Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alternatief carnibest voor de pup
Moderator: moderatorteam
-
koentje
alternatief carnibest voor de pup
hallo,
Wij hebben de pup nu twee dagen in huis en het gaat hartstikke goed. We hebben wel een probleempje met de carnibest;dit wordt verkocht in worsten van 500 gram op zijn minst, maar ze worden alleen ingevroren verkocht. Dat is heel onhandig omdat het maar twee dagen houdbaar is als het ontdooit is en dat is bij lange na niet iets wat hij opkrijgt. We hebben nu de ingevroren worst gesneden met een diepvriesmes, maar daar krijg je lamme armen van.
Per dag heeft hij 2 keer een portie van 37,5 gram nodig om precies te zijn. Hij krijgt namelijk voor de andere helft van zijn voeding hillsbrokken.
Weet iemand een soortgelijke voeding die in kleinere porties verkrijgbaar is zodat ik het kan vervangen?
Wij hebben de pup nu twee dagen in huis en het gaat hartstikke goed. We hebben wel een probleempje met de carnibest;dit wordt verkocht in worsten van 500 gram op zijn minst, maar ze worden alleen ingevroren verkocht. Dat is heel onhandig omdat het maar twee dagen houdbaar is als het ontdooit is en dat is bij lange na niet iets wat hij opkrijgt. We hebben nu de ingevroren worst gesneden met een diepvriesmes, maar daar krijg je lamme armen van.
Per dag heeft hij 2 keer een portie van 37,5 gram nodig om precies te zijn. Hij krijgt namelijk voor de andere helft van zijn voeding hillsbrokken.
Weet iemand een soortgelijke voeding die in kleinere porties verkrijgbaar is zodat ik het kan vervangen?
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: alternatief carnibest voor de pup
Je mag de rollen gewoon gedeeltelijk laten ontdooien en dan snijden of verdelen en terug invriezen. 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Niet soortgelijk, maar geef dat hondje toch gewoon carnibest ipv die brokken erbij. Da's beter eten en de worst is sneller op.
37.5 gram............. dat gaat in een holle kies hoor
37.5 gram............. dat gaat in een holle kies hoor
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
37,5 gram? daar gaat hij niet oip kunnen leven lijkt me. Je moet rekenen met 3-5 % van zn lichaamsgewicht, niet hetzelfde nemen als ze met brokken zouden doen. Deze hoeveelheid zou je minimaal aan een hondje van 2,5 kg geven. Het lijkt me dat je wheaten pupje wat zwaarder is

-
koentje
Inderdaad hij is ietsje zwaarder: wel 3 kilo!
Maar ik heb precies volgens de verpakking berekend wat hij dan moet hebben. Dus de hoeveelheid klopt vlg. mij wel.
Hij is de puppybrokjes zo gewend vanuit de fokster. Daar wil ik niet meteen aan rommelen. Bovendien heb ik een grote zak van die brokjes staan....
Maar ik heb precies volgens de verpakking berekend wat hij dan moet hebben. Dus de hoeveelheid klopt vlg. mij wel.
Hij is de puppybrokjes zo gewend vanuit de fokster. Daar wil ik niet meteen aan rommelen. Bovendien heb ik een grote zak van die brokjes staan....
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Er is ook kvv in plakjes van 100 gram zoals duck of energique..
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
maar da's niet vergelijkbaar met Carnibest tochValerie schreef:Er is ook kvv in plakjes van 100 gram zoals duck of energique..
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nee maar als ik zo een klein beetje moest voeren zou ik dat wel halen ipv met carnibest klooien.Rosita Compagner schreef:maar da's niet vergelijkbaar met Carnibest tochValerie schreef:Er is ook kvv in plakjes van 100 gram zoals duck of energique..
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Even een half uurtje op je aanrecht laten ondooien en dan kan je makkelijk de rollen snijden en deze doe je dan weer terug in je vriezer 

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
hoe kom jij aan die 37,5 gram?
