Ja, want de Cesar Millan zegt het en dat schijnt alles goed te praten.ladybird schreef:Yeah weer een lekker kleine hondjes bashen topic![]()
![]()
![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sorry, weer even..
Moderator: moderatorteam
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Re: Sorry, weer even..
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Hoe denk je dat die véul te grote mond is ontstaan dan?? Dat gedrag is volgens mij ontstaan uit angst en daarom reageert Rhodin er niet op.Krengetje schreef:-Gaby- schreef:Dan vind mijn hond kleine hondjes blijkbaar ook schattig, want hij negeert ze meestal gewoon (reuen en teven). Dit doet hij niet bij grote reuen. Volgens mij komt het omdat hij weet dat het gedrag voort komt uit angst. En ik denk dat het ook best wel terecht is, als je soms ziet hoe mensen hun grote honden op van die kleintjes laten af laten rennen en ze omver laten lopen... Daar zou ik ook bang van worden.Krengetje schreef:over Cesar Millan.
Maar zit nu een aflevering te kijken over een hondenpark, en ze volgen de schattige Lulu (een klein keffertje) dat al blaffend en springend achter andere honden aan keft.
En Cesar zei "veel mensen vinden het schattig als een hondje dit gedrag vertoont, maar het is precies het zelfde gedrag als een agressieve rottweiler. Maar omdat ze wollig zijn, kleine oortjes en een klein bekje hebben, vinden mensen het schattig, en dat is absoluut niet eerlijk tegenover andere honden"
En later zei hij: "Het is niet raar dat grotere honden vaak de kleinere hondjes aanvallen, die dit "schattige" gedrag vertonen"
En ik vond dat even heeeerlijk om te zien en te horen
Maar daar gaat het helemaal niet om, het gaat juist over de kleine hondjes met een véul te grote mond, die achter elke hond aan sjeezen, van "hier ben ik" "kom maar op"
Dat is dus geen angst, dat is irritant gedrag, wat eigenaren van zo'n kleine schattig vinden, want het ziet er zo schattig uit. Dáár gaat het om. En als je dan een hond hebt zoals mijn hond, die dat gedrag beu is, en zo'n hondje op zijn plek zet is míjn hond een klote beest
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Danoontje powerrr schreef:Ja, want de Cesar Millan zegt het en dat schijnt alles goed te praten.ladybird schreef:Yeah weer een lekker kleine hondjes bashen topic![]()
![]()
![]()
Hoe dan ook...
Ik vind dat t wel aardig klopt inderdaad, wat hij zegt. Bij zo'n klein hondje wordt het hooguit als irritant beschouwd, maar als er een forse rottweilerreu met hetzelfde gedrag op de jouwe afgestormd komt, is dat een valse kuthond...
En dan heb ik het dus niet eens over keffen of uitvallen, maar over rondlopen alsof t hele veld van jou is en dat aan alle anderen proberen duidelijk te maken.
Hier in de buurt is een vrouw met twee kefkezen, die bij mijn weten nooit loskomen en ook nooit enig contact met andere honden hebben. Aangezien ze bij voorbaat, op zo'n 50 meter afstand, al hun waffels opentrekken en alles 'aankeffen' en mevrouw alleen maar op moedeloze toon zegt: "neehee, niet doen, kom nou, hou es op, loop door, niet doen, ssst, stil nou, nou, kom op..." en ze een beetje meesleept tot de andere hond weer uit t zicht is.
Ze vindt het overduidelijk vervelend gedrag, maar heeft volgens mij de hoop opgegeven dat t ooit nog beter gaat.
- Moos
- Zeer actief
Hoe bedoel je "zo kan het dus ook"? Dat je je mini hondje maar met honden van 40 plus kilo moet laten spelen al roepende "gaat ie niet dood van", want dan ben je tenminste een baas die zijn kleine hondje als echte hond behandelt ofzo?Krengetje schreef: Fodor is ook zo'n onhandige respectloze joekel. Ik laat hem dan ook niet los, en ook niet spelen met kleine hondjes. Maar laatst was er een teefje, een kruising. Beetje JR formaat die Fodor steeds uitdaagde om te spelen, de eigenaar zei dat het best kon, waarop ik antwoordde dat mijn hond nogal over andere heen kan walsen. "och, het is een hond hoor, ze gaan er niet dood van, tenslotte zijn de kleinere veel wendbaarder"
Ik heb Fodor los gelaten en het ging prima, dat hondje liet gewoon duidelijk merken wanneer Fodor te lomp deed, en hij hield dan in. Zo kan het dus ook, denk ik dan.
