Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sorry, weer even..
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Sorry, weer even..
-
Ήυs
Oke, excuses.yamie schreef:![]()
welja joh, trek lekker je eigen conclusies, ik geloof niet dat ik het ergens heb over wat ik er mee doe of mee heb gedaan
Wat heb je er aan gedaan?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
genoeg om het prima onder controle te hebben en dat mensen met grote honden geen last hebben van mijn kutkefferKrengetje schreef:Oke, excuses.yamie schreef:![]()
welja joh, trek lekker je eigen conclusies, ik geloof niet dat ik het ergens heb over wat ik er mee doe of mee heb gedaan
-
Ήυs
Nou gelukkig maaryamie schreef:genoeg om het prima onder controle te hebben en dat mensen met grote honden geen last hebben van mijn kutkefferKrengetje schreef:Oke, excuses.yamie schreef:![]()
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Wij hebben alle maten in huis en ja ze moeten allemaal als hond behandeld worden. Ik grijp Tsuki net zo goed in haar nekvel als die rooie snol of die dikke, jammer dan. Moeten ze maar luisteren.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

'hahaha jij bent geweldig'

-
Supernova
- Zeer actief
Dus dat trauma viel ook wel mee als ze nu niet meer schreeuwt naar grote hondenyamie schreef:genoeg om het prima onder controle te hebben en dat mensen met grote honden geen last hebben van mijn kutkeffer
En dat zeg ik dus ook, honden kunnen best wat vervelends mee maken maar om vervelend gedrag dan maar goed te praten met een trauma gaat mij toch echt wat te ver. Niet dat ik zeg dat jij dit doet, maar veel hondeneigenaren wel.
-
Supernova
- Zeer actief
Ah want dat is inderdaad de manier om te zorgen dat alle honden zich gedragenQal schreef:Wij hebben alle maten in huis en ja ze moeten allemaal als hond behandeld worden. Ik grijp Tsuki net zo goed in haar nekvel als die rooie snol of die dikke, jammer dan. Moeten ze maar luisteren.![]()
-
blondie
- Zeer actief
Niet alleen kleinere honden vallen uit aan de lijn hoor, ook grote honden kunnen er wat van.
En als het gaat om ontwijken en wat minder vertrouwen in te hebben, nadat mijn reu een paar keer in zijn bek en poten is gebeten door kleinere honden heeft hij ook niet meer de open blik die hij voorheen had, en ik ook niet, dat speelt ook mee.
Hij ontwijkt het liefst en ik ook. Toen ik Bluf net had wilde ik ook gewoon met leuke kleinere honden gecontroleerd kennismaken, vroeg ik of het ok was was het prima, vervolgens laat je het gaan, en gaan ze met de staart tussen de poten weg of gaan snauwen, dan wordt gezegd "ze vind het altijd eng die grote honden" toen had ik echt zoiets van jemig, ik vraag het nog ik wil gewoon leuk kennis laten maken met een stabiele hond, zeg dan nee ze vind het eng, dan lopen we door naar een hond die wel met grote honden om kan gaan op een normale manier.
En andersom ken ik het trouwens ook, dat ik wat voorzichtig was en vermijdend en de dame zei ze zijn niet van suiker hoor, die kunnen best met zijn allen. Twee kleine Jr teefjes. Het ging echt heel leuk en later toen ik Bluf erbij had ook. Zie ze nu niet meer maar was wel een verademing om dat met elkaar te zien spelen en elkaar te zien begroeten.
En als het gaat om ontwijken en wat minder vertrouwen in te hebben, nadat mijn reu een paar keer in zijn bek en poten is gebeten door kleinere honden heeft hij ook niet meer de open blik die hij voorheen had, en ik ook niet, dat speelt ook mee.
Hij ontwijkt het liefst en ik ook. Toen ik Bluf net had wilde ik ook gewoon met leuke kleinere honden gecontroleerd kennismaken, vroeg ik of het ok was was het prima, vervolgens laat je het gaan, en gaan ze met de staart tussen de poten weg of gaan snauwen, dan wordt gezegd "ze vind het altijd eng die grote honden" toen had ik echt zoiets van jemig, ik vraag het nog ik wil gewoon leuk kennis laten maken met een stabiele hond, zeg dan nee ze vind het eng, dan lopen we door naar een hond die wel met grote honden om kan gaan op een normale manier.
