Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Solliciteer ook op de functie van hoofdslager!!!
Moderator: moderatorteam
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
- Aantal honden: 1
Re: Solliciteer ook op de functie van hoofdslager!!!
Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang e rmeerder zijn zoals jij zal dat niet gebeuren... je kan ook gewoon wat minder vlees eten en dan wat duurder kom je quitte uit.Joenino schreef:Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
-
Inc
In een ander topic staat een prijsvergelijking...
Soms was de kilo prijs 6x zo hoog!
Daar bedank ik ook voor, hoor. Ik eet elke avond graag een stukje vlees.
Denk ervan wat je wilt.
Soms was de kilo prijs 6x zo hoog!
Daar bedank ik ook voor, hoor. Ik eet elke avond graag een stukje vlees.
Denk ervan wat je wilt.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Het andere topic was ook voor de discussie
Dit is puur voor sollicitaties 
- denver
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Afdankertjes, straatkatten, zwerfhonden
- Contacteer:
Ik heb gisteren al gesolliciteerdMariskaB schreef:http://www.wakkerdier.nl/c1000sollicitatie/
- Inne
- Zeer actief
Ik heb ook gesolliciteerd 

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Joenino schreef:Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
x2

-
tineke
EensTara schreef:Die biologische en vrije natuur troep is niet duur, al het andere vlees is te goedkoop.wenmart20 schreef:Joenino schreef:Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
x2![]()
Je kunt vlees nou eenmaal niet goedkoop produceren, tenzij je inlevert op een aantal zaken, waaronder dierenwelzijn.
Maar als dat je weinig kan schelen, zou ik vooral lekker iedere dag kiloknallers blijven eten.
-
tineke
Ik ookInne schreef:Ik heb ook gesolliciteerd
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Maak je vooral geen zorgen. Nog steeds bestaat 80% van de bevolking uit bijna zwakzinnigen die er hetzelfde over denken. De kans dat de marktwerking zijn ding gaat doen in dit marktsegment is dus helaas vrijwel verwaarloosbaar.Joenino schreef:Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
En uhhh, als je vlees als 'troep' typeert dan zou ik eerder de vee-industrie verdenken van productie daarvan
- wenmart20
- Zeer actief
Doe ik ookTara schreef:Die biologische en vrije natuur troep is niet duur, al het andere vlees is te goedkoop.wenmart20 schreef:Joenino schreef:Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
x2![]()
Je kunt vlees nou eenmaal niet goedkoop produceren, tenzij je inlevert op een aantal zaken, waaronder dierenwelzijn.
Maar als dat je weinig kan schelen, zou ik vooral lekker iedere dag kiloknallers blijven eten.
Kom uit een familie van slagers en van het slachthuis.
Dus ik weet wel beter..

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Het vlees van de C1000 is simpelweg niet te vreten, dus dat koop ik niet. En verder hoor ik lekker bij de 80% zwakzinnigen in dit land, want ik ga dus zeker niet hele etiketten ontcijveren om te kijken waar het pakje karbonades bij Super de Boer wegkomt 

- Inne
- Zeer actief
Bio en scharrelvlees is toch niet zó moeilijk te herkennen?
.
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die bewust hun inkopen doen. En, ook niet onbelangrijk, zichzelf niet volporoppen met rommel. Helaas zullen er ook altijd mensen zijn die alleen aan het eigen welzijn denken (en welzijn associeren met hun portemonnee), en zonder knagende schuldgevoelens vrachtauto's vol varkens en koeien op weg naar een slachthuis voorbij rijden.
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die bewust hun inkopen doen. En, ook niet onbelangrijk, zichzelf niet volporoppen met rommel. Helaas zullen er ook altijd mensen zijn die alleen aan het eigen welzijn denken (en welzijn associeren met hun portemonnee), en zonder knagende schuldgevoelens vrachtauto's vol varkens en koeien op weg naar een slachthuis voorbij rijden.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wenmart20 schreef:Doe ik ookTara schreef:
Die biologische en vrije natuur troep is niet duur, al het andere vlees is te goedkoop.![]()
Maar als dat je weinig kan schelen, zou ik vooral lekker iedere dag kiloknallers blijven eten.![]()
Dus ik weet wel beter..
inderdaad. grote onzin dat dat vlees zo duur moet zijn. heb ik al eerder uitgelegd in het andere topic maar daar wordt niet op gereageerd

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Jup, tot die groep behoor ik ook. Ik vertik het om het zesvoudige te betalen voor een simpel stukje vlees.
En "gelukkig zijn er steeds meer mensen..." Nou, het is hier anders flink zoeken naar de halve meter met groene pakjes die vaak ook nog eens vol ligt met vegetarische producten, terwijl de rest zo'n 10-12 meter in beslag neemt, maar misschien zijn wij Drentenaren gewoon gierig, dat kan natuurlijk.
En "gelukkig zijn er steeds meer mensen..." Nou, het is hier anders flink zoeken naar de halve meter met groene pakjes die vaak ook nog eens vol ligt met vegetarische producten, terwijl de rest zo'n 10-12 meter in beslag neemt, maar misschien zijn wij Drentenaren gewoon gierig, dat kan natuurlijk.

