Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We worden achtervolgd door een enge poes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

HHGoogle
Actief
Mijn ras(sen): Langharige Hollandse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

We worden achtervolgd door een enge poes

Ongelezen bericht door HHGoogle »

We hebben sinds ruim een week een pup in huis (Hollandse Herder langhaar), nu worden wij sinds eergisteren achtervolgd door de zwarte poes van de achterburen, niet alleen overdag maar ook midden in de nacht, alsof hij bij onze voordeur staat te wachten totdat wij naar buiten komen. Nu is onze pup soms nog wat kippig en ziet hij de poes soms gewoon niet, maar vaak genoeg ook wel, en dan ontstaat de situatie dat onze pup heel gefocussed gaat kijken, ik dacht eerst dat het zijn attack modus was, maar als ik dan samen met hem naar de poes toe wil lopen deinst hij terug. De poes wisselt een "ik ga je nu bespringen" houding af met ik ga eens even lekker met mijn rug op de grond liggen kroelen. De afleiding waar de poes voor zorgt is irritant omdat dit bijna altijd tijdens het plassen gebeurt (vooral 's nachts heb ik geen behoefte aan een uitgebreide paringsdans) en ik moet heel gek doen om hem uit de focus te krijgen. Mijn vriendin lukt dat altijd beter, ze kan net wat beter een hoog stemmetje opzetten dan ik dat kan, sinds ik de baard in de keel heb is mijn stem aardig monotoon..
Momenteel is het zo dat onze pup pas een kat herkent als het beweegt, we lopen regelmatig langs katten die op een halve meter afstand op de grond liggen, maar hij ziet ze dan geeneens..

Ik vermoed dat er een tijd gaat komen dat hij katten ook gaat herkennen als ze doodstil liggen, en misschien komt er ook nog wel een tijd dat hij er niet meer bang voor is. Hoe ga ik dit in goede banen leiden? :S:
Laatst gewijzigd door HHGoogle op 09 mei 2011 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: We worden achtervolgd door een enge poes

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

:smile: :smile: :smile: Leuke titel :mrgreen:
Ik zou zelf de enge poes negeren en zonodig je pup afleiden dmv iets waar hij gek op is, knuffel, balletje, piepspeeltje, koekje. Hij moet eigenlijk leren dat katten in het straatbeeld horen net als fietsers en auto's. Als deze poes te opdringerig wordt zou ik een waterpistooltje meenemen, dan kun je poes op een voor je pup onzichtbare manier wegjagen.Dat is beter dan bv roepen of armzwaaien want dat hitst je hond waarschijnlijk juist op.
HHGoogle
Actief
Contacteer:

Poezen/katten in de verte worden in principe wel soort van genegeerd (dan is ie makkelijk af te leiden), alleen als zo'n poes dan op 2 meter voor zijn neusje uitdagend toenadering zoekt is het toch wel andere koek. Piepspeeltje werkt in bijna alle gevallen erg goed, behalve als die poes zich laat zien (en als er andere honden voorbij komen), tijd om de supersoaker onder het stof vandaan te halen. :cool2:
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

je hond corrigeren als hij er op af gaat...
-negeren aanleren-

je zult nog 35784857243 katten tegen gaan komen, hoe eerder hij weet dat die ook recht van 'leven' hebben hoe beter het is

succes...
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik moet ineens denken aan Pet Semetary van Stephen King.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zie deze situatie eerlijk gezegd heel positief. Deze kat geeft jou de optimale kans om jouw pup dusdanig op te voeden dat hij straks met katten op kan schieten en ze niet zal beschouwen als wild waarop hij kan jagen, dat hij dood kan bijten.

De kat is een vriendelijk dier lijkt me.

Ik zou de kat niet wegjagen. Want rennende dieren triggeren honden. Het zit in hun instinct om ze achterna te willen. En de wil om na te jagen moet je vooral niet opwekken.

Ik heb zelf een hond die katten doodbijt. Vandaar mijn redenatie, zie je.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja katten, Gil negeert ze op commando, dus het is te leren,
Hier in de omgeving hebben we een kat genaamd Bumper, die wil ook nog wel eens honden stalken.
Ik vind het met mijn huidige hond niet zo erg,
met mijn eerste OEB was het een ramp die best kon eindigen met mij plat op het asfalt :eek:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik zou de buurman vragen of hij 's nachts zijn "poesje" bij zich wil houden :hmmm:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Klinkt meer als een speels poesje. Zou zeker de hond niet straffen zo leert hij dat poezen niet leuk zijn. Zolang het voor beide dieren een positieve ervaring is niets aan de hand toch?
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Mit schreef:Ik moet ineens denken aan Pet Semetary van Stephen King.
Church :N:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Sinds ik zo'n stomme achtervolg kat heb meegemaakt die mijn hond echt ging aanvallen en krabben, vreet hij tegenwoordig katten liever op dan dat hij ze dicht in de buurt laat komen. Hij is het vertrouwen in katten helemaal kwijt. :ugh: Ik zou blij zijn met deze kat ondanks de afleiding (net als Nana), maar wel goed opletten dat je geen valse katten tegen komt en als dat wel gebeurt, zo snel mogelijk proberen de situatie te verlaten.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Sen hier reageert op een por in zijn flank....en een Milan tssst :mrgreen:
Maar echt..als ie fixeert op een kat dan por ik em en zeg ik tsshhhht en hij heeft zijn aandacht weer bij mij.

