Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nadelen van vers voeren?
Moderator: moderatorteam
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
Nadelen van vers voeren?
Door het lezen hier op het forum voer ik m'n hondjes Darf KVV. Door gewoon logisch na te denken geloof ik beslist dat vers gezonder is. Als je bedenkt hoe die droge brokken gemaakt zijn dan zou ik dat voor mezelf ook niet kiezen. Geef mij ook maar vers eten i.p.v. tot meel gedroogde en dan weer geperste zooi. Maar... het is wel zo dat mijn hondjes vaak wisselende poep hebben, regelmatig een paar dagen slecht eten enz. Dus dat ze duidelijk regelmatig last van hun maag of ingewanden hebben. Nu heb ik ze nooit op brok gehad dus ik weet niet of het dan anders zou zijn, maar ze zouden dan natuurlijk wel constanter samengesteld voer krijgen. Ik denk dat KVV wel eens kan wisselen van samenstelling. Hebben anderen hier ervaringen mee? En zijn er mensen die daarom overgestapt zijn op brokken? Heeft dat geholpen? Ik ben dus vooral benieuwd naar de negatieve ervaringen met vers voeren.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Nadelen van vers voeren?
Geen negatieve verhalen hier Sil. Alleen maar positief.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nee... de mijne heeft beiden gehad.. en krijgt nu brok wegens geldgebrek...
de mijne deed t beter op vers....
ook met brok wisselt de mijne qua ontlasting, mijn hond heeft gevoelige maag en darmen en braakt regelmatig (voordat hij gegeten heeft overigens... ik moet er zo snel mogelijk eten in krijgen 's morgens, maar hij wil nooit eten dus dat is nogal lastig soms...)
dus volgens mij maakt het niet zoveel uit....
ook met brok wisselt de mijne qua ontlasting, mijn hond heeft gevoelige maag en darmen en braakt regelmatig (voordat hij gegeten heeft overigens... ik moet er zo snel mogelijk eten in krijgen 's morgens, maar hij wil nooit eten dus dat is nogal lastig soms...)
dus volgens mij maakt het niet zoveel uit....
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Enige nadeel voor mij is dat je niet moet vergeten de boel te ontdooien want dan hebben ze de volgende dag gewoon geen eten. En met vakantie kan het lastig zijn. Verder zie ik niets dan voordelen, ik heb mijn honden allebei ontzettend op zien knappen door van brok naar vers te gaan en zou geen enkele carnivoor nog iets anders willen voorschotelen.
- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
Ik heb eerst brok gevoerd en ben sinds ongeveer 4 weken over gestapt op KVV Alaska Combi.
Noah heeft tot nu toe goede ontlasting.
Noah heeft tot nu toe goede ontlasting.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

6 Januari 1999 -1 Mei 2010

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
geen nadelen. ik stel zelf samen dus ik weet precies wat ze krijgen. ontlasting is altijd goed, de ene keer wat harder dan de andere maar dat ligt er ook aan wat ze ervoor gehad hebben. ze krijgen elke dag iets anders en ze vallen altijd aan op hun bak.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Op tijd ontdooien inderdaad, verder ziek ik ook geen nadelen.
Ik heb nu een tijdje smuldier afgewisseld met Lotgering lam/rijst en compleet/pens. Binnenkort stap ik over op Lotgering en geef ik de enkelvoudige smaken van smuldier als afwisseling.
Ik heb nu een tijdje smuldier afgewisseld met Lotgering lam/rijst en compleet/pens. Binnenkort stap ik over op Lotgering en geef ik de enkelvoudige smaken van smuldier als afwisseling.

Groetjes,
Sandra
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier zie ik ook geen nadelen. Ze krijgen afwisselend smuldier, lotgering en rodi en op alles doen ze het goed. Ze eten het met smaak en weinig ontlasting.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Zou ook smuldier nog te kostbaar zijn? Ongeveer 60ct voor een bakje (ik dacht 400 grMariskaB schreef:Nee... de mijne heeft beiden gehad.. en krijgt nu brok wegens geldgebrek...

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Belle
- Zeer actief
Ik heb ook het idee dat ik met vers goedkoper uit ben dan vroeger met brokken.Frenk schreef:Zou ook smuldier nog te kostbaar zijn? Ongeveer 60ct voor een bakje (ik dacht 400 grMariskaB schreef:Nee... de mijne heeft beiden gehad.. en krijgt nu brok wegens geldgebrek...
de mijne deed t beter op vers....). Ik vind het een prima kvv en altijd beter dan brokken
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Frenk
- Zeer actief
Ik heb voor 'erbij' (vakanties, logeren, etcetera) brokken van farmfood of prins, dat zijn natuurlijk geen goedkope brokken. Ik heb geen idee wat goedkope brokken je per dag zouden kosten..Belle schreef:Ik heb ook het idee dat ik met vers goedkoper uit ben dan vroeger met brokken.Frenk schreef:Zou ook smuldier nog te kostbaar zijn? Ongeveer 60ct voor een bakje (ik dacht 400 grMariskaB schreef:Nee... de mijne heeft beiden gehad.. en krijgt nu brok wegens geldgebrek...
de mijne deed t beter op vers....). Ik vind het een prima kvv en altijd beter dan brokken

