Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt kat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Re: Hond bijt kat

Ongelezen bericht door Inc »

Normaal als een kleine groep het verziekt, lijden de goeien daaronder en worden er maatregelen genomen.
Maar nu? :19: Ik werd er ook nooit blij van als er weer eens een kat op mijn auto lag te slapen, met alle krassen van dien.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb regelmatig katten op de auto, mijn eigen katten namelijk, maar die krassen heb ik niet kunnen constateren hoor.
tenzij je ze er af jaagt, dan zou het zomaar kunnen gebeuren.
Inc

Niet per se eraf jagen. Maar ik moet toch naar mijn werk, dus dan nemen ze wel een sprintje.

Oh en er was nog een kater die zat te zeiken in het portiek van de flat. Heel prettig ook. :klaar:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inc schreef:Oh en er was nog een kater die zat te zeiken in het portiek van de flat. Heel prettig ook. :klaar:
O ja, en de berm langs de stoep achter mijn tuin ligt vól met hondendrollen. Ook heel prettig. Vooral in de zomer/met warm weer. Dan stinkt het als een gierput in mijn tuin. En het trekt nog vleesvliegen aan ook. :klaar:
Afbeelding
Inc

lieke schreef:
Inc schreef:Oh en er was nog een kater die zat te zeiken in het portiek van de flat. Heel prettig ook. :klaar:
O ja, en de berm langs de stoep achter mijn tuin ligt vól met hondendrollen. Ook heel prettig. Vooral in de zomer/met warm weer. Dan stinkt het als een gierput in mijn tuin. En het trekt nog vleesvliegen aan ook. :klaar:
Niet opruimen van de poep is tenminste strafbaar. :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inc schreef:
lieke schreef:
Niet opruimen van de poep is tenminste strafbaar. :19:
Ja en de naw-gegevens liggen naast elke drol :19: .
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn buren hebben sinds vorig najaar 2 kittens, die inmiddels buiten komen én ook in onze tuin komen.
We zijn even met elkaar in gesprek gegaan, ze hebben gezegd dat hun hun katten buiten laten, dat het onze tuin is en als er wat gebeurt, het onze schuld niet is, maar het risico wat hun nemen.
Op mijn beurt zeg ik dan 'joh, ik werp wel even een snelle blik in mijn tuin als ik de honden naar buiten laat' en toen Puchu toch de kat te pakken had een maand of twee geleden, vlieg ik naar buiten met een bulderende 'LOSSS' en ga even langs de buren om te checken of de kat niets heeft.

Als Puchu, die gek is op katten jagen ondanks dat we 2 katten hebben, buiten losloopt en ik zie katten lopen, dan gaat Puchu even aan de lijn, zodat hij niet kan jagen.

Eén van onze twee katten komt ook buiten en zit graag bij de buren die zelf 2 katten hebben. Weer even in gesprek gegaan 'dat is ook wat, hebben jullie er last van? ', maar nee, geen last, ze vonden het wel gezellig en hun katten accepteren hem ook gewoon.
Afijn... hij eet ook af en toe mee :ugh: Dus gezegd dat ik af en toe wat voer zal kopen, maar dat willen ze niet.
Nu gaan hun op vakantie 2 weken en de vraag of wij voor hun 2 katten willen zorgen..... tuurlijk! Maar dan wil ik daar dus niets voor hebben.

Sinds kort hebben we aan de andere kant buren met een katten killende hond. Die mensen schoten in de stress, zijn meteen een gesprek aangegaan, waarin ik hun op mijn beurt weer verteld heb, dat dit mijn risico is en als mijn kat in hun tuin komt en hun hond dood mijn kat, dat dit mijn verantwoordelijkheid is. Natuurlijk ben ik dan verdrietig, maar ik zal noch hun, noch hun hond, ook maar iets kwalijk nemen.

Tja.... en zo doen wij dat hier gewoon. Leven en zoveel mogelijk laten leven.
Een beetje rekening houden met elkaar, even overleggen en vragen of een ander last heeft, oplossingen proberen te zoeken, enz. enz.