Saar speelt ook met Vera, en ook wel met andere honden van dat formaat die ik ken. Maar een hond formaat Fodor waarvan de baas nota bene zegt dat ie te lomp is laat ik haar dus niet mee spelen. Sterker nog, ik vind het nogal dom als je als baas van dat mini hondje dan gaat roepen van "ach zijn allemaal honden, gaat ie niet dood van". Ik deed dat ook hoor, met Moos vroeger. Totdat die lompe grote honden toch inderdaad wel erg lomp bleken en hem een paar keer het bos doorgemept hadden "al spelende". Daarna begon Moos opeens alles wat groot was en een tikkeltje druk bij voorbaat al af te bekken. En dan heb ik het nog niet over dat ik Saar een keer naar huis heb kunnen dragen nadat ze niet meer op een achterpoot kon staan omdat een hond maatje Fodor "oeps" haar even niet zag staan in zijn spel-run.
Hartsikke leuk hoor, hondjes van een paar kilo behandelen alsof ze ook een kilo of 40 zijn, maar dat zijn ze dus gewoon niet. En ik laat Vera dus ook niet spelen met een chihuahua, al roept de baas 1000 keer "dat ie daar niet dood van gaat". Vera zou toch wel net een bochtje verkeerd draaien en zo'n hondje formaat rat bezeren. En dan is Vera dus niet lomp, en opgegroeid met een klein hondje. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat jij Fodor dan wel alsnog laat gaan

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
is dat zo?Danoontje powerrr schreef:Ja, want de Cesar Millan zegt het en dat schijnt alles goed te praten.ladybird schreef:Yeah weer een lekker kleine hondjes bashen topic![]()
![]()
![]()
Niet alle, dat maken jullie ervan, maar kijk maar eens simpelweg om je heen, dan zie je al genoeg... en als je dan nog eens met de mensen gaat praten helemaal....
kan niet, mag niet, wil niet... en nog veel meer van zulke dingen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
Je mag het ook vragen als je het niet snapte, hoorAbby schreef:Danoontje powerrr schreef:Ja, want de Cesar Millan zegt het en dat schijnt alles goed te praten.ladybird schreef:Yeah weer een lekker kleine hondjes bashen topic![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat als er nu een grote rottweiler dergelijk gedrag vertoont naar jouw hond? Reageer je dan op dezelfde manier? Waarom moet daar onderscheid in gemaakt worden?Anne&Taar schreef:Heel eerlijk? Ik zou het ongelofelijk mijn eer te na vinden als mijn grote honden zich zo ontzettend druk zouden maken om zo'n klein keffertje. Die van mij kijken er niet eens naar. Wat deed dat kleine keffertje nou helemaal, niets dat een beetje stabiele hond niet kan negeren in mijn ogen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het gaat er toch dacht ik om dat het gedrag het zelfde is,dat dat door veel bazen van kleine honden gepikt wordt omdat het er zo schattig uitziet volgens hen en dat als een grote hond het zelfde doet het een valse rothond is volgens diezelfde mensen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Ήυs
Nee, ik heb het niet over dat nu alle kleine hondjes ook maar met grote honden moeten gaan spelen "want ze zijn hond"Moos schreef:Hoe bedoel je "zo kan het dus ook"? Dat je je mini hondje maar met honden van 40 plus kilo moet laten spelen al roepende "gaat ie niet dood van", want dan ben je tenminste een baas die zijn kleine hondje als echte hond behandelt ofzo?Krengetje schreef: Fodor is ook zo'n onhandige respectloze joekel. Ik laat hem dan ook niet los, en ook niet spelen met kleine hondjes. Maar laatst was er een teefje, een kruising. Beetje JR formaat die Fodor steeds uitdaagde om te spelen, de eigenaar zei dat het best kon, waarop ik antwoordde dat mijn hond nogal over andere heen kan walsen. "och, het is een hond hoor, ze gaan er niet dood van, tenslotte zijn de kleinere veel wendbaarder"
Ik heb Fodor los gelaten en het ging prima, dat hondje liet gewoon duidelijk merken wanneer Fodor te lomp deed, en hij hield dan in. Zo kan het dus ook, denk ik dan.
Saar speelt ook met Vera, en ook wel met andere honden van dat formaat die ik ken. Maar een hond formaat Fodor waarvan de baas nota bene zegt dat ie te lomp is laat ik haar dus niet mee spelen. Sterker nog, ik vind het nogal dom als je als baas van dat mini hondje dan gaat roepen van "ach zijn allemaal honden, gaat ie niet dood van". Ik deed dat ook hoor, met Moos vroeger. Totdat die lompe grote honden toch inderdaad wel erg lomp bleken en hem een paar keer het bos doorgemept hadden "al spelende". Daarna begon Moos opeens alles wat groot was en een tikkeltje druk bij voorbaat al af te bekken. En dan heb ik het nog niet over dat ik Saar een keer naar huis heb kunnen dragen nadat ze niet meer op een achterpoot kon staan omdat een hond maatje Fodor "oeps" haar even niet zag staan in zijn spel-run.