En andersom ken ik het trouwens ook, dat ik wat voorzichtig was en vermijdend en de dame zei ze zijn niet van suiker hoor, die kunnen best met zijn allen. Twee kleine Jr teefjes. Het ging echt heel leuk en later toen ik Bluf erbij had ook. Zie ze nu niet meer maar was wel een verademing om dat met elkaar te zien spelen en elkaar te zien begroeten.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ben ik met je eens, maar een hond kan wel een nare associatie ergens mee hebben door een ervaring. Ik heb een hond gehad uit Turkije die het daar niet zo leuk had gehad en die werd ineens helemaal gek als we langs een Turkse bakkerij liepen, gewoon door die geurDenise. schreef:Honden kunnen best een nare ervaring op doen, maar hoe je daar als baas mee omgaat maakt heel veel verschil hoor.kiki2000 schreef:Hmm hoe vaak hoor je niet van de mensen die hij consulteert dat een hond is begonnen met uitvallen omdat ze een hele nare ervaring heeft gehad, terwijl ze daarvoor gewoon goed om kon gaan met honden. Het punt is om dan daaraan wat te doen en dat hebben wij ook gedaan met positieve training. Gelukkig valt ze heel uitzonderlijk uit, maar gelukkig allang niet meer bij elke hond. Maar ja bij ons gaat het natuurlijk allang niet zo goed en snel als bij CM.
Maar een hond kan wel leiden aan trauma's, maar het is maar hoe je er daarna mee omgaat.
Ik geloof ook best dat honden de eerste tijd dan wat onzeker kunnen zijn, maar als jij daar als baas goed mee om gaat hoeft het dier er echt geen trauma aan over te houden.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
er staat ook niet, dat ze het niet meer doet, maak er toch niet meer van dan dat er staatDenise. schreef:Dus dat trauma viel ook wel mee als ze nu niet meer schreeuwt naar grote hondenyamie schreef:genoeg om het prima onder controle te hebben en dat mensen met grote honden geen last hebben van mijn kutkeffer![]()
En dat zeg ik dus ook, honden kunnen best wat vervelends mee maken maar om vervelend gedrag dan maar goed te praten met een trauma gaat mij toch echt wat te ver. Niet dat ik zeg dat jij dit doet, maar veel hondeneigenaren wel.
daarbij, ik zei al: ik weet niet of ik het trauma noem...
ik weet wel zeker, dat niet elk gedrag, wat ontstaat door iets, en ja dat kan dus voor de hond iets traumatisch zijn, eruit te krijgen is. uiteraard verschilt dit ook per hond.
-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
hier ook zo'n kutkeffer, die heeft het met grote honden die te druk zijn.
ze gaat niet naar ze toe ze blijft netjes bij me maar als ze dan naar d'r toe gaan en spelen
valt ze uit, niet heel ernstig maar ze laat merken dat ze d'r niet van gediend is.
dit is dan een periode minder erg tot dat er een grote hond echt over de scheef gaat
en dan begint het weer van voor af aan, is ze banger zeker waar het gebeurd is, is voorzichtiger
in ontmoeten van andere grote honden, nou ja soms baal ik er wel van.
ze gaat niet naar ze toe ze blijft netjes bij me maar als ze dan naar d'r toe gaan en spelen
valt ze uit, niet heel ernstig maar ze laat merken dat ze d'r niet van gediend is.
dit is dan een periode minder erg tot dat er een grote hond echt over de scheef gaat
en dan begint het weer van voor af aan, is ze banger zeker waar het gebeurd is, is voorzichtiger
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Daar ben ik het ook niet mee eens;Max is ooit als pup vreselijk te pakken genomen door een Rottweiler en dat is hij gewoon nooit meer vergeten.Denise. schreef: Sorry maar ik geloof echt niet in trauma's. Geloof meer in dat bazen zoiets in stand houden want het hondje heeft een trauma dus daarom keft zeWat zegt Cesar namelijk altijd? Juist, honden leven niet in het verleden of de toekomst, maar in het nu

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Ήυs
Strega schreef:Ben ik met je eens, maar een hond kan wel een nare associatie ergens mee hebben door een ervaring. Ik heb een hond gehad uit Turkije die het daar niet zo leuk had gehad en die werd ineens helemaal gek als we langs een Turkse bakkerij liepen, gewoon door die geurDenise. schreef:Honden kunnen best een nare ervaring op doen, maar hoe je daar als baas mee omgaat maakt heel veel verschil hoor.kiki2000 schreef:Hmm hoe vaak hoor je niet van de mensen die hij consulteert dat een hond is begonnen met uitvallen omdat ze een hele nare ervaring heeft gehad, terwijl ze daarvoor gewoon goed om kon gaan met honden. Het punt is om dan daaraan wat te doen en dat hebben wij ook gedaan met positieve training. Gelukkig valt ze heel uitzonderlijk uit, maar gelukkig allang niet meer bij elke hond. Maar ja bij ons gaat het natuurlijk allang niet zo goed en snel als bij CM.
