Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Soms denk ik zijn er teveel honden in Nederland?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Soms denk ik zijn er teveel honden in Nederland?
Hier heb ik er nog niet zo veel problemen mee. maar als ik zie op andere topics?
zijn er teveel honden in Nederland? en teveel rassen?
Willen wij Nederlanders teveel?
zijn er teveel honden in Nederland? en teveel rassen?
Willen wij Nederlanders teveel?
Re: Soms denk ik zijn er teveel honden in Nederland?
Nee niet teveel honden ,wel teveel sukkels als bazen wellicht 

-
- Zeer actief
veel mensen, veel honden, en ja ze zijn niet allemaal even goed uitgerust daarvoor.
Toch valt het mij altijd op hoeveel gezinnen er geen hond hebben en hoeveel kinderen er hier komen die nauwelijks weten wat het is - een hond

Toch valt het mij altijd op hoeveel gezinnen er geen hond hebben en hoeveel kinderen er hier komen die nauwelijks weten wat het is - een hond

- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik moet zeggen dat heb ik ook wel eens gedacht. Maar misschien zijn er sowieso gewoon te veel mensen in Nederland.
Als ik bij mijn vriend in Assen was (inmiddels wonen we samen) dan had ik dat juist weer niet. Daar kan je uren in de bossen dwalen met de honden zonder iemand tegen te komen heerlijk is dat!!
Als ik bij mijn vriend in Assen was (inmiddels wonen we samen) dan had ik dat juist weer niet. Daar kan je uren in de bossen dwalen met de honden zonder iemand tegen te komen heerlijk is dat!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Wel in verhouding tot het aantal baasjes want er zitten er te veel in het asiel
. Maar verder... ik struikel niet over de honden en ik stoor me ook niet aan ze. Wel soms aan baasjes die niet sociaal zijn. In gezelschap ben ik toch vaak de enige met een hond in huis.

Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
voor iemand die niet van honden houd zijn het er wellicht teveel.
ik vind het moeilijk te zeggen voor een ander, ik vind het namelijk ook raar
als mensen mij vertellen dat ik te veel honden heb
zoals afgelopen vrijdag
denk ik, hoezo???
ik vind het moeilijk te zeggen voor een ander, ik vind het namelijk ook raar
als mensen mij vertellen dat ik te veel honden heb

denk ik, hoezo???
- kiki2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Naar verhouding valt het best mee. Er wonen namelijk ongeveer 16 miljoen mensen in Nederland en volgens mij rond de 1 miljoen honden.
Teveel mensen en teveel huisdieren (niet alleen honden) zijn hier.
En zeker als de eigenaar van een huisdier niet rekening houdt met de omgeving kan dat irritaties opleveren, vooral bij niet huisdierenebzitters.
Een maand geleden werden de onderzoeksresultaten gepubliceerd over waar men zich in Nederland nu het meest aan stoort.
Op plaats 2 stonden de schreeuwende en gillende kinderen en plaats 4 of 5 werd bezet door hondenpoep. En dat terwijl het heel simpel is, gewoon rekening houden met elkaar, dan is er ook minder om je aan te ergeren.
En zeker als de eigenaar van een huisdier niet rekening houdt met de omgeving kan dat irritaties opleveren, vooral bij niet huisdierenebzitters.
Een maand geleden werden de onderzoeksresultaten gepubliceerd over waar men zich in Nederland nu het meest aan stoort.
Op plaats 2 stonden de schreeuwende en gillende kinderen en plaats 4 of 5 werd bezet door hondenpoep. En dat terwijl het heel simpel is, gewoon rekening houden met elkaar, dan is er ook minder om je aan te ergeren.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Mwuah weet niet of er teveel honden en mensen zijn, maar zeker teveel niet-na-denkenden, om het netjes te zeggen. :N:

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Kun je nagaan hoe weinig we te klagen hebben in NL.Muk schreef:Een maand geleden werden de onderzoeksresultaten gepubliceerd over waar men zich in Nederland nu het meest aan stoort.
Op plaats 2 stonden de schreeuwende en gillende kinderen en plaats 4 of 5 werd bezet door hondenpoep.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
er zijn zat serieus dingen om over te klagen, en er komen er nog veel meer bij,
maar we storen ons liever aan elkaar, (kun je even lekker los gaan en het is tastbaar) dan aan ernstigere zaken
maar we storen ons liever aan elkaar, (kun je even lekker los gaan en het is tastbaar) dan aan ernstigere zaken

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat mij betreft is er nog één hond te weinig.