Ik snap al die problemen dus ook niet en al die haat en nijd, kat versus hond, niet.
Beiden kunnen overlast geven, heel vervelend, het blijven dieren. Mijn honden geven ook weleens overlast, de katten van 3 huizen verderop ook wel, de buurhond heeft verlatingsangst en blaft soms uren aan één stuk, de kikkers kwaken 's nachts en de kinderen van 2 huizen verder, gillen weleens.
Iedereen geeft weleens overlast, hou gewoon een beetje rekening met elkaar en erger je niet te snel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Inc

lieke schreef:
Zelfde geld voor de kat. Zelfs als je weet waar die woont geven de eigenaren niet thuis.

Geef me een goede reden waarom katten wel vrij los moeten mogen lopen, en honden niet? :denken:
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:Niet iedere kat veroorzaakt overlast, dat is maar een kleine groep hooligans onder de katten.
net zo goed als dat de ene hond zo ongeveer braaf wordt geboren en de ander niet wil deugen :19:
Dat bedoel ik toch ook te zeggen? Laat ik het dan even anders formuleren: mensen ondervinden overlast van honden, maar mensen ondervinden ook overlast van katten.
Dan kun je je daar als katteneigenaar aan onttrekken, en doorgaan met struisvogelpolitiek voeren, maar dat maakt de overlast nog niet minder.
Trouwens, hoe je overlast moet definiëren is natuurlijk ook voor iedereen weer anders. :wink:
Ik kan niet mijn kat morgen alleen maar binnen gaan houden, dan maak ik hem dood ongelukkig.
nu veroorzaken ze hier ook niet echt overlast.
tenminste de ene zal niemand zien, die ontloopt alles - de ander vind mensen nog wel lollig en dat zou als overlast kunnen worden beschouwt , die houdt rustig mensen aan omdat hij geaaid wil worden en hij komt er eigenlijk altijd mee weg.

Kortom dat heb ik hem niet geleerd maar de praktijk, mensen vinden dat lollig :hmmm:
De ene keer dat hij iemand tegen komt die het niet leuk vind dan zal hij een schop met het voetje krijgen gok ik ( en ik mag hopen dat dat de zwaarste sanctie is die hij kan krijgen dan)
S@ndr@
Zeer actief

Inc schreef:Niet per se eraf jagen. Maar ik moet toch naar mijn werk, dus dan nemen ze wel een sprintje.

Oh en er was nog een kater die zat te zeiken in het portiek van de flat. Heel prettig ook. :klaar:
Ik heb de katers beide jong gecastreerd, en zwerven en sproeien doen ze dus niet meer dan, dat zijn best dingen waar je iets aan kunt doen
Inc

S@ndr@ schreef:
Inc schreef:Niet per se eraf jagen. Maar ik moet toch naar mijn werk, dus dan nemen ze wel een sprintje.

Ik heb de katers beide jong gecastreerd, en zwerven en sproeien doen ze dus niet meer dan, dat zijn best dingen waar je iets aan kunt doen
Maar het gebeurd niet. Niet vaak genoeg. Of denk je dat ik andermans kat laat castreren? Dan ving ik ze nog eerder en bracht ze naar het asiel oid.

Trouwens, ik ben gek op katten. Vind ze even leuk als honden. Maar ik vind gewoon geen enkele reden goed genoeg om ze niet op je eigen terrein te houden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Caro. schreef:Mijn buren hebben sinds vorig najaar 2 kittens, die inmiddels buiten komen én ook in onze tuin komen.
We zijn even met elkaar in gesprek gegaan, ze hebben gezegd dat hun hun katten buiten laten, dat het onze tuin is en als er wat gebeurt, het onze schuld niet is, maar het risico wat hun nemen.
Op mijn beurt zeg ik dan 'joh, ik werp wel even een snelle blik in mijn tuin als ik de honden naar buiten laat' en toen Puchu toch de kat te pakken had een maand of twee geleden, vlieg ik naar buiten met een bulderende 'LOSSS' en ga even langs de buren om te checken of de kat niets heeft.

Als Puchu, die gek is op katten jagen ondanks dat we 2 katten hebben, buiten losloopt en ik zie katten lopen, dan gaat Puchu even aan de lijn, zodat hij niet kan jagen.

Eén van onze twee katten komt ook buiten en zit graag bij de buren die zelf 2 katten hebben. Weer even in gesprek gegaan 'dat is ook wat, hebben jullie er last van? ', maar nee, geen last, ze vonden het wel gezellig en hun katten accepteren hem ook gewoon.
Afijn... hij eet ook af en toe mee :ugh: Dus gezegd dat ik af en toe wat voer zal kopen, maar dat willen ze niet.
Nu gaan hun op vakantie 2 weken en de vraag of wij voor hun 2 katten willen zorgen..... tuurlijk! Maar dan wil ik daar dus niets voor hebben.

