Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bailey weer gebeten!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bailey weer gebeten!

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef:Ondanks uitleggen dat het niet gaat om wat nu gebeurd is met Bailey en honderd keer uitleg dat je hier niets aan kan doen maar om in de toekomst te voorkomen schijnt het leuker te zijn om net te doen alsof dat niet gelezen word.
Wandel ze en ik hoop nooit te lezen dat het weer fout is gegaan met een hond waarvan al bekend was dat er ongelukken gebeuren omdat het baasje van het slachtoffer te beroerd was te kiezen voor de veiligheid
Succes :ok:
juist!
ik loop liever 10 x teveel weg dan 1 x te weinig...
En dan kun je ook nog heel lekker buiten lopen hoor, doe het al jaren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dank jullie, dacht even dat ik turks sprak.

Estelle, wat jij met Cash heb, heb ik hier ook. Al die tijd trainen wij met de honden zodat zij andere honden negeren enz enz en dan zal er 1 idioot lopen die mijn "kwetsbare hond" naar zijn grootje helpt. Hier praat ik ook over 1 hond waar ik voor omga in de buurt . 1 ik weet dat de baasjes hem niet houden, 2 ik weet dat ik er alleen voor sta mocht die hond losschieten en 3 ik mag dan hopen dat er niets losgemaakt word bij mijn hond en ik straks nergens meer kan lopen omdat hij geleerd heeft dat vechten best leuk is (is namelijk ook kwetsbaar).
Dat zijn dingen die ik niet wil en ga dat dus ook niet afwachten. Ik wandel dan liever even de andere kant op.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Over goed lezen gesproken. Van de vijf keer in totaal, give or take, dat ik deze
probleemhond ben tegengekomen was hij vier keer aangelijnd en die laatste
keer dus ook, totdat die maffe andere vrouw hem loskoppelde.

Maar van die vier keer dat ik hem aangelijnd ben tegengekomen, wist ik de eerste
keer überhaupt niet dat deze hond een reputatie had. Die eerste keer heeft hij
Bailey, beiden aangelijnd, heel lief even besnuffeld. Dat duurde ongeveer zo lang
als hij nu nodig had om, los, uit zijn plaat te gaan: tussen een halve en hele minuut.
Had dus helemaal geen reden om te vermoeden dat het een probleemhond was,
ook omdat de eigenares zei dat hij alleen wel eens moeite had met reuen. Bailey
was een teefjespup en niets in zijn gedrag tijdens die eerste ontmoeting wees mij
erop dat dit een gevaarlijke hond was.

Als ik echt bevooroordeeld zou zijn en dus een vooringenomen mening over dit soort
hele gespierde honden, die volgens de omschrijvingen tot de pitbullachtigen behoren,
zou hebben, dan zou ik dus op dat moment al moeten denken: dit is een moordmachine,
wegwezen (en in de jaren zeventig zouden mensen dat automatisch bij iedere Bouvier,
Duitse Herder en Rottweiler ook hebben moeten doen).

Daarna, dus de overige ongeveer 3 keren dat ik die hond aangelijnd tegenkwam ben ik
altijd bewust op afstand gebleven. Zoals ik al zei: nadat die labradoreigenaar het over
die bewuste hond had zat er altijd minstens de breedte van een parkveld tussen ons
in. Had ik nog meer moeten doen dan dat, ondanks dat hij in die situatie helemaal geen
indruk wekte elk moment te kunnen aanvallen? Ik bedoel: hij trok nog niet eens zoveel
aan de riem als Bailey doet!

