Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

normale activiteit voor 9 jaar oude shihtzu mix

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

normale activiteit voor 9 jaar oude shihtzu mix

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn ventje is bijna 9 jaar en hij is zo sloom de laatste tijd. Nu is het ook wel warm, maar ook als het frisser is, loopt ie traag. Hij eet verder goed.
Ik heb altijd best veel met hem gedaan, vaak mee op de fiets en dan een stuk los. Hij eet goed (te goed als het aan hem ligt :roll: ) maar ik vind hem wel erg traag geworden.

Nu las ik in de shih tuz beschrijving ergens dat ze voldoende hebben aan een rondje rond de salontafel :roll:

Misschien doe ik wel veel te veel met hem. Of heeft ie gewoon geen zin meer in veel activiteit.

Iemand hier met ervaring met dit ras of in een mixje qua activiteit? Hoeveel wandel je met hem/haar?

Ik zou bv 's avonds nog best extra 1 uur wandelen maar dat wil ie gewoon niet, moet ik hem echt meeslepen :piew:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Re: normale activiteit voor 9 jaar oude shihtzu mix

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

is zijn hartje in orde? voor de rest zou ik dan eventueel een bloedtestje doen misschien zijn schildklier na laten kijken?
Want is dit zo op de 1 op andere dag gekomen?
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Hij heeft eerder ook wel eens wat slomere perioden gehad, nu is het opvallend de laatste week. Hartje en schildklier zijn inderdaad opties om eens na te laten kijken.

Eens kijken hoe hij is als het koeler wordt komende tijd.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

vandaag was niet zo extreem heet, en deze week vond ik het sowieso al niet al te warm.

Overigens om op je vraag antwoord te geven, ik denk dat het weinig aan het ras ligt maar meer met wat je er zelf mee doet. Hier liep voor mijn relatiebreuk een klein frutseltje rond van 1,5e kilo die gerust 2 uur meedenderde met Escha, mee wilde fietsen (alleen waar ze los kon mocht dat) en gek was op rondrennen op het strand, terwijl ze misschien in een ander huis genoeg had aan 3x per dag naar een veldje lopen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”