Sinds kort hebben we aan de andere kant buren met een katten killende hond. Die mensen schoten in de stress, zijn meteen een gesprek aangegaan, waarin ik hun op mijn beurt weer verteld heb, dat dit mijn risico is en als mijn kat in hun tuin komt en hun hond dood mijn kat, dat dit mijn verantwoordelijkheid is. Natuurlijk ben ik dan verdrietig, maar ik zal noch hun, noch hun hond, ook maar iets kwalijk nemen.

Tja.... en zo doen wij dat hier gewoon. Leven en zoveel mogelijk laten leven.
Een beetje rekening houden met elkaar, even overleggen en vragen of een ander last heeft, oplossingen proberen te zoeken, enz. enz.

Ik snap al die problemen dus ook niet en al die haat en nijd, kat versus hond, niet.
Beiden kunnen overlast geven, heel vervelend, het blijven dieren. Mijn honden geven ook weleens overlast, de katten van 3 huizen verderop ook wel, de buurhond heeft verlatingsangst en blaft soms uren aan één stuk, de kikkers kwaken 's nachts en de kinderen van 2 huizen verder, gillen weleens.
Iedereen geeft weleens overlast, hou gewoon een beetje rekening met elkaar en erger je niet te snel.
Heel goed verwoord, wilde dat ik zo goed was om iets op ,,papier,, te zetten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

jij woont in de states en daar zou het vele malen beter kunnen .
Hier in Nederland wordt er rustig op los gecastreerd hoor, met steun van de dierenbescherming- ook om het zwerven tegen te gaan.

Mijn reden om ze te laten lopen is dat ze geen overlast veroorzaken bij mijn weten, ze gaan `s nachts naar de boerderij, omdat de boer verse melk voor ze klaar zet, daar vingen ze heel wat muizen en andere beesten weg.
Of ze gaan naar de dijk in de nacht, om te jagen.
overdag liggen ze hier te slapen
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Inc schreef:
lieke schreef:
Zelfde geld voor de kat. Zelfs als je weet waar die woont geven de eigenaren niet thuis.

Geef me een goede reden waarom katten wel vrij los moeten mogen lopen, en honden niet? :denken:
:denken: Bij mij voor de deur is het hondenlosloopgebied :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Het hangt er ook vanaf WAAR je woont of je katten overlast veroorzaken hé.

Ik zal zelf bv. nooit in het midden van de stad gaan wonen en mijn katten daar gewoon los laten lopen. Maar eigenlijk heb ik mijn kat hier vrij rond lopen net om de overlast van andere dieren te bestrijden!
Wij wonen hier namelijk erg landelijk en rustig. Naast en achter onze tuin ligt een weide met Shetlandertjes en vlak naast onze tuin staat het stalletje van de pony's. Dat stalletje wordt nooit uitgemest, dus ligt het er natuurlijk vol stront.
Daar ondervinden wij overlast van: het stinkt ("smakelijk" buiten eten in de zomer hoor), er zitten enorm veel vliegen en insecten in onze tuin én de stront zorgt natuurlijk ook voor muizen (en zelfs ratten!).

Onze kat vangt dan ook geregeld de muizen en daar ben ik erg blij mee.

Onze buurman is zelfs erg blij met onze kat. Hij woont iets verder van de wei (ahja want onze tuin ligt er tussen) maar heeft al een keer letterlijk gezegd "ik ben blij dat jullie kat hier ook komt, ze vangt ook hier de muizen!"

Zo kan het dus ook. :wink:

Voor de rest hebben we geen naaste buren, maar alle mensen die in onze omgeving wonen kennen ons en onze dieren en weten dus ook welke kat van ons is. Moesten ze klachten hebben, zouden we dat al lang gehoord hebben (en daar ook iets aan doen uiteraard).

En het is niet dat ik mijn kat vrij laat rondlopen omdat ik niets om haar geef. :hmmm:
Eerder andersom, zelfs. Puur voor mijn eigen gemoedsrust zou ik haar liefst altijd binnenhouden. Maar dat is niet te doen met mijn kat. Misschien met andere katten wel, maar met haar dus niet. Misschien heeft het er mee te maken dat ze de eerste 8 weken van haar leven ook buiten doorgebracht heeft (is geboren uit een zwerfpoes).