Hartsikke leuk hoor, hondjes van een paar kilo behandelen alsof ze ook een kilo of 40 zijn, maar dat zijn ze dus gewoon niet. En ik laat Vera dus ook niet spelen met een chihuahua, al roept de baas 1000 keer "dat ie daar niet dood van gaat". Vera zou toch wel net een bochtje verkeerd draaien en zo'n hondje formaat rat bezeren. En dan is Vera dus niet lomp, en opgegroeid met een klein hondje. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat jij Fodor dan wel alsnog laat gaan
Natuurlijk kan het fout gaan, en daar moet je zeker voor uitkijken, maar ik heb gewoon niet veel (geen eigenlijk) situaties meegemaakt waar een kleine hond dood getrapt werd, of iets brak, of iets verwondde door het spelen met een grote hond.
Fodor is met 4 maanden ook aangevallen door een herder, en was daarna angstig voor herders. Ik heb hem laten spelen met een MH Teef, iedere week opnieuw, en nu is hij absoluut niet meer bang van herders, geen 1 herder. En gedraagd zich ook niet specifiek anders naar een herder dan andere honden.
Ik denk dat het er gewoon veel mee te maken heeft hóe je er verder mee omgaat. Veel mensen waarvan hun kleintje omver is gelopen zijn dus zelf al stukken voorzichtiger (echt niet verkeerd, begrijp me goed) maar soms wordt dat angstige gedrag dan wel gevoed.
Waarom snap je niet dat ik Fodor liet gaan? Ze vonden elkaar erg leuk, er waren geen andere honden, het was overzichtelijk en ze hebben een uur of wat heerlijk gespeeld, en er was niets aan de hand, en Fodor werd namaten het spelen steeds voorzichtiger omdat deze hond dat duidelijk aan gaf waar de grens lag.
Ik zie echt het probleem dan niet. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit een kleine hond doodgetrapt zien worden of verwond zien worden.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 14 mei 2011 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- -Gaby-
- Zeer actief
Dan ben ik altijd des te blijer dat ze een klein hondje hebben i.p.v. een grote.marian* schreef:Het gaat er toch dacht ik om dat het gedrag het zelfde is,dat dat door veel bazen van kleine honden gepikt wordt omdat het er zo schattig uitziet volgens hen en dat als een grote hond het zelfde doet het een valse rothond is volgens diezelfde mensen.
- Moos
- Zeer actief
Ik ook niet hoor. 9 van de 10 keffers schieten direct weer 10 meter achteruit zodra Vera zich omdraait om naar ze te kijken. Net ook, ik zat op een groot grasveld, komt er een keffende Pekinees aangesjeesd. Saar, ja Saar nota bene-Gaby- schreef:Hoe denk je dat die véul te grote mond is ontstaan dan?? Dat gedrag is volgens mij ontstaan uit angst en daarom reageert Rhodin er niet op.Rhodin heeft ook wel eens zo'n klein keffertje gecorrigeerd die in zijn poot beet, Rhodin negeerde dat hondje daarvoor volledig. Nou, dat mag ook wel van mij. Het baasje van die hond vond dat ook niet erg, ik maak het ook zelden mee dat zo'n hondje in volle overtuiging achter Rhodin aan gaat trouwens.
Ik heb daar echt totaal geen last van hoor, van zo'n hondje, ook niet als het formaat Lab is overigens

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
Dat bedoel ik niet, maar er zijn al zo veel topics over klein vs. groot geweest.malinois schreef:is dat zo?Danoontje powerrr schreef:Ja, want de Cesar Millan zegt het en dat schijnt alles goed te praten.ladybird schreef:Yeah weer een lekker kleine hondjes bashen topic![]()
![]()
![]()
Hij zegt en dat ben ik roerend met hem eens, dat VEEL kleine hondjes niet als hond behandeld worden en daardoor dergelijk gedrag gaan vertonen...
Niet alle, dat maken jullie ervan, maar kijk maar eens simpelweg om je heen, dan zie je al genoeg... en als je dan nog eens met de mensen gaat praten helemaal....
En nu komt er weer een, want Cesar Millan vind het ook, dus is het zo.
Ik zie hier geen kleine honden die vervelender/minder vervelend zijn als grote.
Ik ken mensen die hun grote hond ook niet als hond, maar als kind behandelen.
Maar goed, ik irriteer me sowieso niet snel, als ze maar aan de lijn zitten dan.
Mijns inziens is een klein hondje dus niet anders als een groot hondje.
- Moos
- Zeer actief
Ik maak dat dus nooit mee, dat mensen panisch met zo'n klein hondje omgaan. Ik zal zelf wel de verkeerde honden daarvoor hebben, of altijd in verkeerde buurten wonen daarvoor ofzo, maar ik zie nooit mensen meteen hun hondje van de grond grissen als ze een andere grotere hond ontwarenKrengetje schreef:
Ik denk dat het er gewoon veel mee te maken heeft hóe je er verder mee omgaat. Veel mensen waarvan hun kleintje omver is gelopen zijn dus zelf al stukken voorzichtiger (echt niet verkeerd, begrijp me goed) maar soms wordt dat angstige gedrag dan wel gevoed.
De enige die ik ken die weleens haar kleine hondje optilt ben ik zelf

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Een klein hondje IS ook niet anders, maar wordt vaak wel anders behandeld... en dat zie ik wel degelijk hier op de uitlaatplaats.Danoontje powerrr schreef:Dat bedoel ik niet, maar er zijn al zo veel topics over klein vs. groot geweest.malinois schreef:is dat zo?Danoontje powerrr schreef:[..]
