Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laten titeren omgeving Utrecht?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

laten titeren omgeving Utrecht?

Ongelezen bericht door Madelief »

Yanthe moet weer ge-ent worden. Haar rabiës (voor Frankrijk) is nog geldig.

Weet iemand waar ik in de buurt van Utrecht kan laten titeren? Mijn eigen DA zegt dat dat niet kan, maar die zet dan ook ieder jaar een volledige enting inclusief kennelhoest als je er niet met je neus bovenop zit.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Re: laten titeren omgeving Utrecht?

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Doet Leida Visée in Zeist het niet?

Even gezocht en zij titert inderdaad, zie http://www.nmlhealth.com/c,5779,,/Verko ... Check.aspx
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Onze dierenarts doet het ook (dierenkliniekleusden.nl)
Afbeelding
Iedere dag feest!
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Dank jullie wel!! Leida Visée, maar ook den Hoek is in de buurt, fijn!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

wat kost het?

Mijn da wil wel titeren maar dat gaat in de honderden euro's kosten, was gewoon bloedonderzoek
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Jeannettebo schreef:wat kost het?

Mijn da wil wel titeren maar dat gaat in de honderden euro's kosten, was gewoon bloedonderzoek
Bij ons was het ongeveer 70 euro.
Afbeelding
Iedere dag feest!
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Jeannettebo schreef:wat kost het?

Ik betaal iets van €35 a € 40,- .
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

Ik heb bij Den hoek in de Bilt een titertest laten doen toen ik op controle terug moest met Bongo. Test zelf kost daar 17.50
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Volgens mij doet Dierendokters Utrecht dat ook wel.

Maar kun je dat niet gewoon op de fac. doen? Christien Piek even een mailtje sturen bijvoorbeeld?
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

sambongo schreef:Ik heb bij Den hoek in de Bilt een titertest laten doen toen ik op controle terug moest met Bongo. Test zelf kost daar 17.50
Ja, ik heb ze gebeld, inderdaad maar 17,50. Maar ik moet dan wel ook een consult betalen van 86,50. En dat vind ik echt belachelijk. Ik kom er dan niet om te laten doormeten of een volledig onderzoek te laten doen. Mijn dametje is kerngezond en ik wil alleen maar een bloedtestje laten doen. Komt er dan uit dat ze toch een enting nodig heeft zit ik zo op 150 euro. En de weil moet ze toch.
Ik denk dat ik maar gewoon bij een DA de weil (leptospirose) laat zetten :19:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Snokkie schreef:Volgens mij doet Dierendokters Utrecht dat ook wel.

Maar kun je dat niet gewoon op de fac. doen? Christien Piek even een mailtje sturen bijvoorbeeld?
Ik heb eigenlijk geen idee...
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Leida zal ook wel een consult rekening denk ik zo, plus dat ze een gesloten wachtlijst heeft als je nog geen klant bent. Komt Tannetje niet eens in de zoveel tijd ergens bij jou in de buurt titeren? Stuur haar anders even een PB op BP (Hitam).
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:Leida zal ook wel een consult rekening denk ik zo, plus dat ze een gesloten wachtlijst heeft als je nog geen klant bent. Komt Tannetje niet eens in de zoveel tijd ergens bij jou in de buurt titeren? Stuur haar anders even een PB op BP (Hitam).
Ik vind een consult prima, maar geen consult van 86,50 voor het nemen van een bloedje. Ik begrijp prima dat ze dat vragen hoor, maar ik kies ervoor dat niet te doen. Het zou mooi zijn als je ergens gewoon langs kon komen voor een bloedafname en test, zonder dat daar direct een DA aan te pas komt. Dan zouden misschien ook meer mensen het komen doen ;-)

Ik ga nu eerst de faculteit even mailen, maar Tannetje is ook een idee ja, dank je! Die weil moet er wel nu echt in, want is al verlopen en hier zitten veel ratten.
Afbeelding
Iris40
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Iris40 »

Den Haag en Amsterdam doet Dierenarts Brenda Ooms het ook. Zij werkt nu ook bij Zoo-Natuurlijk in Amsterdam samen met Tannetje. In Den Haag heeft ze haar eigen praktijk voor consulten,titeren en acupunctuur
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Nou, nog even een update. Bedankt voor de tips allemaal :D

Ik heb een prettige praktijk gevonden in Houten ("de Berm") waar ze niet alleen voorstander zijn van rauwe voeding :cheer: , maar ook niet meer enten dan nodig is.
Omdat Yanthe (meer dan) uitvoerig is ge-ent tot nu toe was titeren niet eens nodig en heeft ze nu alleen de Leptospirose (Weil) enting gekregen. Volgend jaar titeren of weer de cocktail.
We waren een dik half uur te vroeg en konden lekker wandelen in een loslooppark om de hoek. Ideaal. Kortom, ik heb een nieuwe DA gevonden :ok:
Afbeelding
brennie
Actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond en een Kruising

Ongelezen bericht door brennie »