Ze geniet er enorm van om lekker lui in de zetel en op schoot te liggen, maar op tijd en stond MOET ze gewoon even naar buiten en lekker kunnen jagen. De tuin helemaal afsluiten zouden we kunnen doen, maar ik wil haar haar luxe-leventje niet afpakken. Zij geniet er namelijk echt van om in de wei hiernaast te jagen op het ongediertje, om in de velden vlak achter die wei rond te lopen, om lekker lui op het dak van de garage te liggen zonnen, enz.

Zoals ik zei: dit zou ik niet doen als ik in de stad zou wonen. Maar hier, in deze landelijke omgeving, waarom in godsnaam niet? Ik kan ook gaan zeiken over de stront hiernaast want die is voor mij ook hinderlijk, maar dat doe ik niet omdat ik vind dat een beetje verdraagzaamheid in deze maatschappij een must is.

Een risico neem je altijd ja, maar hier is dat risico in mijn ogen wel miniem, gezien de omgeving. Hier rijden erg weinig auto's en sowieso zie ik mijn kat eigenlijk nooit op straat, alleen in de weide en de velden.

Als je je hond laat loslopen neem je ook een risico tenslotte. Ik probeer dat risico ook altijd zo klein mogelijk te maken door een geschikte omgeving uit te kiezen om Kizzy te laten loslopen, en op diezelfde manier vind ik in deze omgeving het risico klein genoeg om mijn kat te laten loslopen.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik zou in ieder geval een deel van de rekening betalen.
Laat de tip van een nieuw kitten alsjeblieft links liggen.
Puntje bij paaltje bijt jouw hond een buurtkat dood.
Dat was iemands huisdier waar om gegeven werd.
Eens met o.a. Lieke en Expecting, dus.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Inc

Reny schreef:
Inc schreef:
lieke schreef:

Tja dus als een hond overlast mag veroorzaken mag een kat het ook? :denken: Da's de omgekeerde wereld niet?
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Inc schreef:
Reny schreef:
Inc schreef:Zelfde geld voor de kat. Zelfs als je weet waar die woont geven de eigenaren niet thuis.

Tja dus als een hond overlast mag veroorzaken mag een kat het ook? :denken: Da's de omgekeerde wereld niet?
Nee, tenzij je loslopen associeert met overlast veroorzaken?
Jouw redenatie volgend zouden mijn honden hier wel mogen loslopen maar mijn katten niet :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
Inc

S@ndr@ schreef:jij woont in de states en daar zou het vele malen beter kunnen .
Hier in Nederland wordt er rustig op los gecastreerd hoor, met steun van de dierenbescherming- ook om het zwerven tegen te gaan.
Och, neem me niet kwalijk dat ik in een jaar tijd niet de hele mentaliteit hier heb kunnen veranderen :oohja:

In NL lopen meer dan genoeg ongecastreerde katten rond, en die zijn weldegelijk heel vervelend.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Waarom is de discussie nu ineens of katten of honden meer overlast veroorzaken? Daar gaat het verder helemaal niet om, het gaat erom dat de hondeneigenaar gedaan heeft wat redelijkerwijs verwacht kan worden om te voorkomen dat iets dergelijks gebeurt en dat vind ik genoeg.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
Saarah schreef:Het hangt er ook vanaf WAAR je woont of je katten overlast veroorzaken hé.
*KNIP*
sowieso zie ik mijn kat eigenlijk nooit op straat, alleen in de weide en de velden.
En heb je enig idee wat jouw kat in de weide en de velden aan het doen is?
Katten jagen namelijk niet selectief, het is natuurlijk helemaal fijn dat ze ongedierte vangen op plekken waar je er last van hebt.
Maar ze jagen ook op dieren die in die vrije wildbaan thuishoren, zoals jonge hazen, kuikens van bodembroeders en meer van zuks.
Je moet niet onderschatten hoeveel schade katten in zulke leefgebieden aanrichten.
Dus eigenlijk doet je hond aan wildbeheer als hij een kat omzeep helpt. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Saarah
Zeer actief

