Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe ga je daar mee om?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Hoe ga je daar mee om?

Ongelezen bericht door Ήυs »

Fodor is natuurlijk veel meer vast aan de lijn dan los.

Nu hebt ik het echt heel erg vaak (vandaag alweer twee keer) dat andere honden naar hem toekomen, reuen.

Vanochtend in het park liep ik op een stuk waar niet al te veel honden komen, maar kwam toch een mevrouw tegen met twee labrador reuen, ik zei dat hij niet zo makkelijk is, dus de mevrouw roept haar twee labrador reuen, die echt heel erg vervelend rondjes rond Fodor bleven draaien. Ze luisterde niet, ik liep met Fodor de andere kant op, labradors liepen mee, steeds rondjes om hem heen, dominante houding met zijn tweeen, wel lekker makkelijk zo'n hond aan de lijn.

Fodor viel nogsteeds niet uit omdat ik flink de pas erin hield en doorliep, maar de twee honden blokkeerde ons steeds, en ja hoor, toen was het klaar voor Fodor.

En net was ik met hem wezen fietsen, zag een andere meneer op de fiets, met een losse Golden Retriever, ik fiets stug door, maar de Golden komt achter ons aan, en Fodor heeft een halti maar is dan toch nog aardig sterk, dus gaat in de ankers, ik stap af, zet mijn fiets ertussen, roep naar de man dat mijn hond niet zo lief is, en weer een golden die hem probeert te domineren, weer viel Fodor niet uit. Heeft hij bij deze hond gelukkig niet gedaan omdat ik er tussen stond met de fiets.

De hond werd geroepen, luisterde ook niet.

Ik word daar onzeker van, het lieft pleur ik mijn fiets aan de kant en snauw ik zo'n beest af, maar toch doe ik dat niet. Wel als een hond al agressief aan komt lopen.

Moet ik dit dan maar wel gaan doen? De man bood zijn excuses aan en kwam de hond snel halen, de mevrouw met de Labradors ook, maar wel na een hele poos. Ik blijf dan vriendelijk, zeg dat het niet uitmaak en fiets of loop weer door. Maar eigenlijk vind het ik best vervelend, vooral omdat het de laatste tijd juist zo goed gaat met Fodor.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Hoe ga je daar mee om?

Ongelezen bericht door Machie »

Lastig. Luca houdt ook niet van andere loslopende honden om hem heen als hij aan de lijn zit dus die gooi ik los als het veilig genoeg is. Dat kan alleen met Fodor niet zo makkelijk. Ik zeg wel altijd of ze als ze me de volgende keer zien hun hond wel bij zich willen houden. En tot nu toe gebeurt dat vrijwel altijd ook :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, met Van Gils zou ik hem loslaten, dat zou wel goed gaan,

in jou geval, ik denk de hond vast zetten ergens en zelf die labjes met flink wat bombarie, schreeuwen , handen klappen enz. wegsturen :gvd:
een daarna nog even hun eigenaar aan spreken dat de volgende keer ze de honden aan lijnt bij de eerste glimp van jou en je hond :F: of zo
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Ik kan me de frustratie zo goed voorstellen. We hadden een leonberger reu en Senna , onze oude galgo. In haar jongere jaren nog een begeerlijk typetje. Waar menig reu even bij wou snuffelen. De reu was daar ook niet van gedient. Op een dag moest ik langs een vrij dominante buurman die z'n hond overal los laat lopen en langs een andere buur met een valse drent. Dus ik knoopte de leonberger zowat op om er lang te komen en de heren deden geen moeite wat ruimte te maken.
Ik had de honden inmiddels thuis gebracht toen bewuste buurman weer langs kwam wandelen. Met m'n lijf nog strak van de adrenaline en de stoom woest uit m'n oren, stormde ik naar buiten naar de bewuste buurman. En zei: Ik zal je vijf euro geven dan kan je eens een riempje kopen, kun je je hond ook eens bij je houden.
Woest beende ik weer naar binnen waar de rest van het gezin met een lachstuip voor het raam lag. Het duurde even voor dat ook ik mee kon lachen.
Hij heeft hem daarna netjes aan de lijn gedaan als hij me in de verte zag aankomen. Zijn hond is inmiddels ook al zowat over de houdbaarheidsdatum heen en onze Tucker kan goed met hem. Geen problemen meer. Ook buurman en ik zeggen elkaar weer gewoon gedag. Maar vergeten zullen we het wel geen van beide.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Krengetje schreef:Fodor is natuurlijk veel meer vast aan de lijn dan los.

