Die kleine is echt heerlijk Marie-Josee

Moderator: moderatorteam
Marjoleine schreef:Fien is geen kortbeen, hoor!
Al lijkt het soms zo, denk ik.
Ik denk niet dat het haar op lengte is hoor, maar ze slijt ook wel veel.
Maar goed, dat is dan maar zo, ze is wel een hond.
Ik vind dat dan toch wel weer leuk. Het zelfde maar o zo verschillend. Als je ze echt naast elkaar ziet. Wij kwamen ooit bij een wandeling eens leeuwhondjes tegen en de waren veel kleiner dan gedacht. Ze konden echt 2 x in Spikey.Linsey schreef:Ik vind Kai best wel wat op Fien lijken in sommige foto's![]()
Ze denken soms wel dat Dino en Kai havanezen zijn, zelfs een havanees fokker op show dacht dat Dino een havanees was (ik had hem op de arm dus ze zagen zijn kaal achterwerk niet). Tja het is allemaal dezelfde familie
Dit klopt helemaal. en als je dan bedenkt dat Spikey 29cm hoog is (lengt nooit opgemeten maar de verhouding 2:3 klopt bij hem) dan is hij echt niet klein te noemen.Marjoleine schreef:Leeuwhondjes lijken erg op Hava's vind ik, alleen zijn ze hoger gesteld.
Ze moeten natuurlijk vierkant zijn, en een Hava moet hoogte-lengte 3:4 zijn.
Een Coton is nog weer langer in lichaam, die verhouding moet 2:3 zijn.
2x in Spikey, dat is dan wel een echt klein geweest. Bij leeuwhondjes is er ook enorm verschil in grootte naargelang de lijnen. Kai's vader is Amerikaans en Dino's vader is Australisch. Kai is 34-35cm, Dino is 32 ongeveer, Dino's vader is zelfs 36cm. Kai weegt in de winter 6,5-7kg, in de zomer kan dat oplopen tot 8kg (dat is dan nog altijd niets te zwaar). Ik vind Kai en Dino grote kleine hondjes, vooral Kai dan. Op show kan je bijvoorbeeld hebben dat je 2 leeuwhondjes naast elkaar hebt staan waarvan eentje 25cm is en een andere tegen de 35cm, dat is een enorm grootte verschil voor een kleiner ras.blacky schreef:Ik vind dat dan toch wel weer leuk. Het zelfde maar o zo verschillend. Als je ze echt naast elkaar ziet. Wij kwamen ooit bij een wandeling eens leeuwhondjes tegen en de waren veel kleiner dan gedacht. Ze konden echt 2 x in Spikey.Linsey schreef:Ik vind Kai best wel wat op Fien lijken in sommige foto's![]()
Ze denken soms wel dat Dino en Kai havanezen zijn, zelfs een havanees fokker op show dacht dat Dino een havanees was (ik had hem op de arm dus ze zagen zijn kaal achterwerk niet). Tja het is allemaal dezelfde familie
Zo zie je dat foto's nogal eens vertekenen. Mijn schatjes wegen 9 kg. En vooral Spikey is geen gram te zwaar.
Deze waren echt klein. De vrouw vertelde dat het met de lijn te maken had waar ze uit kwamen. Ze was zelf nogal tegen de grotere Leeuwtjes. Ik weet alleen niet meer welk land die van haar vandaan kwamen. de leeuwhondjes die ik zelf wel eens op show heb gezien waren van een coton fokker. (overigens is ze overgestapt op leeuwhondjes.)Linsey schreef:2x in Spikey, dat is dan wel een echt klein geweest. Bij leeuwhondjes is er ook enorm verschil in grootte naargelang de lijnen. Kai's vader is Amerikaans en Dino's vader is Australisch. Kai is 34-35cm, Dino is 32 ongeveer, Dino's vader is zelfs 36cm. Kai weegt in de winter 6,5-7kg, in de zomer kan dat oplopen tot 8kg (dat is dan nog altijd niets te zwaar). Ik vind Kai en Dino grote kleine hondjes, vooral Kai dan. Op show kan je bijvoorbeeld hebben dat je 2 leeuwhondjes naast elkaar hebt staan waarvan eentje 25cm is en een andere tegen de 35cm, dat is een enorm grootte verschil voor een kleiner ras.blacky schreef:Ik vind dat dan toch wel weer leuk. Het zelfde maar o zo verschillend. Als je ze echt naast elkaar ziet. Wij kwamen ooit bij een wandeling eens leeuwhondjes tegen en de waren veel kleiner dan gedacht. Ze konden echt 2 x in Spikey.Linsey schreef:Ik vind Kai best wel wat op Fien lijken in sommige foto's![]()
Zo zie je dat foto's nogal eens vertekenen. Mijn schatjes wegen 9 kg. En vooral Spikey is geen gram te zwaar.
Schoon is heel relatief. Op dit moment zijn mijn hondjes grijs ipv wit. Ze zitten vol stof. En de vacht zit altijd vol klitjes en takjes. Maar net als bij kinderen waar je ook vaker een foto van maakt als hij/zij lief lacht. Zo is het denk ik ook bij hondjes. Als ze op hun best zijn maak je een foto.Linsey schreef:2x in Spikey, dat is dan wel een echt klein geweest. Bij leeuwhondjes is er ook enorm verschil in grootte naargelang de lijnen. Kai's vader is Amerikaans en Dino's vader is Australisch. Kai is 34-35cm, Dino is 32 ongeveer, Dino's vader is zelfs 36cm. Kai weegt in de winter 6,5-7kg, in de zomer kan dat oplopen tot 8kg (dat is dan nog altijd niets te zwaar). Ik vind Kai en Dino grote kleine hondjes, vooral Kai dan. Op show kan je bijvoorbeeld hebben dat je 2 leeuwhondjes naast elkaar hebt staan waarvan eentje 25cm is en een andere tegen de 35cm, dat is een enorm grootte verschil voor een kleiner ras.blacky schreef:Ik vind dat dan toch wel weer leuk. Het zelfde maar o zo verschillend. Als je ze echt naast elkaar ziet. Wij kwamen ooit bij een wandeling eens leeuwhondjes tegen en de waren veel kleiner dan gedacht. Ze konden echt 2 x in Spikey.Linsey schreef:Ik vind Kai best wel wat op Fien lijken in sommige foto's![]()