Tara schreef:
Saarah schreef:Het hangt er ook vanaf WAAR je woont of je katten overlast veroorzaken hé.
*KNIP*
sowieso zie ik mijn kat eigenlijk nooit op straat, alleen in de weide en de velden.
En heb je enig idee wat jouw kat in de weide en de velden aan het doen is?
Katten jagen namelijk niet selectief, het is natuurlijk helemaal fijn dat ze ongedierte vangen op plekken waar je er last van hebt.
Maar ze jagen ook op dieren die in die vrije wildbaan thuishoren, zoals jonge hazen, kuikens van bodembroeders en meer van zuks.
Je moet niet onderschatten hoeveel schade katten in zulke leefgebieden aanrichten.
Tsja, dat de eigenaars van dat stalletje hiernaast er dan eerst maar eens voor zorgen dat de muizenplaag in de hand blijft. Stel dat mijn kat morgen sterft, dan ben ik haast verplicht om er opnieuw één te nemen (en die buiten te laten). Tenzij ik wil dat het hier vol muizen en ratten komt te zitten, natuurlijk.
Afbeelding
Saarah
Zeer actief

Oh en in alle eerlijkheid: ik denk eigenlijk niet dat er in de velden veel andere dieren zitten die mijn kat kan vangen. Zij brengt namelijk haar buit altijd mee naar huis, en ik heb haar nog niets anders weten meebrengen dan muizen, en éénmaal een rat...

Plus dat aan de andere kant van de velden een boerderij staat met minstens 10 zwerfkatten. Die katten zijn daar wel een echte plaag, aangezien ze niet gesteriliseerd zijn ofzo dus ze blijven maar uitbreiden. Gelukkig heeft niemand daar last van, behalve de boerderij zelf, maar die zet er zelfs eten voor dus erg vinden ze het blijkbaar niet. Rond die boerderij staan dus ook geen andere huizen.

Dus mijn kat zal sowieso het verschil niet maken. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Inc schreef:
S@ndr@ schreef:jij woont in de states en daar zou het vele malen beter kunnen .
Och, neem me niet kwalijk dat ik in een jaar tijd niet de hele mentaliteit hier heb kunnen veranderen :oohja:

In NL lopen meer dan genoeg ongecastreerde katten rond, en die zijn weldegelijk heel vervelend.
Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen die nergens wat aan doen, die blijf je houden,
ik zie hier eigenlijk alleen maar je weet wel katers, en in verhouding met vroegah hanger er ook lang niet meer zoveel jonge kittens aan de borden in het voorjaar :hmmm:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind het een rot-dood voor een geliefde huiskat. :( Moet er niet aan denken dat mijn Brutus (18 jaar inmiddels) op zo'n manier aan zijn eind zou komen.
De kans dat het gebeurt is - gelukkig- klein, Brutus blijft alleen op eigen terrein en mijn eigen honden killen geen katten.

Ik zou overigens wel kosten vergoeden als mijn honden zoiets zouden doen. Of eigenlijk zou ik aanbieden om de helft te betalen en een bos bloemen deed ik er ook bij. Al loopt de kat los (en is het dus ook de verantwoordelijkheid van de katteneigenaar), ik vind deels ook mijn verantwoordelijkheid. Mijn hond immers.
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

meissielief schreef: Wat is wijsheid
Of zelf dan de kosten van de dierenarts betalen van de kat?
Of herhalen wat de verzekering zegt? Wij zijn niet aansprakelijk omdat hun de kat los laten lopen en wij de hond vast hebben?

Ik vind het een hele moeilijke kwestie...
Waarschijnlijk zal het een dure rekening zijn......
Mijn gevoel zegt betaal een deel van die rekening, maar wat als de eigenaar het daar niet mee eens is?
Wat "kan" er dan gaan gebeuren?
Wat is wijsheid?
De buren vertellen dat ze dat mormel binnenhouden.

