Ik heb altijd het idee dat de meeste "dierenmensen" niet zulke goede "mensenmensen" zijn, zeg maar
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
5 laekense herder pups van 6 maanden
Moderator: moderatorteam
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Re: 5 laekense herder pups van 6 maanden
Ik heb die ervaring ook helaas met asiels; niet terug bellen, slechte communicatie en moeilijk doen om niks.
Ik heb altijd het idee dat de meeste "dierenmensen" niet zulke goede "mensenmensen" zijn, zeg maar

-
Brigitte
- Zeer actief
Wij nemen ook weleens dieren aan uit een andere gemeente en ik denk dat Den Haag wel blij zal zijn want die hebben een wachtlijst van hier tot Tokio voor asielopname's. Wij hebben ze ook weleens verlost van een aantal honden zijn we speciaal gaan halen toen wij plek hadden en het liefst hadden ze dat we er 20 mee hadden genomen geloof ik.tollerlover schreef:dan breekt de pleuris weer los in asielland hier in de regio :N:LongFields schreef:Nou ja, ze zitten er toch en de kans dat het om het nest gaat wat uit Den Haag afkomstig is lijkt mij vrij groot.tollerlover schreef:als het nest uit den haag komt mag het asiel van zoetermeer deze honden niet eens aan nemen. den haag heeft nl zijn "eigen" asiel.
ellen
ellen
-
Brigitte
- Zeer actief
Sommige asiels vangen idd subsidie, Den Haag is ook een gemeente asiel als ik het goed heb, wij bv weer niet omdat we een stichting zijn en dus afhankelijk van donatie's, het pension enz. Wij vangen dus niets.Inge O schreef:dat valt me bij asiels ook wel vaker op.Nanna schreef:Dat zie je wel vaker hooreefje+huig schreef: Als maar een beetje blijkt dat je echt niet gek bent gaan ze raar staan doen tegen je.Dat mensen met een flutbaantje zich gaan gedragen of ze God zelf zijn zodat ze in hun eigen ogen tenminste nog iets voorstellen en lekker mácht hebben
.
Dat ze maar fijn stikken in die honden.
maar dit lijkt me wel héél erg hoor.
je zou overigens haast gaan denken dat ze subsiduie vangen per bezette hondenplaats/dag of zo en dat ze daarom alles zo lang als mogelijk (qua hokbezetting) willen houden![]()
.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
[quote="BrigitteSommige asiels vangen idd subsidie, Den Haag is ook een gemeente asiel als ik het goed heb, wij bv weer niet omdat we een stichting zijn en dus afhankelijk van donatie's, het pension enz. Wij vangen dus niets.[/quote]
welk asiel zit jij dan?
ellen
welk asiel zit jij dan?
ellen
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Nou ja zeg, wat onbeschoft eigenlijk, van zo'n asiel
wat worden zij er beter van om niet mee te werken 
-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
als je een hond uit het asiel haalt krijg je zijn stamboom er toch niet meer bij als ie die had?
of is dit een fabeltje of verleden tijd???
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Bij de meeste asielen werken de mensen die niet al teveel kennis hebben ,maar wel net doen of het zo is en zich vreselijk belangrijk voelen in hun taak.
Meestal van het type als je mensen leert kennen ga je van hondjes houden.
Meestal van het type als je mensen leert kennen ga je van hondjes houden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Fabeltje. Echter zitten er zelden stamboomhonden in het asiel. De ene die ik ken was (toevallig) een Duitse Herder reu, ongecastreerd met stamboom, certificaat van fokniveau, koopcontract etc. Alles zat erbij en kreeg de nieuwe eigenaar ookramoon schreef:als je een hond uit het asiel haalt krijg je zijn stamboom er toch niet meer bij als ie die had?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
He Ben ken je toch ookduitse herder schreef:Fabeltje. Echter zitten er zelden stamboomhonden in het asiel. De ene die ik ken was (toevallig) een Duitse Herder reu, ongecastreerd met stamboom, certificaat van fokniveau, koopcontract etc. Alles zat erbij en kreeg de nieuwe eigenaar ookramoon schreef:als je een hond uit het asiel haalt krijg je zijn stamboom er toch niet meer bij als ie die had?
Nou krijg je trouwens een stamboom alleen mee met toestemming van de fokker of de eigenaar.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Stb is geen eigendoms bewijs & hoort bij de hondAimee schreef:He Ben ken je toch ookduitse herder schreef:Fabeltje. Echter zitten er zelden stamboomhonden in het asiel. De ene die ik ken was (toevallig) een Duitse Herder reu, ongecastreerd met stamboom, certificaat van fokniveau, koopcontract etc. Alles zat erbij en kreeg de nieuwe eigenaar ookramoon schreef:als je een hond uit het asiel haalt krijg je zijn stamboom er toch niet meer bij als ie die had?
of is dit een fabeltje of verleden tijd???![]()
Nou krijg je trouwens een stamboom alleen mee met toestemming van de fokker of de eigenaar.