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Geen nadelen.
Behalve misschien dat er altijd mensen zijn die uitleg willen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik weet zo geen nadelen, behalve dat je als je een flink formaat hond hebt ook een vriezer moet aanschaffen (of heel vaak naar de super of dierenwinkel) en dat je niet moet vergeten te ontdooien.
Ik zie dit allebei niet als nadelen overigens, want heb de vriezer van mijn moeder gehad en als ik vergeten ben te ontdooien, ga ik even snel naar de supermarkt voor een kippenpoot of gehakt..
Ik zie dit allebei niet als nadelen overigens, want heb de vriezer van mijn moeder gehad en als ik vergeten ben te ontdooien, ga ik even snel naar de supermarkt voor een kippenpoot of gehakt..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Icecold81
- Zeer actief
dat heb ik inmiddels geprobeerd ... maar hij gaat er zo vreselijk van boeren en stinken... dus ben toch weer op brok over...Frenk schreef:Zou ook smuldier nog te kostbaar zijn? Ongeveer 60ct voor een bakje (ik dacht 400 grMariskaB schreef:Nee... de mijne heeft beiden gehad.. en krijgt nu brok wegens geldgebrek...
nog paar jaar,,, dan einde lening... dan terug naar Carnibest
- Icecold81
- Zeer actief
nou ja... voer ook prins maar is goedkoper dan carnibest...Belle schreef:Ik heb ook het idee dat ik met vers goedkoper uit ben dan vroeger met brokken.Frenk schreef:Zou ook smuldier nog te kostbaar zijn? Ongeveer 60ct voor een bakje (ik dacht 400 grMariskaB schreef:Nee... de mijne heeft beiden gehad.. en krijgt nu brok wegens geldgebrek...
kan ook nog goedkoper voeren maar dan is zn poep echt om te huilen... nu betaal ik 39 euro voor 15 kilo ong. je hebt ook nog zakken van 15 kilo voor de helft van dat geld... maar dan weet ik echt dat het de ene dag diarree en de andere dag braken is....
ik kwam van de week nog iemand tegen.. die had ook hond met maag/darmproblemen.. had dierenartsvoer ging perfect... vanwege geld over op Kenner... na ja... das idd heel goedkoop.. hond wisselt nu continu qua ontlasting en braakt en diarree steeds....
nou hoorde ik haar ook niet over langzaam overgaan oftewel mengen.. dus wellicht had dat er ook mee te maken.. maar goed.. het allergoedkoopste.. is ook niet alles...
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Romis kreeg eerst smuldier en tegenwoordig Lotgering. Hij had heel regelmatig dunne ontlasting (vaker dun dan stevig) maar
sinds ik hem wat extra bot erbij voer heeft hij eigenlijk altijd stevige drollen.
Hier ook geen nadelen dus.
sinds ik hem wat extra bot erbij voer heeft hij eigenlijk altijd stevige drollen.
Hier ook geen nadelen dus.
Groetjes, Marjan
- krullie
- Zeer actief
hier werd carnibest niet verdragen en werd zijn ontlasting nog slechter.
op brok iets beter (prins).
nu maar gewoon geaccepteerd dat het soms dun is.
en krijgt hij de pens/vlees variant van smuldier.
nadeel is dat je plek moet hebben in de vriezer.
op brok iets beter (prins).
nu maar gewoon geaccepteerd dat het soms dun is.
en krijgt hij de pens/vlees variant van smuldier.
nadeel is dat je plek moet hebben in de vriezer.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat vind ik inderdaad een flink nadeel. Ik heb een kop als een zeef en vooral Smuldier ontdooit in de koelkast heel langzaam, dus ik moet steeds een pakje 'voor' lopen, en dan vergeet ik dat weer en heb ik een half ontdooid pakje en sta ik weer te klooien met heet water eroverheen...Maylala schreef:Enige nadeel voor mij is dat je niet moet vergeten de boel te ontdooien want dan hebben ze de volgende dag gewoon geen eten.
[/quote]En met vakantie kan het lastig zijn. Verder zie ik niets dan voordelen, ik heb mijn honden allebei ontzettend op zien knappen door van brok naar vers te gaan en zou geen enkele carnivoor nog iets anders willen voorschotelen.[/quote]
Op vakantie doe ik makkelijk en krijgen ze geen kvv maar brok. Maar ik vind juist de ontlasting veel mooier (en minder!) als ze vers krijgen. Ik zou bij wisselende ontlasting gewoon eens kijken naar andere merken kvv.
Een tweede nadeel vind ik trouwens ook wel dat de wat grovere soorten kvv er zo ontzaglijk goor uitzien, en die lucht die er af komt als er pens doorheen zit... Vooral 's ochtends sta ik soms half te kokhalzen als ik die bakken sta te vullen. :N:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
geef hier om de dag smuldier of rodi en een dag Bevo geperste brokken
goede stevige ontlasting heeft Kasper, en hij zit tegenwoordig op z'n eten te wachten, daar waar hij in 't begin geen trek in eten vertoonde
en op smuldier/rodi valt hij met nog meer enthousiasme aan.. de schrokop
nadeel? Pens stinkt
goede stevige ontlasting heeft Kasper, en hij zit tegenwoordig op z'n eten te wachten, daar waar hij in 't begin geen trek in eten vertoonde
en op smuldier/rodi valt hij met nog meer enthousiasme aan.. de schrokop
nadeel? Pens stinkt
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- Frenk
- Zeer actief
Welke soort heb je geprobeerd? De pens/vlees compleet of de vlees compleet?MariskaB schreef:dat heb ik inmiddels geprobeerd ... maar hij gaat er zo vreselijk van boeren en stinken... dus ben toch weer op brok over...Frenk schreef:Zou ook smuldier nog te kostbaar zijn? Ongeveer 60ct voor een bakje (ik dacht 400 grMariskaB schreef:Nee... de mijne heeft beiden gehad.. en krijgt nu brok wegens geldgebrek...
nog paar jaar,,, dan einde lening... dan terug naar Carnibest