Ja, want de Cesar Millan zegt het en dat schijnt alles goed te praten.Hij zegt en dat ben ik roerend met hem eens, dat VEEL kleine hondjes niet als hond behandeld worden en daardoor dergelijk gedrag gaan vertonen...
En nu komt er weer een, want Cesar Millan vind het ook, dus is het zo.
Ik zie hier geen kleine honden die vervelender/minder vervelend zijn als grote.
Ik ken mensen die hun grote hond ook niet als hond, maar als kind behandelen.
Maar goed, ik irriteer me sowieso niet snel, als ze maar aan de lijn zitten dan.
Mijns inziens is een klein hondje dus niet anders als een groot hondje.
Hij gromt, ach maakt niet uit hij is toch maar klein dus kan geen schade aanrichten... nee maar de grote wel als hij er op ingaat en je krijgt een knokpartij.
En er zijn genoeg kleine hondjes die geen stap achteruit gaan voor een grote hoor, vooral de JR look-a-likes, en er ook vol ingaan als het moet met alle risico van dien.

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
Ik dus ook niet en hier woont best veel klein grut (o.a. Chihuahua's).Moos schreef:Ik maak dat dus nooit mee, dat mensen panisch met zo'n klein hondje omgaan. Ik zal zelf wel de verkeerde honden daarvoor hebben, of altijd in verkeerde buurten wonen daarvoor ofzo, maar ik zie nooit mensen meteen hun hondje van de grond grissen als ze een andere grotere hond ontwaren![]()
- Moos
- Zeer actief
Omdat jij hem zelf bij je houdt omdat je weet dat hij erg lomp kan zijn, en dat dus niet helemaal vertrouwt. Dan laat je zo'n andere baas bepalen dat jouw hond dat dus wel kan. Ik bepaal dat graag zelf, en als ik dus al besloten heb dat ik het niet vertrouw, vertrouw ik het niet opeens wel helemaal volledig omdat de baas van het mini hondje zegt dat ze er niet dood van gaanKrengetje schreef: Waarom snap je niet dat ik Fodor liet gaan? Ze vonden elkaar erg leuk, er waren geen andere honden, het was overzichtelijk en ze hebben een uur of wat heerlijk gespeeld, en er was niets aan de hand, en Fodor werd namaten het spelen steeds voorzichtiger omdat deze hond dat duidelijk aan gaf waar de grens lag.
Ik zie echt het probleem dan niet. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit een kleine hond doodgetrapt zien worden of verwond zien worden.
En nee, haha, het zou even lekker worden als iedereen wel eens meegemaakt zou hebben dat een kleine hond in spel werd doorgetrapt

- -Gaby-
- Zeer actief
Dat doen ze inderdaad altijd. Zodra Rhodin omkijkt zijn ze er vandoor. Ik vind het altijd wel mooi om te zien dat Rhodin daarna kalmerende signalen laat zien aan dit type hondjes, hoe agressief hun gedrag ook lijkt. Volgens mij kan hij beter inschatten dan ik of het angst is of niet.Moos schreef:Ik ook niet hoor. 9 van de 10 keffers schieten direct weer 10 meter achteruit zodra Vera zich omdraait om naar ze te kijken. Net ook, ik zat op een groot grasveld, komt er een keffende Pekinees aangesjeesd. Saar, ja Saar nota bene-Gaby- schreef:Hoe denk je dat die véul te grote mond is ontstaan dan?? Dat gedrag is volgens mij ontstaan uit angst en daarom reageert Rhodin er niet op.Rhodin heeft ook wel eens zo'n klein keffertje gecorrigeerd die in zijn poot beet, Rhodin negeerde dat hondje daarvoor volledig. Nou, dat mag ook wel van mij. Het baasje van die hond vond dat ook niet erg, ik maak het ook zelden mee dat zo'n hondje in volle overtuiging achter Rhodin aan gaat trouwens.
, zag dat en zoeft net zo hard richting dat Pekineesje. Beest wist niet hoe snel hij 'm moest peren om veilig naast de baas te gaan zitten keffen.
Ik heb daar echt totaal geen last van hoor, van zo'n hondje, ook niet als het formaat Lab is overigens
-
Ήυs
Nee, maar zo'n hondje is dus wel vervelend als die met zijn gekef naar je hond toe komt, die aangelijnd is, die dat gekef niet zo leuk vindt.Moos schreef:Ik ook niet hoor. 9 van de 10 keffers schieten direct weer 10 meter achteruit zodra Vera zich omdraait om naar ze te kijken. Net ook, ik zat op een groot grasveld, komt er een keffende Pekinees aangesjeesd. Saar, ja Saar nota bene-Gaby- schreef:Hoe denk je dat die véul te grote mond is ontstaan dan?? Dat gedrag is volgens mij ontstaan uit angst en daarom reageert Rhodin er niet op.Rhodin heeft ook wel eens zo'n klein keffertje gecorrigeerd die in zijn poot beet, Rhodin negeerde dat hondje daarvoor volledig. Nou, dat mag ook wel van mij. Het baasje van die hond vond dat ook niet erg, ik maak het ook zelden mee dat zo'n hondje in volle overtuiging achter Rhodin aan gaat trouwens.