En nu, in het laatste geval, was hij ook aangelijnd en stond op veilige afstand van het
groepje spelende pups/jonge honden. Opnieuw zo'n halve velddiepte deze keer (dus in
de lengte gemeten, niet in de - kortere - breedte).
Dat dan een onverlaat dat beest loslaat is al erg, maar dat die hond dus blijkbaar niet
langer dan tussen een halve en hele minuut normaal los kan functioneren kan ons -
de andere hondeneigenaren die daar toen waren - toch niet aangerekend worden als
onvoorzichtigheid? :oohja: Doe me een lol, zeg! En dit zou ik ook zeggen als niet Bailey,
maar een van de andere spelende hondjes het slachtoffer was geworden. :tong:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:Over goed lezen gesproken. Van de vijf keer in totaal, give or take, dat ik deze

Maar van die vier keer dat ik hem aangelijnd ben tegengekomen, wist ik de eerste
Bailey, beiden aangelijnd, heel lief even besnuffeld. Dat duurde ongeveer zo lang
als hij nu nodig had om, los, uit zijn plaat te gaan: tussen een halve en hele minuut.
was een teefjespup en niets in zijn gedrag tijdens die eerste ontmoeting wees mij

Als ik echt bevooroordeeld zou zijn en dus een vooringenomen mening over dit soort
hele gespierde honden, die volgens de omschrijvingen tot de pitbullachtigen behoren,
zou hebben, dan zou ik dus op dat moment al moeten denken: dit is een moordmachine,
wegwezen (en in de jaren zeventig zouden mensen dat automatisch bij iedere Bouvier,

Daarna, dus de overige ongeveer 3 keren dat ik die hond aangelijnd tegenkwam ben ik
altijd bewust op afstand gebleven. Zoals ik al zei: nadat die labradoreigenaar het over
die bewuste hond had zat er altijd minstens de breedte van een parkveld tussen ons
in. Had ik nog meer moeten doen dan dat, ondanks dat hij in die situatie helemaal geen
indruk wekte elk moment te kunnen aanvallen? Ik bedoel: hij trok nog niet eens zoveel

En nu, in het laatste geval, was hij ook aangelijnd en stond op veilige afstand van het
groepje spelende pups/jonge honden. Opnieuw zo'n halve velddiepte deze keer (dus in
Dat dan een onverlaat dat beest loslaat is al erg, maar dat die hond dus blijkbaar niet
langer dan tussen een halve en hele minuut normaal los kan functioneren kan ons -
de andere hondeneigenaren die daar toen waren - toch niet aangerekend worden als
onvoorzichtigheid? :oohja: Doe me een lol, zeg! En dit zou ik ook zeggen als niet Bailey,
Uhuh :ok: :ok: blijf vooral negatief lezen, blijkbaar leer je dan het meest :U:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

BAILEYSBAASJE schreef:Over goed lezen gesproken. Van de vijf keer in totaal, give or take, dat ik deze

doe je het toch niet :19: niemand verplicht het je hoor...
Ik ben liever voorzichtig en mijn hond hoeft niet eerst te snuffelen voor ik bedenk dat ik een hond en/of baas niet vertrouw.
Dat zie ik gewoon op afstand al.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

chrico schreef:

Bailey, beiden aangelijnd, heel lief even besnuffeld
. Dat duurde ongeveer zo lang

Uhuh :ok: :ok: blijf vooral negatief lezen, blijkbaar leer je dan het meest :U:
Sorry hoor maar als ik een hond zie met wie mijn honden al kennis gemaakt hadden en er was niets gebeurt, dan loop ik niet weg als ik zie dat die hond gewoon aangelijnd is aan de andere kant van dat veld..
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Onyx schreef:
Sorry hoor maar als ik een hond zie met wie mijn honden al kennis gemaakt hadden en er was niets gebeurt, dan loop ik niet weg als ik zie dat die hond gewoon aangelijnd is aan de andere kant van dat veld..
Jij leest al net zo goed, toekomst, toekomst, toekomst. Hoe vaak moet het gezegd worden? Het gaat niet om wat er nu gebeurd is, het gaat erom om in de toekomst te voorkomen. Niet meer, niet minder. Van deze hond weet je nu dat als hij met zijn baas loopt dat hij aangelijnd blijft maar als zij met zijn tweetjes lopen zou ik het risico niet nemen om te blijven staan. Het feit dat het baasje liet gebeuren dat de hond werd losgeknipt zegt een hoop namelijk en ik zou daar geen tweede keer op zitten wachten met alle gevolgen van dien. Maar goed, laat jij dan ook lekker je hond gaan met alle risico's van dien, ik vind het best hoor :ok:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roompie
Zeer actief