Madelief schreef:Nou, nog even een update. Bedankt voor de tips allemaal :D

Ik heb een prettige praktijk gevonden in Houten ("de Berm") waar ze niet alleen voorstander zijn van rauwe voeding :cheer: , maar ook niet meer enten dan nodig is.
Omdat Yanthe (meer dan) uitvoerig is ge-ent tot nu toe was titeren niet eens nodig en heeft ze nu alleen de Leptospirose (Weil) enting gekregen. Volgend jaar titeren of weer de cocktail.
We waren een dik half uur te vroeg en konden lekker wandelen in een loslooppark om de hoek. Ideaal. Kortom, ik heb een nieuwe DA gevonden :ok:
Ik denk dat ik gevonden heb wie dat is die ook wil titeren maar weet het niet zeker, kan je mij een pbtje doen toekomen. Wil het volgende week eerst eens overleggen met mijn eigen da of ze dat ook doen, zo ja, wat de kosten dan zijn en zoniet dan heb ik een adres achter de hand in de omgeving van Utrecht.
Afbeelding

* Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd *
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Madelief schreef:Nou, nog even een update. Bedankt voor de tips allemaal :D

Welke DA is dat? Ik ent ook niet meer en Izzy wil ik laten titeren, Cujo en Kenzo zijn al gedaan en Amy weet ik niet goed wat ik ermee moet, ze is bijna 2 en heeft met haar 1 jaar de volledige enting gehad.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
brennie
Actief

Demi schreef:Welke DA is dat? Ik ent ook niet meer en Izzy wil ik laten titeren, Cujo en Kenzo zijn al gedaan en Amy weet ik niet goed wat ik ermee moet, ze is bijna 2 en heeft met haar 1 jaar de volledige enting gehad.
Tannetje Koning doet het zover ik weet maar dat is in Otterlo, qua reistijd maakt het voor jou niet echt iets uit, denk ik? Eigenlijk zouden alle dierenartsen het moeten doen. Ik wil ze allebei laten titeren. Ben zeer benieuwd ook wat er bij Donny uit komt gezien de entingen die hij al allemaal gehad heeft maar voor Maylo wil ik het ook wel weten. Ik begrijp wat je bedoelt met Amy, dat heb ik een beetje nu dus met Maylo ;-) ..
Afbeelding

Demi
Zeer actief
Contacteer:

brennie schreef:
Demi schreef:Welke DA is dat? Ik ent ook niet meer en Izzy wil ik laten titeren, Cujo en Kenzo zijn al gedaan en Amy weet ik niet goed wat ik ermee moet, ze is bijna 2 en heeft met haar 1 jaar de volledige enting gehad.
Tannetje Koning doet het zover ik weet maar dat is in Otterlo, qua reistijd maakt het voor jou niet echt iets uit, denk ik? Eigenlijk zouden alle dierenartsen het moeten doen. Ik wil ze allebei laten titeren. Ben zeer benieuwd ook wat er bij Donny uit komt gezien de entingen die hij al allemaal gehad heeft maar voor Maylo wil ik het ook wel weten. Ik begrijp wat je bedoelt met Amy, dat heb ik een beetje nu dus met Maylo ;-) ..
Mijn da doet het wel, maar schrik niet, ik was per hond 300 euro kwijt.... Ik heb het gelukkig op een akkoordje kunnen gooien met proteq, maar te achterlijk voor woorden! Dus daar laat ik geen hond meer titeren.
Tannetje is voor mij denk ik idd net zo ver als Houten.
Tegen de tijd dat de entingen weer zouden moeten ga ik wel eens kijken (oktober geloof ik)

Bij Cujo en Kenzo kwam er een hele hoge titer uit, echt bij Cujo geloof ik het 12 voudige en Kenzo het 8 voudige dus nee die krijgen geen enting meer :mrgreen:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

300 euro per hond is echt absurd, dan kun je nog beter nar de andere kant van het land rijden voor een goedkoper adres..
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Die bloedstalen zullen wel niet via de VacciCheck gedaan zijn. Ze zullen naar het lab gestuurd zijn. Veel DA's hebben de eerste test van de test in Utrecht wel gevolgd, en die kwam er in eerste instantie niet goed uit, maar daarna de 'hersteltest' niet op hun harde schijf opgeslagen. Wel jammer hoor. Hier staat dat verhaal

In Amerika is de test inmiddels goedgekeurd
brennie
Actief

Demi schreef: Mijn da doet het wel, maar schrik niet, ik was per hond 300 euro kwijt.... Ik heb het gelukkig op een akkoordje kunnen gooien met proteq, maar te achterlijk voor woorden! Dus daar laat ik geen hond meer titeren.
Tegen de tijd dat de entingen weer zouden moeten ga ik wel eens kijken (oktober geloof ik)

Bij Cujo en Kenzo kwam er een hele hoge titer uit, echt bij Cujo geloof ik het 12 voudige en Kenzo het 8 voudige dus nee die krijgen geen enting meer :mrgreen:
Jemig zeg, wat een geld, ongelooflijk, echt niet normaal meer dat :80:

Het 12-voudige nog wel, onvoorstelbaar, en hoeveel entingen heeft Cujo dan gehad? Enorm zeg, ik schrik ik hier echt van ondanks dat je mij waarschuwde ... en Kenzo ook al zo hoog, poeh.
Afbeelding

Demi
Zeer actief
Contacteer:

brennie schreef:
Demi schreef: Mijn da doet het wel, maar schrik niet, ik was per hond 300 euro kwijt.... Ik heb het gelukkig op een akkoordje kunnen gooien met proteq, maar te achterlijk voor woorden! Dus daar laat ik geen hond meer titeren.

