Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn Boy is niet meer.

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Toontje
Zeer actief

Mijn Boy is niet meer.

Ongelezen bericht door Toontje »

Afbeelding

En dan komt toch het moment dat het niet meer kan.Dat het koppie nog wel wil, maar de pootjes niet meer.Dat nadat je al ruim een jaar op medicijnen de achterpoten ( leeftijds artrose ) probeert nog te laten mee doen, met hondenschoentjes aan omdat Boyke anders door het geschuif met zijn achterpootjes ( hij tilde ze niet meer op ) door zijn voetzooltjes zou gaan, en dat dan tot een enkele maanden geleden nog " ging ", nu ook de voorpoten drastisch minder worden.

Dan help je hem zo goed mogelijk op te staan, al zag je Boyke je soms aan kijken zoiets van " moet het nou zo baasje ", en al schuifelend toch nog de kleine wandelingetjes maken.Maar in je achterhoofd weet je dat het moment er aan zit te komen.Je rekt het nog een tijdje, maar dan is zelfs het poepen niet meer te doen voor je maatje.Dan zie je hem worstelen, vechten, en dapper proberen te zijn.Hij wilde het toch nog zo goed mogelijk blijven doen.Maar eigenlijk kan het al een hele tijd niet meer, niet meer de trotse hond die je eens was, niet meer onverschrokken voor wie of wat dan ook, maar voorzichtig, ongeintersseerd je “ dingetjes ” blijven doen.Geen vriendjes meer, veels te wild, veels te sterk.Soms nog een poging tot een sprintje, maar de pootjes doen niet meer mee.De oogjes worden steeds kleiner, het hijgen komt steeds sneller en heftiger.

En dan is het moment daar.

En dat doet veel pijn ...

Niet de rit naar de dierenarts toe met zijn hoofd tussen je handen , al aaiend hem toch een beetje op zijn gemak brengen, naar die Mvr/Mhr. waar hij nooit zo om stond te springen.Daar krijg je toch alleen maar prikjes die zeer doen of snoepjes die niet lekker zijn.Hij heeft er niks van geweten.Hij was blijkbaar op, zo aan het einde van zijn rit, dat het al bijna na zijn eerste spuitje over was.Niet het laten inslapen.Vredig heengegaan.Voor jezelf weet je dat het de juiste was.Je weet dat na zoveel jaren van liefde en plezier er een moment komt dat jij die nare beslissing moet maken.Moet maken ..

Ik heb gelukkig wat film materiaal van Boyke, van m'n maatje.Waar ie al rennend springend met andere honden genoot van al het goede op een hele grote uitlaatplaats met alles er op en er aan wat je als hond kan wensen.Gewoon een keer of drie-vier per dag ruim een uurtje per keer, we hadden toch de tijd.En wilde de andere vriendjes niet spelen, ook geen probleem.Dan kon ie gewoon op zijn gemakkie tegen je rolstoel komen aanhangen, lekker kroelen en zo af en toe zijn kop omhoog voor een lekker koekje.Geen druktemaker maar wel altijd die trotse kop in de wind.Met zijn tweetjes door de stromende regen, lekker nat worden, lekker helemaal los gaan.Het is immers toch maar water.Moe maar voldaan thuis in slaap vallen, lekker snurkend dromend ...

En dat doet ook pijn.Maar wel weer een ander soort pijn.De pijn van dat ie alles heeft gekregen om een goed en plezierig leven te hebben mogen leven.Dat ie nooit iets te kort is gekomen en wij hem al onze liefde hebben gegeven.En daarvoor heel veel liefde terug hebben gekregen van Boyke.Ik zou een boek kunnen schrijven van het plezier en de band die we met elkaar hadden.Ineens mis je het stukje leven, de automatisme, het ritme, het knuffelen, het gevoel van kom maar op wij zijn toch met zijn tweetjes, maar vooral je maatje, zijn kop op je schoot, in je handen, dat “ we begrijpen elkaar ” , het was allemaal zo vanzelfsprekend geworden. .. Boyke was geen hulphond ( ondanks dat ik rolstoel afhankelijk ben ), prima voor degene die er baat bij hebben, maar niet voor mij.

Ik had niet meer verwacht dat het zo’n pijn zou doen.Na al die andere trouwe viervoeters die je door de jaren heen hebt moeten laten gaan.Met het ouder worden komt het verdriet steeds harder aan lijkt het wel.En besef me tegelijkertijd dat het met de tijd wel zal minderen.Weer een tijdperk afgesloten, de zoveelste lieve, fijne, trouwe hond ( Zappa 1, Zappa 2, Rovertje ), maatje verloren.

Boyke, mijn Gouden retriever wordt gecremeerd, en zal in een urn naast de urn van Rovertje op de kast komen te staan.