- [Sandra]
- Zeer actief
Als ik vergeten ben om op tijd een pakje smuldier uit de vriezer te halen, dan leg ik het in een bakje met heet water. Dan is het met een uurtje zo goed als ontdooid.

Groetjes,
Sandra
- Frenk
- Zeer actief
Over dat ontdooien.. Mijn magnetron heeft een ontdooiprogramma. Ik doe de bevroren smuldier in een schaal, kies de cake-variant en doe dan het dubbele gewicht en dan ontdooit 'ie precies 1 bakje smuldier zonder dat het opwarmt. 

-
Inc
Frenk schreef:Over dat ontdooien.. Mijn magnetron heeft een ontdooiprogramma. Ik doe de bevroren smuldier in een schaal, kies de cake-variant en doe dan het dubbele gewicht en dan ontdooit 'ie precies 1 bakje smuldier zonder dat het opwarmt.
- Icecold81
- Zeer actief
met pensFrenk schreef: Welke soort heb je geprobeerd? De pens/vlees compleet of de vlees compleet?
-
lila660
- Zeer actief
Misschien doen jou honden het wel goed op vers maar is voor hun Darf misschien gewoon ietsje minder??
Heb je al eens andere merken gehad voor proef? Ik noem zo even een aantal merken, Alaska, Carnibest, Haaksbarf enz.
Heb je al eens andere merken gehad voor proef? Ik noem zo even een aantal merken, Alaska, Carnibest, Haaksbarf enz.
Groetjes Linda
- Frenk
- Zeer actief
Ik had ooit duck en dat zijn net plakjes cake. Vond ikInc schreef:Frenk schreef:Over dat ontdooien.. Mijn magnetron heeft een ontdooiprogramma. Ik doe de bevroren smuldier in een schaal, kies de cake-variant en doe dan het dubbele gewicht en dan ontdooit 'ie precies 1 bakje smuldier zonder dat het opwarmt.Hoe heb je dat dan ooit uitgevonden

- [Sandra]
- Zeer actief
Oja, uitleg. Of vooroordeel. Ik hoor in elk geval vaak de misvatting: jamaar ze moeten brokken eten omdat dat beter is voor het gebit, want dan moeten ze flink kauwen.Marjoleine schreef:Geen nadelen.

Groetjes,
Sandra
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
nou, dan krijgen ze hier wat etensresten, brood, yoghurt en rauwe eieren, vinden ze ook heerlijk. en soms vasten ze een dagje, ook geen probleem.Maylala schreef:Enige nadeel voor mij is dat je niet moet vergeten de boel te ontdooien want dan hebben ze de volgende dag gewoon geen eten.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Oja[Sandra] schreef: Oja, uitleg. Of vooroordeel. Ik hoor in elk geval vaak de misvatting: jamaar ze moeten brokken eten omdat dat beter is voor het gebit, want dan moeten ze flink kauwen.
Ik zeg dan altijd dat ze hier kalfsribben krijgen.
Dan leggen die brokken het wel af