in de hoop dat de pitt er niet bijkon, kon hij ook niet.
Baasje van de hond vond me niet lief, ZIJN hond had wel aangereden kunnen worden
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Diep ademhalen, tot tien tellen en weer doorgaan.
Wat een sof, twee keer zo vlak na elkaar.
Ik kan me levendig voorstellen dat je het vertrouwen een beetje kwijt bent
Wat een sof, twee keer zo vlak na elkaar.
Ik kan me levendig voorstellen dat je het vertrouwen een beetje kwijt bent

Groetjes,
Sandra
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Nee, het was wel bij een weg, maar het was een van de laatste, echt warme, dagenLillith schreef:Echt shit dus, maar ik had mijn hond opgepakt en me omgedraaid, ik ga echt niet loslaten.
Het was bij een rijweg?
Baasje van de hond vond me niet lief, ZIJN hond had wel aangereden kunnen worden![]()
en er was de hele dag al bijna geen mens op straat te zien. Het was natuurlijk ook
na 5 uur in de middag, dus waren de meeste mensen waarschijnlijk avondeten aan het
bereiden.
Bailey is 50 centimeter hoog en weegt 15 kilo en ik ben zelf ook behoorlijk klein, dus
daar zou ik, als ik haar had opgetild, nooit snel genoeg mee hebben kunnen wegkomen
voor die razende pitbull uit op die stille straat (geen parkeren toegestaan, he, dus
echt een puur lege straat met stoepen, grasstroken, slootjes en bosjes tussen de huizen).

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh wat erg.... weer een incident.. ik hoop dat er maatregelen komen... sterkte...en een hond optillen..dat is ook niet de oplossing.. dan pakt de hond jouw en Bailey denk ik...
- sabje84
- Actief
- Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
heb ik gezegd dat je niks moet doen?
ik heb alleen gezegd dat je het met schoppen en trekken alleen maar erger maakt.
hoef je niet meteen zo lullig op mij te reageren ik leef met je mee en reageer ook normaal op jou.
Doe lekker wat je wil zeg.
ik hou mijn goed bedoelde advies wel voor me de volgende keer.
ik heb alleen gezegd dat je het met schoppen en trekken alleen maar erger maakt.
hoef je niet meteen zo lullig op mij te reageren ik leef met je mee en reageer ook normaal op jou.
Doe lekker wat je wil zeg.
ik hou mijn goed bedoelde advies wel voor me de volgende keer.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik vind dit echt heel erg klote voor jou en Bailey.
Maar wil je wel 1 ding zeggen: stop met roepen dat het de volgende keer wel een kind kan zijn!
Dat is echt de meest grote onzin nml, en ik denk dat ook jij dat heel goed weet.
Je zegt dit alleen maar om je woorden kracht bij te zetten, maar in plaats daarvan zwakt het heel je verhaal af.
Niet meer doen dus.
Ik hoop dat je snel van de schrik kan bekomen, dit gaat je niet in de koude kleren zitten.
Kan me voorstellen dat je nu niet meer lekker relaxt over straat loopt.
Maar wil je wel 1 ding zeggen: stop met roepen dat het de volgende keer wel een kind kan zijn!
Dat is echt de meest grote onzin nml, en ik denk dat ook jij dat heel goed weet.
Je zegt dit alleen maar om je woorden kracht bij te zetten, maar in plaats daarvan zwakt het heel je verhaal af.
Niet meer doen dus.
Ik hoop dat je snel van de schrik kan bekomen, dit gaat je niet in de koude kleren zitten.

- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
Het bijtincident was meer dan een maand geleden, de eigenaar van de bijtende hond heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en alles wat hierover gezegd kon worden is inmiddels wel gedaan denk ik toch?
peace !!
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Denk je echt dat dit onzin is? Ik vraag het, omdat het meestal het eerste is dat ikPaulala schreef:Ik vind dit echt heel erg klote voor jou en Bailey.
Niet meer doen dus.
van andere mensen - of ze nu hondeneigenaar zijn of niet - hoor.
Jij denkt dus echt, en ik bedoel dit niet sarcastisch maar uit nieuwsgierigheid, dat een
hond die hondagressief is niet ooit een dergelijke actie naar een mens(enkind) zal doen?