chrico schreef:
Onyx schreef:
Jij leest al net zo goed, toekomst, toekomst, toekomst. Hoe vaak moet het gezegd worden? Het gaat niet om wat er nu gebeurd is, het gaat erom om in de toekomst te voorkomen. Niet meer, niet minder. Van deze hond weet je nu dat als hij met zijn baas loopt dat hij aangelijnd blijft maar als zij met zijn tweetjes lopen zou ik het risico niet nemen om te blijven staan. Het feit dat het baasje liet gebeuren dat de hond werd losgeknipt zegt een hoop namelijk en ik zou daar geen tweede keer op zitten wachten met alle gevolgen van dien. Maar goed, laat jij dan ook lekker je hond gaan met alle risico's van dien, ik vind het best hoor :ok:
Duh! Ik lees prima. Maar het verhaal van Bailey speelde zich op DAT moment af in de tegenwoordige tijd (nu verleden tijd). Maar dat is de issue hier niet. Op het moment zelf, dus toen zij daar stond en Bailey lekker aan het spelen was, was er niets om voor weg te lopen. Ze hadden al kennis gemaakt, die hond deed niets EN zat bovendien aan de lijn.
Maar als ik diezelfde hond dus in de toekomst weer tegen zou komen zou ik maken dat ik weg kom. En ik denk dat Baily's baasje dat ook wel doet.

Dus misschien zou jij iets beter moeten lezen.
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Onyx schreef:
chrico schreef:
Onyx schreef:
Duh! Ik lees prima. Maar het verhaal van Bailey speelde zich op DAT moment af in de tegenwoordige tijd (nu verleden tijd). Maar dat is de issue hier niet. Op het moment zelf, dus toen zij daar stond en Bailey lekker aan het spelen was, was er niets om voor weg te lopen. Ze hadden al kennis gemaakt, die hond deed niets EN zat bovendien aan de lijn.
Maar als ik diezelfde hond dus in de toekomst weer tegen zou komen zou ik maken dat ik weg kom. En ik denk dat Baily's baasje dat ook wel doet.

Dus misschien zou jij iets beter moeten lezen
.
Exact! :E: He, he. Hoe vaak ik al niet geschreven heb dat ik 1. Na het bijtincident met de Saarlooswolfhond nooit meer
die route heb gelopen en 2. Nadat ik gehoord had dat deze tweede bijter een probleemhond is, nooit dichter dan een
veldbreedte bij hem in de buurt was en nu hij toch Bailey te grazen heeft genomen, ik ook dat deel van het park niet
meer ben opgegaan. Zucht.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ik heb goed gelezen en dat was dat het van de zotte was om weg te gaan voor een hond terwijl je hond lol heeft. Dat het het probleem was van de andere hond en niet van haar. Daarbij ga jij ook weer terug naar het moment dat dit gebeurde en daar is al honderd keer van gezegd dat dit niet aan Baileybaasje lag en niet te voorkomen was geweest. Maar goed, ook jij blijft daar liever aan vasthouden ipv aan de toekomst te denken en meer op je gevoel af te gaan vooral als je al weet dat een bepaalde hond (dus geen ras maar een individu) niet prettig aanvoelt.
Ik zal het even naar de mensenwereld verplaatsen: stel, ik zit met een paar vriendinnen
gezellig op een terrasje te genieten. Dan komt er een ons slechts van gezicht bekende
vervelende man op datzelfde terrasje zitten en begint de orde te verstoren.
Betekent dat in jouw logica dat wij - die niets verkeerd doen - voortaan maar dat
terrasje moeten mijden en de ordeverstoorder zijn gang laten gaan, en wellicht ons
zo van elk volgend terrasje ook laten wegjagen?
Dan kies je niet echt voor de veiligheid van je hond om het weer te vertalen naar de hondenwereld, of baileybaasje er van geleerd heeft betwijfel ik gezien haar reacties.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roompie
Zeer actief