Als ik het bereken is 3 procent 2x45 of 2x 75 gram (3-5% lichaamsgewicht)
Maar wij deden het met Dana (70 gram p/d) de rol half ontdooien, snijden en terug invriezen. Je kan eventueel ook een elektisch broodmes aanschaffen
Als ik het bereken is 3 procent 2x45 of 2x 75 gram (3-5% lichaamsgewicht)
Maar wij deden het met Dana (70 gram p/d) de rol half ontdooien, snijden en terug invriezen. Je kan eventueel ook een elektisch broodmes aanschaffen

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou ook niet rommelen maar gewoon meteen CB geven.
Maar goed, als je dat niet wil: als je die rollen op de stenen laat vallen gaan ze in twee, als je ze half laat ontdooien kun je het snijden.
En hij groeit, he. Dus hij wordt vanzelf zwaarder en dan heeft ie meer nodig.
Ik reken trouwens 7% per kilo op deze leeftijd, dus dat is 210 gram per dag, dat door de helft is 150 gram per dag.
En dan de andere helft brokken.
Maar goed, als je dat niet wil: als je die rollen op de stenen laat vallen gaan ze in twee, als je ze half laat ontdooien kun je het snijden.
Ik reken trouwens 7% per kilo op deze leeftijd, dus dat is 210 gram per dag, dat door de helft is 150 gram per dag.
- dagmar88
- Zeer actief
Precies, die 3% gaat bij zo'n hondje in de groei totaal niet op... zou het inderdaad ook zo doen.Marjoleine schreef:Ik zou ook niet rommelen maar gewoon meteen CB geven.
-
koentje
Goh, dat jullie dat aandurven met rauw vlees, half ontdooien en dan weer invriezen. Dat is toch niet hygienisch?
En hoe ik aan hoeveelheden kom:
50 gram carnibest per dag per kilo lichaamsgewicht: hondje van 3 kilo is 150 gram per dag verdeeld over 4 porties, is 37,5 gram per keer.
Voor de helft krijgt hij hills brokjes; hondje 3kilo krijgt dan 110 gram per dag; gedeeld door 4 porties is 4 keer 27,5 graam.
Dus krijgt hij 2 keer carnibest 37,5 gram
twee keer hills brokjes 27,5 gram.
50 gram carnibest per dag per kilo lichaamsgewicht: hondje van 3 kilo is 150 gram per dag verdeeld over 4 porties, is 37,5 gram per keer.
Voor de helft krijgt hij hills brokjes; hondje 3kilo krijgt dan 110 gram per dag; gedeeld door 4 porties is 4 keer 27,5 graam.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik laat het niet half ontdooien, maar ik doe ongeveer een half uurtje uit de vriezer en dan is de rol redelijk goed te snijden hoorkoentje schreef:Goh, dat jullie dat aandurven met rauw vlees, half ontdooien en dan weer invriezen. Dat is toch niet hygienisch?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze begraven hier vlees en graven het een week later weer op en eten dat op.koentje schreef:Goh, dat jullie dat aandurven met rauw vlees, half ontdooien en dan weer invriezen. Dat is toch niet hygienisch?
Dat lijkt me ook niet zo lekker maar ze kunnen daar prima tegen
Niet dat ik het stimuleer hoor, ze doen dat zelf :N:
Het is een pup.En hoe ik aan hoeveelheden kom:
Die hebben meer nodig, namelijk ca 7% per kilo hond.
2-3% is voor volwassen honden.
En ik zou gewoon tweemaal vlees geven en tweemaal brok, dat is makkelijker lijkt me
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wat is daar dan niet hygienisch aan? Is 1 van de vele fabels over het laten ontdooien en terug invriezen, zelfs voor mensen kan dat geen kwaad (vlees dat je in de supermarkt koopt is soms ook al bevrozen geweest en kan je zonder probleem zelf ook invriezen). Zolang het vlees niet bederft dan gaat de vriezer dat niet laten bederven. Als je bedorven vlees (van in de zon te liggen ontdooien bijvoorbeeld) bevriest dan is dat natuurlijk ook bedorven als je het terug uithaalt.koentje schreef:Goh, dat jullie dat aandurven met rauw vlees, half ontdooien en dan weer invriezen. Dat is toch niet hygienisch?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zo doe ik het nu ook nog en zodra de puppybrokken op zijn gaat ze helemaal over op vlees.Marjoleine schreef:
En ik zou gewoon tweemaal vlees geven en tweemaal brok, dat is makkelijker lijkt me
Je kunt ook de dagen om en om doen.Dus een brokdag en dan weer vlees.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
koentje
Dit staat op de site van carnibest:
Kan ik het ook aan mijn pup geven?