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Kortgeleden hier in de buurt een losgebroken bullterriër die Otto aanvloog nadat hij eerst een kind had gebeten. Kind was op de vlucht geslagen voor de hond.
Dus ja, het zou best een keer een kind kunnen zijn.
Dus ja, het zou best een keer een kind kunnen zijn.

Groetjes,
Sandra
-
Mojuan
- Zeer actief
daywalker schreef:Het bijtincident was meer dan een maand geleden, de eigenaar van de bijtende hond heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en alles wat hierover gezegd kon worden is inmiddels wel gedaan denk ik toch?peace !!
Lees jij wel alle posts?
Bailey is nml nu alweer aangevallen dus domme reactie

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja het ís onzin.BAILEYSBAASJE schreef:
Denk je echt dat dit onzin is? Ik vraag het, omdat het meestal het eerste is dat ik
Jij denkt dus echt, en ik bedoel dit niet sarcastisch maar uit nieuwsgierigheid, dat een
hond die hondagressief is niet ooit een dergelijke actie naar een mens(enkind) zal doen?
Er zijn nml heel veel hond-agressieve honden die een dergelijke actie richting een kind nooit in hun kop halen omdat ze helemaal geen kind-agressie (mens-agressie) in zich hebben.
Een hond is geen kind, dat staat compleet los van elkaar.
Romeo van ons zou zoiets dus wél bij een hond kunnen doen, maar zomaar bij een kind? Nee.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het is algemeen bekend dat hondagressie iets anders is dan mensagressie.
Bij gedragstesten worden die twee dingen ook onafhankelijk van elkaar getest. Dat zou toch niet gebeuren als het vergelijkbaar was?
En dat is het dus niet, het zijn verschillende dingen.
Want een mens is geen hond.
Dus ik denk dat niet alleen, ik wéét dat.
Want als de wetenschappelijk gevalideerde testen het als twee verschillende zaken zien, denk ik zomaar dat daar over nagedacht is
Bij gedragstesten worden die twee dingen ook onafhankelijk van elkaar getest. Dat zou toch niet gebeuren als het vergelijkbaar was?
En dat is het dus niet, het zijn verschillende dingen.
Want een mens is geen hond.
Dus ik denk dat niet alleen, ik wéét dat.
Want als de wetenschappelijk gevalideerde testen het als twee verschillende zaken zien, denk ik zomaar dat daar over nagedacht is
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
idd. grote onzin, een hond-agressieve hond kan de grootste mensenvriend zijn en omgekeerd.BAILEYSBAASJE schreef:Denk je echt dat dit onzin is? Ik vraag het, omdat het meestal het eerste is dat ikPaulala schreef:Ik vind dit echt heel erg klote voor jou en Bailey.
Niet meer doen dus.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik denk dat het er vooral mee te maken waaróm een hond bijt
Een erg territoriale hond maakt het bijvoorbeeld vaak niet uit wie of wat er in zijn buurt komt, en een voedselagressieve hond ook niet.
Ik vind het altijd een beetje eng om te stellig te zijn, als je niet precies weet hoe en wat.
Een erg territoriale hond maakt het bijvoorbeeld vaak niet uit wie of wat er in zijn buurt komt, en een voedselagressieve hond ook niet.
Ik vind het altijd een beetje eng om te stellig te zijn, als je niet precies weet hoe en wat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Jaap* schreef:Ik denk dat het er vooral mee te maken waaróm een hond bijt![]()
Het gaat om het feit dat erg vaak bij een incident wordt geroepen: 'volgende keer is het een kind'
Dáár heb ik gewoon een hekel aan.

