Milo is nu 8 maanden en 1.5 week oud. na 7 maanden is ze loops geworden. Nu is dus mijn vraag is zei al volwassen of is dat pas na 1 jaar?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer is een hond volwassen?
Moderator: moderatorteam
- Lien0
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Wanneer is een hond volwassen?
Ik zit daar nu al zo lang over na te denken maar ik heb eigenlijk geen idee
Milo is nu 8 maanden en 1.5 week oud. na 7 maanden is ze loops geworden. Nu is dus mijn vraag is zei al volwassen of is dat pas na 1 jaar?

- Lien0
- Zeer actief
Re: Wanneer is een hond volwassen?
Oke bedankt maar merk je dat op 1 of andere manier want wat ik wel merk aan Milo is dat ze veel rustiger is geworden en ook zelf haar rust pauzes pakt enzo.Nanna schreef:Hangt van ras en geslacht af. Zelf vind ik teven eerder (vooral geestelijk) volwassen dan reuen.
En de grote rassen zijn lichamelijk veel later "af" dan kleine rasjes.
Daar waar dus een kaninchen teckelteef met een jaar volwassen is, zal een mastiffreu dat pas bij 3 á 4 jaar zijn.

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ligt ook aan het ras, australian sherherds zijn relatief laat volwassen ( 2/3 jaar)

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb idee dat je dat vanzelf wel merkt en achteraf pas echt kan zeggen, toen en toen werd ze volwassen. Kay heet ook wel periodes gehad dat hij rustiger was, maar periodes daarna kon hij weer anders zijn....

- Lien0
- Zeer actief
@Nana: Als ze schijndrachtig is moeten er dan nog meer dingen opvallen want ze niet echt sloom het is gewoon dat ze wat meer rust pakt dus na het spelen niet door gaan maar even gaat liggen om na een half uurtje weer te gaan spelen zeg maar.
@gyanty: Als je er nu op terug kijkt bij Kay wat voor signalen vielen je dan op zeg maar? qua volwassenheid
@gyanty: Als je er nu op terug kijkt bij Kay wat voor signalen vielen je dan op zeg maar? qua volwassenheid

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bij Kay is er op gegeven moment een periode geweest dat het moeilijker ging met andere honden, maar dat kalmeert ook langzamerhand weer. Kay is nu zo'n 2,5 en ondanks dat nog steeds niet alle andere honden leuk zijn, is het wel al zoveel beter geworden. Die rust zat er eerder ook wel in, maar niet in het heetst vande strijd, terwijl ik nu merk dat ik daar ook makkelijker door heen prik. Het is vooral hoe hij prikkels inmiddels kan incasseren. Voorheen was dat op elke prikkel en dat wordt steeds minder. Hij leert te onderscheiden welke prikkels op de achtergrond kunnen blijven.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Noah is nu bijna 3 jaar en sinds januari dit jaar zeg ik pas dat ze volwassen is. Daarvoor vond ik haar nog puppygedrag hebben, nu nog af en toe haar streken
Maar zij was wel echt laat volwassen