Ps.
Na wat koningspoedel ( met kat slapend tussen de voorpoten ), wat dwergpoedeltjes in mijn jongen jaren was het een tijdlang stil kwa huisdieren.Je bent jong, en mijn ouders wisten wel hoe dat gaat.Willen hebben maar na een tijdje niet meer de zin of tijd om te verzorgen.Dan niet doen was altijd het devies.Na die vrachtauto die te laat gezien werd en de gebroken rug was er de zin, behoefte en tijd om dat stukje “ plezier ” om je heen.De eerste labrador retriever zo'n 30 jaar geleden ( Zappa 1 ) hebben we na een jaar en paar maanden in moeten laten slapen wegens HD.Jonge sterke prachtige hond, nou je kan wel voorstellen hoe je dan naar huis rijdt.We hadden beter ruitenwissers aan de binnenkant van de auto kunnen hebben.Naderhand bleek de fokker een broodfokker te zijn.

Mijn 2e Labrador retriever ( Zappa 2 ) was van de vijf lijsterbessen in Best.Dat was dus een kanjer, sterk als een beer, appeltjes bietser ( al haalde ie zijn neus niet op voor effe 500 gram gehakt van de aanrecht weg te halen als je even niet keek, prachtig ).Helaas was ie nog wat wild, en is hoogstwaarschijnlijk met zijn knie tegen een stenen rand gekomen en liep vanaf dat moment kreupel.We hebben hem nog laten operen, maar na een second opinie besloten dat het beter was om hem in te laten slapen.De tweede die we binnen 1,5 jaar moesten afgeven.

Via de zelfde fokker werden we een paar weken later opgebeld dat hij een jonge hond ( +- 1,5 jaar ) te gast had die herplaatst moest worden.Achteraf hoorde we dat deze hond nogal wat had meegemaakt.Zijn baas en bazin lagen in een scheiding met heel veel kabaal, met als eindresultaat dat baas bazin dood heeft geschoten ( dit is nu al zo lang geleden dat ik het gerust hier neer kannen typen ).Het moment dat je hem gaat bekijken vergeet je dus ook nooit meer .Nat, zielig hoopje hond, beetje afwezig zo van wat gaat er nu weer met mij gebeuren.Ascott, roepnaam Rover.Ietsje meer dan 11 jaar hebben wij en hij van ons mogen genieten.Lezen en schrijven zeggen ze wel eens.Al moesten er geen deuren hard staan te klapperen want dan werd ie zenuwachtig.En dan Boyke, laatste van het nest.Lest best zeggen wij wel eens.

Ik heb me nu pas aangemeld, alhoewel ik hier regelmatig de berichtjes las/lees.Ontroerende berichtjes, vrolijke berichtjes, en zo ik het kan inschatten “ echte “ honden ( dieren ) liefhebbers.Die, al is dit geen waardeoordeel, het dier voorop stellen.Wij zijn tenslotte degene die het dier in het “ leven ” zetten.Wij zijn de " vragers ".Dan moet er ieder op zijn manier, ook maar goed voor zijn.Bij de vrolijke berichtjes kun je een glimlach niet onderdrukken, bij de droevige schiet altijd mijn gemoed vol.Soms zit ik gewoon te janken ( o.a. bij De koningin is dood ) Zoveel fijne jaren altijd te vroeg geeindigd.En toch na een tijdje de berusting omdat dat je er alles aan en voor gedaan hebt.Al gaat het nooit helemaal weg.

De van nature vrolijke en voor zichzelf harde Toontje weet nu even niet waar hij het zoeken moet.Dieren zijn toch voor mij een ander verhaal.En hoopt dat het vlug minder gaat worden, al zal het nooit helemaal overgaan .. De tijd heelt alle wonden zegt men, maar er blijven toch littekens over.Het is een heel verhaal voor iemand zijn 2e post, die bijna nog nergens op andere postings heeft gereageerd.In principe met dezelfde inhoud als van de velen die me voor zijn gegaan in deze topic, en die helaas nog komen zullen.Ik ben geen expert. Ik heb mijn laatste 4 honden wel zelf met heel veel geduld en veel herhalen opgevoed en er nooit problemen mee gehad, niet in winkels, niet met het winkelen op de markt, niet met het uitlaten, het schept zo'n band ..

En dan na een tijdje moet je weer verder gaan.
Als er iets is wat ik heb geleerd in al die jaren is dat het leven ondertussen gewoon verder gaat.Zoals we hier zeggen “ ze rijden je gewoon voor je klep als je niet oplet ”... Ook ik ( wij ) hebben een beperkte houdbaarheid.En die komt ook voordat je er erg in hebt.
Ik weet niet hoe het nu verder moet, zou ik er nog aan beginnen.En ik zou er graag aan willen beginnen.Of dat ik die opvoeding van meer als een jaar op kan brengen, of dat wij het met zijn drietjes nog kunnen bolwerken.Immers beide ouders, die ook altijd liefdevol zijn geweest voor al de honden/dieren die we hebben gehad, zijn ook al flink op leeftijd en daar begint de slijt er ook al ( vandaag wat meer dan morgen ) in te komen.Al is juist dat rondje wandelen, dat bezig zijn met je hond, met je maatje, ontzettend goed voor je.Ik weet niet waar ik moet zijn voor een goed adres als ik zou kiezen voor een oudere hond.Een Golden of Labrador retriever.Ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat ook wij drietjes uit elkaar zullen moeten gaan.En dan weer afscheid moeten nemen van je beste kameraad .. pffft .. moet er niet aan denken.