- wenmart20
- Zeer actief
Nee omdat ze alleen het kleine gedeelte zien van wat het werkelijk is.massam schreef:wenmart20 schreef:Doe ik ookTara schreef:
Die biologische en vrije natuur troep is niet duur, al het andere vlees is te goedkoop.![]()
Maar als dat je weinig kan schelen, zou ik vooral lekker iedere dag kiloknallers blijven eten.![]()
Dus ik weet wel beter..
inderdaad. grote onzin dat dat vlees zo duur moet zijn. heb ik al eerder uitgelegd in het andere topic maar daar wordt niet op gereageerd
Ik blijf lekker eten van de heeeerlijke kilo knallers

- wenmart20
- Zeer actief
Ik heb in supermarkten gewerkt.sjaak-k schreef:Jup, tot die groep behoor ik ook. Ik vertik het om het zesvoudige te betalen voor een simpel stukje vlees.
Ik betaal bij de ah voor een kilo kipfilet 5,99
Die biologische kipfilet heb je er 2 stuks voor 6,50
Nou sorry maar ik weet dan ook wel waar ik voor ga hoor

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, als je puur zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk wilt hebben heb je groot gelijk dat je voor bagger gaat. 
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Geen enkel idee hoe vlees ontstaat en wat ervoor nodig is kennelijk. Weinig en goed vlees eten zou iedereen goed doen en zeker de dieren, het milieu en de natuur.Joenino schreef:Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
Maar ja zolang mensen alleen aan hun eigen portemonnaie denken en uitbuiting en mishandeling van dieren en overmatig antibiotica gebruik en ellenlange veetransporten prima vinden, zal er weinig aan veranderen.
Mijn idee is dat mensen te dom zijn om hier zelf bewust mee om te gaan en dat de politiek hier iets aan zou moeten doen.
Maar dat zal niet gebeuren zolang mensen op partijen stemmen die de bio industrie heerlijk vinden
Overigens ik denk vaak wel, als mensen creperen in slechte verzorgingstehuizen dan is dat niet leuk, maar als ik dan bedenk dat zij hun leven lang zich volgevreten hebben met dieren die gecrepeerd hebben, dan vind ik het ineens een stuk minder erg
Hier een buur die een bacterie heeft waar hij niet meer van afkomt, echt akelig. En hoe komt dat nu? Mijnheer heeft veel kiloknallers gegeten en zo heel veel antibiotica binnengekregen. Dus resistentie. Geweldig toch hoe dit terugslaat.
Dat heeft de mens echt nodig. Een tegenreactie.
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 13 mei 2011 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Tara schreef:Die biologische en vrije natuur troep is niet duur, al het andere vlees is te goedkoop.wenmart20 schreef:Joenino schreef:Kom niet aan mijn stukje vlees! Dan moeten ze die biologische en vrije natuur troep maar goedkoper maken. Dan maak ik misschien wel eens de overstap naar een "vriendelijker" stukje vlees.
x2![]()
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ps ik had al gesolliciteerd, leuke actie! Ik eet 1 of 2 keer per week biovlees. Doe het er geweldig goed op.
Overigens Bandit heeft de zuiverste voeding blijkt uit marktonderzoek 2010, dus ook voor onze honden verantwoorde goede voeding!
Overigens Bandit heeft de zuiverste voeding blijkt uit marktonderzoek 2010, dus ook voor onze honden verantwoorde goede voeding!
- Penny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
Ik ben absoluut wel een voorstander van biologisch etc maar het is gewoon niet te betalen! Net als vis.. Zou graag 1x per week vis eten hoor, maar wil je eerlijke vis dan betaal je je ook scheel.

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
In mijn straat is er een slachterij. Ik zie elke dag vrachtwagens vol kleine varkentjes daar naartoe rijden. Nu eet ik sowieso al weinig vlees, maar dat ene pakje varkenslapjes per maand koop ik niet meer. Ik (wij) eten dus bewust weinig vlees. Het is duur, ongezond om elke dag te eten en het is slecht voor het milieu. Ik voel me lichamelijk slechter als ik een week wat meer vlees gegeten heb. Wij eten dus vooral groenten, pasta, af en toe kip of worst en om de zoveel maanden koop ik wat "exclusiever" vlees, zoals een lekkere chateaubriand. In het hele jaar dat ik hier woon heb ik 1x een varkenshaasje gekocht, omdat mijn vriend en ik 3 jaar samen waren en hij vindt dat lekker. Ik koop geen biologisch vlees, want dat vind ik te duur. Dus dan eet ik gewoon geen vlees. Ik mis het echt niet.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je gezond vlees koopt heb je veel minder nodig omdat het veel minder water bevat.
Een ons gezond vlees bevat veel meer vlees dan bagger-vlees.
Bovendien heb je maar maximaal 100 gram vlees per dag nodig als je gezond wilt eten.
Er is zoveel meer lekkers dan alleen maar lappen vlees met aarrepels en een kwakkie groenteprut.
Een ons gezond vlees bevat veel meer vlees dan bagger-vlees.
Bovendien heb je maar maximaal 100 gram vlees per dag nodig als je gezond wilt eten.
Er is zoveel meer lekkers dan alleen maar lappen vlees met aarrepels en een kwakkie groenteprut.
- Penny
- Zeer actief
Helemaal mee eens, maar leg dat mijn vent en kinderen maar uit. Ik heb als proef een keer een week of twee vegetarisch gekookt. Ze aten voor geen meter en niks dan geklaag. Kon het allemaal weggooien. Ben waarschijnlijk een slechte vegetarische kok.
En het vlees dat jullie je hond geven? Is dat ook verantwoord?

