Paar dagen geleden vrijdagavond zaten wij nog best laat tv te kijken, todat Kiki ineens begon te janken en naar ons kwispelend en jankend naar ons toe kwam. Wij gelijk reageren en kijken wat er aan de hand was. Kiki bleef telkens naar buiten kijken (voorkant) en toen ik de haldeur openende ging ze gelijk naar het smalle raampje naast de deur, kwispelend en zacht grommend en erg alert. Wij dachten mss moet ze eruit, maar dat bleek niet het geval te zijn. Wij dachten mss liepen er een aantal mensen voor de deur langs, maar we zagen niemand door het raam. Toch bleef Kiki erg alert en janken dus er moest dus iets aan de hand zijn, want ja honden weten en voelen meer dan je denkt. Wij dachten mss aan een inbreker

en waren echt bang dus we besloten om toch nog een half uurtje langer op te blijven, want ja je weet maar nooit :N: . We dachten als we gewoon weer tv gaan kijken en Kiki geen aandacht geven ze misschien tot rust kwam, maar dat gebeurde niet. Uiteindelijk na een half uur zonder iets gezien te hebben (wel wat geluiden, maar waarschijnlijk allemaal normale geluiden waar we ons te druk om maakte), hebben we Kiki toch maar weer in haar mand gezet en naar boven gegaan. Ik zat buiten het raam te kijken en op het eerste gezicht zag ik niks, totdat ik een schaduw zag bewegen... :N: Ik dacht mss een persoon, maar ineens kwam er een beest uit de schaduw en rende langs het pad bij ons huis richting de buren. ik schrok me rot, want het was geen kat, nee het was een steenmarter. Dat was dus datgene wat Kiki hoorde en in de gaten had en waarvan wij dachten mss een inbreker...
Tja het bewijst wel dat een hond dat toch kan voelen en horen dat er iets buiten is...gelukkig was dit maar een steenmarter, maar wat hebben wij in angst gezeten. Elk geluidje wat we hoorde leek wel of iemand wilde inbreken. Maar gelukkig liep dit met een sisser af en zijn we lkkr naar bed gegaan en hebben rustig geslapen

.
Ook ooit zoiets meegemaakt?