Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nadelen van vers voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Re: Nadelen van vers voeren?

Ongelezen bericht door Sil »

Zo te horen geen problemen met vers voeren dus. Ja, problemen voor de baas, maar niet voor de hond. :lol1: Ik heb voorheen ook Haaksbarf geprobeerd maar ik denk dat mijn hond gewoon een gevoelige maag heeft. Medicijnen komen er ook heel gemakkelijk weer uit. Ik zal nu eens Lotgering bestellen. Daar lijken veel mensen enthousiast over. Misschien werkt dat beter of misschien moet ik me er gewoon bij neerleggen dat hij altijd een gevoelige maag zal houden. Jammer dan, ik doe hem toch niet weg :lekkerpuh: .
Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen "totaal voer" en "puppy voer" bij Lotgering? Ik zie geen verschil in samenstelling. Mijn 7 maanden oude pup hangt er denk ik een beetje tussen in, hij kan alleen geen hele grote bonken vlees eten (of is het niet gewend). Dus als het dezelfde samenstelling zou zijn, alleen wat fijner gemalen dan zou ik daar voor kiezen voor nu.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is alleen fijner.
Maar Fien vreet alles, deed ze als pup van 2 kilo ook al.
Die verorbert net zo makkelijk een hele rib.
Dus het idee is leuk maar volgens mij boeit het ze echt niet ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Marjoleine schreef:
minhie schreef:Ik voer nog niet, maar nadeel wat ik tot zover heb ondervonden is dat die vriezer die ik volgende week ga kopen weer een deuk in mijn portemonnee is.. :mrgreen:
Marktplaats.
Scheelt de wereld.
Dat is waar, maar voor ons nieuwe huis is een vrieskast (ipv vrieskist) wel fijn, die worden een stuk minder aangeboden. Bovendien zijn het dan van die oude dingen die nogal energie vreten. Dan maar een nieuwe die de eerstkomende 5-10 jaar mee kan. :mrgreen:
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Frenk schreef:Over dat ontdooien.. Mijn magnetron heeft een ontdooiprogramma. Ik doe de bevroren smuldier in een schaal, kies de cake-variant en doe dan het dubbele gewicht en dan ontdooit 'ie precies 1 bakje smuldier zonder dat het opwarmt. :ok:

Wordt erg afgeraden, alle enzymen en goede bacterien, HET grote voordeel en goede van vers, breng je zo om zeep. Kun je dus net zo goed brok geven wat dat betreft.
AnneMarie
Zeer actief

minhie schreef:
Marjoleine schreef:
minhie schreef:Ik voer nog niet, maar nadeel wat ik tot zover heb ondervonden is dat die vriezer die ik volgende week ga kopen weer een deuk in mijn portemonnee is.. :mrgreen:
Marktplaats.
Scheelt de wereld.
Dat is waar, maar voor ons nieuwe huis is een vrieskast (ipv vrieskist) wel fijn, die worden een stuk minder aangeboden. Bovendien zijn het dan van die oude dingen die nogal energie vreten. Dan maar een nieuwe die de eerstkomende 5-10 jaar mee kan. :mrgreen:
Ik had het energielabel van mijn 10 jaar oude combi nog en raad eens, de nieuwe verbruiken net IETS MEER...
Dus die vlieger gaat niet altijd op. Ik heb A klasse van toen vergeleken met de meest energiezuinige van nu.
AnneMarie
Zeer actief

Ik vind als ik lange tijd alleen vers voer, dat mijn hond, zijn vacht gaat ruiken. Niet fris. Dat vind ik dus een nadeel.

Dat ie zijn snor en baard afveegt aan het karpet laat ik maar even voor wat het is :denken: :roll:
alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

AnneMarie schreef:Ik vind als ik lange tijd alleen vers voer, dat mijn hond, zijn vacht gaat ruiken. Niet fris. Dat vind ik dus een nadeel.

Dat ie zijn snor en baard afveegt aan het karpet laat ik maar even voor wat het is :denken: :roll:
Wat voer je dan aan je hond, dat zijn vacht gaat ruiken? Wat is een lange tijd?
Zijn er nog meer mensen hier waarvan de vacht van de hond gaat ruiken van KVV? Daar ben ik toch wel nieuwschierig naar.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

:19: nee ik heb hier geen last van honden waarbij hun vachten ruiken
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

alma.m schreef:
AnneMarie schreef:Ik vind als ik lange tijd alleen vers voer, dat mijn hond, zijn vacht gaat ruiken. Niet fris. Dat vind ik dus een nadeel.

Wat voer je dan aan je hond, dat zijn vacht gaat ruiken? Wat is een lange tijd?
Zijn er nog meer mensen hier waarvan de vacht van de hond gaat ruiken van KVV? Daar ben ik toch wel nieuwschierig naar.
Juist niet... Hoor wel van meerdere mensen dat wanneer er overgestapt wordt op vlees er de eerste weken flink gestonken wordt en bij mijn katten was dat ook zo toen ze over gingen.
Die stonken echt vreselijk uit hun vacht, was na een maand pas helemaal over.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden hebben geen stinkende vacht, dat hadden ze juist van de brokken. Toen voelde de vacht vettig.
alma.m
Zeer actief

Ik vind het een beetje vreemd. Noah krijgt nu 4 weken KVV, maar ik ruik niets bijzonders aan zijn vacht. :roll:
Ook van de brokken niet, ligt waarschijnlijk ook aan de kwaliteit van de brokken die je geeft.

Afbeelding
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

Frenk schreef:.
Ik heb voor 'erbij' (vakanties, logeren, etcetera) brokken van farmfood of prins, dat zijn natuurlijk geen goedkope brokken. Ik heb geen idee wat goedkope brokken je per dag zouden kosten.. :scratch:[/quote]

ik heb laatst iets gehoord over een take away vers vlees worst, na ontdooien is die nog 15 dagen gekoeld bewaarbaar.
ik denk dat ik die voor de vakantie haal ik voerde indd ook dan brokken. ik let wel op dan dat ik een geperste brok heb met hoog vlees gehalte.
mijn meiden vinden vers lekkerder ipv de brok, en het enige nadelen waren dus de vakantie en het ontdooien, nu alleen de laatste nog dus.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

AnneMarie schreef:
Frenk schreef:Over dat ontdooien.. Mijn magnetron heeft een ontdooiprogramma. Ik doe de bevroren smuldier in een schaal, kies de cake-variant en doe dan het dubbele gewicht en dan ontdooit 'ie precies 1 bakje smuldier zonder dat het opwarmt. :ok:

Wordt erg afgeraden, alle enzymen en goede bacterien, HET grote voordeel en goede van vers, breng je zo om zeep. Kun je dus net zo goed brok geven wat dat betreft.
Kan me niet voorstellen dat als je het op die manier ontdooit dat dat echt slecht is, voor je eigen eten doe je het ook zo, het wordt toch niet verhit? :19:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

alma.m schreef: Wat voer je dan aan je hond, dat zijn vacht gaat ruiken? Wat is een lange tijd?
Hier ook niet hoor. Hier glimmen de honden juist als een spiegeltje sinds ze KVV krijgen.

Hier ook weinig nadelen. Behalve dat ik het zelf wat minder vindt, vooral 's morgens vroeg :ugh: . Hier krijgen ze smuldier, maar gezien de prijsverhoging ga ik misschien toch maar kijken voor lotgering.

Eten is hier in ieder geval een feest, vind het ook leuk om te zien hoe ze kunnen genieten van eten. Wij eten toch ook geen droge rijst?... :19:
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ruiken van de vacht kan mss komen door het hoge(re) percentage aan organen die er in KVV zit of aan een bepaalde toevoeging. Het kan ook merk afhankelijk zijn. Die van mij gaan enorm aan de jeuk en krijgen "roos" en een doffe vacht van kvv (ongeacht het merk).

Een nadeel van vers voeren is dat er hier bepaalde honden erg gaan boeren (lees rotte eieren lucht) van bepaalde botsoorten. Op zich niet zo'n heel erg nadeel maar ik moet er wel rekening mee houden want als ze in de winkel liggen en er komt regelmatig een stinkluchtje onder de toonbank vandaan, word ik daar niet zo heel vrolijk van.
alma.m
Zeer actief

dogo4ever schreef:Ruiken van de vacht kan mss komen door het hoge(re) percentage aan organen die er in KVV zit of aan een bepaalde toevoeging. Het kan ook merk afhankelijk zijn. Die van mij gaan enorm aan de jeuk en krijgen "roos" en een doffe vacht van kvv (ongeacht het merk).

Een nadeel van vers voeren is dat er hier bepaalde honden erg gaan boeren (lees rotte eieren lucht) van bepaalde botsoorten. Op zich niet zo'n heel erg nadeel maar ik moet er wel rekening mee houden want als ze in de winkel liggen en er komt regelmatig een stinkluchtje onder de toonbank vandaan, word ik daar niet zo heel vrolijk van.
Ik voer sinds 4 weken Alaska KVV en daar zit 55% vlees, 15% bot, 15% orgaanvlees en 15% groentenmix . Er zitten geen granen in. Noah heeft tot nu toe nergens last van en zijn vacht ziet er goed uit.

Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik zag dat ik het zinnetje over de baard over het karpet vegen was vergeten. Ik noem dat snoetenpoetsen. Als ze hier botwerk hebben gehad en ze dus flink moeite hebben gedaan, moet de boel weer schoon. En dan vegen ze de bek schoon. Soms als een kat (met de poten over de bek en dan aflikken) maar ook rustig langs de kussens van de bank. Of ze gebruiken het kleed waar ze op liggen. Als de bek maar weer schoon wordt.
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

dogo4ever schreef:Ik zag dat ik het zinnetje over de baard over het karpet vegen was vergeten. Ik noem dat snoetenpoetsen. Als ze hier botwerk hebben gehad en ze dus flink moeite hebben gedaan, moet de boel weer schoon. En dan vegen ze de bek schoon. Soms als een kat (met de poten over de bek en dan aflikken) maar ook rustig langs de kussens van de bank. Of ze gebruiken het kleed waar ze op liggen. Als de bek maar weer schoon wordt.
Wij noemen dat gewoon 'de vette klep afvegen' :smile: Vind het er altijd wel schattig uitzien, maakt me dan ook niks uit als Toby het doet :love:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

YvetteJ schreef:
dogo4ever schreef:Ik zag dat ik het zinnetje over de baard over het karpet vegen was vergeten. Ik noem dat snoetenpoetsen. Als ze hier botwerk hebben gehad en ze dus flink moeite hebben gedaan, moet de boel weer schoon. En dan vegen ze de bek schoon. Soms als een kat (met de poten over de bek en dan aflikken) maar ook rustig langs de kussens van de bank. Of ze gebruiken het kleed waar ze op liggen. Als de bek maar weer schoon wordt.
Wij noemen dat gewoon 'de vette klep afvegen' :smile: Vind het er altijd wel schattig uitzien, maakt me dan ook niks uit als Toby het doet :love:
hier komt kiefer na zijn pens altijd vragen of ik zijn bek even goed wil afvegen met een handdoek :I:
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Bij Iarik moet ik 2 keer per dag stukken gemalen vlees uit zijn baard peuteren. :mrgreen: Verder geen nadelen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

YvetteJ schreef:
:mrgreen: 'doe maar mondje wassen' zeggen wij hier. En dan gaat ze inderdaad helemaal los op het tapijt.
:pffff: Na kvv hoeft het niet, alleen als ze heel lekker gegeten heeft :tongue:
alma.m
Zeer actief

Noah heeft een voorkeur voor mijn broekspijpen, dus zo gauw hij klaar is met eten en ik krijg er de kans voor, wordt zijn bek afgeveegt met een nat stuk keukenrol. :mrgreen: Vind hij ook nog fijn. :tongue:

Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

AnneMarie schreef:

Daar geloof ik niks van. Het ontdooit alleen maar, het wordt dus niet gaar of warm.
Afbeelding
Lance
Zeer actief

Frenk schreef:
AnneMarie schreef:

Daar geloof ik niks van. Het ontdooit alleen maar, het wordt dus niet gaar of warm.
En buiten dat, volgens mij was het ook bedoelt als 'noodoplossing', voor als je vergeten was het uit de vriezer te halen.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Frenk schreef:
AnneMarie schreef:

In de ontdooistand verwarmt een magnetron wel degelijk. Daar kwam ik achter toen ik voor het eerst kip in de magnrtron wilde ontdooien. Tijd iets te lang ingesteld, waarmee het er met witte (gekookte) randjes uit kwam.
Zonder verhitting kun je toch niet ontdooien?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lance
Zeer actief

Klopt, maar het wordt in een magnetron nooit warmer dan 100 graden (op de ontdooi stand al helemaal niet). Dus dat alles kapot gaat zal wel meevallen denk ik.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

[Sandra] schreef:In de ontdooistand verwarmt een magnetron wel degelijk. Daar kwam ik achter toen ik voor het eerst kip in de magnrtron wilde ontdooien. Tijd iets te lang ingesteld, waarmee het er met witte (gekookte) randjes uit kwam.
Daarom moet je hem ook niet te lang instellen :mrgreen: Bij mijn moeder thuis gebruikte ik die stand ook vaak maar dan kwam het er gewoon net zo koud/warm uit als wanneer je het op het aanrecht ontdooit :U:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

YvetteJ schreef:
[Sandra] schreef:In de ontdooistand verwarmt een magnetron wel degelijk. Daar kwam ik achter toen ik voor het eerst kip in de magnrtron wilde ontdooien. Tijd iets te lang ingesteld, waarmee het er met witte (gekookte) randjes uit kwam.
Daarom moet je hem ook niet te lang instellen :mrgreen: Bij mijn moeder thuis gebruikte ik die stand ook vaak maar dan kwam het er gewoon net zo koud/warm uit als wanneer je het op het aanrecht ontdooit :U:
Daar kom je dan achter he :mrgreen:
Vers vlees voor de hond heb ik hooguit 1 of 2 keer in de magnetron ontdooid. Het is misschien de kwaliteit van mijn apparaat, maar ook als ik vlees voor mijzelf ontdooi in de magnetron, is het na de x-tijd die ervoor staat van binnen vaak nog bevroren. Er zijn wel vaker discussies hier op het forum geweest over het ontdooien van vers vlees (smuldier) en toen ik las dat het in een bakje heet water (au bain marie) net zo goed gaat ben ik dat gaan doen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

[Sandra] schreef:Daar kom je dan achter he :mrgreen:
Vers vlees voor de hond heb ik hooguit 1 of 2 keer in de magnetron ontdooid. Het is misschien de kwaliteit van mijn apparaat, maar ook als ik vlees voor mijzelf ontdooi in de magnetron, is het na de x-tijd die ervoor staat van binnen vaak nog bevroren. Er zijn wel vaker discussies hier op het forum geweest over het ontdooien van vers vlees (smuldier) en toen ik las dat het in een bakje heet water (au bain marie) net zo goed gaat ben ik dat gaan doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kunst van het magnetron-ontdooien ook nog niet geheel rijk ben hoor :mrgreen:
Maar op die magnetron van m'n moeder kon je echt een speciaal programma selecteren, dan moest je gewicht en soort product instellen en voila, perfect ontdooit!
Kan met die van mij ook geloof ik maar weet niet hoe én het duurt me te lang :F: Als ik voor de honden vlees ben vergeten te ontdooien krijgen ze mozarella, yoghurt, ei of kwark óf niks :19: :engel:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

YvetteJ schreef:
[Sandra] schreef:Daar kom je dan achter he :mrgreen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kunst van het magnetron-ontdooien ook nog niet geheel rijk ben hoor :mrgreen:
Maar op die magnetron van m'n moeder kon je echt een speciaal programma selecteren, dan moest je gewicht en soort product instellen en voila, perfect ontdooit!
Kan met die van mij ook geloof ik maar weet niet hoe én het duurt me te lang :F: Als ik voor de honden vlees ben vergeten te ontdooien krijgen ze mozarella, yoghurt, ei of kwark óf niks :19: :engel:
In de meeste magnetrons kon ik ook niks goed ontdooien. Dan was het of nog in de kern bevroren of toch te warm geworden. Maar deze is :ok: Als ik hier het juiste programma instel, dan wordt het inderdaad niet warmer dan als het op de aanrecht ontdooit. En dan kan ik me dus echt niet voorstellen dat het daarvan 'kapot' gaat :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”