Nu hebt ik het echt heel erg vaak (vandaag alweer twee keer) dat andere honden naar hem toekomen, reuen.

Vanochtend in het park liep ik op een stuk waar niet al te veel honden komen, maar kwam toch een mevrouw tegen met twee labrador reuen, ik zei dat hij niet zo makkelijk is, dus de mevrouw roept haar twee labrador reuen, die echt heel erg vervelend rondjes rond Fodor bleven draaien. Ze luisterde niet, ik liep met Fodor de andere kant op, labradors liepen mee, steeds rondjes om hem heen, dominante houding met zijn tweeen, wel lekker makkelijk zo'n hond aan de lijn.

Fodor viel nogsteeds niet uit omdat ik flink de pas erin hield en doorliep, maar de twee honden blokkeerde ons steeds, en ja hoor, toen was het klaar voor Fodor.

En net was ik met hem wezen fietsen, zag een andere meneer op de fiets, met een losse Golden Retriever, ik fiets stug door, maar de Golden komt achter ons aan, en Fodor heeft een halti maar is dan toch nog aardig sterk, dus gaat in de ankers, ik stap af, zet mijn fiets ertussen, roep naar de man dat mijn hond niet zo lief is, en weer een golden die hem probeert te domineren, weer viel Fodor niet uit. Heeft hij bij deze hond gelukkig niet gedaan omdat ik er tussen stond met de fiets.

De hond werd geroepen, luisterde ook niet.

Ik word daar onzeker van, het lieft pleur ik mijn fiets aan de kant en snauw ik zo'n beest af, maar toch doe ik dat niet. Wel als een hond al agressief aan komt lopen.

Moet ik dit dan maar wel gaan doen? De man bood zijn excuses aan en kwam de hond snel halen, de mevrouw met de Labradors ook, maar wel na een hele poos. Ik blijf dan vriendelijk, zeg dat het niet uitmaak en fiets of loop weer door. Maar eigenlijk vind het ik best vervelend, vooral omdat het de laatste tijd juist zo goed gaat met Fodor.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Gewoon een keer lekker van je afbekken zoals je hier op het forum doet. :E:
Lucht lekker op. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ik laat die van mij los, maar die van mij is niet moeilijk met andere honden...enkel met Berner Sennens (begrijp nog steeds niet waarom, maar die haat 'ie..)

Ik heb hetzelfde probleem met 2 Rottweilers en die gaan idd altijd samenspelen en zijn ook 2 reuen en idd ook dan Kay blokkeren.. Kay vind het allemaal prima, maar op het moment dat ik door wil lopen haalt 1 van de 2 Rottweilers altijd uit...

en wie springt er dan tussen ? yes ik en niet die kerel van de rottweilers en dat is dus een volwassen vent :s

Ik zeg echter dus niet dat het niet uitmaakt! Ik scheld iedere keer 'm de huid vol.. maar goed... heeft ook geen effect!
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Je kàn in zo'n gevallen niet veel meer doen dan jij al doet denk ik...
Zo ontspannen mogelijk blijven en de eigenaar verzoeken zijn hond bij zich te houden. Ik denk dat je er goed aan doet door de naderende hond niet zelf een schop te geven of zoiets. Wie weet creëert dat nog meer spanning voor Fodor. (Dus, in tegenstelling tot wat hierboven wordt gesuggereerd zou ik niet in de tegenaanval gaan, tenzij de naderende hond(en) al echt aggressief zijn op voorhand.)

