Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet.....Update Gevonden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lila660
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wie weet.....Update Gevonden!

Ongelezen bericht door lila660 »

Weet niet of ik het hier goed heb geplaatst maar als het niet goed is hoor ik dat vast wel.

Eind maart zijn er 7 honden ''in beslag genomen'' in Zwolle.
Ik kijk al zeer regelmatig op dierenasiels.com en dierenasiel zwolle maar zie ze niet.
Kan natuurlijk zijn dat ze nog in een opvanggezin zitten en daar meer tijd nodig hebben?
Maar wie weet werkt er een van jullie bij het asiel of heeft er wat over ze gehoord.
Me schoonouders hebben erg veel interesse in een hondje hiervan.

Hieronder de link van eind maart.
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2724" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand hier toevallig iets over??
Laatst gewijzigd door lila660 op 25 mei 2011 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Linda
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Re: Wie weet.....

Ongelezen bericht door ZaZa »

Die gaan voorlopig niet naar het asiel, maar naar een door justitie aangewezen opslaghouder.
Pas als de rechter ze toewijst aan de Dierenbescherming gaan ze o.a. door naar asielen, maar grote kans dat ze dan niet in Zwolle terecht komen, vanwege de oude eigenaar enz.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

ZaZa schreef:Die gaan voorlopig niet naar het asiel, maar naar een door justitie aangewezen opslaghouder.
Pas als de rechter ze toewijst aan de Dierenbescherming gaan ze o.a. door naar asielen, maar grote kans dat ze dan niet in Zwolle terecht komen, vanwege de oude eigenaar enz.
Dit dus, in nederland zijn meerdere locaties waar ze "in opslag" zitten. Daarna herplaatst dat asiel ze ook, of ze gaan terug naar de eigenaar of justitie geeft opdracht tot afmaken. Verder duren de processen behoorlijk lang. Het kortst was 1 week (afmaken) en langste bijna 2 jaar (herplaatsen). Gemiddeld wel 4-6 maanden gok ik zo
Perry en Noah

Afbeelding
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

meschien kun je informatie vragen bij de dierenbescherming en aangeven dat je ouders interessen hebben in een van de honden
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat zijn het voor hondjes (nieuwsgierig)? En wat ontzettend zielig die foto zeg :jank: Gelukkig zijn ze daar weggehaald.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

de kans is groot dat inbeslag genomen honden terug worden gegeven aan de eigenaar, helaas. pas als een rechter uitspraak doet in het voordeel van het dier en deze niet meer terug gaat naar de eigenaar word de hond toegewezen aan het asiel. het asiel mag daarna de hond herplaatsen.
ik heb in het asiel waar ik als vrijwilligster aan verbonden ben, meegemaakt dat een hond pas na 8 maanden toe werd gewezen aan het asiel. al die tijd heeft deze hond bij ons gezeten en konden we er niks mee.
ellen
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Volgens mij waren het kooikers?
lila660
Zeer actief

Dank voor jullie reactie's. Zoals ik nu begrijp is de kans groot dat ze misschien niet eens ter herplaatsing worden aangeboden of dat er nog een hele lange tijd overheen gaat.
Ik hoop iig voor de hondjes dat ze niet terug hoeven naar de eigenaar, dat zou wel heel zielig zijn.

Er stond toen in het bericht dat het kooikers waren, maar ze zijn zo vervuild dat je het niet goed kan zien op de foto.
Me schoonouders hebben wel tijd om te wachten, dus we wachten nog maar even af.
Ga wel proberen contact te krijgen, om te achterhalen of ze misschien ooit nog herplaatst kunnen gaan worden.
Groetjes Linda
ZaZa
Zeer actief

Je zou contact op kunnen nemen met het verenigingsbureau van de Dierenbescherming:
Telefoon: (088) 8113 000 (van 09.30 - 17.00u)

Vaak zie je bij dit soort hondjes dat, als ze niet teruggaan naar de eigenaar, ze al lang een baasje hebben gevonden via de opslaghouder, dan komen ze vaak niet eens meer in een asiel.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

De dieren worden in de regel niet in het meest dichtst bijzijnde asiel 'in opslag' opgenomen. Dit omdat de kans anders groot is dat de honden door de eigenaar worden opgespoord en wat mogelijk gevaarlijk kan zijn voor het personeel.
Dergelijke honden worden vaak zo lang buiten beeld gehouden, om dergelijke zaken te voorkomen. Zo lang de rechtszaak dus loopt, kan het haast niet mogelijk zijn om dergelijke hondjes te achterhalen.

