is inderdaad erg lang
toen de pups 9 weken waren, wilde ik afbouwen, dus Guapa overdag weg bij de pups, zodat de melkproductie hopelijk zou stoppen, maar als ik haar er savonds bij liet (zij sliep nog bij de pups) dan stonden haar tieten op ontploffen (letterlijk), de melk liep eruit, alle tepels waren knoerhard, dus zijn wij daar eigenlijk na 1 keer weer mee gestopt en gingen er van uit dat Guapa zelf wel zou aangeven wanneer het genoeg was, maar dat was dus enorm laat
die kamfer durfde ik niet gebruiken, omdat ik bang had/heb dat het "schadelijk" was/is voor de pups, kan ik die kamfer bij haar volgende nest wel gewoon gebruiken? ook al corrigeert zij de pups niet als zij niet wil dat ze drinken?
zwemmen wilt madam niet, we gaan wel veel apporteren in/aan water (ze gaat in het water tot ze niet meer kan staan en komt dan terug) een keer of 3 per week, om de andere dag gaat ze mee lopen (start to run) en de andere dag ga ik met haar fietsen, ook apporteren we best wel veel en heb ik haar de laatste weken laten apporteren op "los" zand (weide dat omgeploegd was, maar die zijn nu spijtig genoeg allemaal terug gezaaid met mais)
op de voeding heb ik niet echt gelet, omdat Guapa best lang er over gedaan heeft om na haar nest terug op gewicht te komen, zij was enorm afgevallen en ingevallen, tijdens het zogen, terwijl ze toch dik 4 kg kvv per dag at (Guapa weegt normaal ongeveer 40kg) toen de pups 9 of 10 weken waren, weigerde madam ineens weer om te eten

met als resultaat dat ze terug afviel en daarna best wel ff op dat gewicht (te laag voor haar) is blijven hangen, ze is eigenlijk maar pas sinds februari terug op gewicht
ze is in maart ook loops geweest en schijndrachtig inclusief melk geven, misschien dat dat ook wel een "boosdoener" geweest is
eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit, maar het is niet echt een zicht, ze heeft er zelf absoluut geen last van en shows lopen doen we de eerste jaren met haar toch niet meer