Onyx schreef:

:piew:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Onyx schreef:
Onyx schreef:

Maar als ik diezelfde hond ]dus in de toekomst weer tegen zou komen zou ik maken dat ik weg kom. [b En ik denk dat Baily's baasje dat ook wel doet.[/b]

Zeker idioot als je mijn quote leest. Ik maak alleen iets anders even vet in jouw quote want gezien die reactie in mijn qoute zal dat niet gebeuren en ja, dat is nu niet echt kiezen voor de veiligheid van je hond. Ook voor de toekomst niet met deze instelling
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roompie
Zeer actief

chrico schreef:
Onyx schreef:
Onyx schreef:

Zeker idioot als je mijn quote leest. Ik maak alleen iets anders even vet in jouw quote want gezien die reactie in mijn qoute zal dat niet gebeuren en ja, dat is nu niet echt kiezen voor de veiligheid van je hond. Ook voor de toekomst niet met deze instelling
Jij schreef dit:

chrico schreef:ook jij blijft daar liever aan vasthouden ipv aan de toekomst te denken.
Daarom de :piew: gezien ik er toch duidelijk neer heb gezet wat ik in de toekomst zou doen.

En wat Bailey's baasje doet kan ik niet met 100% zekerheid zeggen maar gezien ze de Saarloos al uit de weg gaat zal ze dat met deze hond ook wel doen.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Klopt, je schreef wat je in de toekomst zou doen maar bleef wel bij dit voorval en haalt dat ook aan om een punt te maken terwijl ik het al een vrij lange tijd heb over een stap verder, toekomst dus. Daarnaast al honderd keer gezegd heb dat hier de fout toch echt ligt bij degene die de riem losmaakte van de andere hond maar nee, het is makkelijker om stil te blijven staan bij dit als verder kijken voor de toekomst. Prima, ik ga er mee stoppen want het heeft verder weinig nut
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Klopt, je schreef wat je in de toekomst zou doen maar bleef wel bij dit voorval en haalt dat ook aan om een punt te maken terwijl ik het al een vrij lange tijd heb over een stap verder, toekomst dus. Daarnaast al honderd keer gezegd heb dat hier de fout toch echt ligt bij degene die de riem losmaakte van de andere hond maar nee, het is makkelijker om stil te blijven staan bij dit als verder kijken voor de toekomst. Prima, ik ga er mee stoppen want het heeft verder weinig nut
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roompie
Zeer actief

chrico schreef:Klopt, je schreef wat je in de toekomst zou doen maar bleef wel bij dit voorval en haalt dat ook aan om een punt te maken terwijl ik het al een vrij lange tijd heb over een stap verder, toekomst dus. Daarnaast al honderd keer gezegd heb dat hier de fout toch echt ligt bij degene die de riem losmaakte van de andere hond maar nee, het is makkelijker om stil te blijven staan bij dit als verder kijken voor de toekomst. Prima, ik ga er mee stoppen want het heeft verder weinig nut
Gezien ik al duidelijk aan heb gegeven wat ik ga doen in de toekomst (de hond uit de weg gaan) ben jij diegene die blijft hangen.
Dit topic gaat over dat voorval op dat moment. Dus als daarover uitgewijd wordt dan wil dat niet zeggen dat dat in de toekomst niet heel anders aangepakt gaat worden.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat een ontzettend onzinnige discussie is dit geworden zeg.

Geef Bailey nog maar een extra dikke knuffel, het is een super meid!
:zweep:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Paulala schreef:Wat een ontzettend onzinnige discussie is dit geworden zeg.
Geef Bailey nog maar een extra dikke knuffel, het is een super meid!