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik koop de laatste tijd dus wel veel bewuster mijn vlees.
Ik ben in oktober bij een scharrelboerderij geweest en als ik dan die varkens zie rennen en spelen door de modder en de kippen alle ruimte zie hebben dan geef ik graag wat meer geld uit.
Eieren koop ik ook alleen nog maar biologisch , of ik krijg ze van een collega die kippen heeft. natuurlijk betaal ik dan fors meer voor 10 eieren maar ik heb dat er dan wel voor over. Eten we wat minder een eitje. En eerlijk gezegd smaakt het mij dus ook veel beter.
En ja,wij zijn met 4 (om het weekend met 5) man hier in huis waarvan iedereen gek op vlees is maar dan delen we dus het vlees.
Het gaat mij steeds meer tegenstaan dat er dieren onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven omdat ik iedere avond zo nodig een lap vlees op mn bord moet hebben.
Ik ben in oktober bij een scharrelboerderij geweest en als ik dan die varkens zie rennen en spelen door de modder en de kippen alle ruimte zie hebben dan geef ik graag wat meer geld uit.
Eieren koop ik ook alleen nog maar biologisch , of ik krijg ze van een collega die kippen heeft. natuurlijk betaal ik dan fors meer voor 10 eieren maar ik heb dat er dan wel voor over. Eten we wat minder een eitje. En eerlijk gezegd smaakt het mij dus ook veel beter.
En ja,wij zijn met 4 (om het weekend met 5) man hier in huis waarvan iedereen gek op vlees is maar dan delen we dus het vlees.
Het gaat mij steeds meer tegenstaan dat er dieren onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven omdat ik iedere avond zo nodig een lap vlees op mn bord moet hebben.

Cash v Heiligental en Flow.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Vlees is niet onverantwoord. De hoeveelheden wel. Omdat er zoveel vlees gegeten wordt zijn de leefomstandigheden van die dieren ook zo verschrikkelijk, tel daarbij op hoeveel bos er gekapt wordt om voedergraan te planten en de mestoverschotten die al die dieren produceren.... Plus dat het gewoon niet gezond is om veel vlees te eten. Ik eet ook best graag een biefstuk of een lekker stukje kip, maar ik hoef echt niet elke dag een halve kilo op mijn bord. Wij delen hier gerust een kipfiletje, is meer dan genoeg. Ik kook wel gevarieerd en niet groenten/aardappels/vlees. Ik heb soms wel 5 of 6 verschillende dingen op tafel staan, groenten, aardappeltjes, een vers gekookt eitje, komkommer of paprika, geraspte wortel, sla, noten of fruit, stukje brood erbij. Ik koop aardappelen en fruit bij een boer, eieren krijg ik vers van mijn schoonmoeder. En wat een lekkere eieren zijn dat, dubbel zo groot en vaak met twee of drie dooiers!Penny schreef:Helemaal mee eens, maar leg dat mijn vent en kinderen maar uit. Ik heb als proef een keer een week of twee vegetarisch gekookt. Ze aten voor geen meter en niks dan geklaag. Kon het allemaal weggooien. Ben waarschijnlijk een slechte vegetarische kok.
- Penny
- Zeer actief
Wij zijn sowieso al geen grootverbruikers hoor. Wij delen ook vier hamburgers met z'n zessen en kipfilet gaat ook door de helft. Wij eten ook niet dagelijks vlees. En als we vlees eten dan minder dan 100 gram per persoon (Mijn kinderen zijn nog jong, maar zijn wel dol op vlees) Maar mijn hond jast er wel een kilo vlees per dag door... Meer dus dan wij als heel gezin. Mijn hond eet dus 365 kilo vlees per jaar. Nou staat er wel op de tas van lotgering 'scharrelslager' maar kan nou niet echt zeggen dat ik daar op gelet heb.

-
Dazwa84
Ik ga ook proberen beter te letten op wat voor vlees ik koop.