Er zijn nieuwe foto's gemaakt. Daarvoor moest ze wel onder een roesje. Maar ik weet inmiddels dat Flamme omvalt als ze de spuit ziet zo ongeveer en ook weer meteen helemaal bij is als ze het tegenmiddel krijgt.
Nou eigenlijk heb ik slecht nieuws gehad, maar ergens is het ook goed nieuws. Het kan niet slechter worden met Flamme d'r elleboog. Ze heeft nog steeds 1zijdig ED. Alleen links dus. Rechts is wel al altijd een uitstulping van het bot gezien maar dit veroorzaakt tot nu toe geen problemen.
Het voordeel van deze uitslag is dat ze ondanks de zeer ernstige artrose (graad 4 nu) toch redelijk goed functioneerd. Goed, ze krijgt iedere dag pijnstillers maar omdat het niet slechter kan worden volgens de orthopeed is de verwachting dat als we op deze manier verder gaan, (dus qua beweging en voer) ze gewoon een redelijk normale leeftijd kan bereiken.
Het slechte lopen is sinds een paar dagen ook weer weg. De dierenarts heeft de rest van haar poot onderzocht toen Flamme al aan het bijkomen was en merkte dat ze reageerde op het "forceren" van de pols. Nu hebben de honden vorige week een paar nachten boven mogen slapen wegens omstandigheden. Iets wat ik normaal echt nooit toesta. En ws. is er met naar boven of naar beneden rennen iets lomps gebeurd.
In ieder geval blijft de orthopeed van mening dat we niet moeten laten opereren. Het enige wat ze kunnen doen is dan de artrose weghalen. Dit is echter maar een tijdelijk iets en komt gegarandeerd weer terug. Een operatie doet nooit goed aan een gewricht dus wordt het er alleen maar slechter van. Oke, we gaan dus op deze manier door. Het blijft opletten. Het blijft doseren met beweging het blijft pijnstillers erin krijgen en goed voeren, maar dat maakt niks uit. Als madame Flamme er maar wel bij vaart