, zag dat en zoeft net zo hard richting dat Pekineesje. Beest wist niet hoe snel hij 'm moest peren om veilig naast de baas te gaan zitten keffen.
Hoevaak ik wel niet met Fodor heb gestaan, aangelijnd, en met 1 been het keffertje op afstand houdend, omdat ze zo nodig stoer wilde doen en in zijn poten hapt, en als mijn hond dan uitvalt, heb ik een klote hond.
Toen hij nog wel los kon, (begin fase van uitvallen) liepen we een keer op het strand, kwam er ook een kleintje aan gerend, blaffend en al, en ik liep al wat verder, en zag Fodor de andere kant oplopen, hem negeren, en die hond bleef maar in de poten happen, toen ik dichterbij kwam, kwam Fodor richting ons, gromde een paar keer als waarschuwing en nog steeds deed hij niet en dat hondje bleef maar keffen en happen. En toen was het klaar, Fodor greep m (geen verwondingen) En weet je wie de volle laag kreeg? IK! Ik moest die klote hond bij me houden, en aanlijnen, was niet hond vriendelijk enzovoort enzovoort. En dit zijn de hondjes die Fodor tegenwoordig maar meteen wilt pakken.
Als je een stabiele hond hebt die niets zal doen, snap ik dat je er geen last van hebt, maar als je een grote hond hebt die absoluut niet stabiel is, is zo'n los lopend baasje erg vervelend, en vooral omdat het altijd de schuld is (in mijn ogen) van de baas met de grote hond, want die valt immers uit aan de lijn. En hun los lopende hondje, die mijn hond lastig komt vallen doet niets, en is harstikke sociaal, "wil alleen maar spelen hoor" krijg ik vaak te horen
- Moos
- Zeer actief
Precies. Vera is ook altijd heel vriendelijk naar dat soort hondjes. Gaat vaak met neutrale staart een beetje staan kijken, en loopt er vervolgens straal negerend langs. Zijn ze echt vervelend agressief dan wordt Vera bang, en durft ze er dus niet langs, of gaat op haar rug liggen-Gaby- schreef:Dat doen ze inderdaad altijd. Zodra Rhodin omkijkt zijn ze er vandoor. Ik vind het altijd wel mooi om te zien dat Rhodin daarna kalmerende signalen laat zien aan dit type hondjes, hoe agressief hun gedrag ook lijkt. Volgens mij kan hij beter inschatten dan ik of het angst is of niet.Zelden gaat hij in de tegenaanval. Dat zal hij bij een enkeling doen, maar dan heb ik al vanaf een afstandje gezien wat voor typje dat is en dan lijn ik hem aan of roep ik hem bij me. Ik zie overigens nooit een baasje die het allemaal maar geestig vindt. Wel baasjes die er weinig aan doen, maar ja, dan ben ik blij dat ze een kleintje hebben i.p.v. een grote.

- Moos
- Zeer actief
Hoe vaak ik wel niet met aangelijnde Moos met stoom uit zijn oren heb gestaan met een Ridgeback of DH reu die probeerde hem onder de grond te schoffelen. En als Moos dan uiteindelijk snauwde had ik de k*tkeffer.Krengetje schreef: Hoevaak ik wel niet met Fodor heb gestaan, aangelijnd, en met 1 been het keffertje op afstand houdend, omdat ze zo nodig stoer wilde doen en in zijn poten hapt, en als mijn hond dan uitvalt, heb ik een klote hond.
Dus

-
Ήυs
Absoluut nietMoos schreef:Omdat jij hem zelf bij je houdt omdat je weet dat hij erg lomp kan zijn, en dat dus niet helemaal vertrouwt. Dan laat je zo'n andere baas bepalen dat jouw hond dat dus wel kan. Ik bepaal dat graag zelf, en als ik dus al besloten heb dat ik het niet vertrouw, vertrouw ik het niet opeens wel helemaal volledig omdat de baas van het mini hondje zegt dat ze er niet dood van gaanKrengetje schreef: Waarom snap je niet dat ik Fodor liet gaan? Ze vonden elkaar erg leuk, er waren geen andere honden, het was overzichtelijk en ze hebben een uur of wat heerlijk gespeeld, en er was niets aan de hand, en Fodor werd namaten het spelen steeds voorzichtiger omdat deze hond dat duidelijk aan gaf waar de grens lag.