Ja, ongelooflijk he? :piew:

Zal ik zeker doen. Vanmiddag kwart voor vier gaan de krammen er zeer waarschijnlijk uit. Yippie!!!!!!!!! :E: :E:
(Ze is die kraag nu zo zat dat ze er op de een of andere manier in slaagt hem te mollen! :eek: )
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

:cheer: voor Bailey!
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

chrico schreef:Dank jullie, dacht even dat ik turks sprak.

Estelle, wat jij met Cash heb, heb ik hier ook. Al die tijd trainen wij met de honden zodat zij andere honden negeren enz enz en dan zal er 1 idioot lopen die mijn "kwetsbare hond" naar zijn grootje helpt. Hier praat ik ook over 1 hond waar ik voor omga in de buurt . 1 ik weet dat de baasjes hem niet houden, 2 ik weet dat ik er alleen voor sta mocht die hond losschieten en 3 ik mag dan hopen dat er niets losgemaakt word bij mijn hond en ik straks nergens meer kan lopen omdat hij geleerd heeft dat vechten best leuk is (is namelijk ook kwetsbaar).
Dat zijn dingen die ik niet wil en ga dat dus ook niet afwachten. Ik wandel dan liever even de andere kant op.
Dat heb ik dus net zo.
ik doe er alles aan om te voorkomen dat Cash het nodig gaat vinden om te knokken of andere honden terecht gaat wijzen.
Dat lukt tot nog toe uitstekend. Ik zoek honden op waarvan ik weet dat het goed gaat en ik ontwijk honden waar ik mijn twijfels bij heb.

Zo loopt er ook een man rond met een intacte reu (poolhond type) die vorige keer al grommend en met zijn staart hoog in de lucht voor Sharmayne en mij stond met onze honden. Cash had ik toen niet mee maar Woopy moest ik vreselijk kort houden want die was woest dat die hond daar zo stond te macho'en. Een illusie natuurlijk dat Cash zoiets geinig zal vinden.
Die man zit ondertussen heerlijk verderop op een bankje in het zonnetje en zijn hond gaat daar zijn goddelijke gang. hij kan die hond soms niet eens zien. Ik ken die man en ik hem er weleens op aangesproken maar nee hoor zijn hond vecht echt niet, is heel sociaal en kan met alles, moesten Cash en zijn reu maar gewoon laten gaan. :ugh:

als ik hem nu zie zitten en die hond zie struinen draai ik om en ben weg.
en ja dan kan ik boos worden dat ik alweer het veld moet ruimen (met hera doe ik niet anders) omdat zo'n kerel te beroerd is zijn hond bij zich te houden. Terwijl Cash die hond niet opzoekt en Cash prima onder apel staat en alleen met mij bezig is maar die hond komt wel bij ons koekeloeren en onrust zaaien....
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het ook een beetje een onzinnige discussie geworden eigenlijk.
denk dat niemand die bij zn volle verstand is de confrontatie gaat opzoeken met een hond en baas waar je van te voren al weet dat het fout gaat.
de pest is alleen dat je dat niet altijd van te voren weet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Cash schreef:als ik hem nu zie zitten en die hond zie struinen draai ik om en ben weg.
en ja dan kan ik boos worden dat ik alweer het veld moet ruimen (met hera doe ik niet anders) omdat zo'n kerel te beroerd is zijn hond bij zich te houden. Terwijl Cash die hond niet opzoekt en Cash prima onder apel staat en alleen met mij bezig is maar die hond komt wel bij ons koekeloeren en onrust zaaien....
Dat doe ik natuurlijk ook, en ik denk heel veel mensen hier met mij :wink: Maar als een hond waarvan ik weet dat deze niet zo gezellig is aangelijnd een heel stuk verderop langs komt lopen, dan vind ik het alweer anders. Dan ga ik in ieder geval niet meteen weg ofzo, omdat de hond dus aan de lijn is, en niet direct langs mijn honden komt lopen. Als ik dat wel zou moeten doen zou ik aan de gang blijven overigens. Ik doe dat alleen als ik een idee heb dat de baas of de hond niet kan houden, of zelf de hond soms opeens toch los maakt.
Ik lees hier overigens ook regelmatig dat mensen zich wild irriteren aan anderen met kleine hondjes die deze optillen als zijzelf met hun niet altijd gezellige hond aan de overkant van de straat langs komen gelopen. Ik snap, zoals ik eerder al aanhaalde, dus niet zo goed waarom je nu schijnbaar opeens voor alles wat nota bene aangelijnd verderop staat snel weg moet lopen, terwijl er altijd zo geklaagd wordt over die aanstellers met fifi op de arm aan de overkant.

