Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bepaalt vakantie keuze

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Re: Hond bepaalt vakantie keuze

Ongelezen bericht door Naima »

Ik zou eerst kijken waar ik zelf heenwil en aan de hand daarvan besluiten of de hond meegaat. Zo ja, dan zoek ik uiteraard iets waar huisdieren zijn toegestaan. Dit jaar bijv gaan we naar Texel, dan zou een hond dus meegaan. Zouden we een vliegvakantie boeken dan ging de hond naar mijn moeder, broertje of naar een pension. Dat ligt aan de hond :wink: Wij hebben jonge kinderen dus een vliegvakantie zie ik de aankomende jaren niet gebeuren, ik zou de hele vakantie nodig hebben om van de heenreis bij te komen denk ik haha.
Wat ik wel een raar zinnetje in de OP vond was: Een hond maakt meer en meer volwaardig deel uit van het gezin en wordt bij voorkeur ook meegenomen op vakantie, in tegenstelling tot de kat en andere huisdieren Onze kat maakt echt wel deel uit van ons gezin, maar een hond mee of een kat mee lijkt me niet echt te vergelijken? Onze kat blijft lekker thuis, dat vindt ze zelf het meest prettig. In een pension knokt en mauwt ze de hele dag, dus regelen wij iemand als we weg zijn die iedere dag even komt voeren en drinken geven en dan met haar speelt en bij ons tv kijkt met de kat op schoot. Voor de (korte) tijd dat we weg zijn gaat dat prima (voor 2 weken ofzo zou ik iets anders proberen te regelen mss).
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ooit een keer 2 nachten weg geweest zonder Daisy en Spike. We gingen toen met de motor en dat wordt moeilijk om de honden mee te nemen. Zwager is toen bij ons in huis geweest.

Dit jaar gaan de honden voor het eerst naar een pension. Scheelt voor mij enorm dat ze al kennels gewend zijn. Ze zijn zelfstandiger.
Denk dat ik het véél moeilijker ga krijgen dan hun.
Mike en Indy kunnen het prima samen vinden hoor, geen probleem. Wat dat betreft zouden ze mee kunnen. Maar met die 2 in een huisje.... neuh, doe maar niet.

Enne... eigenlijk lijkt het me ook best wel eens prettig. Eens een paar dagen geen rekening houden.
We zullen zien....
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:En de pensions krijgen het ook steeds drukker.???????? :denken:

Maar is jullie vacantie echt op de hond.
Of wil je hem gewoon niet in pension doen om zielig of teveel geld.??
Of wil gewoon niemand dat kreng in huis nemen.??
Of gebruik je dat beest als exuus naar de rest van de fammalie omdat je eigenlijk niet ..................?
Ben niet weg geweest sinds ik Charlie heb.
Sowieso eet de jongste kat niet zolang ik weg ben, dus een midweek is wel de max.
Charlie reageert slecht op inentingen en krijgt die dus niet meer.
Dat met haar gedrag maakt dat ik haar niet zomaar ergens kan laten en dat ze niet naar een pension kan.

:mrgreen: Ja, het is een kreng

Maar mét kreng vind ik het stukken gezelliger.

:Q: Kan niet eens slapen zonder, de afgelopen 2 jaar heeft ze maar 2 weken niet tegen me aan geplakt in bed gelegen :F:

Volgend jaar lekker naar een stil plekje waar ze los kunnen rond rennen.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

bouvierpoedel schreef:En de pensions krijgen het ook steeds drukker.???????? :denken:

Maar is jullie vacantie echt op de hond.
Of wil je hem gewoon niet in pension doen om zielig of teveel geld.??
Of wil gewoon niemand dat kreng in huis nemen.??
Of gebruik je dat beest als exuus naar de rest van de fammalie omdat je eigenlijk niet ..................?

Nee niets geen excuses voor wat dan ook.
Het zijn n.l. mijn honden.En beslist geen krengen.
En een pension vind ik niet zielig en je weet dat dat geld gaat kosten.
Maar ik ga gewoon niet zonder mijn honden zoals ik vroeger ook niet zonder mijn kinderen ging.
Nu beschouw ik mijn honden niet als mijn kinderen hoor.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

smoekie schreef:
massam schreef:het tijdstip van de vakantie wordt wel bepaald door één van mijn honden: sam.