Ik zie echt het probleem dan niet. Zoals ik al eerder zei, ik heb nog nooit een kleine hond doodgetrapt zien worden of verwond zien worden.![]()
En nee, haha, het zou even lekker worden als iedereen wel eens meegemaakt zou hebben dat een kleine hond in spel werd doorgetraptGewond gebeurt wel. Zo vaak schijnbaar dat toen ik met Moos met nekproblemen bij de DA kwam zij als eerste vroeg of hij vaak met grotere honden speelde die te wild waren, omdat zij heel vaak problemen als gevolg daarvan in de praktijk kreeg. Maar goed, ik heb ook groot en klein en huis, en ben daar dus ook niet vreselijk pietluttig in. Maar ik ben wel heel voorzichtig met Vera en vreemde hele kleine hondjes, wat die baas van dat kleine hondje er dan ook van vindt
- -Gaby-
- Zeer actief
Ik heb het wel eens meegemaakt, maar ik kan het me ook best voorstellen. Het hoeft maar één keer goed fout te gaan en je bent je kleine hondje kwijt. Hier in de buurt woont een Dalmaat die hondjes grijpt en het verhaal ging rond over een 'enge witte hond die zomaar honden aanvalt'. Sommige mensen dachten dat Rhodin dat was en dan tillen ze vlug hun hondje op. Prima, daar kan ik niet mee zitten hoor, dan kletsen we even en dan is het opgelost. En ik snap best dat mensen geen risico's willen nemen met een hond van het type wat Rhodin is en hun kleine hondje.Danoontje powerrr schreef:Ik dus ook niet en hier woont best veel klein grut (o.a. Chihuahua's).Moos schreef:Ik maak dat dus nooit mee, dat mensen panisch met zo'n klein hondje omgaan. Ik zal zelf wel de verkeerde honden daarvoor hebben, of altijd in verkeerde buurten wonen daarvoor ofzo, maar ik zie nooit mensen meteen hun hondje van de grond grissen als ze een andere grotere hond ontwaren![]()
Ik heb Mila toen zij 8 weken was ook wel eens opgetild (nog voor ze de andere hond zag) en toen vond dat baasje dat ook stom van mij, want; "Daar maak je hondjes bang van." Zegt ze even later dat Mila het zo goed deed met haar hond, een grote reu van +/- 45 kilo. Want als ze net iets drukker was geweest, had haar hond Mila gegrepen. "En dan grijpt hij ook wel heftig hoor!" Nou lekker dan, eerst mij berispen omdat ik mijn hond op til en vervolgens vertellen dat haar hond puppies grijpt.
-
Ikke1980
- Zeer actief
Ik heb er eens een nachtje over geslapen. En toch ben ik het er niet mee eens dat het altijd aan de eigenaar ligt.
Tuurlijk moet de eigenaar ervoor zorgen het foute gedrag te voorkomen, maar soms zit het wél ingebakken in een hondje.
J.J. liet zijn gedrag vanaf dag 1 bij ons al zien, terwijl hij ons niet kende. Goed, misschien zijn wij er toen niet goed mee omgegaan. Maar feit blijft dat hij het gedrag óók laat zien bij vreemden als wij niet eens in de buurt zijn! Bij mijn (schoon)ouders bijvoorbeeld. Ok, die kent hij zul je zeggen…
Maar hij laat het ook zien bij totale vreemden die met hem wandelen (uitlaatservice, bij herplaatsgezin, bij de hondenschool) en die echt wel weten wat ze doen door jarenlange ervaring en niet met zich laten sollen.
Dit wil dus zeggen dat dit gedrag ergens aangeleerd is (waarschijnlijk bij de vorige eigenaar) en dat wij er misschien niet doorheen hebben kunnen prikken, maar dat niemand dat (zomaar) kan en dat het dus iets is wat in J.J. zit of is gaan zitten door slechte ervaringen. Consequenter kunnen wij echt niet zijn en toch speelt het probleem nog steeds (een beetje, want het is veel en veel erger geweest). En ik denk eerlijk gezegd dat CM dit ook echt niet zomaar kan doorbreken en J.J. zal uitnodigen om eens een aantal maandjes in zijn roedel mee te draaien….inderdaad om te herSOCIALISEREN.
Dus imo speelt socialisatie wel degelijk een heel grote rol. Vind het een beetje raar dat dit ineens volgens sommigen blijkbaar een achterhaald idee is of dat het teveel wordt opgehemeld. Waar baseer je dat op? Omdat je zelf geen kutkeffer hebt waarschijnlijk, want dan piep (kef) je wel anders…
Maar goed, daar ging dit hele topic niet over. Ik heb J.J. nog nooit schattig of grappig gevonden als hij kutkeft. En heb hem dan ook nog nooit zo behandeld of gesteund in zijn gedrag. Wie weet hebben de vorige eigenaars dat wel gedaan, met als gevolg dat het er ingebakken zit en niet zomaar te doorbreken valt ook al ben je nog zo consequent en calm assertive of hoe je het ook wil noemen!
Tuurlijk moet de eigenaar ervoor zorgen het foute gedrag te voorkomen, maar soms zit het wél ingebakken in een hondje.