Als je de hond hebt gewoon de RvB bellen, kost je circa 65 euro, maar dan komt de Chipper langs, checkt de hond & je krijgt dan een duplicaat stb.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ja maar een asiel mag dat bij mijn weten niet zomaar overdragen? ( ook i.v.m. mensen die goedkoop fokmateriaal met stamboom binnenhalen via die weg lijkt me ) of heb ik me nou een raar verhaal laten aanpraten?crutz schreef:Stb is geen eigendoms bewijs & hoort bij de hondAimee schreef:He Ben ken je toch ookduitse herder schreef: Fabeltje. Echter zitten er zelden stamboomhonden in het asiel. De ene die ik ken was (toevallig) een Duitse Herder reu, ongecastreerd met stamboom, certificaat van fokniveau, koopcontract etc. Alles zat erbij en kreeg de nieuwe eigenaar ook![]()
Als je de hond hebt gewoon de RvB bellen, kost je circa 65 euro, maar dan komt de Chipper langs, checkt de hond & je krijgt dan een duplicaat stb.
-
Inc
Dan zou ik dergelijke honden in ieder geval castreren als asiel zijnde.
Lijkt me dan beter, onddanks dat het niet optimaal is.
Lijkt me dan beter, onddanks dat het niet optimaal is.
Laatst gewijzigd door Inc op 10 mei 2011 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
staat t asiel dus helemaal buiten....is idd wel hoe het verteld wordt....maar jij hoeft het asiel dus niet te vertellen wat je gaat doen, gewoon de RvB bellen en duplicaat aanvragenAimee schreef:Ja maar een asiel mag dat bij mijn weten niet zomaar overdragen? ( ook i.v.m. mensen die goedkoop fokmateriaal met stamboom binnenhalen via die weg lijkt me ) of heb ik me nou een raar verhaal laten aanpraten?crutz schreef:Stb is geen eigendoms bewijs & hoort bij de hondAimee schreef: He Ben ken je toch ook![]()
-
Lillith
- Zeer actief
Staat me toch iets bij dat je de hond adopteert, je wordt niet de eigenaar en daar wordt ook een contract voor getekend. 
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Waarom zou je niet de eigenaar worden. Diesel staat ook op mijn naam hoor, en de chip en het paspoort zijn ook aangepast. Wij moesten wel een contract ondertekenen dat we bv niet mogen fokken, de hond niet doorverkopen of weggeven zonder het asiel op de hoogte te brengen, etc.Lillith schreef:Staat me toch iets bij dat je de hond adopteert, je wordt niet de eigenaar en daar wordt ook een contract voor getekend.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Niet elke asiel werkt zo. Er zijn sommige waar je dus geen eigenaar van de hond wordt. Net als bij een flink aantal stichtingen van hondenherplaatsers. Die blijven dus ten alle tijden eigenaar van de hond.sTefaniA schreef:Waarom zou je niet de eigenaar worden. Diesel staat ook op mijn naam hoor, en de chip en het paspoort zijn ook aangepast. Wij moesten wel een contract ondertekenen dat we bv niet mogen fokken, de hond niet doorverkopen of weggeven zonder het asiel op de hoogte te brengen, etc.Lillith schreef:Staat me toch iets bij dat je de hond adopteert, je wordt niet de eigenaar en daar wordt ook een contract voor getekend.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons in het asiel wordt ook niet standaard de stamboom meegegeven; als die al erbij gegeven wordt.
Niet vanwege het fokken ed, want de meeste zijn geholpen, maar vanwege de adresgegevens van de oude eigenaar die er opstaan.
Vanwege de privacywet mogen we die niet meegeven zonder dat de oude eigenaar toestemming geeft.
Niet vanwege het fokken ed, want de meeste zijn geholpen, maar vanwege de adresgegevens van de oude eigenaar die er opstaan.
Vanwege de privacywet mogen we die niet meegeven zonder dat de oude eigenaar toestemming geeft.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou op de meeste die wij meekrijgen wel, maar het zijn natuurlijk ook vaak oudere honden.Nanna schreef:Adresgegevens staan alláng niet meer op de stamboom.noekie schreef:Bij ons in het asiel wordt ook niet standaard de stamboom meegegeven; als die al erbij gegeven wordt.