Ik snap het punt dus echt wel van zelf ook voorzichtig zijn en opletten. Ik zeg niet voor niks ook altijd dat mensen met opgejaagde hondjes zelf ook een deel van de verantwoordelijkheid hebben om dat niet meer te laten gebeuren :wink: Maar in het geval van de 'gevaarlijke hond' verderop en aan de lijn, tja, dan gaan bij mij ook niet meteen alle alarmbellen rinkelen hoor...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef:
Cash schreef:als ik hem nu zie zitten en die hond zie struinen draai ik om en ben weg.
Dat doe ik natuurlijk ook, en ik denk heel veel mensen hier met mij :wink: Maar als een hond waarvan ik weet dat deze niet zo gezellig is aangelijnd een heel stuk verderop langs komt lopen, dan vind ik het alweer anders. Dan ga ik in ieder geval niet meteen weg ofzo, omdat de hond dus aan de lijn is, en niet direct langs mijn honden komt lopen. Als ik dat wel zou moeten doen zou ik aan de gang blijven overigens. Ik doe dat alleen als ik een idee heb dat de baas of de hond niet kan houden, of zelf de hond soms opeens toch los maakt.
Ik lees hier overigens ook regelmatig dat mensen zich wild irriteren aan anderen met kleine hondjes die deze optillen als zijzelf met hun niet altijd gezellige hond aan de overkant van de straat langs komen gelopen. Ik snap, zoals ik eerder al aanhaalde, dus niet zo goed waarom je nu schijnbaar opeens voor alles wat nota bene aangelijnd verderop staat snel weg moet lopen, terwijl er altijd zo geklaagd wordt over die aanstellers met fifi op de arm aan de overkant.

Ik snap het punt dus echt wel van zelf ook voorzichtig zijn en opletten. Ik zeg niet voor niks ook altijd dat mensen met opgejaagde hondjes zelf ook een deel van de verantwoordelijkheid hebben om dat niet meer te laten gebeuren :wink: Maar in het geval van de 'gevaarlijke hond' verderop en aan de lijn, tja, dan gaan bij mij ook niet meteen alle alarmbellen rinkelen hoor...
dit bedoelde ik dus eerder toen ik zei dat je dan uitkwam op alle kwetsbare hondjes alleen maar in de tuin laten.
je kunt gewoon niet alles voor zijn, wat natuurlijk ook weer niet inhoudt dat je het moet opzoeken ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