Maar een hond kan wel leiden aan trauma's, maar het is maar hoe je er daarna mee omgaat.
Ik geloof ook best dat honden de eerste tijd dan wat onzeker kunnen zijn, maar als jij daar als baas goed mee om gaat hoeft het dier er echt geen trauma aan over te houden.. Dat kun je trauma noemen, ik noem het een associatie. Maar het is vaak inderdaad zo dat baasjes hun hond te veel willen beschermen omdat ze een nare ervaring hebben gehad en dat die hond daardoor juist leert te reageren op datgene.
Hond van mijn ouders was altijd in elkaar geslagen (voor we hem kregen), met name op de kont, want als je daar aaide, in het begin, hapte hij. Nu kun je gewoon aaien, maar blijftgevoelig, waarom? Mijn ouders deden het liever niet, want hij had een trauma
Laatst gewijzigd door Ήυs op 13 mei 2011 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
Supernova
- Zeer actief
Ja associatie is een beter woord denk ik. En dan is het maar net hoe je er mee om gaat, dat maakt het verschil.Strega schreef: Ben ik met je eens, maar een hond kan wel een nare associatie ergens mee hebben door een ervaring. Ik heb een hond gehad uit Turkije die het daar niet zo leuk had gehad en die werd ineens helemaal gek als we langs een Turkse bakkerij liepen, gewoon door die geur. Dat kun je trauma noemen, ik noem het een associatie. Maar het is vaak inderdaad zo dat baasjes hun hond te veel willen beschermen omdat ze een nare ervaring hebben gehad en dat die hond daardoor juist leert te reageren op datgene.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ja precies, ik denk dat dat in veel gevallen wel opgaat. Maar aan de andere kant heb ik het verleden van diezelfde hond grotendeeld kunnen reconstrueren door het gedrag dat hij vertoonde en dat kwam dus wel door nare ervaringen/trauma's waar wij niets van wisten dus die invloed was er niet. Nou weet je nooit zeker wat er met zo'n hond gebeurd is, maar ik ben ervan overtuigd dat het verhaal wel klopt (gedrag moet toch ergens vandaan komen immers en het was zo specifiek in bepaalde situaties). Arm beestKrengetje schreef:
Hond van mijn ouders was altijd in elkaar geslagen (voor we hem kregen), met name op de kont, want als je daar aaide, in het begin, hapte hij. Nu kun je gewoon aaien, maar blijftgevoelig, waarom? Mijn ouders deden het liever niet, want hij had een traumaIk deed het altijd gewoon wel, en kan het ook, hij weet dat ik 'm niet mep
-
Strega
- Zeer actief
Maakt een héél groot verschil maar er zijn dingen waar niet tegen op te boksen is. Niet veel hoor, maar ze zijn er wel. Nou ja, tenzij je je hond een jaar naar het dog psychology center brengt misschienDenise. schreef:Ja associatie is een beter woord denk ik. En dan is het maar net hoe je er mee om gaat, dat maakt het verschil.Strega schreef: Ben ik met je eens, maar een hond kan wel een nare associatie ergens mee hebben door een ervaring. Ik heb een hond gehad uit Turkije die het daar niet zo leuk had gehad en die werd ineens helemaal gek als we langs een Turkse bakkerij liepen, gewoon door die geur. Dat kun je trauma noemen, ik noem het een associatie. Maar het is vaak inderdaad zo dat baasjes hun hond te veel willen beschermen omdat ze een nare ervaring hebben gehad en dat die hond daardoor juist leert te reageren op datgene.
-
Supernova
- Zeer actief
Nou honden en eigenaren hebben er geen last van volgens jou, dus dan neem ik aan dat ze niet meer schreeuwt naar andere hondenyamie schreef: er staat ook niet, dat ze het niet meer doet, maak er toch niet meer van dan dat er staat![]()
daarbij, ik zei al: ik weet niet of ik het trauma noem...
ik weet wel zeker, dat niet elk gedrag, wat ontstaat door iets, en ja dat kan dus voor de hond iets traumatisch zijn, eruit te krijgen is. uiteraard verschilt dit ook per hond.
