Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tips bezwaar gemeente boete loslopen op losloopterrein

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

tips bezwaar gemeente boete loslopen op losloopterrein

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Liep vanmiddag in de stad. Laat mijn hond los op een hondenuitlaatterrein, in de folder staat'zijn bij uitstek geschikt om de hond los te laten lopen'
Dan mag hij toch los zou ik denken. Dit gebied is niet omheind. In de folder staat een grote stip op het hele gebied, in het gebied zelf staan twee bordjes aan één kant van dit gebied. Er staat nergens waar het gebied stopt.

Nu kreeg ik een bon, van een vreselijk intimiderende machtswellustige ambte die sowieso een klacht krijgt wegens zijn bejegening want dit was echt onvoorstelbaar. Zonder pardon bon uitprinten.
Ik was heel kwaad vroeg zijn naam, wilde hij niet geven maar later toch ontfutseld bij zijn sneue collega die ik elders gevonden heb.

Weten jullie hoe zoiets geregeld is? Als er een niet omheind terrein is, kun je toch niet beboet worden als ie een paar meter verder loopt.
Ik vind dit zo :S: laat ze lekker achter vandalen aangaan.

Zijn er do's of dont's in zo'n bezwaar?
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Re: tips bezwaar gemeente boete loslopen op losloopterrein

Ongelezen bericht door josefientje »

Als eerste in je bezwaar zou ik aantekenen dat hij zich niet op jouw verzoek wilde identificeren. Hij hoort dat uit zichzelf te doen namelijk, en wel vóórdat hij je een boete geeft!
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

hij heeft idd identificatie plicht!!!!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heel veel gemeentes doen vaag over wanneer een losloopgebied eindigt. Hier hebben we
ook best veel van die korte uitren-stukken waar ze dan officieel los mogen, maar er staat nergens aangegeven wanneer dat dan zou moeten stoppen. Zou dat dus zeker aankaarten, en dus inderdaad de vaagheid over identificatie is natuurlijk erg vreemd.
AnneMarie
Zeer actief

Dank je! Dat neem ik mee in het bezwaar.
Overigens vind ik het wel erg vreemd dat menig losloopgebied niet omheind is. Dan kunnen ze toch moeilijk een grens trekken, of ligt dat nu aan mij?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Bij ons is losloopgebied niet omheind, ja een veldje is omheind maar daar is wel een opening in zodat je hond nog ergens anders heen kan. Alleen geldt er in Capelle aan den IJssel geen aanlijnplicht. Alleen waar honden echt verboden zijn staan paaltjes met een rood bordje.

Die beambte had zich inderdaad moeten identificeren.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

gonnie schreef:Bij ons is losloopgebied niet omheind, ja een veldje is omheind maar daar is wel een opening in zodat je hond nog ergens anders heen kan. Alleen geldt er in Capelle aan den IJssel geen aanlijnplicht. Alleen waar honden echt verboden zijn staan paaltjes met een rood bordje.

Die beambte had zich inderdaad moeten identificeren.
Bij ons sinds kort ook van die paaltjes. Erg handig vindt ik zelf je ziet gelijk waar je ook geen opruimplicht heb :D
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou mijn pijlen vooral op de knurft persoonlijk richten, als ik het zo hoor.
Ik vermoed dat de meeste losloopgebieden gedooggebieden zijn. Dat daar niet veel rechten te halen zijn zegmaar. Maar dat bedenk ik zelf hoor :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb inderdaad mijn pijlen op die stakker geschoten, klacht wegens onheuse bejegening en intimidatie want dat deed ie. En niet alleen bij mij dus dat werkt ook weer mee.De ombudsman heeft hiervoor een lijn uitgezet waaraan beambten zich moeten voldoen.

Daarnaast heb ik de folder bij de brief aan B en W gedaan met alles omcirkelt dus losloopgebied etc. heel vreemd is ook dat ie zegt 'uw hond mag niet los binnen de bebouwde kom' dat staat ook in de folder. maar binnen de bebouwde kom zijn wel losloopgebieden :vaag: :scratch:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jaap* schreef:Ik zou mijn pijlen vooral op de knurft persoonlijk richten, als ik het zo hoor.
Ik vermoed dat de meeste losloopgebieden gedooggebieden zijn. Dat daar niet veel rechten te halen zijn zegmaar. Maar dat bedenk ik zelf hoor :wink:
:ugh: op het bouwterrein hierachter gaan ze ook wel eens beboeten... nu is het hele grote veld afgesloten en er zijn nog twee veldjes over in het midden loopt een straat rechts een fiets/wandelpad. en links veld en daar is over het bruggetje heen naar rechts het losloop paadje, maar links van dat bruggetje, zelfde parkje je kunt zo rondlopen :lol1: links staat paaltje met het rode bordje verboden voor honden :LOL: rechts dus het groene paaltje loslopen en opruimplicht.
Op het veld werd ik dus gewaarschuwd door andere honden eigenaren dat de BOA's weer aan het beboeten waren.
Gisteren kom ik aan en aan de overkant loopt de mevrouw met een oude duitse herder achter haar aan te sjokken op dat voetpad, ik wil net mijn honden op het veld losklikken en zie de gemeente auto bij haar stoppen. Ze klikt dat oude beestje aan de lijn. Gut roep ik toe, moest je aanlijnen? "ja hondje aan de lijn mevrouw!, zeker zo langs de weg." "geen boete, ze hebben een goede bui" zei ze nog. Ik klikte toch maar de honden los om lekker te spelen en te dollen, want in de buurt kan het eigenlijk niet echt alles is aanlijnplicht of smalle drukbezochte parkpaadjes waar je rechts mag lopen en links niet :oohja:
blondie
Zeer actief