Zoals ik al zei; als je ze al krijgt, want de meeste mensen kunnen ze al niet meer vinden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Asielen zijn in ieder geval niet verplicht om de stamboom mee te leveren zoals met een normale wisseling van eigenaar.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
het zou voor dit ras niet mooi zijn als deze reuen herplaatst worden zonder boom en met ballen.
ik denk dat er weinig honden van dit ras zonder boom lopen en het zou zonde zijn als deze 5 daar verandering
in brengen. misschien mijn stomme idealistische blik en vast zat andere manieren hoe dat gebeurt maar tja
ik denk dat er weinig honden van dit ras zonder boom lopen en het zou zonde zijn als deze 5 daar verandering
in brengen. misschien mijn stomme idealistische blik en vast zat andere manieren hoe dat gebeurt maar tja
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ehm, dat zijn houden die van voor 2006 zijn, want in 2006 stond het niet meer op de stamboom (toevallig zondag een hond uit 2005 opgehaald en Frank vroeg me naar het eigendomsbewijs, maar daar staat het nog op de stamboom)noekie schreef:Nou op de meeste die wij meekrijgen wel, maar het zijn natuurlijk ook vaak oudere honden.Nanna schreef:Adresgegevens staan alláng niet meer op de stamboom.noekie schreef:Bij ons in het asiel wordt ook niet standaard de stamboom meegegeven; als die al erbij gegeven wordt.
Zoals ik al zei; als je ze al krijgt, want de meeste mensen kunnen ze al niet meer vinden.
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, dit zijn hele normale leeftijden voor ons.
Op dit moment hebben we 4 honden met een RvB chip; 2 uit 2004, 1 uit 2005 en 1 uit 1998.
Op dit moment hebben we 4 honden met een RvB chip; 2 uit 2004, 1 uit 2005 en 1 uit 1998.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Deze reuen hebben gewoon een stamboom en zover ik weet ook een prima stamboom. Die vraag je aan bij de chip en dan kunnen deze honden indien gewenst gewoon gebruikt worden voor de fokkerij als je dat zou willen.ramoon schreef:het zou voor dit ras niet mooi zijn als deze reuen herplaatst worden zonder boom en met ballen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Op Ben zijn stamboom staan enkel gegevens van de fokker ( Ben is van 2003 )
Ik hoop dat er goede baasjes voor ze komen!!
Ik hoop dat er goede baasjes voor ze komen!!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat raar, Nozem is uit 2004 en bij haar staat gewoon de naam van de eigenaar op de stamboom, linksonderaan, onder de naam van de fokker.Aimee schreef:Op Ben zijn stamboom staan enkel gegevens van de fokker ( Ben is van 2003 )![]()
Ik heb wat lijntjes uitgegooid bij een aantal mensen die wellicht geïnteresseerd zouden kunnen zijn in 1 van deze reutjes, wie weet komt daar nog iets uit.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Oh ik zie dat de fokker ook staat als eigenaarLongFields schreef:Wat raar, Nozem is uit 2004 en bij haar staat gewoon de naam van de eigenaar op de stamboom, linksonderaan, onder de naam van de fokker.Aimee schreef:Op Ben zijn stamboom staan enkel gegevens van de fokker ( Ben is van 2003 )![]()
![]()
Ik heb wat lijntjes uitgegooid bij een aantal mensen die wellicht geïnteresseerd zouden kunnen zijn in 1 van deze reutjes, wie weet komt daar nog iets uit.
Een hond fokken, en vervolgens baasje nummer 2 'm maar in het asiel laten dumpen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
kan zijn, dat , toen de fokker de stambomen aanvroeg, ben nog geen baasje had, later wel en dat de boel nooit op juiste naam is gezetAimee schreef:Oh ik zie dat de fokker ook staat als eigenaarLongFields schreef:Wat raar, Nozem is uit 2004 en bij haar staat gewoon de naam van de eigenaar op de stamboom, linksonderaan, onder de naam van de fokker.Aimee schreef:Op Ben zijn stamboom staan enkel gegevens van de fokker ( Ben is van 2003 )![]()
![]()
Ik heb wat lijntjes uitgegooid bij een aantal mensen die wellicht geïnteresseerd zouden kunnen zijn in 1 van deze reutjes, wie weet komt daar nog iets uit.Dat is dan helemaal een mooie boel.
Een hond fokken, en vervolgens baasje nummer 2 'm maar in het asiel laten dumpen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat zou inderdaad ook kunnen, ik begreep inderdaad dat hij pas met 4 maanden naar zijn eerste baasjes is gegaan.yamie schreef:kan zijn, dat , toen de fokker de stambomen aanvroeg, ben nog geen baasje had, later wel en dat de boel nooit op juiste naam is gezetAimee schreef:Oh ik zie dat de fokker ook staat als eigenaarLongFields schreef:
Wat raar, Nozem is uit 2004 en bij haar staat gewoon de naam van de eigenaar op de stamboom, linksonderaan, onder de naam van de fokker.![]()
Ik heb wat lijntjes uitgegooid bij een aantal mensen die wellicht geïnteresseerd zouden kunnen zijn in 1 van deze reutjes, wie weet komt daar nog iets uit.Dat is dan helemaal een mooie boel.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eva's stamboom staat ook op mijn naam
Zij is pas 3 jaar en dus van 2007 volgens mij.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
op de stamboom van Eva, staan jou gegevens?laeken schreef:Eva's stamboom staat ook op mijn naamZij is pas 3 jaar en dus van 2007 volgens mij.