En er zullen vast honden zijn die zo iets vreselijks mee maken dat het nooit meer helemaal goed komt, maar over het algemeen geloof ik daar gewoon niet in.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik vind iets niet vergeten iets heel anders dan een trauma.marian* schreef: Daar ben ik het ook niet mee eens;Max is ooit als pup vreselijk te pakken genomen door een Rottweiler en dat is hij gewoon nooit meer vergeten.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het heeft er diep in gehakt en hij heeft er behoorlijke verwondingen aan overgehouden.Ook geestelijk.Dus een trauma.Denise. schreef:Ik vind iets niet vergeten iets heel anders dan een trauma.marian* schreef: Daar ben ik het ook niet mee eens;Max is ooit als pup vreselijk te pakken genomen door een Rottweiler en dat is hij gewoon nooit meer vergeten.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Supernova
- Zeer actief
Ik geloof daar dus niet inmarian* schreef:Het heeft er diep in gehakt en hij heeft er behoorlijke verwondingen aan overgehouden.Ook geestelijk.Dus een trauma.Denise. schreef:Ik vind iets niet vergeten iets heel anders dan een trauma.marian* schreef: Daar ben ik het ook niet mee eens;Max is ooit als pup vreselijk te pakken genomen door een Rottweiler en dat is hij gewoon nooit meer vergeten.
-
Ήυs
trauma: verwonding
trauma: Verwonding, breuk of ander lichamelijk letsel, bij uitbreiding ook psychische schade door schokkende belevenissen; Meervoudige trauma is een combinatie van verwondingen aan verschillende organen of andere lichaamsdelen ten gevolge van een ernstig ongeval
trauma: verwonding, wond
associatie: psychologie verbinding van bewustzijnsinhouden; onwillekeurige verbinding van verwante voorstellingen
associatie: koppeling
Even het verschil
trauma: Verwonding, breuk of ander lichamelijk letsel, bij uitbreiding ook psychische schade door schokkende belevenissen; Meervoudige trauma is een combinatie van verwondingen aan verschillende organen of andere lichaamsdelen ten gevolge van een ernstig ongeval
trauma: verwonding, wond
associatie: psychologie verbinding van bewustzijnsinhouden; onwillekeurige verbinding van verwante voorstellingen
associatie: koppeling
Even het verschil
-
Strega
- Zeer actief
Ik denk dat het nu een kwestie van terminologie is. Natuurlijk kan die hond een nare associatie hebben door wat er gebeurd is en dat kan veel invloed op het gedrag hebben.Denise. schreef: Ik geloof daar dus niet in
Ik noem het zelf ook geen trauma, maar het kan wel heftige gevolgen hebben. Mijn hond had heel nare ervaringen waardoor hij als hij onder tafel lag niet meer te benaderen was om aan te lijnen. Dat gedrag vertoonde hij natuurlijk niet omdat hij dacht: 'Mijn vorige baas trapte me de kamer door in deze situatie en misschien gebeurt dat weer.'. Hij vertoonde dat gedrag omdat hij die associatie had en had aangeleerd om in die situatie zo te reageren. Maar volgens mij bedoelen we dat allemaal wel alleen noemt de een het een trauma en de ander niet. Overigens was ik de enige die hem dan toch onder die tafel vandaan kreeg, omdat ik er niet raar over ging doen en hem er gewoon 'speels' onder vandaan trok terwijl hij bij de anderen vol in hun arm hing. Ik geloof dus zeker dat het heel veel uitmaakt hoe je daarmee omgaat, maar je moet emotioneel wel erg sterk in je schoenen staan om die gevoelens (en angsten) niet mee te laten spelen in je benadering. En ik bedoel dus niet dat ik zo sterk in mijn schoenen sta want hoewel ik hem dus wel onder die tafel vandaan kreeg, heb ik uiteindelijk toch moeten inzien dat die hond niet meer 'gefixed' ging worden
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Jip heb ik wel gemerkt dat het verrekte moeilijk is een kleiner, wat onzeker pupje geen keffer te laten worden. Ze werd keer op keer omver gedenderd of opgejaagd waardoor ze totaal in paniek wegrende. En heel vaak deden bazen daar niks aan.
Nu is ze opzich wel sociaal en is het redelijk goedgekomen. Ze snauwt nu van zich af als een hond te lomp doet en daar ben ik erg blij mee. Honden die rustig zijn vindt ze helemaal gezellig. En ja, ze blaft ook wel eens naar honden die ze wat eng vindt. Niet omdat ze verwend is of niet als hond behandeld wordt maar puur omdat ze op die momenten onzeker is.
Nu is ze opzich wel sociaal en is het redelijk goedgekomen. Ze snauwt nu van zich af als een hond te lomp doet en daar ben ik erg blij mee. Honden die rustig zijn vindt ze helemaal gezellig. En ja, ze blaft ook wel eens naar honden die ze wat eng vindt. Niet omdat ze verwend is of niet als hond behandeld wordt maar puur omdat ze op die momenten onzeker is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Het is natuurlijk niet geheel zwart wit, maar wat TS beschreef is wel een veel voorkomende situatie, tenminste hier wel. Iedere hond en situatie is uiteraard anders...