In plaats van weg te stappen kan je ook snel recht naar de eigenaar van de naderende hond lopen (met Fodor aan de lijn) zodat die andere hond snel terug bij zijn baas wordt gelokt en aan de lijn kan. Blijf vooral zo ontspannen mogelijk: Mòcht Fodor toch uitvallen zal het waarschijnlijk die nieuwsgierige golden of lab zijn die op zijn kop krijgt en niet omgekeerd. :8):
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Ik zwijg ook niet meer tegenwoordig.... :L:
Als er losse honden zijn die niet luisteren naar het baasje dan krijgen ze van mij echt de wind van voren...."Mevrouw/Meneer.......een hond die los loopt moet onder controle staan...zo niet hang hem dan vast aub"
Want IK wil hier ook rustig lopen en van mijn uitje genieten....anders ga je maar op de noordpool wonen. :pffff:
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
Icecold81
Zeer actief

vivke1965 schreef:Ik zwijg ook niet meer tegenwoordig.... :L:
Als er losse honden zijn die niet luisteren naar het baasje dan krijgen ze van mij echt de wind van voren...."Mevrouw/Meneer.......een hond die los loopt moet onder controle staan...zo niet hang hem dan vast aub"
Want IK wil hier ook rustig lopen en van mijn uitje genieten....anders ga je maar op de noordpool wonen. :pffff:
Maak je dan ook niet nog kwader, omdat het totaal geen effect heeft :( Ik kijk soms daarna thuis in de spiegel en dan denk ik jeees ben net een tomaat :D en dat was weer super voor m'n bloeddruk....

Echt hoor en hij ziet me aankomen met riem om! De vorige keer zag ik gewoon dat 'ie z'n Rottweilers aanspoorde om op Kay af te rennen! Dacht *** :gvd: ** en toen heb ik Kay maar losgelaten ...anders gaat het helemaal mis...

Maar ja op een gegeven moment wil ik verder en dan blijven die honden om Kay heen staan en dan moet ik die riem wel pakken, want anders komt Kay niet mee... en dan doet hij dus niks... en op dat moment als ik Kay er dan uit trek dan gaat het mis :boos: altijd!!
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Als Odin aan de lijn zit en er komt een hond dominant doen bij hem dan is ie echt niet zo braaf als Fodor zich nu heeft gedragen.
Nu bijt Odin dan uit angst van zich af onder het mom van de eerste daalder( hij is al een keer te vaak gepakt aan de lijn).

Als we lopen en Odin zit vast dan gaat mijn man voor hem staan armen wat wijder om die andere hond weg te jagen. En dan is Odin rustig omdat hij merkt dat iemand het voor hem opneemt en die hond snapt het negen van de tien keer ook.
Ik heb al eens tegen mensen gezegd dat hún hond dan wel lief kan zijn ( dat denkt iedereen altijd van zijn eigen beesie) maar de onze niet en als ze niet willen dat hun hond gepakt word ze hem beter niet zo vrij op andere honden af kunnen laten gaan.

Fodor heeft zich hartstikke goed gedragen :pffff: :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Ήυs

senna en odin schreef:Als Odin aan de lijn zit en er komt een hond dominant doen bij hem dan is ie echt niet zo braaf als Fodor zich nu heeft gedragen.Nu bijt Odin dan uit angst van zich af onder het mom van de eerste daalder( hij is al een keer te vaak gepakt aan de lijn).

Als we lopen en Odin zit vast dan gaat mijn man voor hem staan armen wat wijder om die andere hond weg te jagen. En dan is Odin rustig omdat hij merkt dat iemand het voor hem opneemt en die hond snapt het negen van de tien keer ook.
Ik heb al eens tegen mensen gezegd dat hún hond dan wel lief kan zijn ( dat denkt iedereen altijd van zijn eigen beesie) maar de onze niet en als ze niet willen dat hun hond gepakt word ze hem beter niet zo vrij op andere honden af kunnen laten gaan.

Fodor heeft zich hartstikke goed gedragen :pffff: :ok:
Dat vind ik dan wel weer een compliment! :D Soms vind ik het is situaties ook wel terecht dat hij uitvalt, als er een JR half in hem hangt, of de dominante labjes van vanochtend, maar het kan gewoon niet en ik vind het zonde als het dan weer gebeurt als het zo goed gaat.
Ήυs

Bedankt voor de reacties!

