Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verzekering afsluiten?
Moderator: moderatorteam
- Mojo2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Verzekering afsluiten?
Ik heb op dit moment geen verzekering voor Mojo. Ik twijfel heel erg of ik het wel of niet moet doen. Ik twijfel omdat ik me afvraag wat zo'n verzekering dan precies uitbetaald. Ik weet dat je hele mooie vergelijkingssites hebt, waar precies staat wat wel en niet verzekerd wordt, maar bijvoorbeeld in het geval van Mojo, die is toen hij een jaar was geopereerd moeten worden, omdat hij een stokje in zijn darmen had vastzitten. Zou zoiets verzekerd worden, of is het in zo'n geval: Dit had je als eigenaar moeten/kunnen voorkomen, dus pech gehad? Heeft iemand ervaring met soortgelijke ongelukken en heeft de verzekering dan uitbetaald? Met andere woorden, kan een verzekering weigeren, omdat de eigenaar nalatig zou zijn geweest? Want in dat geval moet je dus elke keer als je hond iets heeft aantonen dat je er echt niks aan kon doen, en dan wordt het een vage kwestie. Misschien denk ik wel veel te moeilijk en te ver??? Ik vind het niet erg om premie te betalen, maar wil daar dan ook iets van terug zien als dat ooit nodig zou zijn.
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
Re: Verzekering afsluiten?
persoonlijk doe ik dit niet,... Ik zorg dat ik een bepaald bedrag apart heb staan en af en toe stort ik er es wat bij.
Vind ik gewoon fijner.
Vind ik gewoon fijner.
- Mojo2008
- Zeer actief
Ja, dat is inderdaad ook een optie, zo doe ik het tot nu toe ook.
-
Neeltje
Zo lang je hond niets ernstigs krijgt is het wel te doen, maar wat als hij een poot breekt of chronische ziekte krijgt of iets krijgt waarvan ze niet weten wat het is en veel onderzoeken moeten worden gedaan. Tenzij je een hele grote pot hebt waaruit je kunt plukken zit je dan gauw op duizenden Euro's.
Ik zie het meer als onze eigen ziekteverzekering. Je hebt hem voor het geval dat je wat krijgt en hoopt eigenlijk er geen gebruik van te hoeven maken.
HD e.d. is bij ieder verzekering uitgesloten, maar je hond kan nog veel meer krijgen, waar je zelf niet bij stil staat. Ook wordt vaak gezegd, maar mijn hond is nu gezond, ja dat is fijn, maar dat kan ieder moment veranderen. Dat weet je gewoonweg niet.
Ik vind het een geruststellende gedachte, dat als er ooit hoge kosten komen, dat ik dan niet tegen de dierenarts hoef te zeggen, laat maar, want dat kan ik me niet veroorloven.
Ik zie het meer als onze eigen ziekteverzekering. Je hebt hem voor het geval dat je wat krijgt en hoopt eigenlijk er geen gebruik van te hoeven maken.
HD e.d. is bij ieder verzekering uitgesloten, maar je hond kan nog veel meer krijgen, waar je zelf niet bij stil staat. Ook wordt vaak gezegd, maar mijn hond is nu gezond, ja dat is fijn, maar dat kan ieder moment veranderen. Dat weet je gewoonweg niet.
Ik vind het een geruststellende gedachte, dat als er ooit hoge kosten komen, dat ik dan niet tegen de dierenarts hoef te zeggen, laat maar, want dat kan ik me niet veroorloven.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat verzekeringspolissen heel duidelijk zijn in wat ze wel en niet uitkeren.
Dan heb ik het over die van Proteq en Petplan. Alleen met die heb ik ervaring.
Nooit voor verrassingen komen te staan.
Iets over nalatigheid staat wel in de polis maar dat wordt meer bedoeld als: "Voor het geval je van plan bent je hond zelf in de fik te steken of anderszins te verwaarlozen." Ook verwachten ze dat je de hond vaccineert.
In het voorbeeld dat jij omschrijft zal de verzekering gewoon uitkeren.
Ook een aangereden hond wordt geholpen. De verzekering vraagt niet of de hond wel aan de lijn liep.
Mijn Collie heeft een keer een teen gebroken toen hij met zijn teen tussen een plank van een brug bleef haken.
Een kat een keer een heup omdat hij van een kastje sprong.
Allemaal netjes uitgekeerd.
Iets over nalatigheid staat wel in de polis maar dat wordt meer bedoeld als: "Voor het geval je van plan bent je hond zelf in de fik te steken of anderszins te verwaarlozen." Ook verwachten ze dat je de hond vaccineert.
Ook een aangereden hond wordt geholpen. De verzekering vraagt niet of de hond wel aan de lijn liep.
Mijn Collie heeft een keer een teen gebroken toen hij met zijn teen tussen een plank van een brug bleef haken.
Groetjes van Charlotte

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
wij hebben toendertijd wel laten verzekeren, ze kan altijd in een kuil stappen en haar poot breken, gegrepen worden door een hond en dat je naar een noodarts moet in het weekend, suikerziekte ontwikkelen, maagkanker ontwikkelen noem maar op...
Ik hoop dat ze gezond oud gaat worden maar je weet het niet
Ik hoop dat ze gezond oud gaat worden maar je weet het niet

- Mojo2008
- Zeer actief
Bedankt, dat wilde ik dus weten!Mijn ervaring is dat verzekeringspolissen heel duidelijk zijn in wat ze wel en niet uitkeren.
Mijn twijfels zijn weggenomen, ik ga Mojo verzekeren. Sommige medische ingrepen zijn zo duur, dan kan ik niet tegenaan sparen. Bedankt allemaal!