^^&^Er lopen hier in de buurt gelukkig ook zeer verantwoordelijke hondeneigenaren rond met moeilijkere (vaak
grote) honden. Zo loopt er een wat oudere man met een Bouvier die meer chagerijnig dan gevaarlijk is, maar die
dan ook altijd met de hond aangelijnd loopt en naar sommige hondeneigenaren (van de hele kleine hondensoorten
als Yorkies, Shitzuh's of hoe je dat ook spelt etc.) roept van "Ik steek even over hoor, hij houdt niet van kleintjes".
Er loopt in het park ook vaak een man met een prachtige Duitse Herder, maar die gromt nogal naar honden. Hij
heeft hem dan los en dan spelen ze een aporteer spelletje met bal of tak, en als hij dan een andere hondeneigenaar
met diens hond (vast of los, maakt niet uit) ziet aankomen, dan onderbreekt hij het spel en lijnt zijn hond even aan.
Als hij met de aangelijnde hond loopt in het park, dan kiest hij vaak het rechterpad als jij links loopt en vice versa.
Het is een klein ventje met een grote hond, dus hij doet het wellicht ook voor zijn eigen gemoedsrust: zo groot
mogelijke afstand.
Er zijn zelfs een paar dames met kleine hondjes die het niet zo op andere hondjes hebben die oversteken als je
eraan komt en dan ook roepen dat hun hondje niet zo gezellig is, dus het kan allemaal best, als je maar eerlijk
tegenover jezelf bent over hoeveel controle je over je hond hebt en of je hond wel zo "gezellig" is...... :denken: :lol1:
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Update: het heeft een eeuwigheid geduurd voordat de dikke korst van haar wond was
maar vandaag is Bailey eindelijk weer helemaal los in het park geweest en heeft meteen
alweer met 1 vriendje (een 10-jarige zwarte labrador) voluit gerend en gespeeld.
Mijn hemel, de DA wist niet wat hij ons opdroeg om haar met kraag en aangelijnd te
laten totdat de hele korst eraf was. Bailey ontplofte zo'n beetje van de overtollige
energie. Maar: het is gelukt en ze is gelukkig nog steeds het vrolijke hondje dat ze
voorheen ook was, misschien ietwat alerter, maar dat is niet verkeerd. Ondanks dat ze
haar vrijheid zo lang heeft moeten missen hangt ze niet de rebel uit, maar luistert
gewoon meteen als we haar roepen.
Ik ben in ieder geval een heel stuk waakser: bij elke onbekende hond houden we
flink afstand (maar ook omdat de parken hier nu stikken van de konijntjes en ik wil
niet dat ze daar - hoe interessant ze ze ook vindt - achteraan gaat).
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Superr om te lezen dat ze gewoon nog het vrolijke hondje is.

komt goed :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Dankje. Ja, gelukkig heeft ze haar karakter mee. Kom net terug van de vroege lange middag
wandeling. Wat wel heel vervelend is, is dat haar vriendje - de Cocker Spaniel, het beoogde
slachtoffer van de bijter - Bailey niet meer herkende en heel lelijk tegen haar gromde en
wilde happen. Ze hebben elkaar ruim 2 weken niet gezien maar er zat wel vaker een weekje
tussen dat ze elkaar niet zagen. Mijn vriendin (de eigenaar v.d. CS) en ik waren best
verdrietig om de reactie te zien. Bailey werd er helemaal bangig van.
Later in het park heeft ze heel gewoon met 2 andere vriendjes gespeeld, dat ging prima:
niets geen angst of uitvallen en die heeft ze ook een tijdje niet gezien.
Heeft iemand van jullie ervaring met iets dergelijks?
Het zou echt zonde zijn als deze, voorheen diepe, vriendschap nu voorbij zou zijn. :(
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

Re: Bailey weer gebeten! UPDATE

Werd vanmiddag gebeld door de wijkagent! Ze heeft contact met de eigenaar van de bijter gehad
en kennelijk heeft ze deze bereid gevonden zijn/haar verplichtingen na te komen!!! Moest mijn
gironummer opgeven o.a.
Ze mailde me meer info vanaf het bureau. Er lijkt dus schot (en gerechtigheid?) te komen,
after all. Wat een opluchting. :ok:
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh dat is mooi.. fijn dat eigenaar verantwoordelijkheid neemt..
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Re: Bailey weer gebeten! UPDATE

Ongelezen bericht door Lillith »

BAILEYSBAASJE schreef:Werd vanmiddag gebeld door de wijkagent! Ze heeft contact met de eigenaar van de bijter gehad
en kennelijk heeft ze deze bereid gevonden zijn/haar verplichtingen na te komen!!! Moest mijn
gironummer opgeven o.a.
Ze mailde me meer info vanaf het bureau. Er lijkt dus schot (en gerechtigheid?) te komen,
after all. Wat een opluchting. :ok:
Fijn hoor :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”