Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ooit dit eens meegemaakt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1

Ooit dit eens meegemaakt?

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Paar dagen geleden vrijdagavond zaten wij nog best laat tv te kijken, todat Kiki ineens begon te janken en naar ons kwispelend en jankend naar ons toe kwam. Wij gelijk reageren en kijken wat er aan de hand was. Kiki bleef telkens naar buiten kijken (voorkant) en toen ik de haldeur openende ging ze gelijk naar het smalle raampje naast de deur, kwispelend en zacht grommend en erg alert. Wij dachten mss moet ze eruit, maar dat bleek niet het geval te zijn. Wij dachten mss liepen er een aantal mensen voor de deur langs, maar we zagen niemand door het raam. Toch bleef Kiki erg alert en janken dus er moest dus iets aan de hand zijn, want ja honden weten en voelen meer dan je denkt. Wij dachten mss aan een inbreker :80: en waren echt bang dus we besloten om toch nog een half uurtje langer op te blijven, want ja je weet maar nooit :N: . We dachten als we gewoon weer tv gaan kijken en Kiki geen aandacht geven ze misschien tot rust kwam, maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk na een half uur zonder iets gezien te hebben (wel wat geluiden, maar waarschijnlijk allemaal normale geluiden waar we ons te druk om maakte), hebben we Kiki toch maar weer in haar mand gezet en naar boven gegaan. Ik zat buiten het raam te kijken en op het eerste gezicht zag ik niks, totdat ik een schaduw zag bewegen... :N: Ik dacht mss een persoon, maar ineens kwam er een beest uit de schaduw en rende langs het pad bij ons huis richting de buren. ik schrok me rot, want het was geen kat, nee het was een steenmarter. Dat was dus datgene wat Kiki hoorde en in de gaten had en waarvan wij dachten mss een inbreker...

Tja het bewijst wel dat een hond dat toch kan voelen en horen dat er iets buiten is...gelukkig was dit maar een steenmarter, maar wat hebben wij in angst gezeten. Elk geluidje wat we hoorde leek wel of iemand wilde inbreken. Maar gelukkig liep dit met een sisser af en zijn we lkkr naar bed gegaan en hebben rustig geslapen :F: .

Ook ooit zoiets meegemaakt?
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
kiki2000
Zeer actief

Re: Ooit dit eens meegemaakt?

Nanna schreef:Ik denk dat ze hem geroken heeft ;-) Oppassen met marters, die hebben nogal eens de neiging om in auto's allerlei cruciale slangen en nippeltjes door te knagen.
Daar zijn we ons bewust van :ok: , gelukkig hebben wij geen rode oude type auto, het gerucht gaat namelijk dat ze alleen in rode oude type auto's gaan zitten.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

kiki2000 schreef:
Nanna schreef:Ik denk dat ze hem geroken heeft ;-) Oppassen met marters, die hebben nogal eens de neiging om in auto's allerlei cruciale slangen en nippeltjes door te knagen.
Daar zijn we ons bewust van :ok: , gelukkig hebben wij geen rode oude type auto, het gerucht gaat namelijk dat ze alleen in rode oude type auto's gaan zitten.

:smile: woehahahahha hoe kom je erbij?

Ik heb een blauwe gehad en daar waren toch echt ook kabels doorgevreten :smile:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
kiki2000
Zeer actief

Nou de steenmarters hier zijn alleen dol op rode auto's :pffff: . Nee echt hier op de parkeerplaats zijn tot nu toe alleen de rode auto's van een bepaalde oud type gepakt.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb ooit in Wallonië een hele grote marter binnen gehad die een halve kip van het aanrecht heeft gejat en er mee vandoor is gegaan :N:
God toen scheet ik 7 kleuren. wat een brutaal beest :tongue:
Rossie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rossie »

Haha, das wel even schrikken idd.
Toevallig van de week ook meegemaakt.
Ik paste op een landgoed in mijn eentje met mijn twee doesjes.
De honden van de eigenaar sliepen s'nachts in hun kennel en begonnen midden in de nacht te blaffen.
Tuurlijk denk je dan dat uitgerekend als jij op zo'n duur huis past dat er dan inbrekers komen...ik heb de hele nacht rechtop in mijn bed gezeten, de volgende ochtend vond ik kuiltjes in het lage gras en de honden hebben dus geblaft naar dassen die wormen zochten.
De rest van de week rustig door gelapen terwijl de honden op de achtergrond blaften geen inbreker gezien :wink:
kiki2000
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ik heb ooit in Wallonië een hele grote marter binnen gehad die een halve kip van het aanrecht heeft gejat en er mee vandoor is gegaan :N:
God toen scheet ik 7 kleuren. wat een brutaal beest :tongue:
Ja ik vind het ook een heel naar en eng idee om ze echt in huis te hebben, terwijl ze best schattig eruit zien, maar heb ze toch liever buiten :F: .
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

he gets!! Hier heef Cena ook wel eens van die blafbuien als wij nét op bed liggen. Dan zit ik ook rechtop in bed en durf ik geen vin te verroeren. Meestal is het een kat die over de schutting loopt, maar pfff, elke keer weer ben ik bang voor inbrekers!

Die steenmarters zien er schattig uit zeg! maar dat zijn ze dus niet :smile: :N:
RIP Cena :roos:
    kiki2000
    Zeer actief

Rossie schreef:Haha, das wel even schrikken idd.
    Toevallig van de week ook meegemaakt.
    Ik paste op een landgoed in mijn eentje met mijn twee doesjes.
    De honden van de eigenaar sliepen s'nachts in hun kennel en begonnen midden in de nacht te blaffen.
    Tuurlijk denk je dan dat uitgerekend als jij op zo'n duur huis past dat er dan inbrekers komen...ik heb de hele nacht rechtop in mijn bed gezeten, de volgende ochtend vond ik kuiltjes in het lage gras en de honden hebben dus geblaft naar dassen die wormen zochten.
    De rest van de week rustig door gelapen terwijl de honden op de achtergrond blaften geen inbreker gezien :wink:
    Gek he dat bijna iedereen (ik ook) gelijk denkt aan een inbreker terwijl het een kat kan zijn of gewoon mensen die langs lopen, maar ja door opsporing verzocht en dat soort programma's krijg je niet echt een veilig gevoel :ugh: .
    Afbeelding
    AfbeeldingAfbeelding
    caira
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

Hier in de buurt wordt extreem veel ingebroken, dus als Berre aanslaat dan corrigeer ik hem niet, er is nml altijd wat. Laatst hoorde ik ook wegrennende voetstappen toen hij aansloeg midden in de nacht. Ook hebben we een bordje op het hek, wacht u voor de hond. Ik heb al vaak zat mensen op moeten halen omdat ze niet voorbij het bordje gingen.
    kiki2000
    Zeer actief

caira schreef:Hier in de buurt wordt extreem veel ingebroken, dus als Berre aanslaat dan corrigeer ik hem niet, er is nml altijd wat. Laatst hoorde ik ook wegrennende voetstappen toen hij aansloeg midden in de nacht. Ook hebben we een bordje op het hek, wacht u voor de hond. Ik heb al vaak zat mensen op moeten halen omdat ze niet voorbij het bordje gingen.
    Dan werkt zo'n bordje dus toch een beetje :ok: .
    Afbeelding
    AfbeeldingAfbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”