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
In het geval van de eerste twee bijters van Bailey; bij incident 1 waren een - gemuilkorfde -Paulala schreef:Jaap* schreef:Ik denk dat het er vooral mee te maken waaróm een hond bijt![]()
Het gaat om het feit dat erg vaak bij een incident wordt geroepen: 'volgende keer is het een kind'
Duitse Herder en een Saarlooswolfhond betrokken. Ik dacht toen het gebeurde eerst dat de
DH de bijter was, maar toen ik bij de eigenares was om gegevens uit te wisselen vertelde
ze dat het de SWH was want de DH was al gemuilkorfd omdat hij het jaar ervoor een kat
had gegrepen, maar hij jut de SWH op die dan de uitvoerder wordt. Dan zal de DH wel de
roedelleider zijn van de twee.
Bij het tweede geval wist ik tevoren alleen dat die pitbullachtige niet met reuen kon; maar
sinds het incident heb ik natuurlijk gemerkt maar ook gehoord dat het in feite niet uitmaakt
en bovendien heeft hij ook uitgehaald naar een jogger en zijn eigen vrouwtje in ieder geval
1 x omver heeft geduwd en dat zijn toch mensen, weliswaar volwassenen, maar toch....
Van de derde hond, die andere pitbullachtige, heb ik naderhand alleen gehoord dat zij
het op kleine en/of witte honden heeft voorzien: had ook een Shitzu kruising en een
Cairn ofzo (zo'n wit reclamehondje) proberen te pakken. Bailey was iets groter dan
deze derde hond, maar natuurlijk wel wit...
Laatst gewijzigd door BAILEYSBAASJE op 15 mei 2011 01:01, 3 keer totaal gewijzigd.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ja, dat snap ik wel. Het jeukt mij ook al snel hoor, die paniekzaaierij.Paulala schreef:Het gaat om het feit dat erg vaak bij een incident wordt geroepen: 'volgende keer is het een kind'Jaap* schreef:Ik denk dat het er vooral mee te maken waaróm een hond bijt![]()
Maar niet genoeg om het zomaar onder het kleed te vegen.
Een hond die een andere hond bijt kán ook best een kind bijten. Het is maar net waarvoor hij bijt.
Je kunt dat niet zomaar wegwuiven vind ik. Wat voor hond het ook maar is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Marion.
Bij een kind is de impact ook ietsje groter en langduriger. Zou ik een klein kind hebben gehad (met zijn perfecte gezichtje) dan had iedereen kunnen vertellen wat ze wilden over hun brave hondjes die alleen maar keffers pakken, mooi dat die hond geen kans kreeg bij mijn kindje.Jaap* schreef:Ja, dat snap ik wel. Het jeukt mij ook al snel hoor, die paniekzaaierij.Paulala schreef:Het gaat om het feit dat erg vaak bij een incident wordt geroepen: 'volgende keer is het een kind'Jaap* schreef:Ik denk dat het er vooral mee te maken waaróm een hond bijt![]()
Een hond die een andere hond bijt kán ook best een kind bijten. Het is maar net waarvoor hij bijt.
Met mijn honden ben ik iets makkelijker, omdat die wel aardig voor zichzelf kunnen opkomen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik ben het met Paula eens dat een hondonvriendelijke hond niet per definitie een kind zou kunnen bijten. Maar het kán wel. Mijn Cody was mens- en hondonvriendelijk. Eigenlijk naar alle levende wezens die in een straal van een meter om zich heen bevonden. Als er vriendjes van zoonlief die langs kwamen moest ik hem wegsluiten.Jaap* schreef:Ja, dat snap ik wel. Het jeukt mij ook al snel hoor, die paniekzaaierij.
Nou heeft hij al meer dan een jaar geen pogingen gedaan om mensen/kinderen te bijten en ook naar honden gaat het meestal goed. Maar een paar weken geleden heeft hij weer een serieuze poging gedaan om een pupje te mollen die per ongeluk onze tuin in kwam.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Zeg TS, waar woon jij ergens?
De keren dat ik dergelijke ellendigheid heb meegemaakt zijn op 1 hand te tellen...