die mag namelijk van eind juli t/m augustus niet naar het pension dus dan gaan we niet :engel:

wij gaan eigenlijk altijd zonder honden op vakantie.
:lol: :smile:

whahaha ja maar zo is het. als onze relnicht niet op vakantie mag dan kunnen wij ook niet gaan. lola kan naar mijn moeder maar sam mag alleen maar naar het pension en die kan niet in het hoogseizoen omdat hij erg veel tijd kost omdat hij veel individuele aandacht moet hebben + een uitrenwei voor hem alleen dus dat gaat niet. :engel:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Ik wil doooooollllgrraaaaggg een keer naar amerika.
Zolang ik de honden heb ga ik niet.
Ik ga niet weg zonder mijn honden.
In een pension stop ik ze niet.
Naar duitsland en frankrijk werkt voor ons ook niet met de honden aangezien de jongste geen stamboom heeft.
Ga niet het risico lopen dat mn heerlijke vakantie uit loopt op een fiasco.
Dus we blijven meestal lekker in eigen land.
Heerlijk naar de zee ofzo met de hondjes en een omheinde tuin.
En dan gaan we er soms ook dagjes tussenuit zonder de honden ..
Maar zolang ik maar weet dat als ik terug kom in het huisje dan mn honden daar zijn.
Anders hoeft een vakantie voor mij echt niet
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Het hangt er een beetje vanaf..
Vriendlief houdt niet van warmte, dus dan komt het erop neer dat wij naar zweden/noorwegen etc gaan. Hondjelief kan dan best mee.
Maar, als wij naar australie of azie kunnen, dan gaan we dat ook graag. (alleen komt dat niet zoveel voor)
Dan zouden we een oppas moeten zoeken.
Afbeelding
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Alles wat relatief dicht bij huis is gaat Aiko mee naartoe (Terschelling, weekendjes Drenthe, over twee weekjes Duitsland) maar eind juni pak ik heerlijk voor twee weekjes het vliegtuig naar Portugal en dan blijft Aiko bij zijn andere baasje.

Toch best handig dat co-ouderschap :mrgreen:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

vroeger toen we nog op vakantie gingen was het altijd een bestemming waar de honden mee konden,sinds 2003 zijn we niet meer op vakantie geweest en blijven we thuis...

ik zou ook zo niet weten wie er hier op de beestenboel zou moeten passen als we wel weg zouden willen gaan... :19:
Renke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi

Ongelezen bericht door Renke »

Wij gaan in augustus naar Ameland, op zich kan de hond dan best mee maar.....we zitten op een hondloze camping. Mijn schoonouders hebben een stacaravan op klein vaarwater en daar mogen geen honden. Om nou een caravan te huren waar ze wel mogen gaat me te ver. Fred gaat dus naar mijn vader, lekker voor hem en mijn vader vindt het ook heel leuk.
groetjes van Renny & pootje van Fred
kreel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse bulldog en Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kreel »

Mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar bij elkaar en nog nooit samen op vakantie geweest haha. Ik wel, heel vaak zelfs, met vriendinnen en dan is hij thuis bij de meiden. Tuurlijk willen we ook graag samen, maar Dirkje ergens onderbrengen is simpelweg niet mogelijk. Ik wil beslist niet dat er ongelukken gebeuren en daar kan je donder op zeggen. Mijn schoonouders balen enorm dat we nu lekker met z'n viertjes naar de Ardennen gaan. Die hadden hun zinnen deze zomer al op Toosje gezet, want die kan je werkelijk overal onderbrengen.
Maar goed, zolang Dirkje er is (nog heul lang), gaan we dus naar plekken waar ze mee mag.
Mijn schoonouders zijn in februari 83 jaar getrouwd en ze hebben aangegeven met het hele gezin het liefst naar de zon te willen. Helaas aardbeienjam, maar dat gaat in ons geval dus niet gebeuren. Gelukkig krijgt mijn zwager een kindje rond die tijd, zodat wij niet de enigen zijn die roet in het vakantieeten gooien :8):.
Kreel, Noppes R.I.P., Toosje en Dirkje: GIRLPOWER!
Karine
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing Boomer/Golden Retriever, Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Karine »

Hier wordt de keuze bepaalt door ons, niet afhankelijk van de honden. We zijn net 11 dagen naar Frankrijk geweest zonder honden. Die zijn naar het pension geweest. In de zomervakantie gaan we naar Zeeland en dan gaan beide honden mee. Drie uur met twee honden voorin vind ik nog te doen (hoop ik :mrgreen: ). Dat is dan 2 weken heerlijk luieren en veel naar het strand met honden en kinderen.
En dan gaan we dit najaar nog weg zonder de kinderen, die blijven hier in huis met de tantes. De honden gaan dan of mee of naar het pension, afhankelijk van de bestemming.
Onze katten blijven overigens altijd thuis en die worden verzorgt door de buren, net als de konijnen. Die hebben hier alle vrijheid en zijn nooit sjagerijnig als we thuis komen. Ze komen ons alle vier altijd vrolijk begroeten als we terug zijn. Onze vorige kat brachten we wel eens naar mijn schoonouders als we weg waren. Die keek ons twee dagen niet meer aan als we haar hadden opgehaald :pffff: .
Groetjes Karine, poot van Montie en Kaya

Afbeelding
tejologie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door tejologie »

Sinds we een hond hebben zijn we niet zonder hond op vakantie geweest.
Maar deze maand gaan we voor het eerst zonder hond op zonvakantie met het vliegtuig en gaat de hond in een pension.
Ik weet zeker dat wij het er moeilijk mee hebben om hem daar achter te laten, ondanks dat anderen hele positieve verhalen over het pension hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”