Heb je die rooie van ons, die kun je in zijn flank porren wat je wil maar die fixeert die kat zo tegen een schutting aan. Hij loopt dan wel weer gewoon met je mee langs die kat zonder trekken. :oeps:

Dus twee heel verschillende honden die beide heel anders reageren. Denk dat je gewoon daar pas aandacht aan moet schenken als het echt vervelend wordt. Als hij echt interesse gaat tonen dan commando aanleren om hem uit die interesse/fixatie te krijgen. Als hij er geen interesse in gaat tonen dan hoef je ook niets af te leren dus hoef je er ook nu nog niet mee bezig imo.

Succes met je mooie pupsel :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ben niet zo blij met stalkende katten :wink: ik vind ze aardig onberekenbaar zeker buiten. Jigzy is toen ze 10 maanden oud was aangevallen door een kat die een gat in haar oog mepte. Het had weinig gescheeld of ze was nu halfblind.
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Ik zou de pup iedere keer dat hij een kat ziet wat lekker aanbieden. Kat wordt straks, kijken naar baas voor koekje :wink: .
Je kan je steeds iets verder uitbouwen door aandacht vast te houden en belonen voor de aandacht voor jou inplaats voor de kat.....
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
HHGoogle
Actief
Contacteer:

Dog Basic schreef:Kat wordt straks, kijken naar baas voor koekje
We hebben een pup die eigenlijk niet te porren is voor lekkernijen, de fokkers kon de puppy's nog enigszins verleiden met eigen gebakken leverkoekjes. We hebben dus een pup welke niet de neiging heeft om voedsel te jatten of te bietsen, als wij heel opzichtig snoepjes meenemen bij een wandeling heeft ie daar geen oog voor, als we een brokje geven oid kan hij daar eerst nog een kwartier mee spelen (bek in, bek uit, brokje aanvallen en besluipen) voordat hij hem daadwerkelijk opeet.

We kwamen vandaag een andere kat tegen, Google wilde er naartoe, maar eigenlijk alleen om te spelen, hetzelfde enthousiasme hoe hij andere honden ook benaderd. Dus laten we inderdaad maar hopen dat de katten die we tegenkomen niet vals zijn en Google uiteindelijk tijdig kunnen afleiden..
Dog Basic
Zeer actief
Contacteer:

HHGoogle schreef:
We hebben een pup die eigenlijk niet te porren is voor lekkernijen, de fokkers kon de puppy's nog enigszins verleiden met eigen gebakken leverkoekjes. We hebben dus een pup welke niet de neiging heeft om voedsel te jatten of te bietsen, als wij heel opzichtig snoepjes meenemen bij een wandeling heeft ie daar geen oog voor, als we een brokje geven oid kan hij daar eerst nog een kwartier mee spelen (bek in, bek uit, brokje aanvallen en besluipen) voordat hij hem daadwerkelijk opeet.

We kwamen vandaag een andere kat tegen, Google wilde er naartoe, maar eigenlijk alleen om te spelen, hetzelfde enthousiasme hoe hij andere honden ook benaderd. Dus laten we inderdaad maar hopen dat de katten die we tegenkomen niet vals zijn en Google uiteindelijk tijdig kunnen afleiden..
Hoe gaat hij met zijn voer om. Speelt hij hier ook mee??

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als ik een valse kat tegen kwam die mijn hond aanviel, dan schopte ik hem gewoon weg. Of ik liet mijn hond hem gewoon bijten. Ik laat mijn hond door niets of niemand aanvallen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
HHGoogle
Actief
Contacteer:

Dog Basic schreef:Hoe gaat hij met zijn voer om. Speelt hij hier ook mee??
Nee, dat eet hij heel goed weg (carnibest), vind ie heel lekker. 1 van de eerste keren dat hij bij ons te eten kreeg heeft ie geprobeerd zijn eten te "begraven" in de bench, dat was 2 keer. Carnibest is ook het enige voedsel waar hij echt voor gaat zitten, kluifjes vind ie ook lekker, maar na een minuut kan Google daar ook zo weer op uitgekeken zijn.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb hier een jonge kat die denkt dat hij onverslaanbaar is compleet met speels uitvallen en dreigen met een hoge rug.
Hij is een herplaatser en dacht bij de ontmoeting met Lil dat hij zich zo van zijn beste kant liet zien.
Slaande ruzie, beide grommen en uitvallen, ik heb er de plantenspuit op gezet, nu zijn ze dikke maatjes en slapen, zie onder, samen.
Laat je hond op jou focussen en neem een waterspuit mee, katjes kunnen heel nieuwsgierig en opdringerig zijn en dat is niet goed voor beide partijen.succes :ok:
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

HHGoogle schreef:

Rex moet ook niks hebben van koekjes of iets dergelijks. Maar hou je een knakworst voor zijn neus of een stukje lever worst. Dan wil je niet weten wat voor capriolen hij uithaald om dat stukje te krijgen. Misschien moet je dat eens proberen om je pup mee afteleiden?
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Dog Basic
Zeer actief
Contacteer:

HHGoogle schreef:
Dog Basic schreef:Hoe gaat hij met zijn voer om. Speelt hij hier ook mee??
Nee, dat eet hij heel goed weg (carnibest), vind ie heel lekker. 1 van de eerste keren dat hij bij ons te eten kreeg heeft ie geprobeerd zijn eten te "begraven" in de bench, dat was 2 keer. Carnibest is ook het enige voedsel waar hij echt voor gaat zitten, kluifjes vind ie ook lekker, maar na een minuut kan Google daar ook zo weer op uitgekeken zijn.
Dan gebruik je toch dit om te belonen........
of dit:
Joenino schreef:
Rex moet ook niks hebben van koekjes of iets dergelijks. Maar hou je een knakworst voor zijn neus of een stukje lever worst. Dan wil je niet weten wat voor capriolen hij uithaald om dat stukje te krijgen. Misschien moet je dat eens proberen om je pup mee afteleiden?
En je moet natuurlijk kijken welke manier voor jou het beste werkt...............

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”