Zeker! Hoe gezonder uw pup opgroeit, hoe beter het is...
Het Natuurvoer van Carnibest is speciaal voor pups die worden gespeend
ook zeer fijngemalen verkrijgbaar. Pups die al wat groter zijn vanaf een
week of 8, kunnen gewoon Natuurvoer eten.
Uw pup heeft tot zijn volwassenheid meer nodig dan de volwassen hond:
zo'n 50 gram per kilo lichaamsgewicht. Weegt uw pup 2 kilo? Dan heeft hij
2x 50 gram per dag nodig, dus 100 gram. Als uw pup 10 kilo weegt, dan
heeft uw pup 10x 50 gram nodig: 1 pond per dag.
Als uw pup erg mager is, kunt u hem gerust iets meer geven. Als uw pup
wat meer beweging heeft dan andere honden, kunt u wat meer geven.
Maar let op: geef niet te veel, om overgewicht te voorkomen!
Kan ik het ook aan mijn pup geven?
Zeker! Hoe gezonder uw pup opgroeit, hoe beter het is...
Het Natuurvoer van Carnibest is speciaal voor pups die worden gespeend
ook zeer fijngemalen verkrijgbaar. Pups die al wat groter zijn vanaf een
week of 8, kunnen gewoon Natuurvoer eten.
Uw pup heeft tot zijn volwassenheid meer nodig dan de volwassen hond:
zo'n 50 gram per kilo lichaamsgewicht. Weegt uw pup 2 kilo? Dan heeft hij
2x 50 gram per dag nodig, dus 100 gram. Als uw pup 10 kilo weegt, dan
heeft uw pup 10x 50 gram nodig: 1 pond per dag.
Als uw pup erg mager is, kunt u hem gerust iets meer geven. Als uw pup
wat meer beweging heeft dan andere honden, kunt u wat meer geven.
Maar let op: geef niet te veel, om overgewicht te voorkomen!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
O.
Nou, voeren doe ik met mijn ogen. En de meeste pups hebben ergens tussen de 5% en 7% per kilo nodig.
Als ze te vet worden geef ik wat minder, als ze te schraal worden krijgen ze wat meer.
Het scheelt per hond, he, de een verbruikt gewoon meer dan de ander.
Maar als jouw pup nu 3 kilo weegt, weegt ie over een week 3,5 kilo. En over 2 weken 4 kilo.
Het wordt hoe dan ook meer, het is een glijdende schaal.
Ik zou niet zo krampachtig doen met die gewichten.
Gewoon kijken waar hij het goed op doet, klaar.
Dit staat op mijn site, trouwens
http://www.eenhoornleijn.nl/voeding.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou, voeren doe ik met mijn ogen. En de meeste pups hebben ergens tussen de 5% en 7% per kilo nodig.
Als ze te vet worden geef ik wat minder, als ze te schraal worden krijgen ze wat meer.
Het scheelt per hond, he, de een verbruikt gewoon meer dan de ander.
Maar als jouw pup nu 3 kilo weegt, weegt ie over een week 3,5 kilo. En over 2 weken 4 kilo.
Het wordt hoe dan ook meer, het is een glijdende schaal.
Ik zou niet zo krampachtig doen met die gewichten.
Gewoon kijken waar hij het goed op doet, klaar.
Dit staat op mijn site, trouwens
http://www.eenhoornleijn.nl/voeding.htm" onclick="window.open(this.href);return false;