Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

4 april echo gehad! Tesie is drachtig! update: geboren!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Re: 4 april echo gehad! Tesie is drachtig! update: geboren!

Ongelezen bericht door ladybird »

Tesie schreef:
Mickie schreef:
Tesie schreef:Ik kan het pupje met het hazenlipje inderdaad laten inslapen maar omdat het gleufje nog niet zover is zou het kunnen dat het meisje zich toch nog goed gaat vasthouden aan de tepel tijdens het drinken dus we wachten nog even een paar dagen af of ze aankomt.
Je kunt toch wel beoordelen of ze zich vast kan zuigen of niet? Is ze tevreden of piept ze veel? Ik zou niet afwachten tot ze verhongert in ieder geval.

Sneu voor Tesie/Hummer dat ze meteen weer een nest moest :(:
Hij drink volgens mij wel goed. En hij piept helemaal niet dus ik kijk het nog even een paar dagen aan. Ik wil hem graag een kans geven.

Groetjes Linda
Waarom?
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Hou je diegene met dat open lipje dan ook zelf?
Anders stapel je een ander met de problemen op.
Ik had zo een pup in laten slapen.
gewoon te zielig
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Tesie schreef:
Mickie schreef:
Tesie schreef:Ik kan het pupje met het hazenlipje inderdaad laten inslapen maar omdat het gleufje nog niet zover is zou het kunnen dat het meisje zich toch nog goed gaat vasthouden aan de tepel tijdens het drinken dus we wachten nog even een paar dagen af of ze aankomt.
Je kunt toch wel beoordelen of ze zich vast kan zuigen of niet? Is ze tevreden of piept ze veel? Ik zou niet afwachten tot ze verhongert in ieder geval.

Sneu voor Tesie/Hummer dat ze meteen weer een nest moest :(:
Hij drink volgens mij wel goed. En hij piept helemaal niet dus ik kijk het nog even een paar dagen aan. Ik wil hem graag een kans geven.

Groetjes Linda
Komt het pupje aan in gewicht? Dat lijkt me wel belangrijk. Ik had een pupje met een open gehemeltje, het leek alsof hij dronk, hij piepte niet, maar hij viel wel af. Ik heb hem toen in laten slapen de volgende dag.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Tis wel erg stil hier.

Ze zijn koud geboren en hupsakee op MP met die hap.
Als je toch 3 kandidaten hebt, en je hebt dan nog 2 pupjes over, snap ik hier geen drol van.
Ze zijn nog geen week oud.
Je weet niks wat er aan de hand is met kaalkopje.
Tis zonde van dit mooie ras
Elly
Afbeelding
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Zo sneu voor de teef. Inderdaad jij denkt niet aan je dier maar aan je portemonee.
Ongelofelijk gewoon. En dan dat pupje een kans geven.....heb je je wel eens voorgsteld hoe hij moet gaan eten met een open gehemelte? Het diertje zal ws longontsteking krijgen en een lijdensweg.
Sorry dat ik het zeg maar mensen als jij verzieken een ras..bah!
Laatst gewijzigd door Smieszka1 op 08 mei 2011 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Bah Bah Bah..........ik wordt zo boos hier ter plekkie. :M: :M: :M:
Uitmelken van je teef noemen we dit hier. :S:

Heel erg triest :jank:

Tja ik wil wat zeggen maar houd wijselijk m'n mond. :kotz: :S:
Afbeelding
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

p.s. Alleen je portemonnee is belangrijk. :M:
Mensen als jij moesten een verbod voor het leven krijgen. :S:
Afbeelding
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

dhlover schreef:p.s. Alleen je portemonnee is belangrijk. :M:
Mensen als jij moesten een verbod voor het leven krijgen. :S:

Helemaal mee eens, ongelofelijk gewoon :kotz: :kotz: :S:
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Tesie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Tesie »

Sorry maar ik doe het zeker niet voor het geld want dan was ik ook niet op zoek gegaan naar een goede reu dan had ik die van de buren wel gebruikt. En geloof mij ik heb nu echt wel van mijn fouten geleerd!

ps: Het reutje hebben we vrijdag met veel pijn in laten slapen. Het was echt een vechtertje want na 1 spuitje klopte zijn hartje nog dus ze hebben hem ook nog in zijn levertje moeten spuiten. Slaap zacht kleine man. Je hebt hard gevochten.
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

Tesie schreef:Sorry maar ik doe het zeker niet voor het geld want dan was ik ook niet op zoek gegaan naar een goede reu dan had ik die van de buren wel gebruikt. En geloof mij ik heb nu echt wel van mijn fouten geleerd!