J.J. liet zijn gedrag vanaf dag 1 bij ons al zien, terwijl hij ons niet kende. Goed, misschien zijn wij er toen niet goed mee omgegaan. Maar feit blijft dat hij het gedrag óók laat zien bij vreemden als wij niet eens in de buurt zijn! Bij mijn (schoon)ouders bijvoorbeeld. Ok, die kent hij zul je zeggen…
Maar hij laat het ook zien bij totale vreemden die met hem wandelen (uitlaatservice, bij herplaatsgezin, bij de hondenschool) en die echt wel weten wat ze doen door jarenlange ervaring en niet met zich laten sollen.
Dit wil dus zeggen dat dit gedrag ergens aangeleerd is (waarschijnlijk bij de vorige eigenaar) en dat wij er misschien niet doorheen hebben kunnen prikken, maar dat niemand dat (zomaar) kan en dat het dus iets is wat in J.J. zit of is gaan zitten door slechte ervaringen. Consequenter kunnen wij echt niet zijn en toch speelt het probleem nog steeds (een beetje, want het is veel en veel erger geweest). En ik denk eerlijk gezegd dat CM dit ook echt niet zomaar kan doorbreken en J.J. zal uitnodigen om eens een aantal maandjes in zijn roedel mee te draaien….inderdaad om te herSOCIALISEREN.
Dus imo speelt socialisatie wel degelijk een heel grote rol. Vind het een beetje raar dat dit ineens volgens sommigen blijkbaar een achterhaald idee is of dat het teveel wordt opgehemeld. Waar baseer je dat op? Omdat je zelf geen kutkeffer hebt waarschijnlijk, want dan piep (kef) je wel anders…
Maar goed, daar ging dit hele topic niet over. Ik heb J.J. nog nooit schattig of grappig gevonden als hij kutkeft. En heb hem dan ook nog nooit zo behandeld of gesteund in zijn gedrag. Wie weet hebben de vorige eigenaars dat wel gedaan, met als gevolg dat het er ingebakken zit en niet zomaar te doorbreken valt ook al ben je nog zo consequent en calm assertive of hoe je het ook wil noemen!
- Moos
- Zeer actief
En het is ook een beetje door schade en schande wijs geworden vaak-Gaby- schreef:Ik heb het wel eens meegemaakt, maar ik kan het me ook best voorstellen. Het hoeft maar één keer goed fout te gaan en je bent je kleine hondje kwijt. Hier in de buurt woont een Dalmaat die hondjes grijpt en het verhaal ging rond over een 'enge witte hond die zomaar honden aanvalt'. Sommige mensen dachten dat Rhodin dat was en dan tillen ze vlug hun hondje op. Prima, daar kan ik niet mee zitten hoor, dan kletsen we even en dan is het opgelost. En ik snap best dat mensen geen risico's willen nemen met een hond van het type wat Rhodin is en hun kleine hondje.Danoontje powerrr schreef:Ik dus ook niet en hier woont best veel klein grut (o.a. Chihuahua's).Moos schreef:Ik maak dat dus nooit mee, dat mensen panisch met zo'n klein hondje omgaan. Ik zal zelf wel de verkeerde honden daarvoor hebben, of altijd in verkeerde buurten wonen daarvoor ofzo, maar ik zie nooit mensen meteen hun hondje van de grond grissen als ze een andere grotere hond ontwaren![]()
Ik heb Mila toen zij 8 weken was ook wel eens opgetild (nog voor ze de andere hond zag) en toen vond dat baasje dat ook stom van mij, want; "Daar maak je hondjes bang van." Zegt ze even later dat Mila het zo goed deed met haar hond, een grote reu van +/- 45 kilo. Want als ze net iets drukker was geweest, had haar hond Mila gegrepen. "En dan grijpt hij ook wel heftig hoor!" Nou lekker dan, eerst mij berispen omdat ik mijn hond op til en vervolgens vertellen dat haar hond puppies grijpt.Je kunt gewoon niet van andere hondenbezitters op aan, dat is jammer.

- -Gaby-
- Zeer actief
Rhodin is ook niet zo geboren hoor, dat heeft me bloed, zweet en tranen gekost.Krengetje schreef:Nee, maar zo'n hondje is dus wel vervelend als die met zijn gekef naar je hond toe komt, die aangelijnd is, die dat gekef niet zo leuk vindt.Moos schreef:Ik ook niet hoor. 9 van de 10 keffers schieten direct weer 10 meter achteruit zodra Vera zich omdraait om naar ze te kijken. Net ook, ik zat op een groot grasveld, komt er een keffende Pekinees aangesjeesd. Saar, ja Saar nota bene-Gaby- schreef:Hoe denk je dat die véul te grote mond is ontstaan dan?? Dat gedrag is volgens mij ontstaan uit angst en daarom reageert Rhodin er niet op.Rhodin heeft ook wel eens zo'n klein keffertje gecorrigeerd die in zijn poot beet, Rhodin negeerde dat hondje daarvoor volledig. Nou, dat mag ook wel van mij. Het baasje van die hond vond dat ook niet erg, ik maak het ook zelden mee dat zo'n hondje in volle overtuiging achter Rhodin aan gaat trouwens.