En ja ik houd inderdaad niet van katten, helemaal niet als ze loslopen.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tara schreef:En ik stoor me er echt aan dat katten zo'n voorkeurspositie in lijken te nemen voor wat betreft de wet.
Als de buurkat in mijn tuin mijn voliere leegrooft, of mijn cavia's een hartaanval bezorgt, dan kan ik niemand aansprakelijk stellen.
Sterker nog: dan had ik mijn voliere en/of mijn rennetje beter moeten beveiligen tegen katten.
Katten doen dat nu eenmaal, want dat is de natuur, en daarmee gaat de kop dan weer lekker in het zand.
Voor honden gelden heel andere regels, een hond die een kat grijpt is onbetrouwbaar, en natuurlijk is het al helemáál niet.
Ik vind dat hypocriet, dat veel honden katten willen doodbijten is net zo natuurlijk als wanneer een kat een muis vangt.
Het feit dat iemand heel veel van die kat houdt, maakt het ineens onnatuurlijk? Wat een onzin!
Het maakt het wel onacceptabel, onwenselijk en vooral onplezierig!
Ben ik het dus helemaal mee eens. En nee, natuurlijk wil ik niet dat mijn (doetjes van) honden achter katten aan gaan. Alleen dat doen ze wel. En als het bij ons in de tuin is, dan heb ik mijn honden niet aangelijnd. Gelukkig nooit iets gebeurd hoor, maar de katten motten wel wegwezen uit onze tuin. En dat mogen ze van ons.

En is het in de straat dan heb ik de honden vast, en ik heb sterke lijnen en ik ken de meisjes dus ik ben ze meestal voor. Ze blaffen de katten onder auto's enzo wel aan. Dat mag ook van mij. Mijn hond heeft - aangelijnd - op straat evenveel rechten om daar te zijn dan de kat. Baasloos.
Saarah
Zeer actief

Tara schreef: Nee, dat lijkt me evident.
Ik snap ook wel dat een kat het enige middel is om echt effectief je muizen en rattenpopulatie een beetje in toom te houden..
Maar dat katten daarnaast ook in het land gaan stropen, is wel een onplezierig neveneffect. :ugh:
Het was ook niet zozeer bedoeld om jou ter verantwoording te roepen ofzo, maar meer ter info. :wink:
Hehe ben al blij dat je reactie dus niet "slecht" bedoeld was. :wink:
En ik begrijp wel wat je wil zeggen hoor. Maar anderzijds: vanaf de moment dat wij als mens beslist hebben om op deze plaats te bouwen en te leven, zijn er tal van neveneffecten die niet positief zijn voor de fauna en flora hier. Dat mijn kat vrij los loopt hier zal dan nog wel het minste zijn, denk ik. Maar ja dat is eigenlijk wel een andere discussie. :wink:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Hayley84 schreef:
meissielief schreef: Wat is wijsheid
Of zelf dan de kosten van de dierenarts betalen van de kat?
Of herhalen wat de verzekering zegt? Wij zijn niet aansprakelijk omdat hun de kat los laten lopen en wij de hond vast hebben?

Ik vind het een hele moeilijke kwestie...
Waarschijnlijk zal het een dure rekening zijn......
Mijn gevoel zegt betaal een deel van die rekening, maar wat als de eigenaar het daar niet mee eens is?..
Wat "kan" er dan gaan gebeuren?
Wat is wijsheid?
De buren vertellen dat ze dat mormel binnenhouden.

En ja ik houd inderdaad niet van katten, helemaal niet als ze loslopen.
'Het mormel' is dood, dus die zal wel niet meer naar buiten komen denk ik.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Strega schreef:
pepim schreef: Je zult het vast niet zo bedoelen, maar als het je kat is leest dit niet echt geweldig, om het zachtjes uit te drukken. :(
Ongemak als je kat is doodgebeten? Het is wel een dier hoor, waar mensen van houden, ik kan me daar heel erg aan ergeren als het over een dier gaat. ... bloemetje voor het ongemak, gatver!

Mijn kat is ooit doodgereden door iemand, zij kon er overigens niets aan doen en ze vond het vreselijk. Mijn kat schoot over de weg en ze kon niet meer remmen helaas, is daarna ook niet doorgereden. Ik heb, hoe verdrietig ik toen ook was, het erg op prijs gesteld, dat zij het óók heel erg vond. Ze sprak me een aantal jaren daarna er nog over aan, hoe afschuwelijk ze het had gevonden.

Mijn katten nu komen niet meer buiten, maar goed, dat schijnt ook niet te mogen. :wink:

edit; het principe 'ongemak' verduidelijkt ...
Die kat is helemaal niet doodgebeten :U: .
Ok, je hebt gelijk, inderdaad ingeslapen omdat hij na gegrepen te zijn geen kans meer had. Jammer dat je niet op het woord 'ongemak' ingaat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”