Boos worden doe ik wel als er een hond al agressief op hem af komt stormen, maar ik ben zo aan het trainen met mezelf om in wat voor situatie dan ook kalm te blijven, dat ik beter kan zeggen achteraf ipv "maakt niet uit" "zou u er de volgende keer rekening mee willen houden" en hopen dat ze de honden aanlijnen als ik er loop.
Ήυs

Net trouwens terug van een wandeling van 1.5 uur, en op het strand kwam er een hondje plots achter een heuveltje vandaan, en Fodor er opaf, ik zag al meteen aan hem dat ie weer ging klootzakken :ugh: Maar het bleef bij wat stoerdoenerij gelukkig, maar die vrouw was heel relax, en zei "ach, mijn hond ik ook niet perfect"

Dat maakt het dan weer goed he :D Fodor gaat alleen los als ik met een mevrouw ga wandelen met een hovawart teef, die stuurt hem, en ging er nu ook tussen staan zodat het geen gevecht werd. Prachtig is dat :) Maar dit hondje kwam even opduiken, had m niet gezien :80:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Wat meer daadkracht in dezen. Je zegt: het maakt niet uit? Natuurlijk maakt het wel uit, het levert stress op voor jou en je hond. A
ls iets mij stress oplevert reageer ik daar automatisch naar. Bij ons in het park was een herder die het altijd op mijn hond gemunt had, zonder confrontatie aanvallen!!!! Heb zijn baas er op aangesproken (die zei: doet ie anders noooooit) en we spraken af dat hij hem zou aanlijnen als hij mij en mijn hond zag. Ondanks dat mijn hond altijd z'n eigen ding deed en nites deed, zou ik hetzelfde doen.

Bij de tweede keer dat deze afspraak door de herderbaas werd genegeerd, heb ik de tokkie in mezelf losgelaten. Heerlijk was 't , voor een keertje........ :gvd:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

dat is nou precies waarom ik vort het liefste loop als er niemand tot bijna niemand is.

Hoe vaak de laatste maanden de mensen hun kleine hondjes op die van mij af laten komen terwijl ik ze aan lijn als ik ze zie komen en ze laat volgen.
Lag pas bijna langs mijn fiets door zo'n hondje.

En als die van mij straks een keer wat terug doen dan krijg ik de schuld want het zijn toch van die k*theddurs krijg je dan te horen.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Helemaal geheel offtopic, maar was jij toevallig ook 23 april aanwezig in apeldoorn?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Als een hond vervelend is naar jouw hond en de eigenaar grijpt niet in, dan doe ik dat. Over het algemeen is een brul (hooguit 2) van mij genoeg. Is het ook gelijk duidelijk voor die mensen dat jij niet gediend bent van het irritante gedrag van hun overlast veroorzakende hond.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb ervoor gekozen om de oplossing bij mezelf te zoeken en hond ,omdat ik zeker wist dat ik andere toch niet zou kunnen opvoeden wat dat betreft.
Ik heb met Orson dus heel veel getraind op het aandacht schenken aan mij ipv op sommige momenten aan zijn omgeving.
Wel heb ik ervoor gezorgd dat hij bijna iedere dag goed los kon lopen om zijn energie kwijt te raken.
Dat maakte het trainen makkelijker imo.
Naarmate hij ouder werd ging het eigenlijk steeds beter.
Ik kon gewoon naast andere honden lopen ,reu of teef ,hij keek er niet naar.
Dat was dan trouwens wel aangelijnd.
Hij speelde wel soms met andere honden maar die waren altijd zorgvuldig daarvoor uitgekozen.
Moet wel zeggen dat hij niet zo vaak werd lastig gevallen door andere honden,heel incidenteel kwam dat voor :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou wellicht zeggen ipv "mijn hond vind dat niet zo leuk" aangeven "mijn hond bijt, wilt u NU uw hond komen halen voor er ongelukken van komen!"

Iets sterker maken dus. Dat kan nog altijd vriendelijk maar wel iets duidelijker / krachtiger.

Of "mijn hond heeft schurft" ;-) dat lijdt vaak wel tot wat meer actie van de eigenaar.

Suzanne
Ήυs

Devel schreef:Helemaal geheel offtopic, maar was jij toevallig ook 23 april aanwezig in apeldoorn?
Niet dat ik weet? :mrgreen: Wat is er dan?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Suzanne123 schreef:Ik zou wellicht zeggen ipv "mijn hond vind dat niet zo leuk" aangeven "mijn hond bijt, wilt u NU uw hond komen halen voor er ongelukken van komen!"