Hoevaak ik wel niet met Fodor heb gestaan, aangelijnd, en met 1 been het keffertje op afstand houdend, omdat ze zo nodig stoer wilde doen en in zijn poten hapt, en als mijn hond dan uitvalt, heb ik een klote hond.
Toen hij nog wel los kon, (begin fase van uitvallen) liepen we een keer op het strand, kwam er ook een kleintje aan gerend, blaffend en al, en ik liep al wat verder, en zag Fodor de andere kant oplopen, hem negeren, en die hond bleef maar in de poten happen, toen ik dichterbij kwam, kwam Fodor richting ons, gromde een paar keer als waarschuwing en nog steeds deed hij niet en dat hondje bleef maar keffen en happen. En toen was het klaar, Fodor greep m (geen verwondingen) En weet je wie de volle laag kreeg? IK! Ik moest die klote hond bij me houden, en aanlijnen, was niet hond vriendelijk enzovoort enzovoort. En dit zijn de hondjes die Fodor tegenwoordig maar meteen wilt pakken.
Als je een stabiele hond hebt die niets zal doen, snap ik dat je er geen last van hebt, maar als je een grote hond hebt die absoluut niet stabiel is, is zo'n los lopend baasje erg vervelend, en vooral omdat het altijd de schuld is (in mijn ogen) van de baas met de grote hond, want die valt immers uit aan de lijn. En hun los lopende hondje, die mijn hond lastig komt vallen doet niets, en is harstikke sociaal, "wil alleen maar spelen hoor" krijg ik vaak te horen
- Moos
- Zeer actief
Opgetilde kleine hondjes kunnen overigens ook niet keffend in de poten van je grote hond komen hangen.
Het is ook nooit goed he?

Het is ook nooit goed he?

- -Gaby-
- Zeer actief
Dat klopt inderdaad. Maar ik vond het wel uitermate vervelend toen ik mijn hond probeerde te trainen en er af en toe zo'n stomme eigenaar zijn hond op de mijne af liet stieren. Nu weet ik hoe ik daar mee om moet gaan en heb er zelden nog last van. En anders snauwt mijn hond, vind ik ook niet erg. Maar nu heb ik geaccepteerd dat je niet van anderen op aan kunt en heb ik gewoon een makkelijke hond genomen. En met mijn lastige lijer zo getraind dat het allemaal goed te doen is.Nanna schreef:Dat zijn dus ook in verreweg de meeste gevallen zeer hond- en menssociale typetjes. Die ook meteen om die reden aangeschaft zijn.-Gaby- schreef: De mensen met 'hij wil alleen maar spelen hoor'-honden lopen hier altijd met labradors.
Verder verdiepen mensen zich nergens in, dus van moeilijke rassen hebben ze nog nooit gehoord. Dat is een gevalletje "eigen schuld": had je die kutjoekel maar beter moeten opvoeden (zeggen ze dan, afkeurend kijkend)![]()
Je kunt dus kiezen uit twee dingen.
Je neem zèlf een makkelijke hond en loopt fluitend door het bos. Of je neemt wèl die lastige lijer maar accepteert dan meteen dat mensen dan niet automatisch respectvol kijkend hun Dieseltjes en Luna's bij jou uit de buurt zullen houden.
Je kunt er natuurlijk ook op een forum over gaan lopen klagen en huilen, maar of dát nou zoveel opschiet betwijfel ik
-
Ήυs
Inge O schreef:ik begin me zo langzamerhand even erg te storen aan het woordje 'stabiel' als aan het woordje 'dominant'.Krengetje schreef:
een 'stabiele' hond moet zich dus maar in alle situaties op zijn kop laten schijten (en dan niet één keer, maar misschien wel 10 keer op een dag want ja, er loopt wel vaker een keer een hond die lastig doet en een baas heeft die daar lak aan heeft).
ik vind mijn honden meer dan stabiel genoeg en toch zou ik er niet over piekeren om hen te beletten van zich af te snauwen als er een andere hond vervelend komt doen - of dat nu groot of klein is.
maken wij als mens daar dan verschil in? maakt het jou uit of er een grote of een kleine man ongevraagd aan je tieten zit, om maar even een voorbeeld te noemen?
Nee hoor, in de situatie die Moos beschreef liet de hond toch niet op haar kop schijten. Staat nergens hoor. Zo vat jij het misschien op
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Moos schreef:En op een gegeven moment ben je daar dan gewoon klaar mee. Ik til nu dus op als ik de boel niet vertrouw, en dan til ik liever 100 keer voor piet snot op dan 1 keer te weinig.
Dat was ik ook weleens met de York die Max (en alle andere grote honden) constant in de poten liep te happen.Kon me er niet echt druk om maken toen hij een keer zijn kans schoon zag en York op hondse wijze corrigeerde.
De baas van de York des te meer want ik moest die rothond van mij eens vast houden.Terwijl die altijd vast liep hier en York altijd los

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer