Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe grof/fijn is Lotgering.
Moderator: moderatorteam
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Hoe grof/fijn is Lotgering.
Aangezien ik veel goede verhalen hoor over Lotgering, ben ik van plan om het ook eens te bestellen voor die 2 van mij.
Nu ben ik alleen benieuwd is Lotgering grof of fijn gesneden?
Het mooiste zou namelijk zijn als de honden zelf ook nog moeten kauwen voor ze het kunnen doorslikken.
Hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op mijn vraag.
Nu ben ik alleen benieuwd is Lotgering grof of fijn gesneden?
Het mooiste zou namelijk zijn als de honden zelf ook nog moeten kauwen voor ze het kunnen doorslikken.
Hoop dat jullie me antwoord kunnen geven op mijn vraag.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Hoe grof/fijn is Lotgering.
ik ervaar het als heel fijn als ik het een beetje uit elkaar trek in de bak , ben wel super tevreden erover( en dat ben ik niet gauw
)
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
groffer als smuldier zitten ook wel stukjes en slierten in waar ze ff op moeten kauwen

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het behoorlijk fijn gemalen.Van mij zou het grover mogen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is groffer dan CB en Bibi er zitten wat langere sliertjes in.
Kauwen hoeven ze er niet op.
Ik ken geen kvv waar ze op moeten kauwen. Haaksbarf was in het begin vrij grof met stukjes erin. Heel af en toe moesten ze dan op een stukje kauwen.
Kauwen hoeven ze er niet op.
Ik ken geen kvv waar ze op moeten kauwen. Haaksbarf was in het begin vrij grof met stukjes erin. Heel af en toe moesten ze dan op een stukje kauwen.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Er valt weinig te kauwen. Lotgering voor puppies is fijner maar dezelfde samenstelling als het totaalvoer.
We zijn hier heel tevreden over Lotgering en vooral ook omdat we het zelf ophalen op de boerderij. Is altijd weer gezellig
We zijn hier heel tevreden over Lotgering en vooral ook omdat we het zelf ophalen op de boerderij. Is altijd weer gezellig
- dagmar88
- Zeer actief
Ook grotere stukjes spul.
Als je echt wil dat er gekauwd moet worden kun je beter naast de kvv iets van nekjes of karkasjes geven...
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
- Aantal honden: 2
Hier zit alleen de chihuahua op sommige stukjes te kauwen, verder wordt alles zo opgeschrokt. Kauwen doen ze daarna, op een rawhide of stuk luchtpijp
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is niet grof maar ook niet fijn... wel slurpie (sorry zo noem ik het nu eenmaal)
Het is echt hap/slik vandaar dat ik er ook botwerk dagen erbij doe
Het is echt hap/slik vandaar dat ik er ook botwerk dagen erbij doe

-
magnum
- Zeer actief
Als eerste bedankt voor de antwoorden, weet nu waar ik op kan rekenen, kan ik nu eens kijken wat ik kwijt kan en welke smaken ik wil hebben voor die 2.
Magnum kreeg altijd zelf samengesteld voer dus die moest altijd kauwen/scheuren/knippen net hoe je het noemt eer hij het weg kon werken.
Maar nu met 2 honden neemt het aardig wat tijd en werk in handen om alles zo goed mogelijk zelf samen te stellen. Helaas zijn ook Herby en Richard flink met hun prijzen omhoog gegaan tegenover een paar jaar geleden.
Nu heb ik een slager waar ik voor heel goed koop of gratis veel mooie vlees/bot werk krijg. Maar dat is niet genoeg om er voor lange tijd voor 2 honden maaltijden van te maken.
Dus nu geef ik smuldier erbij, alleen de ene keer doen ze het er goed op en het volgende moment weer wat minder. En aangezien ik goede verhalen hoor over Lotgering heb ik zoiets van dat wil ik dan wel proberen misschien doen die 2 het daar beter op als op de smuldier.
Had alleen gehoopt dat het toch wel wat grotere stukken vlees waren, maar dat maakt dan niet uit dan bestel ik gewoon wat strotten mee, en haal ik hele kippen bij de supermarkt, en dan heb ik ook nog mijn goedkope/gratis botten/vlees van de slager. Dan hebben ze naast de Lotgering ook nog genoeg aan eten om op te knauwen.
Oh ja Magnum kauwt overal op, die kauwt alles goed fijn voor hij het doorslikt.
En Colt doet dat alleen bij vlees waar bot in zit dan kauwt hij het goed fijn voor hij het doorslikt, de rest slikt hij zo door zonder te kauwen.
Magnum kreeg altijd zelf samengesteld voer dus die moest altijd kauwen/scheuren/knippen net hoe je het noemt eer hij het weg kon werken.
Maar nu met 2 honden neemt het aardig wat tijd en werk in handen om alles zo goed mogelijk zelf samen te stellen. Helaas zijn ook Herby en Richard flink met hun prijzen omhoog gegaan tegenover een paar jaar geleden.
Nu heb ik een slager waar ik voor heel goed koop of gratis veel mooie vlees/bot werk krijg. Maar dat is niet genoeg om er voor lange tijd voor 2 honden maaltijden van te maken.
Dus nu geef ik smuldier erbij, alleen de ene keer doen ze het er goed op en het volgende moment weer wat minder. En aangezien ik goede verhalen hoor over Lotgering heb ik zoiets van dat wil ik dan wel proberen misschien doen die 2 het daar beter op als op de smuldier.
Had alleen gehoopt dat het toch wel wat grotere stukken vlees waren, maar dat maakt dan niet uit dan bestel ik gewoon wat strotten mee, en haal ik hele kippen bij de supermarkt, en dan heb ik ook nog mijn goedkope/gratis botten/vlees van de slager. Dan hebben ze naast de Lotgering ook nog genoeg aan eten om op te knauwen.
Oh ja Magnum kauwt overal op, die kauwt alles goed fijn voor hij het doorslikt.
En Colt doet dat alleen bij vlees waar bot in zit dan kauwt hij het goed fijn voor hij het doorslikt, de rest slikt hij zo door zonder te kauwen.

- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
hoi,
Hier ook naar alle tevredenheid lotgering.
Is inderdaad gemalen, maar ze hebben ook "losse" onderdelen, zoals mergpijp, eendennekken, zalmkoppen, lamsribben etc., dus dan heb je toch wat mogelijkheden om op te kauwen (nou ja, je honden dan
)
groetjes,
corina
Hier ook naar alle tevredenheid lotgering.
Is inderdaad gemalen, maar ze hebben ook "losse" onderdelen, zoals mergpijp, eendennekken, zalmkoppen, lamsribben etc., dus dan heb je toch wat mogelijkheden om op te kauwen (nou ja, je honden dan
groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
magnum
- Zeer actief
Als ik ga bestellen dan ga ik gewoon via de site van Lotgering zelf bestellen, die bezorgen het dan gewoon netjes thuis.
En dan als ze het komen brengen laat ik het meteen in een tas overgooien hoef ik ook geen kosten te betalen voor de kratten.
Moet alleen even kijken wanneer ik ga bestellen, aangezien ik nu eerst op mijn bankpas moet wachten. Mijn moeder is haar portomonee verloren en daar zat ook mijn pas in. Dus laten blokkeren en toen kwamen ze mij vertellen van je adres klopt niet, dat moet eerst omgezet worden dan kunnen we pas een nieuwe pas sturen. Dus zit nu al 1 week zonder pas en geld, want ook bij je geld kan je niet komen. Maar hoop aankomende week mijn pas terug te hebben.
Maar dan hoor je het wel als ik ga bestellen, dan kun je of wat van mij overnemen of zelf iets bij bestellen.
Denk dat het makkelijker is om samen dan te bestellen ivm bezorgkosten.
En dan als ze het komen brengen laat ik het meteen in een tas overgooien hoef ik ook geen kosten te betalen voor de kratten.
Moet alleen even kijken wanneer ik ga bestellen, aangezien ik nu eerst op mijn bankpas moet wachten. Mijn moeder is haar portomonee verloren en daar zat ook mijn pas in. Dus laten blokkeren en toen kwamen ze mij vertellen van je adres klopt niet, dat moet eerst omgezet worden dan kunnen we pas een nieuwe pas sturen. Dus zit nu al 1 week zonder pas en geld, want ook bij je geld kan je niet komen. Maar hoop aankomende week mijn pas terug te hebben.
Maar dan hoor je het wel als ik ga bestellen, dan kun je of wat van mij overnemen of zelf iets bij bestellen.
Denk dat het makkelijker is om samen dan te bestellen ivm bezorgkosten.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3