Iets sterker maken dus. Dat kan nog altijd vriendelijk maar wel iets duidelijker / krachtiger.

Of "mijn hond heeft schurft" ;-) dat lijdt vaak wel tot wat meer actie van de eigenaar.

Suzanne
Dat werkt inderdaad beter dan roepen dat je hond niet zo vriendelijk is naar andere honden. Kennelhoest of een andere bekende besmettelijke ziekte doet ook wonderen.
Ήυs

Muk schreef:
Suzanne123 schreef:Ik zou wellicht zeggen ipv "mijn hond vind dat niet zo leuk" aangeven "mijn hond bijt, wilt u NU uw hond komen halen voor er ongelukken van komen!"

Suzanne
Dat werkt inderdaad beter dan roepen dat je hond niet zo vriendelijk is naar andere honden. Kennelhoest of een andere bekende besmettelijke ziekte doet ook wonderen.
Haha :mrgreen:

Ik zal het in gedachten houden :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

MariskaB schreef:
vivke1965 schreef: Maar ja op een gegeven moment wil ik verder en dan blijven die honden om Kay heen staan en dan moet ik die riem wel pakken, want anders komt Kay niet mee... en dan doet hij dus niks... en op dat moment als ik Kay er dan uit trek dan gaat het mis :boos: altijd!!
Dat lijkt me helemaal een lekker situatie :80: die vent stuurt zijn honden op jouw hond af, en het is ergens logisch dat Kay blijft staan en dat op het moment dat jij Kay meetrekt de honden reageren. Ik weet het niet zeker omdat ik het niet zie, maar staan ze Kay op dat moment niet te imponeren en wil Kay conflict vermijdend zijn en stil blijven staan is dan vaak toch de beste houding die een hond kan geven in die situaties. Op het moment dat je dan hem meetrekt of mee roept kan dat dus de trigger zijn voor die andere honden om erop te duiken.
Ik heb het zelfde gehad met twee zwitserse sennen, de ene was toen iets van 2 jaar en had al eens een opvoedkundige les van Finn gehad, de tweede die er nu dus bij was was denk 1 jaar. Stonden ze nu beiden aan weerskanten van Finn :ugh: die stond met zijn staart in de lucht die twee in de gaten te houden, de jongste legde een poot op zijn rug en dat was het moment dat Finn het niet meer pikte :roll: die van mij reageert dus wel op ander dominant gedrag van honden, het liefst loopt hij weg of maakt dat contact in ieder geval zelf niet maar komen ze en gaan ze dominant doen dan kan hij even een punt maken is ook weer afhankelijk van de manier waarop (voor een kleine jack russel reu die gewoon houding gaf en niet verder ging dus beide honden op gepaste afstand van elkaar elkaar bekeken was er niets aan de hand)
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Krengetje schreef:
Devel schreef:Helemaal geheel offtopic, maar was jij toevallig ook 23 april aanwezig in apeldoorn?
Er liep daar net zo'n hondje als fay....
Afbeelding
Ήυs

Devel schreef:
Krengetje schreef:
Er liep daar net zo'n hondje als fay....
Afbeelding
Oh lijkt er wel wat op, maar Fay heeft niet zoveel wit :wink:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Zoals al eerder aangegeven, ik zou wat assertiever zijn. Het maakt namelijk wel uit, jij bent druk bezig met je hond om hem netjes op te voeden, komt een ander dat voor je verzieken.
Ik heb af en toe het idee dat mensen niet half beseffen hoe irritant het gedrag van hun Fikkie is.
Dus persoonlijk had ik die honden weggebruld en daarna het baasje vriendelijk, maar duidelijk verzocht voortaan de hond bij zich te houden.