Welke stond eigenlijk op 1?Muk schreef: Een maand geleden werden de onderzoeksresultaten gepubliceerd over waar men zich in Nederland nu het meest aan stoort.
Geen idee, dat weet ik niet meer. Vast zoiets triviaals als in de file staan of onbeschoft winkelpersoneel ofzo.LéonieHonden schreef:Wat mij betreft is er nog één hond te weinig.![]()
Welke stond eigenlijk op 1?Muk schreef: Een maand geleden werden de onderzoeksresultaten gepubliceerd over waar men zich in Nederland nu het meest aan stoort.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Er zijn veel te veel mensen in nederland dus waarschijnlijk ook veel te veel honden. Verder is nederland een heel hond onvriendelijk landje maar dat komt misschien ook weer omdat er te weinig ruimte is..........
- caira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Er zijn gewoon TE veel asociale mensen. Vrijdag ook, rij ik naar mijn werk, zie ik een vrouw 2 kleine JR uitlaten. Een gaat zitten scheiten midden voor het hek van de kerk. Ze kijkt om zich heen en loopt zo verder. Tsja daar word ik zelfs als hondenbezitter giftig van.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Er moet eens een flinke tsunami overheen. Kijken of we dan nóg zo zaniken en zeiken. Nou ja, we zijn dan wèl meteen van de hondenpoep en de krijskinderen afJaap* schreef:Kun je nagaan hoe weinig we te klagen hebben in NL.Muk schreef:Een maand geleden werden de onderzoeksresultaten gepubliceerd over waar men zich in Nederland nu het meest aan stoort.
Op plaats 2 stonden de schreeuwende en gillende kinderen en plaats 4 of 5 werd bezet door hondenpoep.

Mensen hebben altijd wel wat te zeiken.

oh ja?rubyred schreef:Er zijn veel te veel mensen in nederland dus waarschijnlijk ook veel te veel honden. Verder is nederland een heel hond onvriendelijk landje maar dat komt misschien ook weer omdat er te weinig ruimte is..........
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Een hond met een mening, ik hou d'r wel vancaira schreef:Een gaat zitten scheiten midden voor het hek van de kerk.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador retriever en Oud Duitse Herder
Blijkbaar zijn er nog niet genoeg, er worden er veel uit het buitenland geadopteerd!
Maar die zijn in de regel zo leuk dat magPelia33 schreef:Blijkbaar zijn er nog niet genoeg, er worden er veel uit het buitenland geadopteerd!

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Meen je niet! Gebeurt dat? Vertel!Pelia33 schreef:Blijkbaar zijn er nog niet genoeg, er worden er veel uit het buitenland geadopteerd!
Nou bijv de labrador retriever die komt uit New foundland en is via Engeland ook hier terecht gekomenMaylala schreef:Meen je niet! Gebeurt dat? Vertel!Pelia33 schreef:Blijkbaar zijn er nog niet genoeg, er worden er veel uit het buitenland geadopteerd!

- Maylala
- Zeer actief
Dat méén je niet!tineke schreef: Nou bijv de labrador retriever die komt uit New foundland en is via Engeland ook hier terecht gekomen

Konden die mensen dan niet gewoon uit een Nederlands asiel of bij een Nederlandse fokker een Nederlandse hond halen? Want hiermee verpláátsen ze het probleem alleen maar.
Ben ik met je eens ,zeker wat het probleemgedrag van de labjes betreftMaylala schreef:Dat méén je niet!tineke schreef: Nou bijv de labrador retriever die komt uit New foundland en is via Engeland ook hier terecht gekomenDie nemen natuurlijk ook allerlei enge ziektes en besmettelijk probleemgedrag mee en zo, dat kan haast niet anders.
Konden die mensen dan niet gewoon uit een Nederlands asiel of bij een Nederlandse fokker een Nederlandse hond halen? Want hiermee verpláátsen ze het probleem alleen maar.

- Maylala
- Zeer actief
Ik vind dat er maar eens flink tegen opgetreden moet worden.

Houdverbod lijkt me afdoende dan stopt het fokken vanzelfMaylala schreef:Ik vind dat er maar eens flink tegen opgetreden moet worden.![]()

- Maylala
- Zeer actief
We moesten er maar eens een campagne aan wagen. Ik begin vast met de spandoeken en zo, knutsel jij een online petitie in elkaar?tineke schreef: Houdverbod lijkt me afdoende dan stopt het fokken vanzelf
Prima plan ,ik zal hierover ook mijn contacten met de db gaan aanpreken ,ik houd je op de hoogteMaylala schreef:We moesten er maar eens een campagne aan wagen. Ik begin vast met de spandoeken en zo, knutsel jij een online petitie in elkaar?tineke schreef: Houdverbod lijkt me afdoende dan stopt het fokken vanzelf

- Maylala
- Zeer actief
Heel goed! Ik denk dat we het best kunnen pleiten voor een spay & neuter project ter plaatse, daar pak je het probleem echt mee bij de kern.tineke schreef:
Prima plan ,ik zal hierover ook mijn contacten met de db gaan aanpreken ,ik houd je op de hoogte
Nou zekerMaylala schreef:Heel goed! Ik denk dat we het best kunnen pleiten voor een spay & neuter project ter plaatse, daar pak je het probleem echt mee bij de kern.tineke schreef:
Prima plan ,ik zal hierover ook mijn contacten met de db gaan aanpreken ,ik houd je op de hoogte

Ieder park kom je ze wel tegen dus er zijn er genoeg van straat te rukken om zulke projecten landelijk op te zetten.
- Maylala
- Zeer actief
I like the way you think!tineke schreef:
Nou zekeren wellicht hier ook spay en neuter projecten houden.
Ieder park kom je ze wel tegen dus er zijn er genoeg van straat te rukken om zulke projecten landelijk op te zetten.