Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gister zijn er foto's gemaakt van beide schouders van mijn amerikaanse bulldog buddy.
Ik zou graag vernemen wat jullie zien in de foto's.Misschien is er iemand die zijn probleem herkent.
ze zijn wat klein om goed te kunnen kijken, maar ik denk bij de linker wat artrose te zien (botrand is witter, wat duidt op verslechtering van het kraakbeen)
Zijn klachten, mank lopen voor, laatste rijd met vlagen rillen,angst etc etc.
Ivm het manken zijn eerst foto's genomen.
de artrose klopt,echter mankt hij met rechts.
Op de foto van zijn rechterschouder lijkt de vorm van de bovenkant van de kop van zijn bovenarm (vast niet de juiste term, maar je begrijpt hopelijk wat ik ermee bedoel) wel heel anders dan die van de linker. Het deel wat op de foto van de rechterschouder links zit lijkt heel erg afgesleten als je dat met de linkerschouder vergelijkt.
Dan zou ik het dus denk ik toch wel goed gezien hebben, het verschil tussen links en rechts, ook al zijn de foto's niet exact met dezelfde stand van de poot genomen.
hij mist idd een deel,het is flink vergroeid.
het lijkt onwaarschijnlijk dat dit door schade 'van buitenaf'is gebeurd.
Vandaar ook het vermoedelijk aangeboren.
Hij kreeg vorig jaar last (heeft een geschiedenis vn spondylose/operatie miltbloeding is verwjderd/vergrootprostaat etc)
jan 2010 is hij op trocoxil gezet ivm hoogstwaarschijnlijk slijtage/artrose.
Echter pijnmedicatie sloeg de afgelopen periode niet aan en hij vertoond afwijkend gedrag.
met vlagen trillen/angst,bang voor de wind,als ik s avonds naar bed ga.zoekt hij me op en wil dicht bij me blijven, niet vaak meer meer willen met de ronde,manken nam toe,s nachts onrustig in de zin van dicht bij me willen zijn,rechtop zitten en niet slapen.
Hij kan gerust 2 uur in de badkamer blijven liggen als ik bij wijze van al klaar ben met douchen,voorheen liep hij gelijk mee.
verder als ik naar zijn koppie kijk,vind ik zijn ogen dieper liggen,echter mijn da ziet dit niet.
Vanaf morgenochtend start hij met metacam. (trocoxil en rimadyl zijn al geprobeerd)
Misschien nog in combi met JD hills geloof ik ?
Voor zijn gedrag wilde zij een antistress remmer geven,echter heb ik het idee dat mijn hond mij juist iets duidelijk probeerd te maken met zijn gedrag en wil dus zeker weten wat het is.
Ik denk pijn.
Hij heeft 1 x gepiept,1x kort en dat was met de miltbloeding.Hij is erg hard voor zichzelf,helaas..
Volgens mijn dierenarts is het onwaarschijnlijk dat hij uit de kom raakt,omdat dit door spieren etc goed op zijn plaats gehouden word.Ik vind het er echter wel 'eng 'uitzien.Onstabiel
Mijn DA belde vandaag om te vragen hoe het ging en of hij de metacam verdraagt.
op zich gaat het goed,hij mankt nog wel maar lijkt wat beter in zijn vel te zitten.
ze had de foto's aan twee collega's laten zien,deze waren ook verbaasd en hadden dit ook nog niet eerder gezien.