Jemig zeg, wat een geld, ongelooflijk, echt niet normaal meer dat :80:

Het 12-voudige nog wel, onvoorstelbaar, en hoeveel entingen heeft Cujo dan gehad? Enorm zeg, ik schrik ik hier echt van ondanks dat je mij waarschuwde ... en Kenzo ook al zo hoog, poeh.
Ja zal ook maar niet zeggen wat ik tegen de da zei toen die vertelde hoe duur het was achteraf. Vooraf was er gezegd dat ze het niet precies wist maar dat het wel mee viel. Ik kom ook niet meer bij die da maar dat is wel duidelijk denk ik :mrgreen:
Cujo is 5 keer volledig geent Kenzo 3 keer. Daarna niet meer alleen wel de weill want het stikt hier van de ratten
brennie
Actief

Mmm, kan het wel een beetje raden eerlijk gezegd wat je gezegd hebt ;-) en nee, ik zou daar ook niet meer naar toe gaan. Het is van de zotte werkelijk. Wel iets voor een klachtencommissie o.i.d.

Kan je nagaan hoeveel te veel er dan aan entingen is, echt ik ben er echt wel perplex van sinds ik er meer en meer over lees ..

Hier zijn ook ratten, je ziet ze wel eens laat op de avond of in de nacht. Er zit hier een sloot langs de weg ....
Afbeelding

xara
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door xara »

Vandaag aan mijn dierenarts gevraagd of ze titeren, maar hij zei als je het wil doen we het maar het is zo dat hun gewoon eigelijk standaard de coktail om de drie jaar geven en ziekte van weill elk jaar, en daar kan ik eigelijk wel in mee gaan.
AfbeeldingAfbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

xara schreef:Vandaag aan mijn dierenarts gevraagd of ze titeren, maar hij zei als je het wil doen we het maar het is zo dat hun gewoon eigelijk standaard de coktail om de drie jaar geven en ziekte van weill elk jaar, en daar kan ik eigelijk wel in mee gaan.
want?
xara
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door xara »

Waarom ik er in mee kan gaan,

Nu het verhaal wat mij da vertelde klonk goed(ik als leek hee)

Hij vertelde dat eigelijk van de 100% wat getittert was de coktail maar eens in de drie jaar nodig was zo ongeveer, dus zei hij veel mensen vinden het te duur om te titeren dus doen wij dan maar standaart een maal in de drie jaar die enting geven inplaats van klakkeloos elk jaar, en mij klonk dat wel goed,vind jij anders?

Rosita Compagner schreef:
xara schreef:Vandaag aan mijn dierenarts gevraagd of ze titeren, maar hij zei als je het wil doen we het maar het is zo dat hun gewoon eigelijk standaard de coktail om de drie jaar geven en ziekte van weill elk jaar, en daar kan ik eigelijk wel in mee gaan.
want?
AfbeeldingAfbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

xara schreef:Waarom ik er in mee kan gaan,

Nu het verhaal wat mij da vertelde klonk goed(ik als leek hee)

Hij vertelde dat eigelijk van de 100% wat getittert was de coktail maar eens in de drie jaar nodig was zo ongeveer, dus zei hij veel mensen vinden het te duur om te titeren dus doen wij dan maar standaart een maal in de drie jaar die enting geven inplaats van klakkeloos elk jaar, en mij klonk dat wel goed,vind jij anders?

Rosita Compagner schreef:
want?
Ik heb voor het titreren 35 euro betaald... Bo is drie jaar vrijgesteld en l
Lay vier jaar. Dat betekent voor Bo dat het dan zeven jaar geleden is dat hij is geënt, beetje rekenen leert dat ik toch goedkoper ben..
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat goedkoper zeker niet je drijfveer moet zijn. Je kunt een hond nu eenmaal niet dúbbel beschermen door ongelimiteerd te vaccineren. Wanneer de afweer goed is (te meten via een titertest) dan is het gewoon niet nodig om er meer vaccinatiestoffen in te spuiten. Het lichaam moet daar toch maar weer mee omgaan en dat kan nooit goed voor de gezondheid van je hond zijn.
Jeannettebo
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Ik denk dat goedkoper zeker niet je drijfveer moet zijn. Je kunt een hond nu eenmaal niet dúbbel beschermen door ongelimiteerd te vaccineren. Wanneer de afweer goed is (te meten via een titertest) dan is het gewoon niet nodig om er meer vaccinatiestoffen in te spuiten. Het lichaam moet daar toch maar weer mee omgaan en dat kan nooit goed voor de gezondheid van je hond zijn.
Dat sowieso natuurlijk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”