Hier ook zo'n klein stinkhondje ... en ja ook zij keft weleens naar een andere hond, vooral grote donkere honden die ze niet kent, die vind ze blijkbaar spannend ofzo en dan keft ze vast maar voordat ze wat doen ... ik corrigeer haar dan wel en desnoods gaat ze aan de lijn, niet keffend erlangs sleuren maar ik laat 'r vaak zitten dan, afleiding zoeken en wachten tot die "spannende nieuweling" voorbij gelopen is...
Honden die ze kent gaat bijna altijd wel goed, vreemde honden moet soms tegen gescholden worden op afstand, als ze dan wegrennen is prachtig natuurlijk dan zie je d'r groeien, 't kleine loedertje
M'n grote hond vind sommige honden ook wel spannend en gaat er dan brommend en borstelend op af, ik roep 'm terug en we lopen dan rustig langs of ik laat 'm zitten tot ze voorbij zijn.
Of dit een goede methode is weet ik niet zeker maar ik vind het wel prettig zo. En ja ook Raika (dat kleine stinkertje) krijgt op d'r donder als ze niet luistert, zij krijgt eigenlijk vaker op d'r donder dan die grote haha, maar dat komt door d'r karakter, ze is nogal eens van dat middelvinger opsteken ... zeg 't nog eens baas, misschien doe ik 't dan wel
haha Raika is een hondje wat echt d'r hele leven de grenzen zal blijven opzoeken van wat mag en wat niet mag... en ze moet 1x in de zoveel tijd even teruggezet worden op d'r plek, Nygel (die grote) heeft dat veel minder en moet juist gestimuleerd worden, hij is het watje van de twee...
Raika is als pup door een herder gepakt, en later als puber door 2 labradors gegrepen (gelukkig geen ernstige verwondingen door op tijd ingrijpen). Vreemde herders reageert ze wel wat feller op dan op labradors,denk dat associatie idd wel een goed woord is ervoor...
Hier ook zo'n klein stinkhondje ... en ja ook zij keft weleens naar een andere hond, vooral grote donkere honden die ze niet kent, die vind ze blijkbaar spannend ofzo en dan keft ze vast maar voordat ze wat doen ... ik corrigeer haar dan wel en desnoods gaat ze aan de lijn, niet keffend erlangs sleuren maar ik laat 'r vaak zitten dan, afleiding zoeken en wachten tot die "spannende nieuweling" voorbij gelopen is...
Honden die ze kent gaat bijna altijd wel goed, vreemde honden moet soms tegen gescholden worden op afstand, als ze dan wegrennen is prachtig natuurlijk dan zie je d'r groeien, 't kleine loedertje
M'n grote hond vind sommige honden ook wel spannend en gaat er dan brommend en borstelend op af, ik roep 'm terug en we lopen dan rustig langs of ik laat 'm zitten tot ze voorbij zijn.
Of dit een goede methode is weet ik niet zeker maar ik vind het wel prettig zo. En ja ook Raika (dat kleine stinkertje) krijgt op d'r donder als ze niet luistert, zij krijgt eigenlijk vaker op d'r donder dan die grote haha, maar dat komt door d'r karakter, ze is nogal eens van dat middelvinger opsteken ... zeg 't nog eens baas, misschien doe ik 't dan wel
Raika is als pup door een herder gepakt, en later als puber door 2 labradors gegrepen (gelukkig geen ernstige verwondingen door op tijd ingrijpen). Vreemde herders reageert ze wel wat feller op dan op labradors,denk dat associatie idd wel een goed woord is ervoor...
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Heel erg herkenbaar, ik herken onze Raika ook in jouw verhaal.ramoon schreef:hier ook zo'n kutkeffer, die heeft het met grote honden die te druk zijn.
-
Ήυs
Nu is weer die aflevering op NGC! Nu kijken
Herhaling
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
Waar is de tijd gebleven dat je je joekel maar in toom diende te houden ongeacht wat er gebeurde

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
blondie
- Zeer actief
haha ik klik in en wat ik zie en hoor is dat hij eerst vier uur de honden uitlaat en dan een hondenpark in looptKrengetje schreef:Nu is weer die aflevering op NGC! Nu kijkenHerhaling
Verdomt als ik ga lopen vanuit huis dan heb ik een duo hyper aan de lijn die weten waar ze los mogen mensen die me dan zien gaan doen zo