Ik ben zelf ook niet meer zo tolerant. Chester van mij gaat nu super. Van een niet al te vriendelijk hondje is hij de laatste maanden bekeerd tot sociaal en dat gaat echt niemand meer voor me verpesten. Dus onvriendelijke honden brul ik weg en ook de baasjes krijgen commentaar. Gelukkig heb ik op het moment weinig last, ik loop op tijden dat bijna niemand loopt, maar ik ben er klaar mee. Laatst is ook mijn jongste gepakt door een Boxer en die hond heeft het gehoord. Baasje stond er overigens bij en zegt doodleuk: "Ja goed zo!! Geef haar maar op d'r donder." Ehmm, het is jouw hond, doe het voortaan lekker zelf :boos:
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Heb over de jaren een schurft hekel gekregen aan mensen die hun honden niet bij zich houden...
Ik vraag het 1 x vriendelijk..daarna sta ik meteen in de viswijf modus..heb het er helemaal mee gehad
Ik loop bewust nergens waar honden los mogen natuurlijk
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

blondie schreef:Dat lijkt me helemaal een lekker situatie :80: die vent stuurt zijn honden op jouw hond af, en het is ergens logisch dat Kay blijft staan en dat op het moment dat jij Kay meetrekt de honden reageren. Ik weet het niet zeker omdat ik het niet zie, maar staan ze Kay op dat moment niet te imponeren en wil Kay conflict vermijdend zijn en stil blijven staan is dan vaak toch de beste houding die een hond kan geven in die situaties. Op het moment dat je dan hem meetrekt of mee roept kan dat dus de trigger zijn voor die andere honden om erop te duiken.
Ik heb het zelfde gehad met twee zwitserse sennen, de ene was toen iets van 2 jaar en had al eens een opvoedkundige les van Finn gehad, de tweede die er nu dus bij was was denk 1 jaar. Stonden ze nu beiden aan weerskanten van Finn :ugh: die stond met zijn staart in de lucht die twee in de gaten te houden, de jongste legde een poot op zijn rug en dat was het moment dat Finn het niet meer pikte :roll: die van mij reageert dus wel op ander dominant gedrag van honden, het liefst loopt hij weg of maakt dat contact in ieder geval zelf niet maar komen ze en gaan ze dominant doen dan kan hij even een punt maken is ook weer afhankelijk van de manier waarop (voor een kleine jack russel reu die gewoon houding gaf en niet verder ging dus beide honden op gepaste afstand van elkaar elkaar bekeken was er niets aan de hand)
Ja ze staan Kay dan ook te imponeren.. maar ja dan kan ik dus uren blijven staan... vorige keer heb ik 20 minuten zo gestaan en echt 10x aan die kerel gevraagd of 'ie alsjeblieft zijn rottweilers aan wou lijnen en bij zich roepen, maar dan geeft hij gewoon geen antwoord en laat ze lekker staan...
Tsja en ik moet dan toch echt een keer door... en ik kan Kay op dat moment dan wel roepen, maar die komt dan niet, want die durft geen stap te zetten lijkt het wel...

Ik probeer nu altijd de andere kant op te lopen als ik hem zie lopen, maar ja... als ze dan ook nog de honden op je afsturen... nou ja... ik kook gewoon dan ... zal van 't weekend weer gezellig worden :tong:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Heel duidelijk zijn dat je geen hond in de buurt van Fodor wilt.
Lukt je vast wel :mrgreen:

Ik roep het al als een hond aan komt lopen, dat ze die bij zich moeten houden. Blijven ze bezig wordt ik nog wat duidelijker... werkt meestal prima. :wink:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Dab heb ik toch een voordeel met Rhodin die iedereen al bij voorbaat een engerd vindt met zijn lichte ogen, dus dit gebeurt gelukkig niet zo vaak. :F: Maar als het gebeurt jaag ik de honden zelf weg, ik brul gewoon heel hard en als het me niet snel genoeg gaat dan roep ik dat mijn hond bijt.
Ik doe dit echt alleen in het geval dat mijn hond aangelijnd is en hij daar ook niet los mag lopen en andere honden achter hem aan komen. O.h.a. luisteren die honden niet als ze worden geroepen. Als ik ergens een kans zie om hem los te gooien dan doe ik dat. Maar goed, ik heb geen hond die gaatjes maakt, hij grauwt alleen. Wel heel leerzaam voor het baasje van de andere hond, want die schrikt wel even en weet dat die de volgende keer op moet schieten of de hond aangelijnd moet houden. Ik kan me groen en geel ergeren aan die irritante lui die hun hond niet onder appèl hebben en ze achter andere honden aan laten stieren. Meestal zijn het reutjes, als het een pup of puber is doet Rhodin ook niets en loopt gewoon mee. Het gebeurt eigenlijk alleen als ik fiets met Rhodin. Echt heel vervelend. :ugh:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”