Hoi,
Ik zal even in het kort het verhaal uitleggen en misschien dat jullie met mij mee kunnen denken...?
Ik woon zelfstandig, samen met mijn vriend. Ik werk in het onderwijs en heb een schat van een paard. Nu heeft mijn paard een blessure waardoor hij een half jaar moet revalideren in een weiland anderhalf uur bij mij vandaan. Aangezien de zomervakantie eraan komt, en ik er vanuit was gegaan dan iedere dag lekker met mijn paard in de weer te kunnen zijn, voel ik nu al een kleine leegte..
Mijn idee is dan ook: misschien kan ik iemand met een kleine hond blij maken en in de zomervakantie, die voor mij 5,5 week duurt, op zijn/haar hond passen. Ik ga namelijk iedere dag met mijn eigen hond, minimaal 1 uur naar een omheind bos, of een meer in de buurt of het strand, en soms ook fietsen. Voldoende beweging dus. Ook heb ik vaak op andermans paarden gepast, ik weet hoe het is om de verantwoordelijkheid te hebben over iemand anders dier en ik ben hier zeer bewust mee bezig.
Ik zoek eigenlijk gewoon iets 'leuks' om me mee bezig te houden, iets wat me wat afleiding geeft, en ook niet onbelangrijk, iets wat mijn hond leuk vind! Ik heb een super sociale en vrolijke 2jarige Podenco, gesteriliseerd die andere hondjes erg gezellig vind en ik ben gek op honden, maar kan in het leven wanneer ik werk geen tweede hond erbij nemen, en zo ervaar ik dat toch een paar weken..
Lang verhaal, maar mijn vraag is dus: zouden er überhaupt mensen zijn die zoiets zoeken, tegen een kleine vergoeding: denk aan I don't know, 7,50 per dag?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zou hier interesse voor zijn?
Moderator: moderatorteam
- Puma
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 1
Re: Zou hier interesse voor zijn?
Ik denk dat er best mensen zijn die een huiselijke opvang zoeken als e op vakantie gaan.
Wel alles goed op papier zetten van te voren, en even kijken hoe het verzekering technisch zit.
Qua vergoeding heb ik geen idee, ik zou pensionprijzen bekijken en daar (ruim) onder gaan zitten.
Wel alles goed op papier zetten van te voren, en even kijken hoe het verzekering technisch zit.
Qua vergoeding heb ik geen idee, ik zou pensionprijzen bekijken en daar (ruim) onder gaan zitten.
- Puma
- Actief
Bedankt voor je reactie! Qua verzekering etc, moet ik dan zwart op wit hebben, goede tip!
Waar zou ik het beste zoiets kunnen vragen? Marktplaats vind ik zo... weet niet of daar mensen kijken die zoiets zoeken..
Waar zou ik het beste zoiets kunnen vragen? Marktplaats vind ik zo... weet niet of daar mensen kijken die zoiets zoeken..

Voor een stichting is natuurlijk nog veel beter
Alleen weet je dan denk ik niet precies hoelang je het hondje in opvang hebt.

- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Tja, opzich een heel goed idee natuurlijk. Marktplaats is inderdaad zo ...
Misschien op zoveel mogelijk hondenfora plaatsen? 

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Puma
- Actief
Heb ook al een mail gestuurd naar een stichting, maar nog geen reactie. En ik kan maximaal 5,5 week, en stel dat het hondje dan nog niet geadopteerd is dan moet het weer ergens anders heen, en dat vind ik dan weer zielig
Maar sta ik zeker wel voor open! Alleen nog geen reactie gekregen van de stichting, 2 dagen geleden gemaild...