Overigens viel me pas ook weer paaltjes op, stuk losloop stuk wat voorheen echt niet was. Twee veldjes, grenzend aan een doorgaande weg en niet omheind, fijn dat ik ze daar nu dus blijkbaar zonder problemen los kan klikken en daar ook wat kan spelen, maar met een puppie of honden die niet zo goed luisteren zou ik daar niet de gok nemen om los te laten lopen.
Heb wel meerdere mails gestuurd aan de gemeente als het gaat om losloopstukken en de plekken die ze vrijstellen maar daar komt bijna geen reactie op.
Quasar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Quasar »

Is het bij jullie dan ook zo fijn met de opruimplicht :oohja:
Op het gebied waar hij/zij aangelijnd moet zijn staat er: Geen opruimplicht, MAAR bij het losloopgebied staat er JA JA: Opruimplicht..
Of dat je weet als Fikkie 20/30 meter verder zit te poepen jij weet welke van hem is...
En wie heeft er dan last van..? Alleen de gene met een hond want niemand anders zal daar lopen. toch?
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Quasar schreef:Is het bij jullie dan ook zo fijn met de opruimplicht :oohja:
Op het gebied waar hij/zij aangelijnd moet zijn staat er: Geen opruimplicht, MAAR bij het losloopgebied staat er JA JA: Opruimplicht..
Of dat je weet als Fikkie 20/30 meter verder zit te poepen jij weet welke van hem is...
En wie heeft er dan last van..? Alleen de gene met een hond want niemand anders zal daar lopen. toch?
Nou hier zijn wel diverse grasstukjes langs de stoep en er staat een prullenbakje bij. Bluf in de ochtend poept daar, en ik heb het zakje in mijn zak zitten en ruim het op, maar zigzag wel om drolletjes heen, en daar verbaas ik me over, gewoon in de woonwijk is dat. Pak een paar zakjes mee, ruim die drollen op deponeer ze in een bak die op twee seconden lopen staat en klaar.
Vervolgens loop ik naar de overkant, klik Finn los die diep in bosjes behoeften doet, loop langs een fietspad met een groenstrook waar dus officieel geen honden los mogen maar daar loop ik en meerderen heerlijk de honden uit te laten, zou het sneu gaan vinden als boa's daar gaan beboeten.
AnneMarie
Zeer actief

Ik heb hier alle dure kleurrijke in glad karton uitgevoerde folders meegenomen (daar gaat dus ons belastinggeld heen, bijna geen hondeneigenaar weet dat deze bestaan!) en ga alle stroken bekijken.

Sommige zijn vlak langs de weg, losloopstrook dus, zijn zeker al drie honden doodgereden en talloze naar de dierenarts afgevoerd.
Hoe verzin je het.
En inderdaad uitlaatterreinen zijn kleiner en geen opruimplicht maar de grote losloopgebieden kennen wel opruimplicht.
Alleen vanuit de gemeente gezien snap je dat ze kleine terreinen opruimen, hoeft van mij niet, ik doe het zelf wel zeker op zo'n klein terrein ( vind het alleen maar smerig om mijn hond tussen al die drollen te laten lopen)
maar het is idd niet praktisch bedacht.
Goede tip neem ik mee.

En zo ga ik op zoek naar meer van die vreemde zaken. Als jullie nog meer tips/opmerkingen hebben hoor ik die graag!
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Hij heeft geen identificatieplicht, wij als burgers mogen iemand niet om zijn id vragen, dan hou je namelijk iemand staande.

Staande houden is een opsporingsbevoegdheid die elke opsporingsambtenaar heeft (artikel 52 Wetboek van Strafvordering).

Staande houden is een dwangmiddel dat bestaat uit het kort op de plaats ophouden van een verdachte van een strafbaar feit (overtreding en misdrijf)met als enig doel het vragen naar diens identiteitsgegevens:

1. naam;

2. voornamen;

3. geboortedatum;

4. geboorteplaats;

5. adres waarop hij als ingezetene in de GBA staat ingeschreven;

6. woon- of verblijfplaats.

Staandehouden mag alleen:

bij verdachten (dus niet bij getuigen);
op heterdaad en buiten heterdaad;
alleen door een opsporingsambtenaar die bevoegd is voor het strafbare feit waarvoor hij de verdachte staande wil houden. Dus: burgers mogen niet staande houden.

Maar buiten dit is het wel erg kinderachtig natuurlijk. waarschijnlijk had hij gewoon niks beters te doen...
Er had op z'n minst eerst een waarschuwing kunnen komen.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

[quote="Lisette1985"]Hij heeft geen identificatieplicht, wij als burgers mogen iemand niet om zijn id vragen, dan hou je namelijk iemand staande.

Staande houden is een opsporingsbevoegdheid die elke opsporingsambtenaar heeft (artikel 52 Wetboek van Strafvordering).

quote]

Nou Lisette ik denk dat je nou toch echt een aantal dingen door elkaar aan het gooien ben.Iedereen die door een daartoe bevoegde een bekeuring krijgt heeft het recht om om een legitimatie te vragen hoor. Zelfs als dat door een agent gebeurd mag je hem vragen zich te legitimeren als dusdanig. Aan/staande houden is iets totaal anders. Trouwens iedere burger mag een andere burger bij het zien van een strafbaar feit tegen houden je mag ze alleen niet fysiek vast houden.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”