.

Waar doe je het dan voor?
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sneu dat je het reutje niet direct uit zijn lijden hebt verlost, maar hem eerst nog hebt laten vechten voor zijn prille leventje. :( Gelukkig heeft hij nu zijn rust gekregen.
Hoe is het met het pupje met het kale koppie?
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Tesie schreef:Sorry maar ik doe het zeker niet voor het geld want dan was ik ook niet op zoek gegaan naar een goede reu dan had ik die van de buren wel gebruikt. En geloof mij ik heb nu echt wel van mijn fouten geleerd!

ps: Het reutje hebben we vrijdag met veel pijn in laten slapen. Het was echt een vechtertje want na 1 spuitje klopte zijn hartje nog dus ze hebben hem ook nog in zijn levertje moeten spuiten. Slaap zacht kleine man. Je hebt hard gevochten.
geef mij dan een één goede reden om je teef zo snel een tweede nest te laten krijgen??
geef mij dan één goede reden waarom je geen stambomen wilde aanvragen?? (dat papiertje kost heus geen honderden euro)
en daarboven op geef mij dan ook eens één rgoede eden waarom je dat pupje hebt làten vechten??

ik zal het antwoord al geven...er zijn géén goede redenen voor al het bovenstaande...
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

carine schreef:

geef mij dan een één goede reden om je teef zo snel een tweede nest te laten krijgen??
geef mij dan één goede reden waarom je geen stambomen wilde aanvragen?? (dat papiertje kost heus geen honderden euro)
en daarboven op geef mij dan ook eens één rgoede eden waarom je dat pupje hebt làten vechten??

ik zal het antwoord al geven...er zijn géén goede redenen voor al het bovenstaande...
En waarom heb je dan een nestje laten komen omdat er 3 stellen waren die een goedkoop pupje wouden ?
Nee lekker bezig joh
vooral zo doorgaan
Dit is echt wel duidelijk uitmelken van de teef :roll:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Zorg er in godsnaam voor dat deze honden dat tenminste goed ter plek komen en niet als pikverlenger aangeschaft worden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

wenmart20 schreef:Sorry.
Maar zoiso als je een nestje neemt omdat er toevallig 3 mensen een goedkope pup willen van jou teef loopt er iets niet goed in het bovenkamertje.
Een nest nemen met een teef die een loopsheid daarvoor ook al een nest gehad heeft.
nu zijn er 2 pups met een afwijking uit gekomen en dat alleeeeen maar omdat er 3 stellen zijn die een goedkope pup wouden.
Joepie wat hebben we toch weer aan rasverbetering gedaan.
Sluit ik me helemaal bij aan. Wij als mensen willen toch ook niet meteen zwanger worden en bevallen als we net een kindje hebben gehad.
Snap ook niet zo goed waarom je luistert als mensen blijven smeken om een goedkopere pup... daar heb je asiels voor waar je ook goedkope hondjes kan krijgen die niemand wilt.
Je geeft zelf aan dat je je van te voren niet goed had ingelezen. Waarom begin je hier dan aan als je eerst wel een geslaagd nestje hebt gehad? Je wil je naam als fokker toch hoog houden neem ik aan?
Met Callan wil ik strakjes als hij geschikt is en zonder erfelijke afwijkingen ook gaan fokken. Dat wil niet zeggen dat ik 'm elke week op een andere teef ga zetten, omdat dat echt niet verantwoord is. Al neem ik aan dat Callan daar minder moeite mee zou hebben :engel:

Vraag me af wat je nu gaat doen met de pupjes met een afwijking? Zelf zou ik het zekere voor het onzekere nemen en inlaten slapen. Als het teefje met het kale plekje wel kans heeft op een "normaal" leven zou ik ze wel laten steriliseren en dat in je koopcontract zetten.

En een blauwe staff.... die zijn zooo gaaf hihi :I:
Afbeelding

Made by _Inge_
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”