Moos schreef:duitse herder schreef:Tamara. schreef:Ik weet bijna zeker dat ik in een geval als deze niet zou betalen. Ik vind niet dat jij en je hond echt schuld hebben maar je bekent wel 'schuld' doordat je een rekening gaat betalen, onterecht.
Ik zou denk ik ook niet betalen. Hoe lullig het ook is, als ik een hond los laat liggen op straat in de zon en ze word gebeten, is het wel mijn risico dat ik haar zonder toezicht laat liggen. is het in eigen tuin of iets, vind ik het een ander verhaal.
Ik vind dat een beetje flauw eigenlijk. Want deze kat onder struik was ook gewoon gepakt als ze wel in een struik aan de rand van eigen gebied had gelegen. Nu ligt die kat dan misschien 3 struiken verderop ofzo, en dan opeens is zo'n beestje vogelvrij verklaard, en is het gewoon dikke pech als ze in de bek van een hond terecht komt, en heeft de eigenaar van de hond er totaal geen schuld aan? Ik vind dat te makkelijk. Je kan je hond ook onder controle houden en niet zomaar struiken in laten happen.
Zo ga ik mezelf even tegen spreken nu
Vorige keer in park, losloopstukje, heb er ook wat over neergezet. Ik zie Bluf focussen op de struiken, normaliter wil ik dat gefocus en jaaggedrag houding niet, maar ik dacht dat ze weer een bij spotte en liet het maar voor wat het was, loop er vlak achter en ineens schiet ze de struik in en ik hoor een gegil en geblaas. Bleek het dus een kat te zijn

nu zijn Bluf en Finn dus geen honden die katten willen doden, Finn negeert meestal en Bluf blijft het leuk vinden om ze op te jagen en als ze blijven zitten wil ze vriendjes met ze worden

wat haar ook wel eens rare klappen op heeft geleverd bij katten die dat dus niet zagen zitten maar ook niet weg liepen
Maar het had zomaar eens hap in de bosjes kunnen zijn en weg kat. In het park. En dan had ik eerlijk gezegd niet geweten wat ik had moeten doen?