Mijn ervaring is niet dat zulke hondjes als een plaats hebben voordat ze geplaatst moeten worden, zeker niet het overgrote deel. Dergelijke hondjes moeten in de regel van ver komen en zijn niet altijd de meest gewilde hondjes. Geen opvoeding gehad en geen grenzen, tja dat vinden lang niet alle mensen leuk. Dus heel vaak komen ze in asiel waar ik werkte, na al die maanden gewoon in de herplaatsing. Maar dat kan inderdaad soms lang duren. Minimaal is mijn beeld toch wel 2 maanden en 6 maanden is geen uitzondering, maar ken inderdaad ook schrijnender gevallen waarbij telkens hoger beroep wordt aangetekend, waardoor honden soms wel bijna een jaar in het asiel in opslag zitten. Dergelijke gevallen gaan in mijn ervaring lang niet altijd terug naar de eigenaar in ieder geval niet alle honden. Soms een deel om er ter controle te kunnen blijven komen.
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief

gyanty schreef: Mijn ervaring is niet dat zulke hondjes als een plaats hebben voordat ze geplaatst moeten worden, zeker niet het overgrote deel. Dergelijke hondjes moeten in de regel van ver komen en zijn niet altijd de meest gewilde hondjes. Geen opvoeding gehad en geen grenzen, tja dat vinden lang niet alle mensen leuk. Dus heel vaak komen ze in asiel waar ik werkte, na al die maanden gewoon in de herplaatsing. Maar dat kan inderdaad soms lang duren. Minimaal is mijn beeld toch wel 2 maanden en 6 maanden is geen uitzondering, maar ken inderdaad ook schrijnender gevallen waarbij telkens hoger beroep wordt aangetekend, waardoor honden soms wel bijna een jaar in het asiel in opslag zitten. Dergelijke gevallen gaan in mijn ervaring lang niet altijd terug naar de eigenaar in ieder geval niet alle honden. Soms een deel om er ter controle te kunnen blijven komen.
Klopt! Maar dit zijn kleine hondjes en dan gaat het vaak snel.
Wij hebben jarenlang honden ondergebracht voor een opslaghouder wanneer ze eenmaal vrijgegeven waren en dat waren altijd grote honden en Jack Russelachtige. De andere hadden dan al via via een baas gevonden.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

ZaZa schreef:
gyanty schreef: Mijn ervaring is niet dat zulke hondjes als een plaats hebben voordat ze geplaatst moeten worden, zeker niet het overgrote deel. Dergelijke hondjes moeten in de regel van ver komen en zijn niet altijd de meest gewilde hondjes. Geen opvoeding gehad en geen grenzen, tja dat vinden lang niet alle mensen leuk. Dus heel vaak komen ze in asiel waar ik werkte, na al die maanden gewoon in de herplaatsing. Maar dat kan inderdaad soms lang duren. Minimaal is mijn beeld toch wel 2 maanden en 6 maanden is geen uitzondering, maar ken inderdaad ook schrijnender gevallen waarbij telkens hoger beroep wordt aangetekend, waardoor honden soms wel bijna een jaar in het asiel in opslag zitten. Dergelijke gevallen gaan in mijn ervaring lang niet altijd terug naar de eigenaar in ieder geval niet alle honden. Soms een deel om er ter controle te kunnen blijven komen.
Klopt! Maar dit zijn kleine hondjes en dan gaat het vaak snel.
Wij hebben jarenlang honden ondergebracht voor een opslaghouder wanneer ze eenmaal vrijgegeven waren en dat waren altijd grote honden en Jack Russelachtige. De andere hadden dan al via via een baas gevonden.
Mwah de kleine kruizingen gingen hier ook niet altijd snel. Hier ook regelmatig langezitterblijvers tussen de boomerachtige inbeslagnames hoor. Maar ze gaan idd wel makkelijker dan de grote dogachtige :D
Afbeelding
lila660
Zeer actief

Thanks voor de reacties. Ik heb het telefoonnummer doorgegeven aan me schoonouders ze zouden er naar bellen.
Ik ben heel benieuwd.
Groetjes Linda
lila660
Zeer actief

Re: Wie weet.....Update Gevonden!

Na lang zoeken hebben we de kruising Kooikers dan eindelijk gevonden.
Ze zitten notabene in een asiel hier nog geen 20 km vandaan.
Morgen gaan we kijken of er een hondje tussen zit wat past bij me schoonouders.
Er zijn al een aantal hondjes geplaatst maar ook nog wel een paar die nu geplaatst kunnen worden.
Ik ben heel benieuwd!
Groetjes Linda
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”