Allemaal vragen die je, hoe vers het ook is, weer door je hoofd spoken .. Eerst maar eens proberen om weer tor rust te komen.

In ieder geval bedankt dat ik dit even van me af mag schrijven en hier mag plaatsen en iedereen die verdriet heeft om haar of hem zijn maatje .. sterkte ..

Toontje.
Laatst gewijzigd door Toontje op 20 mei 2011 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Mijn Boy is niet meer.

Ongelezen bericht door Roo »

ah wat treurig! Hij heeft wel een prima leeftijd bereikt en het heel fijn bij jullie gehad. Sterkte!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh wat verdrietig :( Hij heeft een prachtige leeftijd bereikt, maar wat zal het moeilijk zijn om na al die jaren
het zonder je hondenvriendje te moeten doen.

Heel veel sterkte gewenst :roos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

heel veel sterkte met het verlies van Boy :roos:

rust zacht Boy
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
nusca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mechelaar.

Ongelezen bericht door nusca »

Wat een liefde voor al die honden van wiens leven je deel uit mocht maken spreekt eruit je verhalen over ze.
Heel veel sterkte gewenst met het missen van je maatje :roos:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een mooi eerbetoon aan jouw Boy. Heel veel sterkte met het verlies van je maatje. :roos:
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Heel veel sterkte, wat een verdriet........... en wat een leegte dan.
Afbeelding
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Hey Toontje, wat een ontroerend verhaal. En zo herkenbaar.
Ik kan me helemaal voorstellen dat juist in jouw situatie de hond zoveel meerwaarde heeft, hulphond of geen hulphond. Hij hielp op een andere manier.
Je merkt onderaan je topic op dat je niet meer weet hoe nu verder, twijfelt over wel of geen hond. Liefst een hond waar alle knopjes al op en aan zitten.
Ik zou zeggen, kijk eens rond. Ook hier in nederland zitten hondjes in het asiel die er geheel zonder hun schuld zijn gekomen. Hondjes waar niets mis mee is. Die je niet meer zindelijk hoeft te maken of iets dergelijks. Die geduldig wachten op zo'n "warme mand" zoals jullie die nu leeg hebben. b.v. via de dierenbescherming. Er zijn ook genoeg organisaties in nederland die bemiddelen in buitenlandse hondjes. Die vaak een heel moeilijk verleden hebben gehad en nu dankbaar zijn voor iedere aai en hun plekje onder de zon. Mirtos animal project is er 1 van maar, er zijn er nog zoveel meer. Laat je goed informeren en leg je situatie voor. Dan komt er vast een goede kandidaat die jou en je ouders nog dat lichtpuntje brengt. Waar je samen nog voor kunt zorgen en waar je zoveel van terug krijgt.
Ik wens je sterkte met het verwerken van het verlies en als je er aan toe bent, veel vreugde met een nieuwe hondenvriend.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Sterkte :roos:
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Heel veel sterkte met het verlies van Boy. :roos:
Rust zacht mooie Boy. :J:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

:roos:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sterkte... :roos:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Wat een mooi en ontroerend verhaal heb je geschreven :(
Ik wil jou heel veel sterkte toe wensen om over het verlies van Boyke heen te komen en ik hoop dat jouw hart te zijner tijd weer opengesteld wordt voor een hondenvriend, want wat te bieden heb jij hem of haar heel zeker.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:roos:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

heel veel sterkte met het verlies van je maatje Boy.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ah, sterkte met het gemis van je lieve vriend :roos:
Je zou mettertijd voor een volwassen hond kunnen gaan,ik heb nooit een pup gehad maar altijd wel een uitermate sterke band met volwassen herplaatsers. Wellicht kun je eens kijken bij herplaatsers via de rasvereniging of een asiel?
Heel veel sterkte ook met je besluit!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Een mooie leeftijd, maar het blijft moeilijk :(
Heel veel sterkte met het verlies van Boy :roos:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sterkte :roos:
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Heel veel sterkte :(
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Veel sterkte :roos:
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Heel veel sterkte!
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

heel veel sterkte :roos:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Ik wens je heel veel sterkte toe met het verlies van Boy. :roos:
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Oh wat verdrietig. Sterkte hoor!
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Heel veel sterkte!
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh sterkte. wat een liefde spreekt er uit je verhaal ....
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Heel veel sterkte met het verlies van Boy.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Sterkte :roos:
Afbeelding